Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2010, 10:03   #241
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Jij bent de griffier?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 10:24   #242
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Eén ding ziet men altijd over het hoofd in deze diskussie. Het is namelijk de NVA zelf die deze "babe met mooi snoetje" op haar lijst liet zetten om aan de nodige stemmen te geraken. Misschien moet de NVA gewoon beter haar vrienden kiezen?
Wat ge hier zegt is half correct. N-VA is door het magistrale geklungel van Verhofstadt én Leterme te snel groot geworden en moet veel schoon en onbekend volk op haar lijsten proppen dat nog verkozen raakt ook. Maar het is niet dat Geybels zo'n stemmentrekster is, ik vraag me af hoeveel mensen specifiek voor haar gekozen hebben (dus slechts 1 voorkeurstem), maar er zijn hogere stemmentrekkers dan haar.

N-VA heeft geen keus: de zeteltjes moeten gevuld worden en hier heeft ze dus fouten gemaakt.

Dat Kim Geybels echter zo'n geldwolf was met een te hete preut, ik denk dat ze dit ook niet konden weten.
Oud 3 oktober 2010, 10:26   #243
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
Gewoon negeren dat mens ?? Haar politieke carrière is over . Geen enkele partij zal haar opnemen .
VLD is tot alles in staat.
Oud 3 oktober 2010, 10:28   #244
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
En ik ben getuige van de ondemocratische ingesteldheid van de N-VA en de Belgische schijndemocratie in het algemeen.
Jij bent gewoon tégen N-VA en zoekt een stok om een hond te slaan. Het volstaat eens uw berichten te lezen om te weten dat dit klopt. En om het met de woorden van Ke Nan te zeggen: al de rest is zever.
Oud 3 oktober 2010, 10:31   #245
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Wat ge hier zegt is half correct. N-VA is door het magistrale geklungel van Verhofstadt én Leterme te snel groot geworden en moet veel schoon en onbekend volk op haar lijsten proppen dat nog verkozen raakt ook. Maar het is niet dat Geybels zo'n stemmentrekster is, ik vraag me af hoeveel mensen specifiek voor haar gekozen hebben (dus slechts 1 voorkeurstem), maar er zijn hogere stemmentrekkers dan haar.

N-VA heeft geen keus: de zeteltjes moeten gevuld worden en hier heeft ze dus fouten gemaakt.

Dat Kim Geybels echter zo'n geldwolf was met een te hete preut, ik denk dat ze dit ook niet konden weten.
Poëtisch.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 11:04   #246
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij bent gewoon tégen N-VA en zoekt een stok om een hond te slaan. Het volstaat eens uw berichten te lezen om te weten dat dit klopt. En om het met de woorden van Ke Nan te zeggen: al de rest is zever.
Ik ben tegen de standpunten en daden van de N-VA, niet tegen de N-VA zelf. Partijen laten mij koud, het beleid niet.

Dit is een belachelijke persoonlijke aanval die je nu pleegt. Aan de andere kant val ik de N-VA niet persoonlijk aan, enkel wat ze doen en zeggen keur ik af.

De enige manier waarop ik tegen de N-VA ben, is op dezelfde manier waarop ik tegen partijen in het algemeen ben als anti-particraat.

Als je wilt, laat mij eens een post zien waar ik de N-VA aanval en niet dat wat ze doen of zeggen.

Behalve in deze post gebruik ik het woord N-VA volgens mij niet eens zo veel, omdat ik, in tegenstelling tot de meesten, over standpunten praat en niet over partijen en de belevenissen van de personages van het verhaaltje.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 11:23   #247
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben tegen de standpunten en daden van de N-VA, niet tegen de N-VA zelf.

Oh, Pe-lease zeg

Citaat:
Dit is een belachelijke persoonlijke aanval die je nu pleegt. Aan de andere kant val ik de N-VA niet persoonlijk aan, enkel wat ze doen en zeggen keur ik af.
Ochottekes toch...

Citaat:
De enige manier waarop ik tegen de N-VA ben, is op dezelfde manier waarop ik tegen partijen in het algemeen ben als anti-particraat.
Tuurlijk jongen, ik geloof je

Citaat:
Behalve in deze post gebruik ik het woord N-VA volgens mij niet eens zo veel, omdat ik, in tegenstelling tot de meesten, over standpunten praat en niet over partijen en de belevenissen van de personages van het verhaaltje.
Wat ben JIJ goed zeg...
Oud 3 oktober 2010, 11:59   #248
den dinges
Banneling

Standaard Pech voor Kim : dope only for Dutch people

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
Gewoon negeren dat mens ?? Haar politieke carrière is over . Geen enkele partij zal haar opnemen .
En uitstapjes naar Nederland zal zij ook wel mogen vergeten binnenkort...

Het nieuwe Nederlandse kabinet Rutte-Verhagen wil coffeeshops alleen toegankelijk maken voor meerderjarige Nederlanders. Dat betekent dat Belgen er niet meer terecht kunnen voor softdrugs.

Gisteren stelde het nieuwe minderheidskabinet dat bestaat uit het liberale VVD en het christendemocratische CDA, en gedoogsteun krijgt van Geert Wilders' PVV, zijn ontwerpregeerakkoord voor.

Eén van de programmapunten is de wietpas. Alleen volwassen Nederlanders zouden zo'n pasje krijgen en bijgevolg nog toegang hebben tot coffeeshops
.

Binnenkort bordjes voor de Nederlandse coffeeshops : " Toegang verboden aan Niet-Nederlanders "...
Ik vind dit ethnische discriminatie . Is dat niet verboden in Europa ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 12:18   #249
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oh, Pe-lease zeg

Ochottekes toch...

Tuurlijk jongen, ik geloof je

Wat ben JIJ goed zeg...
Het is voor mij inderdaad mogelijk om het oneens te zijn met iemand over politieke kwesties en toch vrienden te zijn. Ik ben tegen enkele standpunten van de N-VA en toch heb ik vrienden die die N-VA-standpunten verdedigen, de oneliners van die partij herhalen, zelfs de woordenschat van die partij half overnemen en Bart De Wever verheerlijken. Vreemd, he, dat ik met die mensen blijf omgaan?

Ook vond en vind ik Bart De Wever bijvoorbeeld een amusant personage in de Slimste Mens, ondanks zijn standpunten. Ook onbegrijpelijk, he?

Conclusie: Sommige mensen kunnen samenleven met andersdenkenden.

Maar goed, dat is eigenlijk geen reactie op wat je schreef. Wat kan ik nu eigenlijk zeggen over jouw bericht? Volwassenheid valt niet echt in je bericht te bespeuren, ondanks dat je meer dan dubbel zo oud als mij bent. Er is geen recht evenredig verband tussen de leeftijd en de volwassenheid, zo blijkt. Ik kan best het goede voorbeeld geven en ons weer tot een discussie leiden i.p.v. verder met je af te dwalen.

Vandaar mijn vraag "Wat klopt er inhoudelijk niet aan wat ik schreef, volgens jou?".
Oud 3 oktober 2010, 12:24   #250
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij kan dus niet namens de voorkeurstemmers op Geybels praten. Dat maakt jouw mening dat ze moet aftreden tegen de democratie in irrelevant.
dat zal ik zelf wel bepalen
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 13:06   #251
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Nee, dat zullen die 42.618 mensen, of 42.617 als je er zelf bijhoort, wel zelf bepalen.

Indien je niet op Geybels gestemd hebt, is het totaal niet aan jou om te zeggen dat ze moet aftreden.

Indien je er wel op stemde, kan je enkel voor 0,002% van die mensen spreken. Oftewel, je zou het recht moeten hebben om één stem van Geybels af te nemen, niet genoeg dus.
Oud 3 oktober 2010, 13:10   #252
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat zullen die 42.618 mensen, of 42.617 als je er zelf bijhoort, wel zelf bepalen.
hoe?
iedereen brengt zijn of haar bewijs mee voor dat meiske gestemd te hebben?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 oktober 2010 om 13:37.
Oud 3 oktober 2010, 13:50   #253
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ik stem ook soms op nobele onbekenden en dan steeds op een vrouw. Als die vrouw achteraf ontgoochelt en naast de lijntjes loopt, maakt zij fouten en niet ik!!!

Iemand die uit de partij stapt waarin ze verkozen werd, moet aftreden en de volgende verkiezingen afwachten om eventueel opnieuw te worden verkozen!

( Dit is ook het geval voor Van Campenhout, mandaat overdragen aan een ander VLD-lid )
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 15:15   #254
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
hoe?
iedereen brengt zijn of haar bewijs mee voor dat meiske gestemd te hebben?
Dat zou mooi zijn, maar helaas verkiezen de mensen 100% anonimiteit, dus is er geen enkele methode om vast te stellen of de mensen die voor haar gestemd hadden hun stem willen veranderen. We zullen dus moeten wachten tot de volgende verkiezingen om andere mensen op de zetels te plaatsen. Zo niet, dan zijn we mensen aan het discrimineren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ik stem ook soms op nobele onbekenden en dan steeds op een vrouw. Als die vrouw achteraf ontgoochelt en naast de lijntjes loopt, maakt zij fouten en niet ik!!!

