![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Minister
|
![]() Jij bent de griffier?
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
N-VA heeft geen keus: de zeteltjes moeten gevuld worden en hier heeft ze dus fouten gemaakt. Dat Kim Geybels echter zo'n geldwolf was met een te hete preut, ik denk dat ze dit ook niet konden weten.
![]() |
![]() |
#243 |
Minister-President
|
![]() VLD is tot alles in staat.
![]() |
#244 |
Minister-President
|
![]() Jij bent gewoon tégen N-VA en zoekt een stok om een hond te slaan. Het volstaat eens uw berichten te lezen om te weten dat dit klopt. En om het met de woorden van Ke Nan te zeggen: al de rest is zever.
![]() |
#245 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is een belachelijke persoonlijke aanval die je nu pleegt. Aan de andere kant val ik de N-VA niet persoonlijk aan, enkel wat ze doen en zeggen keur ik af. De enige manier waarop ik tegen de N-VA ben, is op dezelfde manier waarop ik tegen partijen in het algemeen ben als anti-particraat. Als je wilt, laat mij eens een post zien waar ik de N-VA aanval en niet dat wat ze doen of zeggen. Behalve in deze post gebruik ik het woord N-VA volgens mij niet eens zo veel, omdat ik, in tegenstelling tot de meesten, over standpunten praat en niet over partijen en de belevenissen van de personages van het verhaaltje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oh, Pe-lease zeg ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#248 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het nieuwe Nederlandse kabinet Rutte-Verhagen wil coffeeshops alleen toegankelijk maken voor meerderjarige Nederlanders. Dat betekent dat Belgen er niet meer terecht kunnen voor softdrugs. Gisteren stelde het nieuwe minderheidskabinet dat bestaat uit het liberale VVD en het christendemocratische CDA, en gedoogsteun krijgt van Geert Wilders' PVV, zijn ontwerpregeerakkoord voor. Eén van de programmapunten is de wietpas. Alleen volwassen Nederlanders zouden zo'n pasje krijgen en bijgevolg nog toegang hebben tot coffeeshops. Binnenkort bordjes voor de Nederlandse coffeeshops : " Toegang verboden aan Niet-Nederlanders "... Ik vind dit ethnische discriminatie . Is dat niet verboden in Europa ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook vond en vind ik Bart De Wever bijvoorbeeld een amusant personage in de Slimste Mens, ondanks zijn standpunten. Ook onbegrijpelijk, he? Conclusie: Sommige mensen kunnen samenleven met andersdenkenden. Maar goed, dat is eigenlijk geen reactie op wat je schreef. Wat kan ik nu eigenlijk zeggen over jouw bericht? Volwassenheid valt niet echt in je bericht te bespeuren, ondanks dat je meer dan dubbel zo oud als mij bent. Er is geen recht evenredig verband tussen de leeftijd en de volwassenheid, zo blijkt. Ik kan best het goede voorbeeld geven en ons weer tot een discussie leiden i.p.v. verder met je af te dwalen. Vandaar mijn vraag "Wat klopt er inhoudelijk niet aan wat ik schreef, volgens jou?". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, dat zullen die 42.618 mensen, of 42.617 als je er zelf bijhoort, wel zelf bepalen.
Indien je niet op Geybels gestemd hebt, is het totaal niet aan jou om te zeggen dat ze moet aftreden. Indien je er wel op stemde, kan je enkel voor 0,002% van die mensen spreken. Oftewel, je zou het recht moeten hebben om één stem van Geybels af te nemen, niet genoeg dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
iedereen brengt zijn of haar bewijs mee voor dat meiske gestemd te hebben? ![]() Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 oktober 2010 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Minister-President
|
![]() Ik stem ook soms op nobele onbekenden en dan steeds op een vrouw. Als die vrouw achteraf ontgoochelt en naast de lijntjes loopt, maakt zij fouten en niet ik!!!
Iemand die uit de partij stapt waarin ze verkozen werd, moet aftreden en de volgende verkiezingen afwachten om eventueel opnieuw te worden verkozen! ( Dit is ook het geval voor Van Campenhout, mandaat overdragen aan een ander VLD-lid ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die nobele onbekende maakt ook een strategische fout als ze niet doet wat jij van haar verwacht. Daar kan ze bij de volgende verkiezingen indien gewenst voor gestraft worden. Ze nu al buiten gooien, zonder enig bewijs dat haar kiezers niet meer achter haar staan, is een schending van de democratie. Of laten we in een extreem voorbeeld met 50%+1 zetels Bart De Wever uit het parlement stemmen. Zelfde geval, niet exact te meten of de kiezers er nog achter staan of niet, dus even goed te vervangen door een ander. Natuurlijk wil ik dat niet als democraat, net zo min ik als democraat wil dat ze eender welke andere verkozen politicus/politica vervangen tegen zijn/haar wil in. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Banneling
|
![]() Ik dacht een aantal dagen terug nog te schrijven dat Geybels volledig in staat lijkt om zichzelf af te maken maar nu Ziegfriet Braaksel zo vol van christelijk compassie zijn stralende licht over de zaak laat schijnen ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Theoretisch gezien waarschijnlijk wel, maar wie (lees: welke lidstaat) gaat het aanklagen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ze vliegt eruit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is geen argument.
Ze is niet mijn persoonlijke voorkeur, ik mocht zelfs niet stemmen, dus ik zal niet slechter vertegenwoordigd worden wanneer ze vervangen wordt. Dat neemt echter niet weg dat de daad ondemocratisch is, dat andermans vertegenwoordiging afgepakt wordt door zo'n acties. Dat dit kan gebeuren in onze politiek en dat de N-VA die mogelijkheid benut, is niets om fier over te zijn. Integendeel, het is verontrustend dat mensen met de verkeerde mening of privé-situatie zo maar vervangen kunnen worden door 'meer geschikten' zonder enige inspraak van het volk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een partij die 28% haalt zou moeten verplicht worden zijn verantwoordelijkheid op te nemen, desnoods in een Zakenkabinet. |
|
![]() |
![]() |