Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2010, 19:30   #241
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dit is dan specifiek voor illegalen (waarvoor dacht ik toch, alleen gratis onderwijs en medische zorgplicht bestaat).
Als men beweert "mensen die illegaal de grens oversteken" veronderstel ik dat het over illegalen gaat. Jij niet?
Citaat:
Maar als we het hebben over mensen die de grens oversteken, op zoek naar het land van melk en honing (migranten) dan is het plaatje toch anders (en dan laten we deze die hier binnenkomen door gezinshereniging en al of niet gedwongen huwelijken, nog buiten beschouwing). Deze komen binnen als politiek vluchteling. Genieten gedurende deze tijd van ofwel financiele bijstand, of materiele bijstand. Als na maanden, het balonnetje van hun politiek vluchteling zijn, word doorgeprikt, dan kunnen ze gaan procederen. En als dan nog maanden later dit beroep word afgewezen, dan krijgen ze een retourbiljet, of blijven ze hier hangen, tegen alle wetten in, als illegaal.
Er is inderdaad wel wat op te merken aan het asielbeleid.
Citaat:
En dan moeten ze inderdaad een paar jaar wachten, op de eerstvolgende regularisatie (ofwel huwen), om dan terug in de prijzen te vallen. En gedurende deze periode genieten ze alleen van gratis onderwijs en medische bijstand.
Ik dacht dat de vorige regularisatie van 2000 dateert; met een regularisatie van 35000 dossiers.
Het is niet correct dat iedereen kan geregulariseerd worden; er zijn nog altijd voorwaarden aan verbonden.
Citaat:
En daarna kunnen ze beroep doen, op deze voorzieningen waarop iedereen beroep kan doen (leefloon en anderen ocmw voorzieningen, sociale woning...), maar waarop zij die niet werken, zij die geen bezittingen hebben, zij die veel kinderen hebben... wel meer in de prijzen vallen dan anderen.
En uiteindelijk komt het erop neer, dat als Mario Keulen fier komt verkondigen dat hij 20000 sociale woningen gaat bijbouwen, hij er wel vergeet bij te zeggen, dat als de eerstvolgende algemene regularisatie bvb 50000 nieuwe legale Belgen creeert, hij hiervoor er bvb 30000 alleen nodig heeft, zodat de wachtlijst nog aangroeit, daar de bijgebouwde in de praktijk dienen om de geregulariseerde Belgen te huisvesten.
Ze kunnen beroep doen op een sociale woning; maar ze krijgen toch niet automatisch een sociale woning.
Waar haal jij je voorbeeldcijfers vandaan?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 19:34   #242
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als men beweert "mensen die illegaal de grens oversteken" veronderstel ik dat het over illegalen gaat. Jij niet?

Er is inderdaad wel wat op te merken aan het asielbeleid.

Ik dacht dat de vorige regularisatie van 2000 dateert; met een regularisatie van 35000 dossiers.
Het is niet correct dat iedereen kan geregulariseerd worden; er zijn nog altijd voorwaarden aan verbonden.

Ze kunnen beroep doen op een sociale woning; maar ze krijgen toch niet automatisch een sociale woning.
Waar haal jij je voorbeeldcijfers vandaan?

Sociale woning of niet. Iedere asielzoeker die geen onderdak krijgt heeft recht op € 500 / dag.
Oud 9 februari 2010, 19:53   #243
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Die zogenaamde minderheid bezorgt een overdaad aan overlast.
En die bevolkingsgroep kan hier niet aarden. In hun eigen belang kunnen ze beter naar hun natuurlijke habitat terugkeren.
Dit verandert niets aan het feit dat je een volledige bevolkingsgroep wil buitenzetten omwille van de daden van de kleine minderheid van die groep.

Citaat:
Toch wel in de bronnenlijst. Maar je moet natuurlijk eerst het boek lezen om die bronnenlijst te zien.
JMDD piept niet over de baten.
even recapituleren
Ik vraag je
"Al eens nagedacht welke impact dat zal hebben op onze economie? "
en jij antwoordt
"Zo goed als geen. Zoals studies van de KBS aantonen..."
Jij insinueert dus dat er een rapport zou bestaan die bestudeerde welke impact het terugsturen van al die allochtonen zou hebben op onze economie.
Wanneer je die studie niet kan geven; ontken je dat
en schrijf je
"Dat insinueer ik niet. Dat is mijn analyse. "

En wat blijkt die analyse nu te zijn? Hou je vast :
Citaat:
Ik volg de actualiteit. Marokkaanse investeerders die hier een bloeiend aandeel in de economische activiteiten zouden hebben :maybe in your dreams maar alvast niet in de realiteit.
Jij maakt je analyse "over impact die het terugsturen van al die allochtonen zou hebben op onze economie." op basis van "ik volg de actualiteit"
Als allochtone investeerders een bloeiende zaak opzetten; komt dat niet in de krant. Behalve Pukkelpop in het katern cultuur.
Laat staan dat je enig idee zou hebben welk aandeel ze hebben.

Citaat:
Lees het boek van DD. In de bronnenlijst vindt je alle geraadpleegde studies.
De titel van de studie staat niet in de zogenaamde bronnenlijst. Geef eindelijk de titel van die studie; dan kan ik ze opvragen bij KBS.

Citaat:
En hoeveel gaat de Magrebevolking weer genereren van die probleemkinderen? De overgrote meerderheid natuurlijk.
Ja; en is dat een reden om de autochtone kinderen en hun problemen te negeren? Is dat een reden om de autochtone kinderen aan hun lot over te laten?
Oud 9 februari 2010, 20:06   #244
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Er wordt elke dag wel ergens XXX aantal keren gevochten gaan ze dit telkens in het nieuws brengen?? Djeezus wat een stel ....hazen. Waar ik opgegroeid ben en naar school ging was het elke dag zoiets, en dit 18 jaar geleden. De media kan zich beter op de echte problemen focussen ipv het niveau van dag allemaal of blik achterna te hollen.
Binnenkort kunnen ze de vlaamse leeuw vervangen door een konijn of beter angsthaas.
Citaat:
De media kan zich beter op de echte problemen focussen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zoals werkloosheid, verdoken inflatie=>uitholling van de koopkracht?
Faits divers verkopen beter.
Misschien kan de media eens uitleggen wat de plannen zijn van minister De Clerck om justitie om te vormen. Wat de kritiek is van het justitie-apparaat op deze hervorming en of die kritiek gegrond is.
Wat er nu nog overschiet van dat plan.
Oud 9 februari 2010, 20:20   #245
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit verandert niets aan het feit dat je een volledige bevolkingsgroep wil buitenzetten omwille van de daden van de kleine minderheid van die groep.
Die 'kleine minderheid' is een regelrechte leugen als je ook rekening houdt met de schade die ze aanbrengen aan onze superieure Europese cultuur. Hun integratie-onwil, hun uitkeringsafhankelijkheid, hun opzichtige primitieve culturele gebruiken, gedragingen en uiterlijkheden, hun ghetto-iserings- en verloederingszucht, etc, zijn van die aard dat ze potentiële investeerders afschrikken. Ze brengen dus ongelooflijk veel schade aan Europa aan.

Citaat:
JMDD piept niet over de baten.
even recapituleren
Dat doet hij wel. Waarom wil jij persé aan heel het forum bewijzen hoe idioot het is boeken te bespreken die je niet eens gelezen hebt? Je maakt jezelf zo onzettend belachelijk daarmee. Nog belachelijker is je afgezaagd ontkenningsdiscours.

Citaat:
Ik vraag je
en jij antwoordt
Jij insinueert dus dat er een rapport zou bestaan die bestudeerde welke impact het terugsturen van al die allochtonen zou hebben op onze economie.
en schrijf je
Uw analyse is zo ontzettend dom. Extreem dom. Niet alleen vertik je te lezen wat er staat - er werd zo al ongeveer 500 keer verwezen naar de KBS-studie waarop het boek van DD zich baseerde - je blijft het domweg ontkennen. In plaats van te vervallen in je vertrouwde oeverloos gezeur, gedraai en gekronkel, had je het initiatief kunnen nemen ofwel JMDD te contacteren, ofwel de KBS voor nadere informatie. Het boek kopen of ontlenen had ook al een minimum blijk van intelligentie geweest. Maar dat is te veel gevraagd voor artisjok. En dan hebben we nog niet over jouw perceptie van dagdagelijkse feiten: het feit dat M. De Coninck, voorzitster van het grootste OCMW ter land van de gootste allochtonenstad in dit land, middelen moet gaan afsmeken bij de Federal Overheid om de "verrijking" te kunnen betalen, doet zelfs geen lichtje branden. De hoge werkloosheid bij allochtonen doet geen lichtje branden. De hoge criminaliteitsgraad (en kosten) doen geen lichtje branden. De acute vraag naar meer middelen in het onderwijs om de achterstand van verrijkerskinderen in te halen, doet geen lichtje branden bij artisjok. De acute vraag naar meer middelen voor grootstedelijk beleid (i.e. kosten om plekken leefbaar te houden die door hordes N-afrikanen ingepalmd werden), doet geen lichtje branden.

In feit kan men zich terecht beginnen afvragen of er nog enige hersenactiviteit in Artisjok's grijze massa plaats vindt.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 20:38   #246
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Sociale woning of niet. Iedere asielzoeker die geen onderdak krijgt heeft recht op € 500 / dag.
En zeggen dat een arbeider die zijn hele actieve leven lang gewerkt heeft en bijgedragen heeft een reuzepensioen krijgt van minder dan 1000 € (Van zijn eigen geld dan nog!)...
Oud 9 februari 2010, 20:41   #247
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Die 'kleine minderheid' is een regelrechte leugen
Kan jij me vertellen welk percentage van de bevolkingsgroep die je wil buitenzetten; criminele feiten plegen?

Citaat:
Dat doet hij wel.
Neen; en in de draad over JMDD en zijn berekening werd dit meermaals toegegeven.

Citaat:
Uw analyse is zo ontzettend dom.
Dit is geen analyse; dit is recapituleren :
"Ik vraag je
en jij antwoordt
en schrijf je
je schrijft
"Ik volg de actualiteit. Marokkaanse investeerders die hier een bloeiend aandeel in de economische activiteiten zouden hebben :maybe in your dreams maar alvast niet in de realiteit."
Jij maakt je analyse "over impact die het terugsturen van al die allochtonen zou hebben op onze economie." op basis van "ik volg de actualiteit"
Als allochtone investeerders een bloeiende zaak opzetten; komt dat niet in de krant. Behalve Pukkelpop in het katern cultuur.

Citaat:
Niet alleen vertik je te lezen wat er staat - er werd zo al ongeveer 500 keer verwezen naar de KBS-studie waarop het boek van DD zich baseerde - je blijft het ontkennen. In plaats van te vervallen in je ..., had je het initiatief kunnen nemen ofwel JMDD te contacteren, ofwel de KBS voor nadere informatie.
Ja, er werd wellicht wel 500 keer verwezen naar de studie; maar de titel werd 0 (nul) keer (=niet) gegeven.

Citaat:
Het boek kopen of ontlenen had ook al een minimum blijk van intelligentie geweest. Maar dat is te veel gevraagd voor artisjok. En dan hebben we nog niet over jouw perceptie van dagdagelijkse feiten: het feit dat M. De Coninck, voorzitster van het grootste OCMW ter land van de gootste allochtonenstad in dit land, middelen moet gaan afsmeken bij de Federal Overheid om de "verrijking" te kunnen betalen, doet zelfs geen lichtje branden. De hoge werkloosheid bij allochtonen doet geen lichtje branden. De hoge criminaliteitsgraad (en kosten) doen geen lichtje branden. De acute vraag naar meer middelen in het onderwijs om de achterstand van verrijkerskinderen in te halen, doet geen lichtje branden bij artisjok. De acute vraag naar meer middelen voor grootstedelijk beleid (i.e. kosten om plekken leefbaar te houden die door hordes N-afrikanen ingepalmd werden), doet geen lichtje branden.
Nu heb je het precies niet meer over de impact van het buitenzetten van een bevolkingsgroep op de economie

p.s. De delen in je post die mogelijk in strijd zijn met het forumreglement heb ik weggelaten.
Oud 9 februari 2010, 20:48   #248
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan jij me vertellen welk percentage van de bevolkingsgroep die je wil buitenzetten; criminele feiten plegen?

Neen; en in de draad over JMDD en zijn berekening werd dit meermaals toegegeven.