Iemand die uit de partij stapt waarin ze verkozen werd, moet aftreden en de volgende verkiezingen afwachten om eventueel opnieuw te worden verkozen!

( Dit is ook het geval voor Van Campenhout, mandaat overdragen aan een ander VLD-lid )
Als jij op nobele onbekenden gestemd hebt en daarna blijkt dat het beter geweest was om enkele dingen over die nobele onbekende geweten te hebben, dan maakte jij wel degelijk een fout. Stemmen is een grote verantwoordelijkheid. Het is veilig om niet te los met je stem om te gaan.

Die nobele onbekende maakt ook een strategische fout als ze niet doet wat jij van haar verwacht. Daar kan ze bij de volgende verkiezingen indien gewenst voor gestraft worden. Ze nu al buiten gooien, zonder enig bewijs dat haar kiezers niet meer achter haar staan, is een schending van de democratie. Of laten we in een extreem voorbeeld met 50%+1 zetels Bart De Wever uit het parlement stemmen. Zelfde geval, niet exact te meten of de kiezers er nog achter staan of niet, dus even goed te vervangen door een ander. Natuurlijk wil ik dat niet als democraat, net zo min ik als democraat wil dat ze eender welke andere verkozen politicus/politica vervangen tegen zijn/haar wil in.
Oud 3 oktober 2010, 16:36   #255
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik dacht een aantal dagen terug nog te schrijven dat Geybels volledig in staat lijkt om zichzelf af te maken maar nu Ziegfriet Braaksel zo vol van christelijk compassie zijn stralende licht over de zaak laat schijnen ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 16:41   #256
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Binnenkort bordjes voor de Nederlandse coffeeshops : " Toegang verboden aan Niet-Nederlanders "...
Ik vind dit ethnische discriminatie . Is dat niet verboden in Europa ?
Theoretisch gezien waarschijnlijk wel, maar wie (lees: welke lidstaat) gaat het aanklagen?
Kawadude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 17:03   #257
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou mooi zijn, maar helaas verkiezen de mensen 100% anonimiteit, dus is er geen enkele methode om vast te stellen of de mensen die voor haar gestemd hadden hun stem willen veranderen. We zullen dus moeten wachten tot de volgende verkiezingen om andere mensen op de zetels te plaatsen. Zo niet, dan zijn we mensen aan het discrimineren.
begin er al maar aan te wennen.
ze vliegt eruit
Oud 3 oktober 2010, 17:26   #258
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
begin er al maar aan te wennen.
ze vliegt eruit
Dat is geen argument.

Ze is niet mijn persoonlijke voorkeur, ik mocht zelfs niet stemmen, dus ik zal niet slechter vertegenwoordigd worden wanneer ze vervangen wordt. Dat neemt echter niet weg dat de daad ondemocratisch is, dat andermans vertegenwoordiging afgepakt wordt door zo'n acties. Dat dit kan gebeuren in onze politiek en dat de N-VA die mogelijkheid benut, is niets om fier over te zijn. Integendeel, het is verontrustend dat mensen met de verkeerde mening of privé-situatie zo maar vervangen kunnen worden door 'meer geschikten' zonder enige inspraak van het volk.
Oud 3 oktober 2010, 17:28   #259
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is geen argument.
kan zijn, maar het is de realiteit.
Een goede zaak ook.
Oud 3 oktober 2010, 17:28   #260
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is geen argument.

Ze is niet mijn persoonlijke voorkeur, ik mocht zelfs niet stemmen, dus ik zal niet slechter vertegenwoordigd worden wanneer ze vervangen wordt. Dat neemt echter niet weg dat de daad ondemocratisch is, dat andermans vertegenwoordiging afgepakt wordt door zo'n acties. Dat dit kan gebeuren in onze politiek en dat de N-VA die mogelijkheid benut, is niets om fier over te zijn. Integendeel, het is verontrustend dat mensen met de verkeerde mening of privé-situatie zo maar vervangen kunnen worden door 'meer geschikten' zonder enige inspraak van het volk.
Die rakkertjes schijnen zich alles te mogen permitteren.

Een partij die 28% haalt zou moeten verplicht worden zijn verantwoordelijkheid op te nemen, desnoods in een Zakenkabinet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be