Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Staat Belgie aan de vooravond van haar einde?
ja 44 51,76%
nee 41 48,24%
Aantal stemmers: 85. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 2 september 2010, 20:32   #241
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ik kan de pagina moeilijk bereiken (heb alles gelezen, echter). Zouden mensen er massaal op afstevenen?
De staatsveiligheid heeft ingegrepen en de site platgelegd
fonne is offline  
Oud 2 september 2010, 20:33   #242
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wel dat is vrij simpel. Een rechts-conservatief ministaatje waar VOKA en UNIZO de plak zwaaien dat als eerste beleidsbeslissing zal mogen gaan kiezen wat de nieuwe hoofdstad van Vlaanderen zal worden bevolkt door gefrustreerde Vlamingen omdat ze ofwel voorstanders waren van het behoud van België ofwel dat ze vinden dat Vlaanderen een te hoge prijs heeft moeten betalen om onafhankelijk te worden. We zullen dan een kloof hebben tussen "Belgicisten" en "nationalisten" en de "nationalisten" zullen op hun beurt a la Ierland verdeeld zijn tussen diegenen die toegevingen zullen hebben gedaan om die onafhankelijkheid te bekomen en diegenen die dat niet wilden doen. Uiteraard zullen we de komende decennia geconfronteerd worden met Franstalige buren die de Vlamingen tot in het diepste van hun hart zullen haten als de pest (wat al dan niet in meer of mindere mate een mening zal zijn die ook in andere landen heerst).
Wanneer ik deze posting lees, dan geef ik er mij rekenschap van dat ik er goed aan doe geen schroomvalligheid in acht te nemen wanneer het erop aan komt mijn mening naar voor te brengen. Jij inspireert me. Hier gaan we dan.

Hoe zal de Belgische francofonie evolueren na een mogelijke scheuring van la Belgique?
Wel dat is vrij simpel. Een ministaatje in de vorm van een volksrepubliek waar PS en FGTB de plak zwaaien en dat uit de Europese Unie is getreden omdat het zich niet kon verzoenen met de vrije markt-economie. Het BNP per hoofd zal ongeveer liggen tussen dat van Roemenië en dat van Albanië.
Oud 2 september 2010, 20:48   #243
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
De Tijd is trouwens de enige krant die me zelden teleurstelt. Gewoon ook een sobere, maar evenwichtige krant. Zo hoort een krant te zijn.

Ik hou mijn hart vast voor NRC Handelsblad nu Peter Vandermeersch dat gaat runnen. Op de Nederlandse televisie had hij het al over hoe dat een 'kwaliteitskrant' best ook wel weetjes uit de televisiemedia zou mogen belichten...
Ik moet van die anti-flamingant niks hebben, maar de waarheid heeft haar rechten.

Op de VRT (programma Van Thilt) moest het vuil ventje Herman Brusselmans ook zo'n commentaar geven.
Wel, ik heb nog nooit zo'n fijnzinnige, niet agressieve, wel assertieve enz. repliek gehoord.
Ik denk dat we blij mogen zijn dat we van die gazettenboer van af zijn: hij is nogal sterk om als vijand te hebben.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 2 september 2010, 20:50   #244
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wanneer ik deze posting lees, dan geef ik er mij rekenschap van dat ik er goed aan doe geen schroomvalligheid in acht te nemen wanneer het erop aan komt mijn mening naar voor te brengen. Jij inspireert me. Hier gaan we dan.

Hoe zal de Belgische francofonie evolueren na een mogelijke scheuring van la Belgique?
Wel dat is vrij simpel. Een ministaatje in de vorm van een volksrepubliek waar PS en FGTB de plak zwaaien en dat uit de Europese Unie is getreden omdat het zich niet kon verzoenen met de vrije markt-economie. Het BNP per hoofd zal ongeveer liggen tussen dat van Roemenië en dat van Albanië.
Juiste, maar vooral mooie repliek. Proficiat.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 2 september 2010, 20:52   #245
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het BNP per hoofd zal ongeveer liggen tussen dat van Roemenië en dat van Albanië.
Tot daar dan de mythe dat Vlaanderen en Wallonië "beiden beter worden van een splitsing".

