Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2010, 13:17   #241
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Niet alleen het verleden, ook de toekomst is zéér twijfelachtig.
Klopt. Maar over de toekomst van deze virtuele staat valt niks te zeggen. België vertoeft nu al in rusthuis "Pro Belgica". Tot zolang het nog duurt. Daarna wordt deze "modelstaat" naar de geschiedenisboekjes verwezen, waar hij thuishoort.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 13:20   #242
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zeer juist. En toch zien we tijdens Milaan - San Remo (bijvoorbeeld) uw kornuiten met hun Vlaamse leeuwen massaal zwaaien voor de Italiaanse TV-camera's.

Hebt ge het nu eindelijk gesnopen? Het wordt anders wel tijd.
Leuk daarbij is dat die vlaggenzwaaiende Vlamingen denken dat wielrennen een internationale sport en dat ze daardoor VL op de kaart kunnen zetten.
Wielrennen is een nichesport en weinig sportliefhebbers buiten BE weten iets over wielrennen in het algemeen en de Ronde van Vlaanderen in het bijzonder.

Als men al iets over wielrennen weet, dan is het over Parijs-Roubaix en de Tour de France.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 13:21   #243
Hendrik de Stoute
Parlementslid

Hendrik de Stoute's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat heeft wel degelijk met politiek te maken, men bevestigt immers de status quo en het heersende regime.
Mee akkoord. Als je de kunstenaar Eduardo Chillida bv. als een Spanjaard of als een Bask voorstelt dan is dat niet dezelfde boodschap die je meegeeft zelfs al is het onschuldig bedoelt. Er is meer dat politiek is dan men denkt.

ps : Spijtig dat er hier nog altijd mensen zijn die vinden dat ze anderen met een andere mening moeten gaan beledigen door ze als "oen" te bestempelen.

Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 6 april 2010 om 13:22.
Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 13:22   #244
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaams-nationalisten proberen gewoon via TV-sportuitzendingen de sport te misbruiken en deze sportevenementen in een politiek vaarwater te loodsen. U weet dat ook. Maar u geeft nu een hele uitleg die dat moet proberen te vergoeilijken. Zoals steeds kijkt u de andere kant op wanneer er louche dingen gebeuren, als het maar uw politieke zaak dient. Zo kennen we u wel.

Mensen die reeds gedurende een goede tiental jaren, jaar in jaar uit, de tijd en het geld hebben om vanaf het begin van het wielerseizoen tot het einde, bij de grote klassiekers en in de verschillende rondes, de vendelzwaaier uit te hangen voor de nationale en internationale camera's, zijn gewoon fake. Dat zijn niet alleen zogzegde 'supporters'. Dat zijn politiek geëngageerden, die worden betaald om zoiets te doen.

En de vraag luidt dan: door wie worden die betaald???
De Vlaamse regering doet er ook aan mee hé.
Dwars door België in Waregem moet Dwars door Vlaaanderen worden of wellicht anders geen subsidies meer.
Alsof je veel niet-Vlamingen vindt die die koers kennen; zelfs bij de modale VL zal niet meer 10% die koers kennen.

Laatst gewijzigd door azert : 6 april 2010 om 13:23.
Oud 6 april 2010, 13:24   #245
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaams-nationalisten proberen gewoon via TV-sportuitzendingen de sport te misbruiken en deze sportevenementen in een politiek vaarwater te loodsen. U weet dat ook. Maar u geeft nu een hele uitleg die dat moet proberen te vergoeilijken. Zoals steeds kijkt u de andere kant op wanneer er louche dingen gebeuren, als het maar uw politieke zaak dient. Zo kennen we u wel.

Mensen die reeds gedurende een goede tiental jaren, jaar in jaar uit, de tijd en het geld hebben om vanaf het begin van het wielerseizoen tot het einde, bij de grote klassiekers en in de verschillende rondes, de vendelzwaaier uit te hangen voor de nationale en internationale camera's, zijn gewoon fake. Dat zijn niet alleen zogzegde 'supporters'. Dat zijn politiek geëngageerden, die worden betaald om zoiets te doen.

En de vraag luidt dan: door wie worden die betaald???
Door u, en door mij, en door iedereen die hier belastingen betaalt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 6 april 2010 om 13:25.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 13:25   #246
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat heeft wel degelijk met politiek te maken, men bevestigt immers de status quo en het heersende regime.
Uw poging om mij te beledigen is trouwens heel lachwekkend en zal eerder tot een ban van jou leiden dan dat die mij stoort.
Door de citaten in post 224 uit hun verband te rukken; kan ik me nochtans aansluiten bij de mening van System.
Oud 6 april 2010, 13:28   #247
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
Die duidelijkheid mis ik soms in de Vlaamse Beweging.
Onduidelijkheid is nochtans de strategie van de VL beweging.
Tegen de franstaligen zeggen: we willen meer staatshervorming om BE beter te laten functioneren.
Terwijl ze bedoelen: stap voor stap gaan we van staatshervorming naar staatshervorming tot er van BE niets meer overblijft.
Vooral de Vlaamse kiezer trapt daarin.

De Franstaligen hebben echter schrandere leiders, die wel zien wat voor een bedrog dat is.
Oud 6 april 2010, 13:28   #248
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Dat valt me de laatste tijd op in het monodenken van de flaminganten en de islam.

Wie iets kritisch durft zeggen over de flaminganten is meteen een slechte Vlaming en hun kortgeschoren reputatie indachtig van in de vorige eeuw, durven veel Vlamingen niet meer ingaan tegen de het eenheidsdenken: wie niet voor ons is, is tegen ons. Genuanceerd denken kennen die Vlamingen niet (meer).
Stropopredenering: leg een ander woorden in de mond en ga die zelf gecreëerde stelling dan aanvallen. Mensen als ikzelf, Txiki, Jaani, Pelgrim en nog anderen zijn de eersten om hier in te gaan tegen stereotypes zoals ze door sommige kleinburgerlijke luitjes neergzet worden. Ga die mensen in kwestie daar zelf mee confronteren in plaats van mij daarmee lastig te vallen.

Citaat:
Hetzelfde bij de islam: velen zijn eerder islam-light en hebben niets tegen wat alchol en hier en daar een homo of een meisje zonder hoofddoek.
Maar enkelen maken de anderen bang zodat de aanhangers van de islam-light hun gedacht niet meer durven zeggen.
Jouw Islam interesseert mij niet. Ik heb andere en meer dringender katten te geselen.

Citaat:
Ik zou nog eens De Blechtrommel moeten bekijken; maar ik geloof dat daarin een passage komt waarin de vader meestapt in een betoging pro-Hitler. Hij is daar helemaal niet zo blij mee; maar hij heeft te kennen dat hij geen andere keuze heeft, indien hij geen klop wil krijgen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=184
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 13:30   #249
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Leuk daarbij is dat die vlaggenzwaaiende Vlamingen denken dat wielrennen een internationale sport en dat ze daardoor VL op de kaart kunnen zetten.
Wielrennen is een nichesport en weinig sportliefhebbers buiten BE weten iets over wielrennen in het algemeen en de Ronde van Vlaanderen in het bijzonder.

Als men al iets over wielrennen weet, dan is het over Parijs-Roubaix en de Tour de France.
Onnozelaar. De Ronde is internationaal bekend en wordt door de renners beschouwd als de mooiste koers in de wereld. Jouw berichten worden stupieder met de dag.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 13:30   #250
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ps : Spijtig dat er hier nog altijd mensen zijn die vinden dat ze anderen met een andere mening moeten gaan beledigen door ze als "oen" te bestempelen.
Typisch: ik heb het nog maar zelden anders geweten.
Gewone Vlaams-nationalisten die geen gelijk krijgen, staan meteen op springen.
Gelukkig is BDW is een uitzondering op de regel.
Oud 6 april 2010, 13:35   #251
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Onnozelaar. De Ronde is internationaal bekend en wordt door de renners beschouwd als de mooiste koers in de wereld. Jouw berichten worden stupieder met de dag.
Zie je wel: geen gelijk krijgen = schelden.

Bij de renners is dat een belangrijke koers; maar wielrennen is in wezen een heel kleine sport;
Kom je een Amerikaan, Afrikaan, Aziaat, Noord-/Oost-/ZuidEuropeaan tegen: geeneen die de grootste sportwedstrijd in Vlaanderen kent.

Vlaanderen hebben er het handje van weg om te denken dat ze het centrum van de wereld zijn.
Ook in Italië is wielrennen bekend; maar toch maar een kleine sport;
Ik heb al gehoord: in hun sportkrant heb je vele bladzijden over voetbal, dan ook enkele over formule 1 en wielrennen krijgt dan een half blad op blz. 10.
Oud 6 april 2010, 13:47   #252
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kerel, moet jij nu echt alles afbreken wat Vlaanderen betreft? Zoek eens een hobby.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 13:52   #253
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Kerel, moet jij nu echt alles afbreken wat Vlaanderen betreft? Zoek eens een hobby.
een andere hobby
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 13:54   #254
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een andere hobby
Dat moet hij doen omwille van de regels van zijn 'spel'. Zijn 'spel' vraagt hem Vlaanderen af te breken.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 13:56   #255
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila, kijk: als het Vlaams is; dan moet het formidabel zijn; want VL is het centrum van de wereld.
Maar zo werkt het niet hé.
Als je objectief blijft; moet je toegeven dat de Ronde op wereldvlak niet veel voorstelt.
Net zoals een titel van wereldkampioen in het veldrijden op wereldvlak niet meer voorstelt dan een titel van Italiaans wielerkampioen bij de junioren.

Volgens mij is dat begonnen met die keer dat Clouseau naar het Eurovisesongfestival gestuurd werd. Toen dacht de hele VL regering dat Koen Wauters op zijn 1 been ging winnen omdat hij in VL en een beetje in Nederland wereldberoemd was.
Tot hun verbazing bleek voor de rest niemand in Europa te weten wie Koen Wauters was en eindigde de groep in de grijze middenmoot.
Oud 6 april 2010, 14:02   #256
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Het antwoord is ja.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 14:12   #257
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik heb al de jaren van mijn verblijf in het buitenland toch mooi het wielergebeuren kunnen volgen. Op TV en via andere media. Tot interviews met Vlaemsche renners toe. Gek he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 14:22   #258
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik heb al de jaren van mijn verblijf in het buitenland toch mooi het wielergebeuren kunnen volgen. Op TV en via andere media. Tot interviews met Vlaemsche renners toe. Gek he.
1 of andere sportzender?
Ik vraag me of of er op een grote/belangrijke zender in Duitsland, Spanje, Frankrijk, Engeland... iets te zien was van de Ronde van Vlaanderen (rechtstreeks)?
Oud 6 april 2010, 14:23   #259
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het antwoord is ja.
Heb je ergens een vraag gezien?
Oud 6 april 2010, 14:42   #260
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Mee akkoord. Als je de kunstenaar Eduardo Chillida bv. als een Spanjaard of als een Bask voorstelt dan is dat niet dezelfde boodschap die je meegeeft zelfs al is het onschuldig bedoelt. Er is meer dat politiek is dan men denkt.

Als men op een domme manier repliceert, dan wijs ik daarop met een ephiteton non ornans. Wanneer een poster zegt dat, wanneer men een wielrenner 'Belg', 'Duitser', 'Australiër', 'Zwitser', enz, noemt, dat men met zulke betiteling of aanduiding de 'politieke toer' opgaat en dus aan politiek doet, dan vind ik zulke bemerkingen weinig intelligent. En het spijt me, maar deze mensen die bovenstaande poster gelijk geven, zijn evenmin erg snugger in dit opzicht.

Laatst gewijzigd door system : 6 april 2010 om 14:59.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be