![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor de n-de keer: et alors?
|
|
#242 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Maar niet in een België. Want de Vlaming wordt steeds genaaid terwijl ie er bijstaat. En hij vindt het nog leuk ook, want de Franstaligen hebben hem toch maar mooi stroop om zijn mond gesmeerd. Zie hem eens gloeien van tevredenheid. En 's anderdaags wordt ie wakker met een serieuze kater. Je hebt gelijk. Je trekt niet op een Vlaamse manier van onderhandelen naar de Franstaligen. Want hun manier van onderhandelen heeft niks te zien met het zakelijke onderhandelen dat we in Vlaanderen kennen. Met Franstaligen onderhandel je op zijn zuiders, met 'de Franse slag'. Maar heb dan wel veel geduld, en laat je niet opjagen. Uiteindelijk geven de Franco's het wel op. Alsof ze de beste acteurs zijn, met veel lawaai en groteske hand- en armgebaren, foeteren ze je uit voor al wat in hun ogen onredelijk aan je is. Laat je vooral niet opjutten. Na zo'n paar 'Franse koleires' druipen ze wel af. Dat zit in hun cultuur. En of je dat nu leuk vindt of niet, Heer, ze weten niet beter.
|
|
|
#243 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op de website van de Baarle Werkgroep vind je hierover een interessant idee. Lees eens de pagina over Brussel. De kern van die visie is de oprichting van een "Communauté Francophone de Flandre": Citaat:
|
|
|
#244 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Onzin. Uw visie is een kind van de francofoon-jacobinistische visie van 1830. Als we vooruit willen als Vlamingen moeten we van die visie dringend af. Ont-belgen, heet dat.
|
|
#245 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is gewoon de logische evolutie. Als de meerderheid nederlands praat in een bepaalde buurt dan zal dat de voertaal worden op straat en na 2 generaties spreekt zowat iedereen ook Nederlands in huis. Het is geen doel, het is natuurlijke evolutie. Kijk maar naar Helsinki.
|
|
|
|
|
#246 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk zelfs dat ik die geschiedenisboekjes (Uitgeverij Van In?) nog ergens op zolder liggen heb. De echte geschiedenis van België heb ik later uit eigen lectuur moeten ontdekken.
“Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience.” - Mark Twain Laatst gewijzigd door E. Gidius : 17 augustus 2010 om 09:50. |
|
|
|
|
|
#247 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat denk ik wel, ja. Als het dringend is, zou het wel eens snel Praag kunnen worden.
|
|
#248 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#249 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
“Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience.” - Mark Twain Laatst gewijzigd door E. Gidius : 17 augustus 2010 om 09:57. |
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is toch logisch dat officiele briefwisselingen van een Vlaamse stad in het Nederlands zijn? Laatst gewijzigd door fox : 17 augustus 2010 om 10:00. |
|
|
|
|
|
#251 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Helsinki - het voorbeeld wat je zonet aanhaalde - heeft volgens mij nog steeds een officiële tweetalig statuut. De tweetaligheid is er nog steeds op papier, maar op het terrein heeft ze zichzelf de facto opgeheven.
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ahzo, wist ik niet. Soit, als dat zo is dan lijkt Helsinki me toch enigszins een goed voorbeeld om te volgen. Niemand was ontevreden en blijkbaar wordt een stad na verloop van tijd toch bijna 1-talig ondanks dubbele dienstverlening. |
|
|
|
|
|
#254 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja. Dat betekent niet dat eentaligheid (NL) met wetten moet geforceerd worden.
|
|
#255 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#256 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een mogelijke strategie daarvoor is het onderuithalen van de Belgo-Francofunny propaganda als zou die Republiek gedoemd zijn een door etnische zuiveraars gedomineerd concentratie- en vernietigingskamp te worden. In Brussel is een grote groep van de bevolking allochtoon. Heel wat van die mensen zijn niet 'van nature' Franstalig. Zij moeten doelgroep nummer 1 worden. Om die groep uit de klauwen van PSMRFDFCdH los te wrikken zou ik beginnen met het op individuele basis toekennen van uitdovende faciliteiten, ondermeer door het voorzien in twee- of meertalige crèches (NL-Turks, NL-Arabisch, NL-Spaans, NL-Italiaans, ...) en kleuterscholen. Op de lagere school en in het middelbaar onderwijs zou ik enkele uren onderricht in de moedertaal en geschiedenis/cultuur van de betrokken bevolkingsgroepen inlassen. Ik zou ook voorzien in officiële, tweetalige documenten voor deze mensen, met dien verstande dat de Nederlandstalige tekst éérst komt, en in iets groter en leesbaarder lettertype dan de vertaling die er op volgt. Ik zou graag ook nog voorzien in een dienst van vertalers/tolken, voor noodgevallen (in de ordehandhaving, de rechtspraak, de gezondheidszorg, ...). Dat kost geld, zegt u? Uiteraard, maar aangezien de anderstalige Vlamingen óók belastingen betalen, zullen zij de kosten sowieso helpen dragen. Doelgroep nummer 2 zijn uiteraard de Franstalige inwoners van Vlaanderen (Rand en Brussel inbegrepen). Deze mensen betalen eveneens belastingen. Ook voor hen moet het systeem zoals ik hierboven uiteenzette worden uitgebouwd. Omdat zij nu al over eigen voorzieningen (bibliotheken, scholen, ...) en gewaarborgde rechten (waaronder de algehele 'tweetaligheid' van het openbaar bestuur) beschikken, lijkt het mij logisch die te behouden. De "Communauté des Flamands Francophones" (de naam van het ding is minder belangrijk, als ze maar duidelijk is) had eigenlijk al lang geleden moeten opgericht zijn en nu reeds volop aan de slag. Met de inrichting daarvan kan m.i. niet snel genoeg worden begonnen. Kon 'Vlaanderen' maar het nodige zelfvertrouwen, het onbeschaamde lef en de dappere grootmoedigheid opbrengen deze stappen te zetten! Alleen al het mogen aanschouwen van de beteuterde, verbouwereerde, volslagen onbegrip en pure paniek uitdrukkende gezichten van de hysterisch anti-Vlaamse meute aan beide zijden van de taalbarrière zou een beloning zijn
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! Laatst gewijzigd door djimi : 17 augustus 2010 om 10:44. |
|
|
|
|
|
#257 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|