Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2009, 15:30   #241
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

enig besef van ecologische en sociologische impact bestond toen ook amper.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 18:07   #242
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Ik ben eens een wandelingetje gaan maken ten noorden/noordoosten van de stad. Wat mij opvalt is dat het tracé van de Lange Wapperbrug zelf niet het grote probleem zal zijn. Het ligt voldoende ver van bestaande woonzones. Buiten het Sint-Jozefinstituut in de Galjoenstraat staat op de verbinding met de ring richting Ekeren niets de Lange Wapper in de weg. Wat spookgebouwen en een stelplaats van De Lijn. Niets aan de hand, lijkt me.

Wel problematisch is de verbreding van het bestaande viaductgedeelte tot aan het Sportpaleis (en in een latere fase nog verder), m.n. voor Deurne-Noord, wetende dat de huidige situatie nu al niet geweldig is.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 18:10   #243
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Ben ik blij dat ik niet in Antwerpen woon en dat gans dat circus aan mij passeert.

Dit even terzijde uiteraard.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 01:01   #244
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik ben eens een wandelingetje gaan maken ten noorden/noordoosten van de stad. Wat mij opvalt is dat het tracé van de Lange Wapperbrug zelf niet het grote probleem zal zijn. Het ligt voldoende ver van bestaande woonzones. Buiten het Sint-Jozefinstituut in de Galjoenstraat staat op de verbinding met de ring richting Ekeren niets de Lange Wapper in de weg. Wat spookgebouwen en een stelplaats van De Lijn. Niets aan de hand, lijkt me.

Wel problematisch is de verbreding van het bestaande viaductgedeelte tot aan het Sportpaleis (en in een latere fase nog verder), m.n. voor Deurne-Noord, wetende dat de huidige situatie nu al niet geweldig is.
Is het correct dat ik hier uit begrijp dat door een 'echte complete ring' overlast beter gespreid wordt?
Oud 11 oktober 2009, 01:39   #245
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ik vind alvast een goed argument contra dat dat politiek voor een kleine lawine gaat zorgen. Heeft die burgemeester daar al niet borstkloppend stoer zitten doen dat hij zich niet bij de uitslag van het referendum moet neerleggen?
Oud 11 oktober 2009, 01:44   #246
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Ik vind alvast een goed argument contra dat dat politiek voor een kleine lawine gaat zorgen. Heeft die burgemeester daar al niet borstkloppend stoer zitten doen dat hij zich niet bij de uitslag van het referendum moet neerleggen?
Is het referendum dan niet bindend? Waarom zou je het anders uitschrijven?
Oud 11 oktober 2009, 08:22   #247
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Om de gemoederen te sussen, alsook hun eigen geweten.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 09:16   #248
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Het is helaas geen "referendum" en nog minder bindend. Het is een "raadpleging" en die kan dus genegeerd worden. Dat zou ook niet de eerste keer zijn in België. Het is natuurlijk wel zo dat als de opkomst massaal is de politiekers wel de terugslag zullen vrezen als zij de raadpleging toch negeren. Veronderstel dat de Antwerpenaar het BAM tracé afwijst en de politiekers het toch doordrukken dan zitten zij bij de volgende verkiezingen (2011 - 2012) met een grote werf in de "stadsrand" met alle ellende vandien. Men moet weten dat onze politiekers gehecht zijn aan hun macht, zij bepalen zelf hun inkomen en werkzekerheid en er zijn niet veel jobs waar ge dat kunt. Zij staan dus op het "primaat van de politiek" waarmee zij willen zeggen dat het ultiem beslissingrecht bij hen (het partijhoofdkwartier) blijft.

Citaat:
Het uitgangspunt daarbij is dat het overheidsbeleid moet worden bepaald door de politiek verantwoordelijken, want die zijn democratisch gekozen. Andere actoren hebben die rechtstreekse democratische legitimering niet en mogen het beleid dus niet bepalen.
Vandaar dat wij voorstander zijn van de ontmanteling van deze machtsstructuur en een democratie voorstaan waar het volk, als zij dat wensen, zélf beslist.
Het verschuilen achter de "democratische verkiezing" waarbij geen enkele verantwoording moet afgelegd worden door de verkozenen, of zelfs geen beroep tegen een beslissing mogelijk is, is een echte democratie onwaardig.

www.opstand.net

Paul

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 11 oktober 2009 om 09:23.
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 09:26   #249
vesivius
Partijlid

Standaard

In 1950 was er ook een volksraadpleging (koningskwestie) waar geen rekening werd mee gehouden.
vesivius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 12:08   #250
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Het is helaas geen "referendum" en nog minder bindend. Het is een "raadpleging" en die kan dus genegeerd worden. Dat zou ook niet de eerste keer zijn in België. Het is natuurlijk wel zo dat als de opkomst massaal is de politiekers wel de terugslag zullen vrezen als zij de raadpleging toch negeren. Veronderstel dat de Antwerpenaar het BAM tracé afwijst en de politiekers het toch doordrukken dan zitten zij bij de volgende verkiezingen (2011 - 2012) met een grote werf in de "stadsrand" met alle ellende vandien. Men moet weten dat onze politiekers gehecht zijn aan hun macht, zij bepalen zelf hun inkomen en werkzekerheid en er zijn niet veel jobs waar ge dat kunt. Zij staan dus op het "primaat van de politiek" waarmee zij willen zeggen dat het ultiem beslissingrecht bij hen (het partijhoofdkwartier) blijft.

Vandaar dat wij voorstander zijn van de ontmanteling van deze machtsstructuur en een democratie voorstaan waar het volk, als zij dat wensen, zélf beslist.
Het verschuilen achter de "democratische verkiezing" waarbij geen enkele verantwoording moet afgelegd worden door de verkozenen, of zelfs geen beroep tegen een beslissing mogelijk is, is een echte democratie onwaardig.

www.opstand.net

Paul
Elke politieker die de som van het gemeenschappelijk belang niet weet te maken, verdient gewoon niet om op die post te zitten. En dat heeft dus niet te maken met drukkingsgroepen die uiteraard altijd veel meer lawaai maken dan de massa.

Dus ik zou durven stellen als 20% tegen het bam tracé is, en die 20% gaat stemmen, en doet een referendum negatief uitslaan, dan moet de politiek zeker geen rekening houden met zo'n referendum, want feitelijk staat zijn macht evenredig met die 80%

Dus knap domme redenering van u vind ik.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 12:11   #251
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Dit project zal de toekomst van A'pen bepalen voor de komende 100 jaar. De grote vraag is nu: Laten we dit project afhangen van een probleem dat binnen 20 jaar opgelost kan zijn?
Dan rijden we allemaal rond met een zonnepaneel op ons dak, maar moeten we door een tunnel van 17 km...

Jammer genoeg heeft niemand een glazen bol, dus die 20 kan net zo goed 30 of meer worden.
ha met eenvol batterijtje natuurlijk, het eerste aanloopstuk bergaf is kinetische energie, en het laatste stukje bergop zul je dan af en toe een dood batterijtje hebben die file veroorzaakt zeker.
Oud 11 oktober 2009, 12:16   #252
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Ge moet alles wel in de geest van de tijd zien. Er "was eens een tijd" dat een spoorweg mét locomotief tot in het midden van een stad een overwinning was en waar iedereen stond te juchen (behalve de koeien) als de trein aankwam. Hetzelfde met een fabrieksschouw. Maar dat zijn we allang afgeleerd. We weten onderttussen beter, of sommigen dan toch

www.opstand.net

Paul
Ho pauleke, ik herinner mij levendig de VERHITTE discussie voor de aanleg van de E17 of detoenmalige E3.

Weet jij hoeveel boerhoven er platgegaan zijn voor de aanleg van die autostrade ?? Zeg meer honderden... Weet jij hoeveel hectaren goeie boeregrond in twee gesplitst is ? Weet jij hoeveel vervuiling op onze gewassen neerdwarrelt ? Weet jij hoeveel lawaai die autostrade meebrengt, die trouwens mee aan de basis ligt van de kennedytunnel problematiek...

En weetje , in het begin kon je daar dartel 180Km/u op rijden, zoals mijn vader toen trots deed. EN genieten van de uren tijdswinst, dat was pas een vooruitgang, in een uurtje naar brussel ongeloofelijk.

Maar zeg nu zelf eens eerlijk: waar en wie is er NU vandaag tegen die autostrade ????
Oud 11 oktober 2009, 12:20   #253
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Elke politieker die de som van het gemeenschappelijk belang niet weet te maken, verdient gewoon niet om op die post te zitten. En dat heeft dus niet te maken met drukkingsgroepen die uiteraard altijd veel meer lawaai maken dan de massa.

Dus ik zou durven stellen als 20% tegen het bam tracé is, en die 20% gaat stemmen, en doet een referendum negatief uitslaan, dan moet de politiek zeker geen rekening houden met zo'n referendum, want feitelijk staat zijn macht evenredig met die 80%

Dus knap domme redenering van u vind ik.
als die tachtig procent niet gaat stemmen geeft die het signaal niet geïnteresseerd te zijn en niet gehoord te willen worden.

Knap domme redenering van u en ongelofelijk paternalistisch ook dat u dan vindt dat deze mensen willens nillens moeten "vertegenwoordigd" worden door een politicus waarvan niet geweten is of die die tachtig procent ook effectief vertegenwoordigt met zijn mening. Voor hetzelfde geld zijn die tachtig procent ook nee-denkers, die gewoon geen goesting hadden uit hun bed te komen.
Oud 11 oktober 2009, 14:08   #254
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
als die tachtig procent niet gaat stemmen geeft die het signaal niet geïnteresseerd te zijn en niet gehoord te willen worden.

Knap domme redenering van u en ongelofelijk paternalistisch ook dat u dan vindt dat deze mensen willens nillens moeten "vertegenwoordigd" worden door een politicus waarvan niet geweten is of die die tachtig procent ook effectief vertegenwoordigt met zijn mening. Voor hetzelfde geld zijn die tachtig procent ook nee-denkers, die gewoon geen goesting hadden uit hun bed te komen.
Doe een SMSvoting, doe een gestratifieerde peiling over 10.000 antwerpenaren, en je zult meer weten dan een referendum...
Oud 11 oktober 2009, 14:16   #255
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

tùùrlijk...
Oud 11 oktober 2009, 14:44   #256
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Toch jammer dat men zo weinig naar de professionele, niet-amateuristische voorstellen van Broeder Pol luistert. Een tracé laten afhangen van wat zijn GPS hem vertelt, via SMS te weten komen wat de mening van de Antwerpenaren is (ouderen zonder GPS hebben per definitie geen mening),...

Met hem zouden we waarlijk de 21e eeuw instappen!
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2009, 14:57   #257
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik ga alvast een lening aan om heel veel sms'kes te versturen.

Niet-antwerpenaren kunnen hun steentje bijdragen met een milde gift om de factuur te helpen betalen. Ik zal via pb mijn bankrekeningnummer geven.
Oud 13 oktober 2009, 07:11   #258
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Toch jammer dat men zo weinig naar de professionele, niet-amateuristische voorstellen van Broeder Pol luistert. Een tracé laten afhangen van wat zijn GPS hem vertelt, via SMS te weten komen wat de mening van de Antwerpenaren is (ouderen zonder GPS hebben per definitie geen mening),...

Met hem zouden we waarlijk de 21e eeuw instappen!
gij snapt die zin niet...

ik zeg dat een weg gebruikt wordt als hij 'korter of sneller en liefst de twee eigenschappen heeft' Daarom dat je kunt brandhout maken van dat alternatief.

Het bam-trace is korter en sneller... en zal dus gebruikt worden.
Ik zeg dus als je een alternatieve tunnel maakt, dan duw hem lineair van de kennedytunnel af onder antwerpen naar het sportpaleis. Die shortcut is dan de korste en de snelste oplossing.

En als je mijn motieven kent om hier op politics te zitten: mijn dada is inderdaad electronisch stemmen, omdat ik steevast wordt opgeroepen om te zitten in het stemburo.
Ik vind het nog eens een BEWIJS VAN INEFFICIENTIE van de overheid dat we nog altijd met bolletjes papier moeten stemmen.

Trouwens een SMS voting echt keimoeilijk hé: je krijgt een NUMMER om te bellen, een ID nummer om u te identificeren, en je typt Ja of Nee... Wat kost die voting versus die 800.000euro nu ???

Wel doodeenvoudig: een SMS kost dus 10cent ? daarvan krijgt de SMSvoting organisator 50%. Dus in Antwerpen 400.000 mensen doen voten, brengt dan 20.000euro op... en kost 40.000euro.

Het is ook een vorm van BURGERZIN om te zorgen dat de overheid niet continu in de KOSTEN gejaagd wordt met referenda te organiseren, of dingen te doen op een manier die MEER KOSTEN dan de MEEST EFFICIENTE oplossing.

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 oktober 2009 om 07:16.
Oud 13 oktober 2009, 07:19   #259
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

spannend! spannend! wanneer is het de stemming??
Oud 13 oktober 2009, 10:16   #260
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Trouwens een SMS voting echt keimoeilijk hé: je krijgt een NUMMER om te bellen, een ID nummer om u te identificeren, en je typt Ja of Nee... Wat kost die voting versus die 800.000euro nu ???
Maar dan mag jij eerst voor iedereen die nog geen GSM heeft er een aanschaffen. Op jouw kosten, kwestie van toch zelf het goede voorbeeld te geven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be