![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zijn historische data worden uit de context geplukt en worden selectief gekozen en ontoepasselijk in zijn kritiek. De opdracht voor jou om er maar één juiste stelling uit te kiezen. ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 28 september 2010 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Gematigde moslims" vs "Fundamentalistische" is vanzelfsprekend een véél te summiere indeling van één van de religies op deze planeet met zulke grote aantallen volgelingen. Wij weten dat er slechts 5 fundamentele verplichtingen zijn die men moet navolgen om "Moslim" te zijn en er bovendien alle mogelijke achterpoortjes bestaan om te kunnen vaststellen "dat men niet zondigt". Hypocrisie is menselijk ; bekleed in het kader van een godsdienst iemand met "gezag" en reeds zijn de gevallen van machtsmisbruik daar. De "Rechtvaardigen" is een goed begrip & gemoralizeer mag.. 1 ding is zeker : er is leven voor de dood, laten we er het beste van maken of is dat een voornemen dat u dreigt te "assimileren" ? dat is zeker mijn bedoeling niet : het opbrengen van een beetje respecct voor een al dan niet fundamentalistische moslim heeft mij nog nooit kwaad gedaan. er is een verschil tussen fanatisme en fundamentalisme het eerstgenoemde stoelt gewoonlijk op onwetendheid.
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb alleen maar geschreven dat u zich in SA vast véél beter thuis zult voelen. Dat is alles.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat men geen bijbel in zijn bezit mag hebben (nochtans ook volgens moslims een heilig boek). & last but not least : dat men er mensen omwille van hun geloof opsluit (men is er zelfs niet vrij van te denken wat men wil, men moet er zéér voorzichtig denken) Bovendien geloven Saoedische moslims dat Allah hen alleen maar in Saoedi Arabië kan zien, als de "laést" van het geloof hen te zwaar wordt doen ze een weekendje in de Emiraten, waar volgens hen "alles mag".
![]() |
![]() |
#248 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je hebt een atheïst die God Schepper of God Designer niet ontkent, maar die gelooft er gewoon niet in, en het geloof kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden zowel in abstract filosofie (zoals epistemologie) als in toegepaste filosofie (zoals cognitieve psychologie). Een voorbeeld hiervan is de vrijmetselaar Jean-Paul Van Bendegem in het programma De Wereldverbeteraars van kanaal z waarin hij zei dat hij geloof dat god niet bestaat (ik weet niet wat hij met god bedoelt maar soit), hij weet het niet zei hij, maar hij gelooft het gewoon. En natuurlijk heb je dogmatici als Richard Dawkins die rond de pot draaien om boekjes te verkopen (waarschijnlijk). Hij stelt dat de kans dat er geen god schepper bestaat 90% en als hem de vraag wordt gesteld waarom niet 88% dan zegt hij ik weet het niet!! Dus kan ook 49% zijn? Nee, het moet meer dan 50% zijn, .. dus hij weet het niet en nu weet hij dat het meer dan 50% is.. En waarom dan +50%? Ik weet het niet .. Hij heeft, in tegenstelling tot Stephen Unwin met zijn [k_daarna = (k_daarvoor * g) / (k_daarvoor * g + 1 - k_daarna)], op zijn minst geen formule om tot een bepaalde percentage te komen, en toch blijf hij maar verder uit zijn nek babbelen. Een dogmaticus herken je aan de manier hoe hij zijn overtuiging naar voren probeert te brengen. http://www.youtube.com/watch?v=GlZtEjtlirc Als ik over dogma's in het atheisme spreek, dan spreek ik in feite meestal van atheismes, en niet één atheïsme omdat je meerdere atheïstische idolen hebt, je hebt veel meer atheïsten maar dit zijn meer wanne-be's. Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 28 september 2010 om 15:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door porpo He, suqqa! Jij bent een meisje, haram moetlaq om hier met mannen en vreemden te komen chit-chatten! ![]() ![]() Ga toch naar de keuken wat klaarmaken (een tajin of marmita) voor je mammie en pappie en andere kindjes daar thuis, schonmaak, was, afwas doen en dan een beetje studeren want kennis vergaren is verplicht in de islam, dus vergeet dat niet. Hier heb jij niets te zoeken. in SA wel tot 'populaire porpo' zult kunnen schoppen. Hier wordt u er - volkomen terecht - op z'n minst op de vingers voor getikt. Wat mij betreft mag het gerust nog wat méér zijn.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 28 september 2010 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
|
![]() Dat zou niet veel uithalen, jammer genoeg.
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Europees Commissaris
|
![]() Wie weet? Misschien krijgt hij tenminste een antwoord want zelf ben ik nog nooit in SA geweest. Het is wel milieuvriendelijk indien de vrouwen daar geen auto's mogen rijden. Dat mogen ze van mij nog uitbreiden, mannen die een auto niet noodzakelijk nodig hebben, mogen dat ook niet. LOL!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | ||
|
![]() Citaat:
Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat het milieuvriendelijk is.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 28 september 2010 om 16:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volgens bepaalde geleerden in SA (niet allemaal natuurlijk) is het ook ethisch-vriendelijk want een vrouw alleen in de auto opent een deur naar de fitna, veel vrijheid voor de vrouwen is niet goed, is de boodschap. ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 28 september 2010 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | ||
|
![]() Citaat:
Nouja het is te zien wat u 'vrijheid' noemt hé. Een vrouw die met de auto rijdt, moet toch kunnen, niet?
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 28 september 2010 om 16:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind dat ook een extreme interpretatie van "het voorkomen van fitna", maar ja die mannen zijn super jaloers op hun vrouwen. ![]() Ik ben zelf niet akkoord met het opleggen van dit soort maatregelen, maar als er echt een maatschappelijke orde in grote schaal aan te pas komt, dan is dat hun vrijheid. Natuurlijke voertuigen mogen ze wel http://www.youtube.com/watch?v=Zq3K1kq8WIA Laatst gewijzigd door porpo : 28 september 2010 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |