Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2010, 10:40   #241
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zantiax Bekijk bericht
Je moet niet zo nadenken! Tenslotte bestaan we uit ruimteschepen met mannetjes die ons besturen! Jij heb niets te beslissen!
Pas maar op, want Harrie denkt nu dat je zijn leer aanvaardt. Overigens heeft hij verklaard dat wij dommer zijn dan de microwezens waaruit we bestaan. Die microwezens zitten toch maar mooi gevangen in ons fysieke lichaam en ze worden begrensd in hun functie van bepaalde soorten weefsel en door het DNA waarmee ze geproduceerd worden. Veel vrijheid zullen ze niet hebben.
Citaat:

Als onze Harrie voor mij nu nog eens de zwaartekracht zou willen verklaren?
Je vraag over de zwaartekracht is eigenlijk erg flauw. De wetenschap verklaart niet het wezen van de materie en de kosmos en zijn wetten. De wetenschap is empirisch. Maar goed, als Harrie het wezen van de materie meent te kennen, namelijk de atomen of microwezens, dan moet hij ook maar de zwaartekracht verklaren. Dus Harrie, worden de ruimteschepen van de microwezens aangedreven om de zwaartekracht te overwinnen? Welke brandstof gebruiken ze dan? Dat moet hij toch weten zou je zeggen.

Laatst gewijzigd door Piero : 22 juni 2010 om 10:41.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 11:05   #242
Zantiax
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Pas maar op, want Harrie denkt nu dat je zijn leer aanvaardt. Overigens heeft hij verklaard dat wij dommer zijn dan de microwezens waaruit we bestaan. Die microwezens zitten toch maar mooi gevangen in ons fysieke lichaam en ze worden begrensd in hun functie van bepaalde soorten weefsel en door het DNA waarmee ze geproduceerd worden. Veel vrijheid zullen ze niet hebben.

Je vraag over de zwaartekracht is eigenlijk erg flauw. De wetenschap verklaart niet het wezen van de materie en de kosmos en zijn wetten. De wetenschap is empirisch. Maar goed, als Harrie het wezen van de materie meent te kennen, namelijk de atomen of microwezens, dan moet hij ook maar de zwaartekracht verklaren. Dus Harrie, worden de ruimteschepen van de microwezens aangedreven om de zwaartekracht te overwinnen? Welke brandstof gebruiken ze dan? Dat moet hij toch weten zou je zeggen.
Ja, eerst mij vraag flauw vinde en ze dan pikke, zo kannek het ook
Harrie denkt trouwens niet dat ik zijn leer aanvaard, daar ben ik zeker van. Zo dom is hij niet.
Denk ik.
Zantiax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 19:46   #243
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
Wat is geen mening maar een feit?????
Dat de wetenschap met zekerheid iets kan verklaren.

Zeker niet alles, maar toch zeker iets, om niet te zeggen veel.
Oud 23 juni 2010, 09:05   #244
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ZWAARTEKRAAAAACHT
Atoooooooooomtheeeeeeeooooooooooooooooooorie...... .
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 09:09   #245
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de wetenschap verworpen kan worden op basis van filosofie, laten we dan de landbouwers, veetelers en dierenartsen wegsturen en er filosofen voor in de plaats zetten. Zal dat zal de voedselproductie niet geweldig kunnen verbeteren Harrie?
ik heb het niet over de oppervlakkig wetenschap van alledag, maar de diepere grondslagen van de wetenschap, die fout zijn.
Dat je dat nog steeds niet weet is toch wel heel erg teleurstellend.
Citaat:

Precies, al die biologische uitvindingen en de hele mechanisatie van de voedselproductie met behulp van elektriciteit en verbrandingsmotoren is allemaal fout. De filosofen gaan het beter doen. Harriechristus, je bent de redder der mensheid!
Zou je mijn atoomtheorie ooit gelezen hebben dan zou je weten waar over het gaat.

Overigens: de mensen zijn zo blij met al die uitvindingen dat ze de hele wereld naar de knoppen helpen, omdat ze een diepere visie missen omtrent de werkelijkheid en de waarheid van het leven.
Oud 23 juni 2010, 09:12   #246
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet niet zo nadenken! Tenslotte bestaan we uit ruimteschepen met mannetjes die ons besturen! Jij heb niets te beslissen!

Als onze Harrie voor mij nu nog eens de zwaartekracht zou willen verklaren?
Als Zantiax nu eens eindelijk aan mijn atoomtheorie zou willen beginnen in plaats van cynische opmerkingen daarover te maken.
Oud 23 juni 2010, 09:13   #247
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik in jouw theorie ook niet, dat is nu net het probleem, Harrie.
Als je daarvoor de hersenen mist, kan ik daar verder ook niks meer aan doen.
Oud 23 juni 2010, 09:20   #248
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottenskrapet Bekijk bericht
In deze tijd kan dat inderdaad niet meer, gewoon omdat wetenschap overheerst.
en zich niet in mijn atoomtheorie wil verdiepen, waar toch duidelijk het tegendeel wordt bewezen.
Citaat:
Maar kijk naar enkele millennia terug, toen was er bitter weinig wetenschap in vergelijking met filosofie en men deed het stukken beter. Nu is er wetenschap en de mens waant zichzelf het alfa en omega van het universum, omdat ze het - gewoon omdat ze godsdienst beu waren - in hun hoofd haalden alles onder hen in de voedselpiramide te plaatsen d.m.v. de wetenschap.
Zelfs Darwin was geen wetenschapper zoals wij nu; hij bestudeerde de natuur door ernaar te kijken en maakte op basis daarvan zijn theorie.
de evolutietheorie is in wezen een filosofie, die al reeds bekend was bij de Grieken en ook bij de filosoof Schelling.
De laatste leeft vóór Darwin.
Darwin is helemaal niet de uitvinder van de evolutietheorie.
Citaat:
De wetenschap nu hakt gewoon een bloemetje af (doodt dingen alvorens hen te onderzoeken !!), voert er een hele hoop dissecties en experimenten op uit, en snapt hoe het bloemetje groeit en bloeit, en daar eindigt het. Wetenschap wil een té statische waarheid weergeven over alles wat is en/of leeft, filosofie tracht een essentie te omschrijven, en daaraan kan men blijven bouwen. Filosofie toont ons dat de weg die we te gaan hebben oneindig is,
zo is het: de waarheid is eeuwig en oneindig, dus ook als eeuwige evolutie, die weergegeven wordt in mijn atoomtheorie.
Citaat:
wetenschap blijkt nu gewoon een egoboost voor velen te zijn en hen gelukkig te prijzen in hun ignorantie hier en nu.
de wetenschap is de eenzijdigheid van de natuurwetenschap, die alles uiterlijk bekijkt, dus materieel en niet innerlijk en geestelijk.

Pas de Geest is de waarheid, niet de uiterlijke natuur.
Vroegere filosofen wisten dat nog wel.
En ook gelovige mensen weten dat nog.
Oud 23 juni 2010, 09:29   #249
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
ik heb het niet over de oppervlakkig wetenschap van alledag, maar de diepere grondslagen van de wetenschap, die fout zijn.
Dat je dat nog steeds niet weet is toch wel heel erg teleurstellend.Zou je mijn atoomtheorie ooit gelezen hebben dan zou je weten waar over het gaat.
Nochtans komt volgens jou toch het lagere voort uit het hogere?
Dus ook bij wetenschap, of is het hier weer anders om in jouw fantasiewereldje te passen?

Je zou met recht en rede kunnen zeggen dat de concrete toepassing en uitwerking en het aantal mensen die je ermee kan overtuigen een maat is voor de gemiddelde juistheid van de grondslagen van een theorie.

Vergelijk dat nu eens met jouw atoomtheorietje?

De stand is
Wetenschap - Lijpe harrie's theorietje
een paar miljard - 0

De enige doelpunten die jij kan scoren harrie, zijn owngoals.

En toch elke keer weer zingen 'I am the champion'

Laatst gewijzigd door parcifal : 23 juni 2010 om 09:30.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 09:32   #250
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze hebben ons lichaam zelf geproduceerd en zijn daarin vrij.
Wel zijn ze tevens afhankelijk van hun eigen schepping en dus ook onvrij.
Dat geldt ook voor ons, want vrijheid en onvrijheid gaan altijd samen.
Zie maar eens hoe de moderne mensen afhankelijk zijn van hun eigen schepping van wetenschap, techniek en kapitalisme en zo zelfs dat ze er aan ten onder zullen gaan.
En zelfs niet in staat zijn te luisteren naar iemand die een heel andere kijk heeft op de werkelijkheid, zo verslaafd zijn ze aan hun eigen dogma's.
Citaat:

Je vraag over de zwaartekracht is eigenlijk erg flauw. De wetenschap verklaart niet het wezen van de materie en de kosmos en zijn wetten. De wetenschap is empirisch.
de wetenschap heeft ook geen empirische verklaring voor de zwaartekracht.
Alleen Einstein "verklaart" deze door een vervorming van de ruimte.
Maar dat is een verschuiven van het hele probleem, want dan moet ie weer de vervorming van de ruimte verklaren.
Citaat:
Maar goed, als Harrie het wezen van de materie meent te kennen, namelijk de atomen of microwezens, dan moet hij ook maar de zwaartekracht verklaren.
dat kan ik ook, maar aangezien mijn atoomtheorie veracht wordt, zal ook mijn antwoord omtrent de zwaartekracht veracht worden.
Dis waarom zal ik me dan voor de zoveelste maal voor gek laten zetten?
Citaat:
Dus Harrie, worden de ruimteschepen van de microwezens aangedreven om de zwaartekracht te overwinnen? Welke brandstof gebruiken ze dan? Dat moet hij toch weten zou je zeggen.
Als je eens met mijn atoomtheorie zelf begint, dan zou je zelf je eigen vragen kunnen beantwoorden.
Want wat ik zeg neem je toch niet serieus.
Oud 23 juni 2010, 09:37   #251
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en wat is verklaren?
Citaat:
Maar niks met absolute zekerheid.

En veel daarvan ( met name de diepere grondslagen ) zijn ook fout.

En de allergrootste vergissing is het materialisme, dat wil zeggen: zogenaamde wetenschappen zijn slechts natuurwetenschappen.
Oud 23 juni 2010, 09:44   #252
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nochtans komt volgens jou toch het lagere voort uit het hogere?
en nog beter is dat het lagere en het hogere beiden voortkomen uit de eenheid van beiden, dus uit het totale systeem der werkelijkheid als basis.
Citaat:
Dus ook bij wetenschap, of is het hier weer anders om in jouw fantasiewereldje te passen?
geen fantasie, maar een kwestie van logica.
Het is de wetenschap die er op los fantaseert.
Citaat:
Je zou met recht en rede kunnen zeggen dat de concrete toepassing en uitwerking en het aantal mensen die je ermee kan overtuigen een maat is voor de gemiddelde juistheid van de grondslagen van een theorie.
dat is ook zo, maar dat is een kwestie van lange termijn over miljoenen en miljarden jaren, namelijk onze eigen verdere ontwikkeling en toekomst in het heelal.
Het is geen waan van de dag, zoals vele opvattingen van de wetenschap.
Citaat:
Vergelijk dat nu eens met jouw atoomtheorietje?

De stand is
Wetenschap - Lijpe harrie's theorietje
een paar miljard - 0

De enige doelpunten die jij kan scoren harrie, zijn owngoals.

En toch elke keer weer zingen 'I am the champion'
beledigen is heel gemakkelijk, maar nadenken en met argumenten komen is veel moeilijker

Daaruit blijkt toch wel duidelijk de minderwaardigheid van de zogenaamde wetenschap.
Oud 23 juni 2010, 10:54   #253
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:

oh aha en wel wat dan kan de wetenschap met zekerheid verklaren?
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 11:00   #254
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat ALLES wat jij vertelt, leugens en onzin zijn.

Ik(en de rest) wachten nog steeds op jou EERSTE argument.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 11:03   #255
Zantiax
Schepen

Standaard

Citaat:
Dat, nadat een bepaalde hoeveelheid van een vloeistof in een vat verdampt is, de druk van het gas op de vloeistof te groot wordt, zodat de stof niet verder kan verdampen. Dit noemt men de verzadigingsdruk.

(heb fysica gehad )

@ harriechristus

zwaartekracht plz
Oud 23 juni 2010, 11:11   #256
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat, nadat een bepaalde hoeveelheid van een vloeistof in een vat verdampt is, de druk van het gas op de vloeistof te groot wordt, zodat de stof niet verder kan verdampen. Dit noemt men de verzadigingsdruk
[Khwa]Dat is niet waar, wat er in je boeken staat zijn leugens van de reptishapeilluminatie. [/Khwa]
Oud 23 juni 2010, 13:07   #257
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht

De wetenschap heeft ook geen empirische verklaring voor de zwaartekracht.
Alleen Einstein "verklaart" deze door een vervorming van de ruimte.
Maar dat is een verschuiven van het hele probleem, want dan moet ie weer de vervorming van de ruimte verklaren.
dat kan ik ook, maar aangezien mijn atoomtheorie veracht wordt, zal ook mijn antwoord omtrent de zwaartekracht veracht worden.
Dis waarom zal ik me dan voor de zoveelste maal voor gek laten zetten?Als je eens met mijn atoomtheorie zelf begint, dan zou je zelf je eigen vragen kunnen beantwoorden. Want wat ik zeg neem je toch niet serieus.
Nee, inderdaad, wat jij zegt neem ik niet serieus en niemand neemt jou serieus. Wat je hierboven zegt over de wetenschap en de zwaartekracht is onwaar. Newton heeft de zwaartekracht empirisch onderzocht en verklaard.

Elke puntmassa oefent een kracht uit op elke andere puntmassa. Deze kracht is gericht langs de lijn die beide punten verbindt, is evenredig met het product van de massa's en is omgekeerd evenredig met het kwadraat van de afstand tussen beide massa's.

Ook massa is empirisch verklaard. Dus Harrie, jij praat onzin. Maar aangezien jij meent dat filosofen het beter weten dan de wetenschap zal je dit niet snappen. Als filosoof zal je het periodiek systeem van de elementen met de atoomgewichten ook wel verwerpen. Aan jou hebben we werkelijk helemaal niets Harrie.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 13:49   #258
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat Harrie weet wat empirisch wil zeggen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 23 juni 2010 om 13:58.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 14:26   #259
Zantiax
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
[Khwa]Dat is niet waar, wat er in je boeken staat zijn leugens van de reptishapeilluminatie. [/Khwa]
Leg is uit
Oud 23 juni 2010, 14:30   #260
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg is uit
Voor een legende van zijn uitspraken verwijs ik je naar de meester van het mysticisme zelf.

Good luck
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be