![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Zou u nog steeds voor N-VA stemmen ? | |||
Neen |
![]() ![]() ![]() |
29 | 27,88% |
Ja |
![]() ![]() ![]() |
44 | 42,31% |
Ik heb niet voor N-VA gestemd |
![]() ![]() ![]() |
31 | 29,81% |
Aantal stemmers: 104. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Luik kan je beter met Berchem vergelijken qua belang. Gent St. Pieters heeft zelfs 3 maal meer passagiers. Citaat:
Citaat:
Terwijl in het verleden tientallen Vlaamse stations werden gesloten met als argument dat er niet genoeg passagiers opstapten, bleven die in Wallonië open, want daar gelden immers andere normen, en werden bovendien ook nog de tellingen vervalst en abonnementen kunstmatig op stations geboekt waar nooit een kat opstapte. En de domme Vlaming maar betalen. |
||||
![]() |
![]() |
#242 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door SDG : 6 oktober 2010 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
#243 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De meerderheid moet altijd wat ingetoomd worden om haarzelf, als subject, en de minderheid, tegen haar machtsmisbruik te beschermen. In België bestaat echter een situatie waarin ook de meerderheid tegen machtsmisbruik door de minderheid moet worden beschermd, en toevallig is meestal dat laatste vooral aan de orde. De gebeurtenissen van de laatste 180 jaar lijken nog onvoldoende bekendheid te genieten.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
#244 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
#245 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heb je het over 1830?
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan komt er een onafhankelijk Vlaanderen (zonder Brussel uiteraard) waar NVA de dienst uitmaakt. Worden mensen die Frans spreken in het openbaar dan opgesloten (zoals Koerden in Turkije)? Op z'n minst zou ik toch een pogrom verwachten tegen franstaligen in de rand. De TAK fanatiekelingen, VMO en andere vlaams nationalisten zullen die klus met veel plezier uitvoeren voor Dewever en co. Dewever's met de nazi's collaborerende familieleden zullen met veel trots toekijken, de appel valt nooit ver van de boom. Ik verwacht ook dat de studie van vreemde talen op school verboden wordt, wegens "niet Vlaemsch genoeg". In plaats daarvan komt 6 uur verplicht vendelzwaaien. Laatst gewijzigd door tomm : 7 oktober 2010 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
#247 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Welk zou dan VOLGENS U de taal van de onderhandelingen moeten zijn. EERLIJK antwoorden én liefst funderen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#248 |
Vreemdeling
|
![]() onze politiekers zijn weer goed bezig
![]() voor mijn part kan bdw en zijn partij den boom in. het was te verwachten dat zij het niet beter zouden doen. als men in belgië nog wil besparen dat ze dan beginnen met al die parlementen te reduceren, want dat kost ons, gewone burgers, tonnen geld. en als de separatisten denken dat vlaanderen op zich zelf kan bestaan hebben ze het mijn inziens lelijk mis. want dan staan ze met hun paar miljoen inwoners tegenover europa en dan zijn ze nog ne duivenstrond groot. |
![]() |
![]() |
#249 | |
|
![]() Citaat:
Lees de geschiedenis eens van Hispaniola. Daar hebben de Spaansen ook de Franstaligen buiten gesmeten. Die zitten nu in Haiti... echt een welvarende natie, nietwaar? Vergelijkbaar met Wallonië...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#250 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Luxemburg, Ierland, Noorwegen, Finland, Denemarken hebben allemaal tussen 4,4 en 5,6 miljoen inwoners. En landen als Oostenrijk, Zwitserland en Zweden tussen 6 en 8 miljoen, en laat dat nu toevallig zowat de meest welvarende landen van dit continent (van de wereld zelfs) zijn. Uw mening is dus gefundeerd op basis van kennis van gebakken lucht, volgende keer beter. |
|
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In BelgiË zijn Frans en Nederlands beide officiële talen met een gelijkwaardig statuut. De nationale administratie is strikt tweetalig. Het spreekt vanzelf dat beide talen door elkaar gebruikt worden, en dat je op de franstalige tv Frans spreekt en op de nederlandstalige Nederlands. De etiquette (zoals op m'n werk) zegt ook dat men steeds probeert de taal van de ander te spreken. Die ander bepaalt dan op welke taal er eventueel overgeschakeld wordt. Dat geldt voor beide partijen. Of zoals in Brussel: gewoon beide talen door elkaar spreken, daar is niets op tegen.
|
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#253 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#254 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar je geeft toch wat al te selectief cijfers. Die aan Vlaamse zijde geef je niet. Zo kan je geen eerlijke discussie voeren. Citaat:
Ik ga akkoord dat zo'n verdeelsleutel niet zo'n goed criterium is voor de investeringen. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#255 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar allee een gesplitst België is nog niet voor morgen. Dat ze eerst maar eens proberen om BHV te splitsen zoals ze dat al jaren doen, dat proberen. Ondertussen ga het beste uit mijn pensioentje zien te halen. |
|
![]() |
![]() |
#257 | |
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk ben ik voorstander dat de gesprekken in het Nederlands zouden verlopen, de taal van de meerderheid van dit land. Als de anderen dan niet kunnen volgen is dat jammer he, moeten ze maar onderhandelaars zoeken die wél de taal van de meerderheid verstaan.
|
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het beste uit uw pensioentje? Dat zullen dan wel een paar pinten zijn aan den toog, zeker?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#259 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik merk dat daardoor de anderstaligen hun talenkennis verbetert. Sommigen maken er gretig gebruik van hun Nederlands te oefenen/verbeteren in een gesprek met mij. Ik moet eerlijk toegeven dat ik op mijn werk geen contact heb met idioten die alleen maar hun eigen patois kennen. |
|
![]() |
![]() |
#260 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Sinds jaren stem ik voor extreem rechts, hopend dat die ons corrupt en laks establishment zou kunnen intomen en bedwingen. Het ziet er naar uit dat Bart daar gemakkelijker in slaagt. Hiervoor bravo maar, ik blijf niettemin trouw aan mijn convictie. ![]() |
|
![]() |