![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "boehoehoe het is niet mijn schuld, het is de schuld van de lijst met de knelpuntberoepen!"
Leer eens verantwoordelijkheid oppakken voor uw eigen gedrag.
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tiens?
Dus ik moet me als werkgever op mijn kop laten schijten? Ik moet aan de mensen vragen wanneer het hun past om bij de klanten te gaan werken? Enfin de werknemers bepalen dus wanneer de klant hun baas moeten contacteren en zo? Vind je dat nu zelf niet een beetje belachelijk?
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag u eerst eens af waarom knelpunt beroepen zo moeilijk personeel vinden en kunnen houden?
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet nog wat grote offerten afwerken vandaag.
Ik vraag me af zou ik dat wel doen? Zou ik niet beter eerst aan de mensen die bij ons werken hun goedkeuring vragen? Zo de maandag morgen met een stukje taart en een glaasje schuimwijn er bij ...jongens past dat van de week om te gaan werken of zou je niet liever een festivalke gaan doen of zo ? Desnoods zeggen we tegen de klanten dat we liever eens komen als het jullie past hoor...geen probleem, de mensen begrijpen dat. Geef het niet nee...wat zeg je? Liever niet werken deze week? Oké ga maar eens fijn naar het strand eerst en breng wat garnaaltjes mee voor mij wil je...ja dag lieve kerel tot volgende week dan maar. Complimentjes aan je vrouwtje hé! Wat zeg je...of je wat extra geld kan krijgen? Tuurlijk hoeveel wil je...1000 euro is goed voor deze week? Tuurlijk hierzie pak mijn tankkaart ook maar en tank maar eens goed vol. Misschien moeten we dus zo maar doen?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 29 augustus 2010 om 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja.
Dat was het eerste dat in u opkwam hé?
![]() |
#249 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is dat dan niet zo?
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#252 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag dat dan eens aan al de illegalen die hij tewerk stelt ,en dan hier de zielige komen uithangen
Laatst gewijzigd door duveltje382 : 29 augustus 2010 om 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#256 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik gaf maar een voorbeeld, er zullen ook wel andere redenen zijn dan dat het zwaar en ondrbteaald werk is. Maar volgens mij zijn dit toch de 2 voornaamste. Het andere probleem is ook dat voor sommige knelpuntberoepen er amper opleiding voor bestaat. Iemand van Hasselt gaat geen VDAB-opleiding volgen in Gent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwaar niet altijd. Het zijn trouwens alleen de "lichten" die last hebben met "zwaar" werk.
Wel is de spanning tussen sociale uitkeringen en het minimumloon te laag. Verlaag de sociale uitkeringen en gebruik dit om het minimumloon te verhogen. Zal al veel oplossen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar wilt onze vriend Mambo naar toe,het mag ook geen geld kosten hé,en dan krijg je die knelpuntberoepen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Europees Commissaris
|
![]() Verpleegkundigen doen verpleegkundige taken en zorgkundigen zorgkundige taken. Het is evident dat zorgkundige minder betaald worden dan verpleegkundigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je verstaat het niet,zorgkundige(wat -50% betaalt word)doen het werk van de verpleging die uitrusten op een bureau dik betaalt
|
![]() |
![]() |