![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is de leer van mijn atoomtheorie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wel dat de vrouw de ziel is, dus het gevoelsleven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En als kwaad is dat de duivel. Met deze voorstelling is niks mis. Zoals bijvoorbeeld de wetenschap zich manifesteert in een wetenschapper, zo manifesteert het kwaad zich in een kwaad mens, dus een slecht mens. Maar ook het algemene kwaad kan zich individualiseren en dat is de duivel. Wat helemaal niet wil zeggen dat de individuele kwade mens nu niet meer verantwoordelijk zou zijn. Dat maak jij ervan. Jij draait het dan verder helemaal om door de individuele mens de absolute verantwoordelijkheid op zijn bord te leggen. Maar noch het een is waar, noch het andere. Het is een eenheid van beiden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoals omgekeerd al het goede van God is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ware het alleen persoonlijk, waarom hebben we dan een rechtssysteem? Ook deze laatste is niet louter persoonlijk, maar bemoeit zich met andermans zaken. Als ik iemand zou vermoorden dan kom ik voor een rechter die daar niks persoonlijks mee van doen heeft. En zo komt iedereen voor God, die zich met alle mensen mag bemoeien omdat hij en zij ze allen heeft geschapen. Het laatste oordeel is aan God. |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 - Een grondslag van de wetenschap is de microkosmos, de wereld der atomen, die duidelijke ingewikkelder is dan onze macrokosmos. Heel gek dat de wetenschap dat nooit heeft waargenomen. 2 - Dan is een andere grondslag die van de ruimtevaart als eigen creativiteit. Combineren we die twee feiten, dat zou: a - de microkosmos als hogere wereld wel eens een ruimtevaarcultuur kunnen zijn, en: b - het tevens zo kunnen zijn dat wij zelf in de toekomst een hogere ruimtevaartcultuur gaan bouwen in het heelal. En omdat het heelal in tijd en ruimte dan veel beter in elkaar komt te zitten als wat de wetenschap de mensen wijs wil maken, zou het wel eens waar kunnen zijn wat ik zeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Harriechristus, wil je die spamrotzooi van jou alsjeblieft beperken tot je eigen egodraden? Alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieft.
Ik wordt kotsmisselijk van dat spamgeklooi van jou op elke serieuze reactie van iemand die WEL op de topic reageert. Alsjeblieft doe mij een groot plezier Harriechristus en hou hier mee op. Ik krijg steeds meer zin om deze hele rubriek Godsdienst niet meer te lezen alleen vanwege jouw voortdurende interrupties. Ja ik weet het, ik ben dom en alle andere forummers zijn ook vreselijk dom en jij hoe alles in elkaar zit. Goed, dank je wel, genoeg daarover. Het ga je goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
1 - Hij is totaal knettergek 2 - Hij is doorlopend zo stoned als een aap 3 - Hij is een VB-aanhanger Wat van de drie het ook is, een onderlinge combinatie is eveneens mogelijk, met zulke personen is een debat onmogelijk.
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een potentiële klant dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zo kan het duivelse volk maar niet verdragen dat er één onder hen is die er anders over denkt. Deze spamt natuurlijk en niet zij zelf. Nee: aan het volk zal het nooit liggen, want die heeft de macht in de wereld en zie hoe goed het allemaal gaat.......... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Staatssecretaris
|
![]() Noteer even dat blanken en nederlanders die gek of stoned zijn niet welkom zijn.
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over de duivel gesproken en je trapt op haar staart........ ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 24 november 2010 om 22:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
|
![]() Waar lees jij dat deze draad over natuurkunde of scheikunde of atomen gaat? Dit is de rubriek Godsdienst. Wil je zo vriendelijk zijn om onze buitenaardse atoomchristus alleen te voederen op zijn eigen draden? Dank je wel.
Laatst gewijzigd door Piero : 24 november 2010 om 22:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terwijl onze maatschappij veel simpeler is dan ons lichaam en ons denkend en arbeidend bewustzijn nodig heeft, werkt ons lichaam zo maar vanzelf en onbewust op basis van een zelfregulerend mechanisme. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nou: de hele chemie en de hele natuurkunde en wiskunde van de wereld der atomen wordt verzorgd door de microwezens. Wil je het ook nog precies weten dan vraag je het maar aan hen. Ik ben echt niet zo knap als zij..... ![]() Ik ben alleen maar een eenvoudige en bescheiden filosoof.... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of bedoel je een wiskundige formule die de hele werking van ons lichaam verklaart? Ik ben zeer nieuwsgierig wat dat gaat worden.... ![]() Zo heb ik eens mijn atoomtheorie aan een natuurkundige willen vertellen en het enige wat hij zei: "Geef mij een formule!" Nu: Amon Re heeft die formule...... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
|
![]() lol sure, np
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |