Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: zou u BUB stemmen?
ja 28 13,79%
nee 175 86,21%
Aantal stemmers: 203. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2011, 20:33   #241
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Spreken die zinsdelen elkaar niet tegen?
Nee, want het is inwisselbaar voor hen. Men beschouwt zichzelf (onterecht) als 'de standaard' voor heel Vlaanderen en het zou bij niemand opkomen om plots een specifiek Brabantse identiteit te claimen. Voor de perifere gebieden is het enigszins begrijpelijk dat een regionale identiteit bestaat, maar voor inwoners van de Vlaamse Ruit is dat natuurlijk nonsens.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 29 augustus 2011 om 20:33.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 20:58   #242
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Ik zit niet in het bestuur van de B.U.B. dus ik houd het op mijn eigen mening: ja, een Beneluxstaat mag van mij ook, maar liefst ook met het Rijnland en Noord-Frankrijk erbij om er een superstaat van te maken met Brussel als hoofdstad en België als naam. Op die voorwaarden wel.
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 21:14   #243
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ik zit niet in het bestuur van de B.U.B. dus ik houd het op mijn eigen mening: ja, een Beneluxstaat mag van mij ook, maar liefst ook met het Rijnland en Noord-Frankrijk erbij om er een superstaat van te maken met Brussel als hoofdstad en België als naam. Op die voorwaarden wel.
Waarom per sé die naam België behouden?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 21:15   #244
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ik heb onlangs nog een Antwerpenaar horen klagen dat die Leuvenaars hun lekker vettige klanken missen en zo karakterloos praten. Ik heb moeten uitleggen dat echt Leuvens dialect al lang aan het uitsterven is en dat de leden van de jongere generaties bijna zonder uitzondering een soort verkavelingsvlaams spreken. Voorts zei ik ook nog dat het praten als achterlijke boeren niet als iets positief gezien moet worden.
Albrecht spreekt niet over dialecten, maar over een verdoken Brabants gevoel. Net als ik is hij geen dialectspreker. Het klopt bovendien inderdaad dat men nog steeds spreekt over 'de Vlaanders' met als betekenis het 'echte Vlaanderen'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Er bestaat helemaal geen Brabantse identiteit, en als ze al bestaat wordt ze steevast als Vlaams aangeduid. Zo kom je tot vrij absurde situaties als Antwerpenaren die van zichzelf beweren dat ze 'Vloms' praten.
De schuld van de onwetenheid. Het is perfect mogelijk dat een overgrote meerderheid fout is.

Laatst gewijzigd door Weyland : 29 augustus 2011 om 21:19.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 21:17   #245
De Brabander
Minister-President

Standaard

Omdat ik ervan hou. Over kleuren discussieer je niet, hè. Bovendien is het historisch gezien de meeste evidente naam en gepast voor een drietalig gebied: Belgica, Leo Belgicus, République des Belges, Belgique, België, Belgien.
Oud 29 augustus 2011, 21:17   #246
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou beter als flamingant beschaamd zijn. Maar voor mij hoef je helemaal niet beschaamd te zijn. Je kan er niets aan doen dat je zo bent.
Jij weet duidelijk niet van welk hout pijlen maken. Arme man...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 21:19   #247
De Brabander
Minister-President

Standaard

Ik ben niet arm. Jij misschien wel.
Oud 29 augustus 2011, 21:30   #248
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ik ervan hou. Over kleuren discussieer je niet, hè. Bovendien is het historisch gezien de meeste evidente naam en gepast voor een drietalig gebied: Belgica, Leo Belgicus, République des Belges, Belgique, België, Belgien.
Van wikipedia: "Leo Belgicus is Latijn voor de Nederlandse Leeuw."
Overigens gaat het hier om een naam van een kaart die Wallonië nog niet voor de helft af beeld.
De Nederlanden bestaan al veel langer dan België, dat eigenlijk enkel op papier en in de hoofden van wat mafketels bestaan heeft.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 29 augustus 2011 om 21:32.
Oud 29 augustus 2011, 22:03   #249
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Dat het FDF imperialisten zijn, en PS zakkenvullers zijn weten we allemaal. Dit topic gaat echter over de BUB.
Weet iedereen dat? Ge zou 't precies niet zeggen. De Belgicisten van VLD, SP.A en CDenV halen nog altijd veel stemmen. Zij en de BUB willen ons de corrupte PS en het FDF door de strot rammen. Stemmen voor de BUB betekent nog meer corrupte PS en anti-Vlaams gedoe. Nee bedankt.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 22:50   #250
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Weet iedereen dat? Ge zou 't precies niet zeggen. De Belgicisten van VLD, SP.A en CDenV halen nog altijd veel stemmen. Zij en de BUB willen ons de corrupte PS en het FDF door de strot rammen. Stemmen voor de BUB betekent nog meer corrupte PS en anti-Vlaams gedoe. Nee bedankt.
Ik ben geen fan van BUB, FDF of PS, maar ik zie echt geen gelijkenissen tussen de 3.
Oud 30 augustus 2011, 07:17   #251
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet arm.
Oh jawel. Misschien niet wat betreft wereldse goederen, maar jij bent arm.
Oud 30 augustus 2011, 07:29   #252
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen fan van BUB, FDF of PS, maar ik zie echt geen gelijkenissen tussen de 3.
Ik ook niet.

