![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan jezelf gemakkelijk erop trakteren. Nogmaals, er zullen wel mensen zijn die rondlopen met ernstige depressies die daardoor niet kunnen werken, maar dat is geen excuus voor de huidige regeling. Daar staat de deur open voor mensen die willen profiteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Minister-President
|
![]() I know, maar dat is niet waarom ik reageerde. Jij wil een amerikaans systeem invoeren, ergens bergijp ik je wel dat het "eerlijker" is.. maar niet voor iedereen. 'k denk dat het ideaal en meest etische systeem een mengeling van beiden is.
![]() |
#243 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hangt ervan af waarom dat cijferke rood is geworden.
Is dat een fundamenteel iets of gewoon een gevolg van het beurs-sentiment. Maar ergens heb je wel een punt hoor... als je dat laat staan in afwachting dan heb je in feite wel een geblokkeerde som geld waar je misschien elders wat had mee kunnen doen. Altijd moeilijk te overwegen... en voor kleine sommen rekening houdende met de transactiekost is dat nog moeilijker Citaat:
Citaat:
Maar zoals jezelf zegt is dat zuiver psychologisch. Citaat:
Dus zo ziet ge maar... zelfs uw stelling dat eenieder toegang heeft tot de beurs is hiermee weeral een beetje ontkracht. Een kleine man zou dan al genoodzaakt zijn hogere transactiekosten te betalen dan iemand met meer financiële middelen terwijl diezelfde kleine man het des te moeilijker heeft enige winst te nemen na aftrek van die transactiekosten. Bij nader inzien moet ik dus de eerder gemaakte beaming over dat de beurs iedereen gelijk behandeld intrekken ![]() ( allez de beurs in principe wel ... 't zijn de brokers uiteraard ) Een gelijke behandeling zou er pas zijn moesten die transactiekosten net als beurstaksen een bepaald percentage bedragen. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door praha : 25 juni 2010 om 13:26. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die stoploss van 3% zal binnen een jaar ook wel veranderen, hoor. In een beurswereld die constant veranderd moet jezelf ook mee veranderen. Die 3% is trouwens gebaseerd op een backtest van een technisch systeem dat ik nu volg. De ideale stoploss level meet ik opnieuw binnen een maand en dan wijzig ik hem opnieuw. Optimizing is de term. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al zullen de verslagen van al die bezochte psychiaters/dokters wel doorwegen. Maar uiteindelijk beslist die adviserende onafhankelijk en dient zich niet echt te verantwoorden. Een kromme situatie als ge 't mij vraagt Citaat:
Psychologische aandoeningen lenen zich daar natuurlijk meer toe. 't Pijnlijke gevolg is natuurlijk dat vanuit de publieke opinie er een beeld is ontstaan dat het allemaal maar fake is... ook omwille van het feit dat zulke zaken niet altijd van buitenuit te zien zijn. En blijkbaar moet dat alvorens mensen er enig geloof aan hechten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Schijnt dat ze dat drastisch willen terugschroeven. De psychiatrie moet opbrengen zo klinkt het net zoals de rest van de medische sector. Er is sprake van dat als er geen vooruitgang geboekt wordt je dan zult moeten fluiten achter je behandeling via de ziekenkas... wegens geen nut meer. Het verder gevolg laat zich raden. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja idd we zitten inderdaad weer ver off topic ![]() Maar ik zou toch nog wel even willen reageren op je opmerking ivm dat pensioensparen. Ik snap ze niet met betrekking tot wat ik zei ... of beter : jij redeneert dat die kleine man diezelfde mogelijkheden zou hebben als hij dat geld niet in dat pensioensparen zou steken Maar je vergeet steeds weer dat jij alles vanuit jouw gezichtspunt ziet. Dat pensioensparen is misschien vanuit jouw standpunt niet nodig maar vanuit iemand anders standpunt biedt dat een beetje zekerheid naar de toekomst toe... die beurs ben je tenslotte niet zeker van. Ik vermoed dat uw portefeuille toch ook wel zal bestaan uit een mix van meer defensieve en speculatieve aandelen en dat in verschillende sectoren. Dus we zijn in feite appelen met peren aan 't vergelijken hé... die kleine man komt daar niet eens toe ... 't enige wat ie kan is dan een tracker of zo nemen ... al de rest ( op meer defensieve aandelen voor MT en LT ) is puur risico dat des te hoger wordt naarmate uw bedrag kleiner is. Bovendien is er zelfs een gedeelte dat niet eens toekomt aan pensioensparen dus hoe zouden die nu in godsnaam méér kunnen steken in die beurs ? Het is dus dat soort kleine man waarover we spreken hé Blijkbaar ook een nogal vér van je bed show En het impliceert tevens dat je me bijtreedt dat de beurs misschien wel 'toegankelijk' is voor die kleine man maar dat ie er niet veel kan komen doen. Laatst gewijzigd door praha : 25 juni 2010 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Savatage
Maar hoe zit dat nu met die economische groei ? Hoe kan die er dan volgens jou wel komen ? Ik heb daar nog steeds geen antwoord op gekregen |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe niet mee aan pensioensparen owv de volgende reden: - ik steek geen geld in black box modellen, waar transparantie onbestaande is - ik kan geen geld eruit halen voor mijn pensioen. Ik steek mijn geld dus vast voor zoveel jaar en dan kan ik er niets mee doen. Maar hopen dat ik op mijn 40e of 45e niet iets ergs aan de hand krijg. Of neen, wacht, dat was net de reden waarom ik aan pensioensparen deed? Gek. - ik heb geen zin om elk jaar een vast bedrag af te staan om dan iets terug te krijgen wat ik eenvoudiger kan bereiken* *: Als je je winsten herbelegd groeit je kapitaal exponentieel tegen het geometrische rendement dat je realiseert. In getallen Eindkapitaal = Beginkapitaal ( 1 + x ) ^ 40 Je kan beter in het begin een redelijk bedrag investeren en dat dan laten groeien, als je toch bereid bent om zoveel jaar niets terug te zien van je geld. last, but not least: ik houd van achtbanen. Dat zijn mijn redenen waarom ik niet aan pensioensparen doe. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de kosten zullen meer efficiënt verspreid worden, er komen meer middelen vrij voor de mensen als ze hun loon ontvangen en ze kunnen hun geld nu efficiënter besteden (aan gezondheidszorg en onderwijs), mensen die niet werken zullen hiervan ook de gevolgen meer zelf dragen, ... |
|
![]() |
![]() |