![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoezo onderzoeken? Welke bronnen heb je onderzocht? Of bleef het bij exmuslim.org? Als je mn vraag had beantwoord dan wist je dat een moslim eerst en vooral de koran moet volgen, das onze primaire bron. Degene die 1 vers uit de koran ontkent treedt uit de islam. Degene die een hadith ontkent niet. Jij kent de authenticiteit van de ahadith niet, daarvoor moet je echt jaren 'hadithwetenschappen' bestuderen. Wat toevallig dat je tabari weg laat en alleen moeslim en boucharie typt. De moewatta van imaam moeslim en de sahih van boechari zijn inderdaad de meest authentieke boeken na de koran. Maar wie zegt dat alles dat erin voorkomt klopt? En denk je dat alle moslims de hadith volgen? Wist je dat de ene geleerde een hadith als sahih kan bestempelen en de andere 'alim kan deze hadith op zijn beurt als mawdoe' doorgeven. Verwar de cultuur niet met de islam. Islam is voor mij rust en barmhartigheid en wat jij daarvan wilt maken, interesseert mij geen zak. De Quraan behandelt het onderwerp slaan van vrouwen als volgt (4.34): 'Mannen zijn de beschermers en onderhouders van hun echtgenotes omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten in [fysieke] kracht en omdat zij van hun rijkdommen zullen besteden [aan hun vrouwen]. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die vroom zijn en heimelijk bewaren hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen die zich slecht gedragen: wijst haar [eerst] terecht en [als dat niet helpt] laat haar in haar bedden alleen en [als laatste en ook afgeraden] geef haar een lichte tik [in plaats van haar te slaan]. Als zij hun gedrag veranderen, zoekt geen weg tegen haar[door oude koeien uit de sloot te halen of het herkauwen van ruzies].' Denk je dat ik ga ontkennen wat er in de Qoran staat? Deze tik houdt in dat een man een miswak in de hand mag nemen door alleen zn polsen te bewegen. Wat een pak rammel zeg. Vanzodra de man mij een duw of een klets zou geven heb ik het recht om te scheiden en hem voor de rechtbank te dagen. Kheb als vrijwilliger gewerkt voor de flikken van Antwerpen en ik kan u zeggen dat het slaan van vrouwen ook in uw cultuur voorkomt, kerel.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 10 juni 2010 om 20:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja ... ![]() ![]() ![]() http://www.brandeis.edu/projects/fse...nslations.html Laatst gewijzigd door Cdude : 10 juni 2010 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo onderzoeken? Welke bronnen heb je onderzocht? Of bleef het bij exmuslim.org? Als je mn vraag had beantwoord dan wist je dat een moslim eerst en vooral de koran moet volgen, das onze primaire bron. Degene die 1 vers uit de koran ontkent treedt uit de islam. Degene die een hadith ontkent niet. Jij kent de authenticiteit van de ahadith niet, daarvoor moet je echt jaren 'hadithwetenschappen' bestuderen. Wat toevallig dat je tabari weg laat en alleen moeslim en boucharie typt. De moewatta van imaam moeslim en de sahih van boechari zijn inderdaad de meest authentieke boeken na de koran. Maar wie zegt dat alles dat erin voorkomt klopt? En denk je dat alle moslims de hadith volgen? Wist je dat de ene geleerde een hadith als sahih kan bestempelen en de andere 'alim kan deze hadith op zijn beurt als mawdoe' doorgeven. Verwar de cultuur niet met de islam. Islam is voor mij rust en barmhartigheid en wat jij daarvan wilt maken, interesseer mij geen zak. De Quraan behandelt het onderwerp slaan van vrouwen als volgt (4.34): 'Mannen zijn de beschermers en onderhouders van hun echtgenotes omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten in [fysieke] kracht en omdat zij van hun rijkdommen zullen besteden [aan hun vrouwen]. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die vroom zijn en heimelijk bewaren hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen die zich slecht gedragen: wijst haar [eerst] terecht en [als dat niet helpt] laat haar in haar bedden alleen en [als laatste en ook afgeraden] geef haar een lichte tik [in plaats van haar te slaan]. Als zij hun gedrag veranderen, zoekt geen weg tegen haar[door oude koeien uit de sloot te halen of het herkauwen van ruzies].' Denk je dat ik ga ontkennen wat er in de Qoran staat? Deze tik houdt in dat een man een miswak in de hand mag nemen door alleen zn polsen te bewegen. Wat een pak rammel zeg. Vanzodra de man mij een duw of een klets zou geven heb ik het recht om te scheiden en hem voor de rechtbank te dagen. Kheb als vrijwilliger gewerkt voor de flikken van Antwerpen en ik kan u zeggen dat het slaan van vrouwen ook in uw cultuur voorkomt, kerel.