BUB is een verzameling van halve garen met slechts één programmapunt: België blijft en liefst nog unitair, met 9 provincies

FDF geeft geen moer om België, zolang ze maar het Vlaams en Brussels Gewest kunnen verfransen. Hiervoor gaan ze een alliantie aan met een echte partij, de MR, die zo hoopt in Brussel te overleven. Dit is dus een anti-Belgische én anti-Vlaamse partij, waarvan sommige halve garen uit de eerst genoemde partij het discours van overnemen, de armen van geest.

De PS is dan weer een echte partij, die in feite niets heeft aan de verfransing van de Rand, maar daar ook niet tegen gekant is (waarom zou ze? ipv stemmen voor Vlaamse partijen betekent dat stemmen voor FDF, netto voor de PS komt dat op 0). Voor de Vlamingen is dit samen met aanhangsel CDH een goede gesprekspartner, bleek ook in het verleden, volgens het recept: Vlaamse bevoegdheden, Franstalig geld. Tot een of andere politicus met een hoge dunk van zichzelf zoveel geld ineens naar de deelstaten doorsluisde, dat én de motor voor verdere staatshervormingen zot draaide én de federale staat dringend moest hervormd worden of ze zal failliet gaan. Dank u Guy.

Die drie kan je ook op economisch vlak niet vergelijken. BUB heeft geen economisch programma (ja, er staat wel iets van woorden neergeschreven, maar dat is maar voor de schijn), MR is liberaal en PS is sociaal-democratisch.
Oud 30 augustus 2011, 07:30   #253
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.rtltvi.be/video/356807.aspx

Toeval?
Oud 30 augustus 2011, 09:13   #254
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ge zijt nog een voorwaarde vergeten: Frans als bestuurstaal
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 09:54   #255
De Brabander
Minister-President

Standaard

Als ge daarop staat, waarom niet?
Oud 30 augustus 2011, 21:43   #256
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoe? Het gaat toch niet alleen om de partijtop? Wat met de kiezers? De aanhangers? De BUB wil ons, Vlamingen, een bende Walen opdringen die voor corrupte en anti-Vlaamse partijen stemt. D�*�*r gaat het om. Hoe minder dat ik met die corruptie (dus ook de aanhangers van de PS) te maken heb, hoe liever. Moet ik nog meer woorden vuil maken aan het FDF? Die hun kiezers staan achter dat partijprogramma, dus... Of denkt gij dat die mensen niet weten waarvoor ze stemmen? Trouwens, het is niet alleen politiek. In het Erasmus-ziekenhuis in Brussel dringen ze de Vlamingen Franstalige dokters op, die zo vol Vlamingenhaat zitten, dat ze weigeren om Nederlands te spreken. De partijtop, da's de elite. Eigenlijk is dat niet echt interessant. Die leven in een ivoren toren. Maar de kiezers, dat is Wallonië en Franstalig Brussel. En zij houden die corruptie en dat anti-Vlaams gedoe aan de macht.
Oud 30 augustus 2011, 22:10   #257
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Hoe? Het gaat toch niet alleen om de partijtop? Wat met de kiezers? De aanhangers? De BUB wil ons, Vlamingen, een bende Walen opdringen die voor corrupte en anti-Vlaamse partijen stemt. D�*�*r gaat het om. Hoe minder dat ik met die corruptie (dus ook de aanhangers van de PS) te maken heb, hoe liever. Moet ik nog meer woorden vuil maken aan het FDF? Die hun kiezers staan achter dat partijprogramma, dus... Of denkt gij dat die mensen niet weten waarvoor ze stemmen? Trouwens, het is niet alleen politiek. In het Erasmus-ziekenhuis in Brussel dringen ze de Vlamingen Franstalige dokters op, die zo vol Vlamingenhaat zitten, dat ze weigeren om Nederlands te spreken. De partijtop, da's de elite. Eigenlijk is dat niet echt interessant. Die leven in een ivoren toren. Maar de kiezers, dat is Wallonië en Franstalig Brussel. En zij houden die corruptie en dat anti-Vlaams gedoe aan de macht.
De Vlamingen ook.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 22:19   #258
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
De Vlamingen ook.
De Vlamingen laten de politiek te veel doen. Ze laten zich maar al te vaak hersenspoelen en misleiden door de media. Toch wil ik niet voor BUB stemmen.
Oud 31 augustus 2011, 08:55   #259
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk niet, want ik stem niet op extreem-rechts.
Oud 31 augustus 2011, 09:37   #260
De Brabander
Minister-President

Standaard

De B.U.B. kan niemand opdringen. De B.U.B. heeft geen macht. Het is meer een beweging, een (unitaristische) opinie. Het Belgisch volk heeft de macht of kan die hebben als ze die (eindelijk) gebruikt tegen de particratie die ons land al veel te lang bestuurt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be