![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#242 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#243 |
|
![]() Oh, en ik was Brunno zijn nick ECHTE BELG vergeten, waar hij zich echt in liet gaan...
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=9822 Die zijn berichten moest men zelfs wissen!!!
#244 | ||
|
![]() Citaat:
Maare... Ik snap iets niet. Nationalisme is "fout", maar West-Vlaams nationalisme is dan weer wel interessant. Huh?
![]() |
#245 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hij heeft nochtans kansen zat gekregen om zijn naam opnieuw te zuiveren. Vruchteloos. Het werd steeds erger tot ze hem blijkbaar voorgoed geband hebben. Een maatregel waar op dit forum toch niet zo vlug tot wordt overgegaan. En als Bruno dit 'vergeet' mee te delen aan de rechter, dan zullen wij het wel even komen doen. ![]()
![]() |
#246 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#247 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#248 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Euh, is doomy opgeschoven naar het nationalistische kamp? In de tijd (2001-2002) van de bloeiende fora op de standaard was het nog een fel verketteraar van al wat maar naar nationalisme rook.. |
||
![]() |
![]() |
#249 | ||
|
![]() Citaat:
![]() (ik ook hoor!) Sorry als we wat giftig deden tegen je in het begin, maar ene B.Y. (en we bedoelen nu Benita Yoyoba, knipoog knipoog) heeft dit forum zodanig vervuild met fake accounts die varianten op de BUB-ideetjes spuiden (hij/zij ging zelfs in "discussie" met zichzelf) dat elke neobelgicist hier makkelijk verdacht wordt, en niet onterecht: Bruno*, Unionist, Karl, Boze Burger, Tacitus, ECHTE BELG, Melchior, Christen-Democraat,... En dan vergeet ik er waarschijnlijk nog.
![]() |
#250 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Ik dacht precies hetzelfde[/size]
![]() |
#252 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#253 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Dikkerdje? bwah zo ver zo ik het nog niet drijven... maar alvast geen bonenstaak oej oej... doomy 's lost it soit... Dat van neo-belgicisme: ik voel mij niet getrouwd et België of de monarchie. En België hoeft voor mij niet noodzakelijk, maar een nationalistische Vlaamse staat in een confederaal Europa is voor mij niet echt ene alternatief. Indien sprake zou zijn van een staat Vlaanderen in een federaal Europa, dan vind ik dat al iets anders... Maar dat zal dan gebeuren door verdampen vanbestaande structuren, niet door daar per se, koste wat het kost de Walen buiten te werken. Enfin. kben moe. tot de nosten! |
||
![]() |
![]() |
#254 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#255 | ||
|
![]() Citaat:
Een federaal Europa ligt niet binnen de machte van Vlaanderen alleen. De rest van Europa moet ook zo evolueren, en voorlopig is er van een federaal Europa nog geen sprake. Vlaanderen dan. Vlaanderen, staat in Europa, is hét punt waar zowat de hele Vlaamse beweging naar streeft. Er is geen enkele groep van betekenis die de eenheidsgedachte van Europa afwijst, toch niet wat je zou verwachten van een "nationalistisch Vlaanderen". Men heeft dat woord een negatieve connotatie willen doen krijgen, en bij jou is dat gelukt. Noem het echter autonomisme zoals Doomy of regionalisme zoals Spirit en je trapt er met open ogen in. De kracht van woorden...
![]() |
#256 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#257 | ||
|
![]() Citaat:
Maar ja, ik ben dan ook een "nationalist" en dus slecht... ![]()
![]() |
#258 | |
|
![]() Eventjes ook hier plaatsen
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Mr. Garrison: "Look children, mister Hat is going to tell you the truth, but I don't agree with him." Mr. Hat: "I think BY (and we mean Brunner Yul, wink wink) has indeed posted this shit, and now dishes up some story about a prank, as a decoy. They say he has no internet now, what should be a way to prove his innocense, but seems to be online on MSN (oh, that stupid indicators!!). So this decoy is a full load of bullsh..." Mr. Garrison: "OK, that should be enough, there are children around. Any questions, children???" [size=1](wat vinden jullie van mijn juridische indekking???)[/size]
![]() |
#259 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Wat je daar zegt over de kracht van woorden... veel staat of valt natuurlijk met de definite die aan nationalisme gegeven wordt. Vat je die ruim op, dan valt imperialisme, taalimperialisme, etc... ook onder nationalisme. Vat je die eng op, dan zijn enkel isolationistische racisten nationalisten. in dit geval zou de N-VA zich wat minder anti-Belgisch en eerder pro-Europa mogen tonen. En zich misschien niet langer nationalistisch maar Euro-federalistisch noemen? Je kan zeggen dat wanneer je per se je eigen taal in een ander taalgebied wil blijven gebruiken, je een nationalist bent. Je kan ook zeggen dat je nationalist bent wanneer je een ander het gebruik van zijn taal op een bepaald grondgebied ontzegt. Twee aspecten van hetzelfde menselijke streven. De Franstaligen neigen naar het één, de Nederlandstaligen naar het ander. (waarmee ik niet gezegd wil hebben dat dat een biologische eigenschap is. kwil geen proces aan mijn broek ![]() Daarom die idee van Brabant: wat tweetalig is, blijft tweetalig. Wat ééntalig is, blijft ééntalig. Voor gemeenten geldt dan ook: enkel gebruik van de officiële taal. Voor het gewest Brabant zou dan weer een gewestelijke kieskring gelden: nederlandstaligen in Waalsbrabant kunnen voor hun taalgenoten kiezen en franstaligen in Vlaams-Brabant kunnne dat de hunne. Het probleem van de faciliteiten blijft wel, daar ben ik het eens mee. Maar wanneer Vlaandern onafhankelijk wordt, zal het sowieso 'verplicht' worden om het minderhedenverdrag te onderteken en ratificeren ten einde de franstalige Brusselaars hun rechten te garanderen. En dan zijn meteen de franstaligen in de faciliteitengemeenten officieel erkend en kan je er meteen officieel tweetalig gebied van maken... Wat ik evenwel niet goed begrijp: een federaal België vindt de N-VA passé, maar een federaal Europa is de toekomst? Oeps, sorry... con-federaal Europa... (en kzou het moeten weten, want kheb de teksten in Leuven nog mee goedgekeurd... ![]() Wat dat confederale betreft: dat is haast onwerkbaar... kijk naar de geschiedenis van de VSA... de confederatie was gewoonweg onwerkbaar en was dan ook een kort leven beschoren van 1776 tot 1787. maar ja, die discussie over con-federalisme en federalisme is ook weer al gekleurd door de concrete invulling die aan de termen gegeven wordt... |
||
![]() |
![]() |
#260 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Dat zal uiteraard behouden blijven, maar grondwettelijk verandert er dan niets. Het minderhedenverdrag bevat immers één essentieël amendement, namelijk dat wanneer een bepaling het indruist tegen de grondwet van een land, deze niet van toepassing is in het bewuste land. Grondwettelijk is Brussel een tweetalig gewest en dat zal zo blijven ook na de splitsing. Ik zie echter niet hoe je ertoe komt dat de franstaligen in de Rand automatisch tot dezelfde groep te rekenen als de franstalige Brusselaars. De ene woont in grondwettelijk ééntalig gebied, de andere in grondwettelijk tweetalig gebied. Over de Europese confederatie: Je kan toch geen vergelijkingen maken met de VS in de 18e eeuw, een cultuurhomogene, van onderuit opgebouwde (kolonisatie) staat met een grote mate van politieke eenheid, met de Europese Unie in de 21e eeuw, opgebouwd van bovenuit door een verbond van politiek en cultureel onafhankelijke staten? |
||
![]() |