Dit is geen analyse; dit is recapituleren :
"Ik vraag je
en jij antwoordt
en schrijf je
je schrijft
"Ik volg de actualiteit. Marokkaanse investeerders die hier een bloeiend aandeel in de economische activiteiten zouden hebben :maybe in your dreams maar alvast niet in de realiteit."

Ja, er werd wellicht wel 500 keer verwezen naar de studie; maar de titel werd 0 (nul) keer (=niet) gegeven.

Nu heb je het precies niet meer over de impact van het buitenzetten van een bevolkingsgroep op de economie

p.s. De delen in je post die mogelijk in strijd zijn met het forumreglement heb ik weggelaten.
Laat me weten wanneer je een oplossing gevonden hebt om je grijze hersenmassa opnieuw te activeren, goed?
Laat me ook weten wanneer jij bronnen en cijfers klaar hebt over die geinsinueerde vreselijke impact die een remigratie van de allochtone bevolking (we hoeven niet eens te preciseren welke allochtonen hé artisjok) zou hebben. We wachten overigens nog steeds op jouw cijfermateriaal over hun economische bijdragen aan de economie, zodat we die kunnen afwegen aan het kostenplaatje.
Oud 9 februari 2010, 20:58   #249
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
De moraal van het verhaal is dat eens je iemand betrapt die criminele feiten pleegt, je absoluut niets mag doen want zelfs het louter achtervolgen van de dader kan van het slachtoffer een moordenaar maken wanneer die dader zelf domme, drieste acties onderneemt om te vluchten teneinde elke verantwoordelijkheid voor zijn misdrijven te kunnen ontlopen.
Dankzij deze filosofie is het logisch dat jongeren meer en meer de daders van criminele feiten als slachtoffer gaan wreken telkenmale deze daders worden opgepakt. Het louter ontdekken en bestraffen van criminele feiten is al voldoende om volgens politiek correct de dader als werkelijk slachtoffer te beschouwen.
Je las niet voor je postte want het gebeurde wel enigszins anders, cfr. post 127 hoger:

Citaat:
Volgens de rechtbank staat het vast dat Yannick D.D. (33) en Dimitri M. (27) Bouazza bedreigden en hem in ware rodeostijl achtervolgden tot hij in de Schelde terechtkwam en verdronk.
Mohammed Bouazza en zijn vrienden kregen in de ochtend van 1 mei 2006 ruzie met Yannick D.D. (33) en Dimitri M. (27) aan de Antwerpse discotheek Red & Blue. Toen de twee wilden wegrijden, sloeg iemand uit het groepje van Mohammed het zijraampje van hun wagen in. Yannick zette de achtervolging in op de wegvluchtende Mohammed. Dimitri M. reed er met zijn wagen achteraan.

‘Onder invloed van alcohol en cocaïne hebben ze Mohammed Bouazza in ware rodeostijl achtervolgd door de Antwerpse binnenstad', stelt de rechter in zijn vonnis. ‘Dimitri M. had de bedoeling hem aan te rijden. Ze hitsten elkaar op en hielden tijdens hun achtervolging telefonisch contact. Bouazza stond doodsangsten uit en voelde zich opgejaagd wild.'
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=U22GPH09
KKK- of Far West-methode dus.

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 februari 2010 om 21:00.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 21:00   #250
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat me ook weten wanneer jij bronnen en cijfers klaar hebt over die geinsinueerde vreselijke impact die een remigratie van de allochtone bevolking (we hoeven niet eens te preciseren welke allochtonen hé artisjok) zou hebben.

Het is toch jouw plan om een volledige bevolkingsgroep (ik hoef dit niet te preciseren; dat deed jij al) buiten te zetten.
Je hebt blijkbaar je plan niet echt goed doordacht; want je hebt geen idee wat de impact zou zijn op de economie.
Oud 9 februari 2010, 21:01   #251
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Je las niet voor je postte want het gebeurde wel enigszins anders, cfr. post 127 hoger:

KKK- of Far West-methode dus.
Iemand achtervolgen is niet hetzelfde als iemand vermoorden.

D�*t is pas KKK- of Far West logica!

En zo dachten de rechters er ook over bij de strafmaat.
Oud 9 februari 2010, 21:04   #252
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is toch jouw plan om een volledige bevolkingsgroep (ik hoef dit niet te preciseren; dat deed jij al) buiten te zetten.
Je hebt blijkbaar je plan niet echt goed doordacht; want je hebt geen idee wat de impact zou zijn op de economie.
Eerst antwoorden op al mijn vragen en eerst jouw cijfers over hun economische bijdrag bezorgen artisjok. Of zeg gewoon dat je die laatste niet kunt geven en dat je dus ook niet in staat bent een doordachte conclusie te maken.
Oud 9 februari 2010, 21:07   #253
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
je hebt geen idee wat de impact zou zijn op de economie.

allez, nu het plaatje nog eens draaien dat die gasten voor de pensioenen gaan zorgen

Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 februari 2010 om 21:07.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 21:08   #254
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat me weten wanneer je een oplossing gevonden hebt om je grijze hersenmassa opnieuw te activeren, goed?
Laat me ook weten wanneer jij bronnen en cijfers klaar hebt over die geinsinueerde vreselijke impact die een remigratie van de allochtone bevolking (we hoeven niet eens te preciseren welke allochtonen hé artisjok) zou hebben. We wachten overigens nog steeds op jouw cijfermateriaal over hun economische bijdragen aan de economie, zodat we die kunnen afwegen aan het kostenplaatje.
Je mag dit al eens lezen:
'Haagse economie stort in zonder allochtonen'
Oud 9 februari 2010, 21:08   #255
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
We wachten overigens nog steeds op jouw cijfermateriaal over hun economische bijdragen aan de economie, zodat we die kunnen afwegen aan het kostenplaatje.
Ik heb reeds meermaals uitdrukkelijk geschreven (waaronder enkele keren als repliek op jouw vraag) dat :
1 Ik heb nooit beweerd dat er geen kosten zijn.
2 Ik weet niet of het saldo positief of negatief is; en hoeveel.
3 Ik heb geen cijfers van de opbrengsten. Ik heb nooit beweerd dat ik ze heb of ze ken. Ik haalde wel enkele van de items aan die zouden moeten meegeteld worden als opbrengst.
Oud 9 februari 2010, 21:12   #256
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Je vergat uiteraard het belangrijkste te melden : hij 'vreest'.
Hij zal vooral vrezen dat hij niet genoeg de mouw kan vegen van zijn nieuw kiesvee.
Oud 9 februari 2010, 21:17   #257
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb reeds meermaals uitdrukkelijk geschreven (waaronder enkele keren als repliek op jouw vraag) dat :
1 Ik heb nooit beweerd dat er geen kosten zijn.
2 Ik weet niet of het saldo positief of negatief is; en hoeveel.
3 Ik heb geen cijfers van de opbrengsten. Ik heb nooit beweerd dat ik ze heb of ze ken. Ik haalde wel enkele van de items aan die zouden moeten meegeteld worden als opbrengst.
Ondanks al die bevestigen over het feit dat je niets weet en ook niets wil weten, insinueer je dat een remigratiebeleid (synoniem voor de oudere term 'dekolonisatie') een vreselijke impact op de economie zou hebben. Behoort dat tot de obligate portie dagelijks moslimknuffelen om je hemel te verdienen of zo?
Oud 9 februari 2010, 21:24   #258
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand achtervolgen is niet hetzelfde als iemand vermoorden.

D�*t is pas KKK- of Far West logica!

En zo dachten de rechters er ook over bij de strafmaat.
Ik hoop dat jij nooit geen ruzie krijgt met die twee.
Oud 9 februari 2010, 21:25   #259
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ondanks al die bevestigen over het feit dat je niets weet en ook niets wil weten, insinueer je dat een remigratiebeleid een vreselijke impact op de economie zou hebben.
Waar lees jij die bevestigingen dat ik niets weet en niets wil weten? (graag een citaat met link)
Ik heb nergens het woord "vreselijk" gebruikt.

Terug naar onze discussie :

Oud 9 februari 2010, 21:28   #260
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerst antwoorden op al mijn vragen en eerst jouw cijfers over hun economische bijdrag bezorgen artisjok. Of zeg gewoon dat je die laatste niet kunt geven en dat je dus ook niet in staat bent een doordachte conclusie te maken.
Jij wil zomaar een hele bevolkingsgroep buiten zetten, dus Artisjok stelt de vragen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be