![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Banneling
|
![]() Eén normale zin, zonder contradicties. Bestaat dat tot de mogelijkheden of past dat niet in je existentiële waanzin
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voetbalclub anadol..enkele jaren later geschorst omwille van 'onverenigbare' geschillen met de rest van de liga... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met gematigd doel ik vooral op de ethische standpunten. Of ze nu al of niet bidden, naar gemeenschappelijke gebedsmomenten gaan, zich aan bepaalde religieuze kledingsvoorschriften houden, enz... maakt mij niet uit. Al zou ik het wel moeilijk hebben met iemand die gezichtsbedekkende kledij draagt, maar dat hangt los van religie, een atheïst die constant een masker draagt en van wie je het gezicht ook niet kan zien, daar zou ik ook moeite mee hebben om op een normale manier mee om te gaan. Mimiek is een belangrijk deel van de communicatie, als dat weg valt wordt de communicatie ernstig verstoord.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De natuur van zaken heeft daar totaal niets mee te maken,kinderen moeten eerst voor zichzelf leren denken en dan de keuze maken of ze "islamreligieus" of "spiritueel " de weg van islam willen volgen, dat heet vrijheid en het andere is pure indoctrinatie. En kunt u eens beleefd blijven? Bedankt , volgende keer heb ik minder geduld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
- Indoctrinatie Definieer ze eerst en bepaal de referentiekader waarin je het doet want in de islam hanteren we deze begrippen op een andere manier. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Zelfverdediging', 'vrede' en 'vrijwillig' zijn ook al van die begrippen die in de islam opeens een héél andere betekenis krijgen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij heeft een andere gedaante gekregen. Er zijn twee machtige witte zuilen in NL ontstaan. De hockey/rotary zuil. En de linksche Goede Doelen Industrie zuil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien is er, om uw terminologie van de 'nieuwe verzuiling' (laten we het vooralsnog maar zo noemen) even te gebruiken, immers ook nog sprake van een derde machtige witte zuil, te weten de "Henk & Ingrid-zuil". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij zijn willoze en hersenloze consumenten annex outsiders die de rekeningen van en voor de eerder genoemde zuilen mogen betalen en waarvan de pensioenen door precies dezelfden ondertussen worden verkwanseld. Hun belangenbehartiger zal uiteindelijk worden koudgezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Europees Commissaris
|
![]() Uitvloundingdinbig? Sorry, uitvinding?
Ok, hier komen twee vragen en indien ik er een antwoord op een van de twee krijg, dan ga ik jouw "uitvloundingdinbig", ik bedoel uitvinding, serieus nemen. 1- Wat voor een definitie vind je in een [woorden]boek, en wat zijn de andere soorten definities? 2- Haal uit het westen één westerse geleerde die er voor ons het verschil tussen definitie, betekenis, verklaring en beschrijving uitlegt, en waarom hij er denkt dat de ordinaire taal ons misleidt in het opdoen van kennis over werkelijkheid of onze subjectieve repressies. Laatst gewijzigd door porpo : 28 juli 2010 om 01:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Pak maar gewoon de "Dikke van Daele", het standaardwoordenboek in het Nederlands, de taal van dit forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderen die de koran van buiten leren dreunen vanwege persoonlijke beleving van geloof? Van u vallen geen lessen te leren wat logica betreft, zoveel is duidelijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Islam is met het zwaard verspreid een moslim verstaat wat anders onder woorden als ’djihad’, ’oorlog’, ’vrede’, ’agressie’ en ’expansie’ dan een westerling „In essentie is de islam een religieuze boodschap voor de hele mensheid. Moslims zijn religieus gezien verplicht om het islamitische geloof te verspreiden over de hele wereld. ’En Wij hebben u uitgezonden tot de hele mensheid’ (Koran 34:28 ). Wanneer de niet-moslims toegeven aan bekering of onderwerping, dan kan de missie (da’wa) op vredige wijze worden voortgezet. Als zij dit niet doen, zijn moslims verplicht om oorlog tegen hen te voeren. Om vrede te kunnen bereiken is het nodig, volgens de islam, dat niet-moslims zich onderwerpen aan de uitnodiging van de islam – óf door bekering, óf door het accepteren van de status van religieuze minderheid (dhimmi) en het betalen van de individuele belasting, jizya. Wereldvrede, het finale stadium van de missie, wordt alleen bereikt door de bekering of onderwerping van de hele mensheid aan de islam. […] Moslims geloven dat expansie door oorlog geen agressie is, maar de vervulling van het bevel in de Koran om de islam te verspreiden, als de weg om vrede te bereiken. Het gebruik van geweld om de islam te verspreiden is geen oorlog (harb), een woord dat alleen gebruikt wordt om gewelddadige acties door nietmoslims aan te duiden. Islamitische oorlogen zijn geen hurub [meervoud van harb], maar eerder futuhat, een actie om de wereld te ’openen’ voor de islam en uitdrukking van de islamitische djihad. [...] Ongelovigen die een obstakel vormen voor de da’wa (de missie), zijn zelf schuldig aan deze oorlogstoestand, omdat het verspreiden van de islam op een vredige manier voortgezet kan worden als de anderen zich daaraan onderwerpen. Met andere woorden: zij die zich verzetten tegen de islam veroorzaken oorlogen en zijn er verantwoordelijk voor. Slechts wanneer moslims niet voldoende krachtig zijn, is een tijdelijke ’wapenstilstand’ (hudna) toegestaan.” Bassan Tibi http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...pic.php?t=7519
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 28 juli 2010 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Wees daarom standvastig op het rechte pad zoals aan u, en aan diegenen die zich met u tot God richten, werd aanbevolen en overtreedt de grenzen niet want Hij ziet alles wat jullie doen." (Koran 11:112) Ook in de ahadith keurt men extremistisch gedrag af: De Boodschapper van God zei: "Ik waarschuw jullie voor extremisme in de godsdienst want er waren gemeenschappen die voor jullie kwamen die vernietigd werden als gevolg van hun extremisme in de godsdienst." (Gemeld door an-Nasaa'ee [5/268], ibn Maajah [no. 3029], Ahmad [1/215, 347]) De koran verbiedt moslims extremisten te volgen. Volgens de koran zaaien dezen haat en gaan ze alle grenzen te buiten. In het 26ste hoofdstuk heeft men het over 'musrifeen' als ik me niet vergis de 150ste ayat. Wat de gezichtsbedekking betreft, daar ben ik ook geen voorstander van. Ik vind het geen verplichting binnen de Islam. Gezichtsbedekking zorgt vaak voor wanorde en chaos(fitna). Maar dit wilt niet zeggen dat ik niet achter de vrouwen sta die vrijwillig kiezen voor deze kledij.
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Welke logica? Bepaal het en geef 's een voorbeeld uit mijn bericht dat tegen deze logica indruist, zo nee, dan ben jij de gewone gekende alice hier op p.be. Laatst gewijzigd door porpo : 28 juli 2010 om 16:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus, ik ga jouw "uitvloundingdinbig" niet serieus nemen, maar dat geloofde ik al. Deze reactie had ik nodig om te bevestigen.
Laatst gewijzigd door porpo : 28 juli 2010 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Trol" is echter wel een bestaand woord. Tot voor kort dacht men dat het een figuur was die enkel in sprookjes en zo bestond, maar onlangs is men tot de constatatie gekomen dat ze we degelijk bestaan en over internet beschikken ![]()
|
![]() |
![]() |