In werkelijkheid maskeert de zgn. communautaire problematiek (enkel) de neo-liberale plannen van het Vlaams(-nationalistisch) patronaat, dat in een onafhankelijk Vlaanderen een asociale politiek wil voeren, die in België onmogelijk zou zijn. Dat verklaart ook de verstrengeling - identificatie zou ik bijna zeggen - tussen rechtse en radicaal-rechtse partijen en groeperingen met het Vlaams-nationalisme. Hoe rechtser, hoe Vlaams-nationalistischer en vice versa.

Daartegenover staan onmachtige burgerlijk-linkse partijen die niet in staat zijn - ook al omdat hun splitsing op taalbasis dit moeilijk toelaat - om buiten hun regionaal-communautair hokje te denken. Het feit dat de groenen, die ideologisch het verst zouden moeten afstaan van het Vlaams Belang/N-VA, niet in staat zijn om afstand te nemen van het nationalistische programma en, sterker nog, dit zelfs mede integreren in hun denkbeelden spreekt in dat opzicht boekdelen.

Daarom kunnen de verkiezingsuitslagen niet als waardemeter van de publieke opinie worden beschouwd: of men nu op BDW stemt, of op Alexander De Croo, op Caroline Gennez of op Gerolf Annemans: het resultaat is altijd hetzelfde. Er zijn natuurlijk gradaties en nuances, maar een echt debat over de kern van de zaak komt men niet toe. Gevraagd naar het verschil tussen zijn partij en de andere partijen antwoordde Wouter Van Besien: "euh ja, wij, hebben goede contacten met Ecolo". Een coherent ideeënkader dat zich buiten de door nationalisten platgetreden paden gaat, komt er niet. Het is dus zeer normaal dat de traditionele partijen stemmen blijven verliezen en verworden tot kleine(re) formaties: ze hebben het nationalisme gededouaniseerd, gebanaliseerd en, waarom stemmen op de copie als je ook op het origineel kan stemmen? Daarbij wordt er nog naar hartelust gegoocheld met begrippen als confederalisme en responsabilisering - waarvan 90% van de bevolking niet eens weet wat ze betekenen (doe eens een peiling op straat en vraag mensen het verschil tussen confederalisme en federalisme) - wat de babelse spraakverwarring nog vergroot.

De Franstalige partijen zo mogelijk nog erger, want waar de Vlaamse zich keren tegen hun land en hun ideologie (buiten N-VA en VB dan voor wat dat laatste betreft), keren de Franstalige partijen zich tegen hun ideologie, tegen België en tegen hun belofte dat zij de eenheid van België verdedigen (velen vergeten dat een pak splitsingen er kwamen op vraag van de PS, zoals ontwikkelingssamenwerking en wapenhandel).
BWarrior is offline  
Oud 2 september 2010, 20:54   #246
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Tot daar dan de mythe dat Vlaanderen en Wallonië "beiden beter worden van een splitsing".

In werkelijkheid maskeert de zgn. communautaire problematiek (enkel) de neo-liberale plannen van het Vlaams(-nationalistisch) patronaat, dat in een onafhankelijk Vlaanderen een asociale politiek wil voeren, die in België onmogelijk zou zijn. Dat verklaart ook de verstrengeling - identificatie zou ik bijna zeggen - tussen rechtse en radicaal-rechtse partijen en groeperingen met het Vlaams-nationalisme. Hoe rechtser, hoe Vlaams-nationalistischer en vice versa.

Daartegenover staan onmachtige burgerlijk-linkse partijen die niet in staat zijn - ook al omdat hun splitsing op taalbasis dit moeilijk toelaat - om buiten hun regionaal-communautair hokje te denken. Het feit dat de groenen, die ideologisch het verst zouden moeten afstaan van het Vlaams Belang/N-VA, niet in staat zijn om afstand te nemen van het nationalistische programma en, sterker nog, dit zelfs mede integreren in hun denkbeelden spreekt in dat opzicht boekdelen.