[/quote] Oei, dan denk ik dat u in de problemen komt omdat je nu eenmaal in een niet Islamitisch land niet volledig naar de Koran kunt leven.Bovendien zijn er een aantal verzen die het samenleven met niet moslims totaal onmogelijk maken, u moet immers onder mekaar blijven anders zou u al ten prooi kunnnen vallen aan die ongelovige duivels! Om maar een voorbeeld te geven dat; u wanneer u naar de letter van de koran leeft het samenleven totaal opblaast! Het zou echt fijn zijn mochten moslims dit stukje Koran durven loslaten, staat u daar open voor? Vanuit Westers oogpunt zijn uw ideeen over gelijkheid man en vrouw niet te verzoenen. U mag gerust minimaliseren, maar volgens het Westers principe is een man geen autoriteit boven de vrouw, hij hoort haar niet te "corrigeren", niet met een tikje, niet met een mep, niet met een pak rammel, punt uit. Dat is voor niet moslims onaanvaardbaar als opvattingen over volwassen mannen en vrouwen binnen een huwelijk, of zelfs daarbuiten! Kun je dit begrijpen? Helaas, geweld op vrouwen komt voor in iedere cultuur! Daar heeft u zeker gelijk in maar wel meer binnen traditionele moslimgezinnen, uw lichte tik wordt soms gelezen als 'sla haar" en zoals u in uw post zelf aangeeft, man en vrouw zijn niet gelijk wat geweld en agressie aanmoedigt. Bovendien werkt de sociale controle verstikkend, de geboden hulp houdt vooral de gezinsproblemen in stand. Wordt het niet eens tijd voor emancipatie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu komt er hier een geloofsovertuiging die daar haaks op staat en moet dat ineens weer van de kaart geveegd worden of getollereerd. Snapt toch zelf dat dit te gek is? Je kiest voor een geloof, fijn dan is dat 1) jouw keuze maar niet die van een ander en moet een ander dat niet opgedrongen krijgen en 2) mag die niet een integratie in de weg staan. Kijk we leven nu hier eenmaal in een maatschappij waarin een aantal keuzes gemaakt zijn en waarin we vrijheden genieten en voor gelijke mensenrechten kiezen. Of je aanvaard die maatschappij of je aanvaard die niet. Of je nu inwijkeling bent of geboren in die maatschappij je hebt zelf de keuze om daar deel van uit te maken of niet.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar heeft u gelijk in maar daarom mag je toch wel vragen hoe gelovigen dit gaan doen? Ik wil dat echt graag weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Gouverneur
|
![]() [quote=Cdude;4807612]
Citaat:
Enkel diegenen die dat onderdeel van hun geloof als waarheid beschouwen zijn gevaarlijk, we noemen dat "fundamentalisten". Ikzelf geloof niet maar mij maakt het niet uit dat anderen dat doen. Elk geloof is op zich even gevaarlijk, of ongevaarlijk. Dat laatste hangt enkel af van de persoonlijke beleving vazn de gelovigen.
![]() |
![]() |
#247 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 11 juni 2010 om 11:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | ||
|
![]() Citaat:
Mag een man seks weigeren als zn vrouw er behoefte aan heeft? Neen, dat mag niet. De man is verplicht de vrouw te schenken wat haar hart begeert (ook hier weer, als het niet in tegenstrijd is met het geloof).
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de vrouwkes krijgen een groen floeren kleedje, dat is het volgens een islamgeleerde, moeten ze maar content mee zijn. Bovendien moeten ze zeker content zijn dat ze naast hun echtgenoot mogen zitten als die even stopt met het neuken van zijn 72 hoeries (waarom moeten dat er 72 zijn? ééntje is toch genoeg ze worden toch allemaal telkens opnieuw terug maagd, lekker bloederig). Ge gaat me toch niet vertellen dat het er maar 72 zijn voor ALLEMAN? Dan ben je wel beter af in de christelijke hemel, daar krijg je tenminste rijstpap met gouden lepeltjes. en o nog een vraagje: een moslims die christen wordt gaat dus naar de moslimhel (vel eraf verbrand, vel vernieuwd, terug verbrand etc...) maar die gaat dan wel naar de christelijke hemel? Komt die dan ook niet gewoon bij de 72 hoeren terecht? of zou er een apart kamertje zijn voor de rijstpap? Maar hoe zit het dan met de hel? Voor mensen die zo zeker zijn van "de waarheid" zou het antwoord toch klaar en duidelijk moeten zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Banneling
|
![]() jamaar het was via een link in een andere draad van een jaar geleden. Waarom stoort U mijn welgemeende vraag? Ik neem aan dat jij ht antwoord wèl weet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Banneling
|
![]() [quote=suqar_7loe;4807767]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
|
![]() Het stoort me allerminst. Ik vind het allemaal best lollig. Aangezien dergelijke belangrijke theologische vraagstukken me niet boeien hoef ik "het antwoord" op je "welgemeende vraag" niet te weten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit zijn zwaar theologische vraagstukken waar de geleerden zich vast al eeuwenlang het hoofd over hebben gebogen. Suqar zal het antwoord wel weten zeker? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 juni 2011 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |