Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2010, 16:46   #241
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Et voila, u bewijst mijn punt.
Ok wanneer begint uw proces?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 16:48   #242
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Omdat ze het anders afbollen, omdat ze een gevaar voor de maatschappij zijn?
Of dacht u dat dit soort mensen geduldig thuis op een dagvaarding zit te wachten?
Leg me eens uit als ze het afbollen, op welke manier zijn ze dan een gevaar voor de maatschappij?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 16:49   #243
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...se-wijken.aspx

Nultolerantie voor bepaalde Anderlechtse wijken

13:03 Er komt een nultolerantiebeleid voor bepaalde wijken van Anderlecht. Dat is zopas beslist in een vergadering van de Brusselse procureur met de burgemeester van Anderlecht en de politie. Ook zullen er meer magistraten ingezet worden om een vlotte opvolging van de politieacties te garanderen.

Volgens de Brusselse procureur Bruno Bulthé (foto) zal er hard opgetreden worden: "Criminelen die hulpdiensten aanvallen, moeten hard worden aangepakt. Het kan niet dat de politie niet meer in sommige wijken durft te komen."

Bekijk hier de reportage van vtm: VIDEO

Het overleg tussen de procureur, de burgemeester en de chef van de politie was al gepland naar aanleiding van de verhuizing van een Franstalige hogeschool die uit Kuregem wegtrekt omdat haar studenten om de haverklap werden overvallen. De afgelopen dagen waren er opnieuw twee incidenten waarbij onder meer enkele agenten gewond raakten.

Vanuit politieke hoek werd er de voorbije dagen gehamerd op een kordaat antwoord. Onder meer minister van justitie De Clerck heeft "voor bepaalde delen van Brussel en voor bepaalde tijd" een nultolerantiebeleid gevraagd.

Lees ook: Franstaligen willen niet weten van nultolerantie voor Brussel
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 16:49   #244
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Leg me eens uit als ze het afbollen, op welke manier zijn ze dan een gevaar voor de maatschappij?
Het was een "of" verhaal, geen "en".
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 16:50   #245
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor overtredingen is er al zo goed als nultolerantie. Hoeveel verkeersovertredingen worden geseponeerd? Als het is om boetes uit te schrijven is men er als de kippen bij. Ik ben reeds 3 keer gepakt op het plegen van een overtreding. 3 keer ben ik bestraft geweest en ik denk dat dit bij de meeste mensen het geval is.

Nu is er dus inderdaad zo goed als nultolerantie voor overtredingen en niet voor misdaden.

En ja, als men ergens met nultolerantie moet beginnen dan zou het wel met misdaden moeten zijn. Eens we daar goed scoren kunnen we beginnen kijken om nultolerantie (voor zover die er nog niet is) bij wanbedrijven en overtredingen door te voeren.
Je betaalde 3 keer een minnelijke schikking, om de zaak niet te laten voorkomen? Een minnelijke schikking is geen straf en komt niet op je strafregister.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 16:51   #246
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Men heeft een hele appartementsblok gearresteerd. Heterdaad.......

Ik heb het niet over deze specifieke zaak, maar dat wist u natuurlijk al. U kan lullen, rond de pot draaien en zwanzen zoveel u wil. Zolang de pocos iedereen zomaar met kalasnikovs laten zwaaien, verandert Brussel langzaam in het Wilde Westen. En ondertussen maakt u maar de vergelijking met het plaatsen van een fotootje op een forum.

Mij interesseert het niet of de dader Jan, Pol, Ahmed, Hassan, Sergei of Vladimir heet maar blijkbaar is het voor de pocos heel wat moeilijker om er het allochtone plaatje niet bij te sleuren als het om bestraffing van criminele feiten gaat, nietwaar Filo?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 16:51   #247
filosoof
Banneling

Standaard

Inbreuk wet op auteursrecht: nultolerantie maar?
Oud 1 februari 2010, 16:52   #248
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je betaalde 3 keer een minnelijke schikking, om de zaak niet te laten voorkomen? Een minnelijke schikking is geen straf en komt niet op je strafregister.

Ik heb dan ook geen misdaad gepleegd. Ik heb een overtreding begaan en deze zijn bestraft geweest met een boete. Leer eerst het verschil.
Oud 1 februari 2010, 16:52   #249
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
...tekst...
Oud 1 februari 2010, 16:53   #250
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over deze specifieke zaak, maar dat wist u natuurlijk al. U kan lullen, rond de pot draaien en zwanzen zoveel u wil. Zolang de pocos iedereen zomaar met kalasnikovs laten zwaaien, verandert Brussel langzaam in het Wilde Westen. En ondertussen maakt u maar de vergelijking met het plaatsen van een fotootje op een forum.
Dat is ook een overtreding. Ik dacht dat u voor een nultolerantie was. My mistake.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 februari 2010 om 16:53.
Oud 1 februari 2010, 16:53   #251
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb dan ook geen misdaad gepleegd. Ik heb een overtreding begaan en deze zijn bestraft geweest met een boete. Leer eerst het verschil.
Of je een misdaad pleegde of niet, daar oordeelt de rechter over, niet jij. Je kwam niet voor een rechter.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 februari 2010 om 16:54.
Oud 1 februari 2010, 16:54   #252
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mij goed. Maar laat ons prioriteiten stellen. Wat vindt u belangrijker, het feit dat Brussel weer veilig wordt en dat je daar niet zomaar ongestraft overvallen met Kalasnikovs pleegt of dat men niet zomaar een foto van Brad Pitt op een forum post?

Ik heb mijn prioriteit al klaar, ik ben benieuwd naar de uwe.
Oud 1 februari 2010, 16:54   #253
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee ik denk niet dat ze zo langer in de gevangenis gaan zitten. Ten eerste is het voor de veiligheid van de maatschappij beter dat een persoon die met een pistool staat te zwaaien in een bank niet de dag erna weer gewoon op straat rondloopt.

Ten tweede zitten ze dan tenminste even in de bak want meestal worden ze toch slechts veroordeeld voor een termijn waarbij er geen uitvoering meer is.
Stel nu dat ze twee jaar krijgen, daar doen ze dan 8 maanden van. Bekijk die periode, ofdat die mannen nu daarvoor of daarna op straat lopen, wat is het verschil?

Citaat:
En als de gevangenissen volzitten moeten ze maar plaats maken. Er zijn genoeg manieren om dat te doen.
U zou dan diegenen die na een bankoverval in voorarrest zitten vrijlaten?

Zodat er plaats is voor de bankrovers binnen te steken?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 16:54   #254
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of je een misdaad pleegde of niet, daar oordeelt de rechter over. Je kwam niet voor een rechter.
Een verkeersovertreding is geen misdaad. Dat is nu eenmaal de wet. Daar oordeelt de rechter helemaal niet over. Nogmaals, leer eerst het verschil, maak u daarna belachelijk.
Oud 1 februari 2010, 16:56   #255
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mij goed. Maar laat ons prioriteiten stellen. Wat vindt u belangrijker, het feit dat Brussel weer veilig wordt en dat je daar niet zomaar ongestraft overvallen met Kalasnikovs pleegt of dat men niet zomaar een foto van Brad Pitt op een forum post?

Dat brengt ons terug bij de vraag:

Citaat:
Dus enkel nultolerantie voor misdaden? Niet voor wanbedrijven of overtredingen?

Oud 1 februari 2010, 16:56   #256
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

nultolerantie= NULtolerantie, dus ook geen prioriteiten, alles strafbaar wordt bestraft.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 februari 2010 om 16:57.
Oud 1 februari 2010, 16:57   #257
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is ook een overtreding. Ik dacht dat u voor een nultolerantie was. My mistake.

U legt woorden in mijn mond. Ik stel prioriteiten, groot verschil. Iets wat u blijkbaar weigert te doen.

Let op u mag gerust vinden dat het plaatsen van een foto een hogere prioriteit verdient als het zwaaien met een kalasnikov in een bankkantoor, maar ik zie het toch net andersom dan.
Oud 1 februari 2010, 16:57   #258
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nultolerantie= NULtolerantie, dus ook geen prioriteiten, alles wordt bestraft.
Inderdaad, nultolerantie bij misdaden. Gemakkelijk hé.
Oud 1 februari 2010, 16:57   #259
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een verkeersovertreding is geen misdaad. Dat is nu eenmaal de wet. Daar oordeelt de rechter helemaal niet over. Nogmaals, leer eerst het verschil, maak u daarna belachelijk.
Verkeersovertredingen komen voor de politierechter. Die stuurt u een minnelijke schikking. Als u daar niet op ingaat kan u verder strafrechterlijk vervolgd worden.

Oud 1 februari 2010, 16:58   #260
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor overtredingen is er al zo goed als nultolerantie. Hoeveel verkeersovertredingen worden geseponeerd? Als het is om boetes uit te schrijven is men er als de kippen bij. Ik ben reeds 3 keer gepakt op het plegen van een overtreding. 3 keer ben ik bestraft geweest en ik denk dat dit bij de meeste mensen het geval is.

Nu is er dus inderdaad zo goed als nultolerantie voor overtredingen en niet voor misdaden.

En ja, als men ergens met nultolerantie moet beginnen dan zou het wel met misdaden moeten zijn. Eens we daar goed scoren kunnen we beginnen kijken om nultolerantie (voor zover die er nog niet is) bij wanbedrijven en overtredingen door te voeren.
Daar is ook het meeste aan te verdienen.
Je moet eens kijken welke machtsontplooiing om rond nieuwjaar alcoholcontroles uit te voeren én voor de rechter te brengen.
Aan + 1000 € tikt dat aardig aan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be