Daarom kunnen de verkiezingsuitslagen niet als waardemeter van de publieke opinie worden beschouwd: of men nu op BDW stemt, of op Alexander De Croo, op Caroline Gennez of op Gerolf Annemans: het resultaat is altijd hetzelfde. Er zijn natuurlijk gradaties en nuances, maar een echt debat over de kern van de zaak komt men niet toe. Gevraagd naar het verschil tussen zijn partij en de andere partijen antwoordde Wouter Van Besien: "euh ja, wij, hebben goede contacten met Ecolo". Een coherent ideeënkader dat zich buiten de door nationalisten platgetreden paden gaat, komt er niet. Het is dus zeer normaal dat de traditionele partijen stemmen blijven verliezen en verworden tot kleine(re) formaties: ze hebben het nationalisme gededouaniseerd, gebanaliseerd en, waarom stemmen op de copie als je ook op het origineel kan stemmen? Daarbij wordt er nog naar hartelust gegoocheld met begrippen als confederalisme en responsabilisering - waarvan 90% van de bevolking niet eens weet wat ze betekenen (doe eens een peiling op straat en vraag mensen het verschil tussen confederalisme en federalisme) - wat de babelse spraakverwarring nog vergroot.

De Franstalige partijen zo mogelijk nog erger, want waar de Vlaamse zich keren tegen hun land en hun ideologie (buiten N-VA en VB dan voor wat dat laatste betreft), keren de Franstalige partijen zich tegen hun ideologie, tegen België en tegen hun belofte dat zij de eenheid van België verdedigen (velen vergeten dat een pak splitsingen er kwamen op vraag van de PS, zoals ontwikkelingssamenwerking en wapenhandel).
je vergeet er nog bij te vermelden dat de tweetaligheid er niet is gekomen door de Franstaligen, dat de gewesten er gekomen zijn door de Franstaligen en dat het Brussels Hoofdstedelijk Gewest er ook is gekomen door de Franstaligen.

en vooral dat Vlaanderen daarvoor telkens een pak geld heeft moeten geven.
Oud 2 september 2010, 20:58   #247
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

BWarrior gaat zich even opwerpen als de verdediger van een links sociaal beleid.

Wat een grap.
Pelgrim is offline  
Oud 2 september 2010, 21:04   #248
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je vergeet er nog bij te vermelden dat de tweetaligheid er niet is gekomen door de Franstaligen, dat de gewesten er gekomen zijn door de Franstaligen en dat het Brussels Hoofdstedelijk Gewest er ook is gekomen door de Franstaligen.

en vooral dat Vlaanderen daarvoor telkens een pak geld heeft moeten geven.
Ik heb het nergens gehad over tweetaligheid. Dit gezegd zijnde is het argument "dat dat er niet ... wegens de Franstaligen" stilaan afgezaagd. We leven in 2010, niet in 1921/1932. We zijn niet ten eeuwigen dagen gebonden aan wat toen is gebeurd.

Voorts heb ik gezegd in mijn laatste paragraaf dat ik de Franstalige partijen nog erger vind. De gewesten en de gemeenschappen zijn een historische vergissing en de politici van beide taalgroepen dragen daar schuld aan.
BWarrior is offline  
Oud 2 september 2010, 21:05   #249
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
BWarrior gaat zich even opwerpen als de verdediger van een links sociaal beleid.

Wat een grap.
Ik verdedig (niet per se) een links beleid, ik stel enkel maar vast.
BWarrior is offline  
Oud 2 september 2010, 21:12   #250
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je enkel zou vaststellen zou je gezegd hebben dat Belgique even neoliberaal is.
Pelgrim is offline  
Oud 2 september 2010, 21:13   #251
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alléé vooruit,is er dan al een akkoord,dat had U hier enige tijd geleden nochtans óók vastgesteld,en er zelfs speciaal een draadje voor geopend.
Svennies is offline  
Oud 2 september 2010, 21:31   #252
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wijl u aan het vaststellen bent….

Ik mag aannemen dat u inmiddels een hartig woordje hebt gesproken met uw goede bron, en dat u zich hebt voorgenomen om nooit meer te geloven wat uw goede bron (welke duim het moge wezen) u wijsmaakt. U hebt immers kunnen vaststellen dat alles wat uw goede bron u wist te melden (en dat u klakkeloos hebt geslikt en als voorgehouden waarheid hebt verkondigd) volkomen onjuist was en is.

Nu, véél had en hebt u niet te verliezen : uw geloofwaardigheid heeft sowieso nooit het niveau nul overstegen.

Hoe dan ook is zelfs voor u nu echt wel het ogenblik gekomen om vast te stellen dat uw unitair waanbeeld volkomen onrealiseerbaar is. Ik wens u en uw paar vermeende vrienden van harte de klaarheid van geest toe om uiteindelijk die aperte realiteit te beseffen.
Gwylan is offline  
Oud 2 september 2010, 22:10   #253
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een coherent ideeënkader dat zich buiten de door nationalisten platgetreden paden gaat, komt er niet.
Er is geen vraag naar. Wet van vraag en aanbod, beste Krijger.

Naar confederalisering is wel vraag: vandaar de evolutie van de Vlaamse B-partijen, en het huidig marktleiderschap van de N-VA.
Oud 2 september 2010, 22:16   #254
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voorts heb ik gezegd in mijn laatste paragraaf dat ik de Franstalige partijen nog erger vind. De gewesten en de gemeenschappen zijn een historische vergissing en de politici van beide taalgroepen dragen daar schuld aan.
"schuld" ?
Oud 2 september 2010, 22:20   #255
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Hoe dan ook is zelfs voor u nu echt wel het ogenblik gekomen om vast te stellen dat uw unitair waanbeeld volkomen onrealiseerbaar is.
Unitair België: been there, seen that, bought the T-shirt.

Het is simpelweg nooit mogelijk om terug te keren naar het verleden, naar een (met staatsgeweld opgedrongen) identiteit die nooit verf gepakt heeft. Dat is een eenvoudige natuurwet.

Wie die wet toch wil tarten, zal ervoor betalen, maar dat terzijde.
Oud 2 september 2010, 22:29   #256
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(Elektriciteit, Gas, Financiën ... Wallonie schoof reeds alle grote spelers naar Frankrijk)
Anna List ik mag hopen dat je deze Waalse 'verwezelijkingen' als grap bedoelt

is dat het geval dan: GO ANNA GO ANNA
Glenneke is offline  
Oud 2 september 2010, 22:50   #257
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Unitair België: been there, seen that, bought the T-shirt.
Het is simpelweg nooit mogelijk om terug te keren naar het verleden, naar een (met staatsgeweld opgedrongen) identiteit die nooit verf gepakt heeft. Dat is een eenvoudige natuurwet.

Wie die wet toch wil tarten, zal ervoor betalen, maar dat terzijde.
Tiens, ik dacht dat mijn T-shirt een exclusief exemplaar was. Ik had het gekocht van een gekleurde meneer die mij verzekerde “Zé unique madame, zé trèbèl qualité, zé orizinal de sé Zorzio Arremany”.

Aanvankelijk stond er “J’aime la Belgique” op, maar na twee keer wassen is het enkele maten kleiner en zijn er een paar letters verdwenen. Nu staat er nog “J’ai la gique”.

Ik draag het niet meer. Dat is geen zicht zo, vind ik.
Gwylan is offline  
Oud 2 september 2010, 23:34   #258
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Tiens, ik dacht dat mijn T-shirt een exclusief exemplaar was. Ik had het gekocht van een gekleurde meneer die mij verzekerde “Zé unique madame, zé trèbèl qualité, zé orizinal de sé Zorzio Arremany”.

Aanvankelijk stond er “J’aime la Belgique” op, maar na twee keer wassen is het enkele maten kleiner en zijn er een paar letters verdwenen. Nu staat er nog “J’ai la gique”.

Ik draag het niet meer. Dat is geen zicht zo, vind ik.
prachtige repliek, van die weed wil ook wel eens proberen
Miguelito is offline  
Oud 2 september 2010, 23:43   #259
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Watte?? Lust je dat niet?

Ten eerste: het is niet mijn uitvinding maar die van de Radio Mille Collines-media.

Ten tweede: wat verkies je? een état belgo-flamand of helemaal geen België?
Een Etat belgo-flamand is een unitair België.
BWarrior is offline  
Oud 3 september 2010, 00:44   #260
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Preformatie op sterven na dood

BRUSSEL - De N-VA ging gisteren niet in op een ultiem voorstel van preformateur Di Rupo. Alles zit muurvast. Vandaag is er nog een vergadering met de zeven partijen. Maar veel heil wordt daar niet van verwacht. 'De enige vraag is nog wie de zwartepiet krijgt', klinkt het.

Van onze redacteurs

De preformateur werkt nog altijd verder. Tot zover het enige goede nieuws dat er gisteravond te rapen viel in de Wetstraat. 'Ik zal nog een zo groot mogelijke inspanning leveren en exact doen wat de koning me gevraagd heeft', verklaarde Elio Di Rupo na een twee uur durend gesprek met N-VA-voorzitter Bart De Wever.

Maar bij de meeste onderhandelaars is het tegenwoordig al pessimisme wat de klok slaat. De vertrouwensrelatie tussen de twee sleutelfiguren lijkt sinds de vergadering van zaterdagnacht volledig op de klippen te zijn gelopen. 'Op dat moment is er echt iets geknakt', aldus een Franstalige onderhandelaar.

Bij PS, CDH en Ecolo zijn ze er meer en meer van overtuigd dat De Wever eigenlijk geen akkoord wil. 'We zouden gek moeten zijn om nog veel langer verder te praten. Zelfs als we op alle eisen zouden toegeven, zou de N-VA nog met nieuwe verzuchtingen op de proppen komen.'

Grote toegevingen om de Vlaamsnationalisten over de streep te trekken, moeten niet meer verwacht worden. Tijdens zijn gesprek met De Wever deed de preformateur een ultieme poging om de N-VA over de streep te trekken. Maar het aanbod om in eerste instantie iets minder geld vrij te maken voor Brussel, er is sprake van 250 miljoen euro, was niet van die aard om de partij van mening te doen veranderen.

Di Rupo is alleen nog bereid om enkele wijzigingen in de marge aan te brengen en wordt daarin volop gesteund door de andere Franstaligen rond de tafel. 'Wat er vandaag ten gronde op tafel ligt, zal er ook morgen liggen. We zullen niet verder gaan dan dat', aldus een Franstalige. 'Nu nog eisen dat de helft van de personenbelasting wordt geregionaliseerd, zoals de N-VA wil, is onaanvaardbaar. De Vlaamse 'honger' naar meer moet ooit stoppen.'

Een andere onderhandelaar merkt op dat er tijdens communautaire onderhandelingen altijd wordt afgesproken wat de perimeter van de gesprekken zal zijn. 'De Wever had zich akkoord verklaard om niet over de financieringswet te spreken. Maar ook daar heeft hij zijn woord gebroken. Nationalisten streven naar puurheid en voor De Wever is blijkbaar alleen wat Vlaams is puur genoeg.'

Nadat gisteren in De Standaard was uitgelekt dat Di Rupo CD&V had proberen te bewerken via Vlaams minister-president Kris Peeters, deed het PS-kopstuk aan damage control. Hij belde CD&V-interimvoorzitter Wouter Beke met de boodschap dat hij zeker niet de bedoeling had gehad om achter de rug van de voorzitter plannetjes te bekokstoven. CD&V verroerde overigens geen vin. De partij blijft zich voorlopig merkwaardig eensgezind achter de nieuwe voorzitter scharen, die de N-VA volop steunt in haar communautaire lijn. Zolang de regio's geen echte hefbomen in handen krijgen, zijn N-VA en CD&V niet van plan in een federale regering te stappen.

Na zijn gesprek met de N-VA-voorzitter had Di Rupo nog enkele telefonische contacten met andere onderhandelaars. Maar veel geloof in een doorbraak sijpelde er ook niet door in die gesprekken. Al benadrukte één betrokkene dat er nog een sprankeltje hoop was.

Hoe het nu verder moet weet niemand. Het lijkt er sterk op dat de laatste pogingen van Di Rupo om het prefomatieschip vlot te trekken, geen echte pogingen meer zijn. Vandaag wordt normaal een vergadering van de laatste kans georganiseerd met vertegenwoordigers van de zeven partijen. 'De enige vraag die daar nog moet beantwoord worden, is de vraag wie de zwartepiet krijgt voor het kapseizen van deze poging om een regering te vormen', klinkt het echter. 'De preformatie is dood. Ze moet alleen nog begraven worden.'
Het is gedaan.
Zeno! is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be