Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2010, 19:20   #241
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Ja. Lees eendert welk Boek der Schaduwen eens, als je er tenminste eentje te pakken kunt krijgen.
nou: niet een echt positief antwoord.
Citaat:
Het is een drogreden. Creëer een vijand om je groep stabiel te houden en/of jezelf aan de macht te houden. Een godsdienst die zoiets nodig heeft kan gewoon niet goed zijn.
God is de eenheid van alle godsdiensten. Zo goed?
Het is de leer van mijn atoomtheorie.
Citaat:
Ik geef alleen aan wat er zo flauw is aan een godsdienst die een bedreigend wezen nodig heeft om de kudde in de pas te laten lopen. Tegenstrevers zijn niet nodig in een godsdienst. Alleen persoonlijke verantwoordelijkheid is belangrijk.
dus jij hebt ook weer zo je eigen overtuiging, die overal tegen is, met name tegen de godsdiensten.
Citaat:
Je kunt juist prima zonder duivel, zolang je er maar op gewezen wordt dat alle verantwoordelijkheid (èn gevolgen) begint bij je eigen daden.
en kun je dat bewijzen of is het zo maar een mening?
Citaat:
Ik geef alleen een opsomming van hoe de gelovigen van "het boek" denken over verantwoordelijkheid. En ik ben het niet eens met jouw bewering dat de vrouw de natuur is en de man de geest. Het kan zelfs andersom zijn: de vrouw is de geest en de man de natuur.
dat kan gebeuren, maar normaal is dat niet.
Wel dat de vrouw de ziel is, dus het gevoelsleven.
Citaat:
Ik gaf wederom weer wat gelovigen van "het boek" geloven.
Het is wel een zeer simpele weergave en ook niet juist.
Citaat:
Maar dat schuldgevoel wordt juist omgebogen naar de angst om gefolterd te worden door die imaginaire tegenstander van god. De angst blijft dus extern... men wordt nooit op de gevolgen van eigen daden gewezen als zijnde eigen verantwoordelijkheid, het wordt altijd weer afgewimpeld als zijnde veroorzaakt door die tegenstander.
volgens jou dan.
Citaat:
Een heleboel Christenen, Joden en vooral Moslims geloven dat.
Harriechristus is duidelijk niet behept met omniscientie...
integendeel: ik zie de dingen volledig en niet vanuit een enkel idee.
Citaat:
Een ware gelovige van "het boek" gaat ervan uit dat alle andersgelovigen gestraft zullen worden wegens duivelskinderen zijnde.
dat is echt iets uit de oude doos....
Citaat:
Die kunnen niet op vergiffenis rekenen. En zijn werktuigen van de duivel. Nogmaals, wat jij als "het kwaad" beschouwt is geen persoonlijkheid, geen entiteit, maar een menselijke vaardigheid.
Het is in wezen een algemene eigenschap, dus niet alleen van de mens, maar van alle wezens, en dus uiteindelijk van God.
En als kwaad is dat de duivel.
Met deze voorstelling is niks mis.
Zoals bijvoorbeeld de wetenschap zich manifesteert in een wetenschapper, zo manifesteert het kwaad zich in een kwaad mens, dus een slecht mens.
Maar ook het algemene kwaad kan zich individualiseren en dat is de duivel.
Wat helemaal niet wil zeggen dat de individuele kwade mens nu niet meer verantwoordelijk zou zijn.
Dat maak jij ervan.
Jij draait het dan verder helemaal om door de individuele mens de absolute verantwoordelijkheid op zijn bord te leggen.
Maar noch het een is waar, noch het andere.
Het is een eenheid van beiden.
Citaat:
Maar moet je daarom "het kwaad" verpersoonlijken ?
Zeker, want dingen zijn niet kwaad: alleen personen zijn dat.
Citaat:
U antropomorfiseert een abstract begrip.
Kwaadheid is geen abstract begrip, maar concrete realiteit.
Citaat:
Kwaad bestaat alleen wanneer een mens besluit om opzettelijk iets te doen wat anderen schade toebrengt. In dat opzicht kan je stellen dat wie lederen schoenen draagt kwaadaardig is want lieve onschuldige koetjes zijn ervoor moeten sterven. Maar heeft de duivel dat veroorzaakt ?
Zeker, want het enkele kwaad heeft zijn grondslag in het kwaad in het algemeen en dat is de duivel.
Zoals omgekeerd al het goede van God is.
Citaat:
Uw eigen godsdienst is dus op dezelfde leest geschoeid als die van "het boek"...
dat denk ik toch niet....want in de Bijbel staan heel veel dingen die mijns inziens niet kloppen.
Citaat:
tegenstelling goed/kwaad,
die ook een eenheid vormen.
Citaat:
god/duivel, nood aan vergiffenis... voor wat eigenlijk ?
voor een reine ziel en reine geest. Maar behalve vergiffenis gaat het toch wezenlijk in de eerste plaats om begrip, begrip hoe de ethiek van goed en kwaad werkt.
Citaat:
Vergiffenis is iets persoonlijks, iets wat iemand aan een ander schenken kan in geval die ander iemand schade heeft aangedaan en er oprecht berouw over toont. Het recht van vergiffenis schenken hoort niet toe aan een god.
Het is persoonlijk, maar ook algemeen goddelijk.
Ware het alleen persoonlijk, waarom hebben we dan een rechtssysteem?
Ook deze laatste is niet louter persoonlijk, maar bemoeit zich met andermans zaken.
Als ik iemand zou vermoorden dan kom ik voor een rechter die daar niks persoonlijks mee van doen heeft.
En zo komt iedereen voor God, die zich met alle mensen mag bemoeien omdat hij en zij ze allen heeft geschapen.

Het laatste oordeel is aan God.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 19:31   #242
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Hoi Harrie!

Ik begrijp dus dat er gepraat kan worden over het bewijzen van de theorie uit de grondslagen van de natuurwetenschappen? Da's grappig, want tot zover vertoont het verhaal geen enkele overeenkomst met die grondslagen. Maar brand maar los als er bewijs is.
Grondslagen van de wetenschap.

1 - Een grondslag van de wetenschap is de microkosmos, de wereld der atomen, die duidelijke ingewikkelder is dan onze macrokosmos.
Heel gek dat de wetenschap dat nooit heeft waargenomen.

2 - Dan is een andere grondslag die van de ruimtevaart als eigen creativiteit.

Combineren we die twee feiten, dat zou:

a - de microkosmos als hogere wereld wel eens een ruimtevaarcultuur kunnen zijn, en:

b - het tevens zo kunnen zijn dat wij zelf in de toekomst een hogere ruimtevaartcultuur gaan bouwen in het heelal.

En omdat het heelal in tijd en ruimte dan veel beter in elkaar komt te zitten als wat de wetenschap de mensen wijs wil maken, zou het wel eens waar kunnen zijn wat ik zeg.
Oud 24 november 2010, 21:52   #243
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Harriechristus, wil je die spamrotzooi van jou alsjeblieft beperken tot je eigen egodraden? Alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieft.

Ik wordt kotsmisselijk van dat spamgeklooi van jou op elke serieuze reactie van iemand die WEL op de topic reageert. Alsjeblieft doe mij een groot plezier Harriechristus en hou hier mee op.

Ik krijg steeds meer zin om deze hele rubriek Godsdienst niet meer te lezen alleen vanwege jouw voortdurende interrupties.

Ja ik weet het, ik ben dom en alle andere forummers zijn ook vreselijk dom en jij hoe alles in elkaar zit. Goed, dank je wel, genoeg daarover. Het ga je goed.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 22:10   #244
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Harriechristus, wil je die spamrotzooi van jou alsjeblieft beperken tot je eigen egodraden? Alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieft.

Ik wordt kotsmisselijk van dat spamgeklooi van jou op elke serieuze reactie van iemand die WEL op de topic reageert. Alsjeblieft doe mij een groot plezier Harriechristus en hou hier mee op.

Ik krijg steeds meer zin om deze hele rubriek Godsdienst niet meer te lezen alleen vanwege jouw voortdurende interrupties.

Ja ik weet het, ik ben dom en alle andere forummers zijn ook vreselijk dom en jij hoe alles in elkaar zit. Goed, dank je wel, genoeg daarover. Het ga je goed.
Maak je niet dik, er zijn maar 3 mogelijkheden.

1 - Hij is totaal knettergek

2 - Hij is doorlopend zo stoned als een aap

3 - Hij is een VB-aanhanger

Wat van de drie het ook is, een onderlinge combinatie is eveneens mogelijk, met zulke personen is een debat onmogelijk.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 22:14   #245
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht

Wat van de drie het ook is, een onderlinge combinatie is eveneens mogelijk, met zulke personen is een debat onmogelijk.
Rustig aan, hij is blank en Nederlander.
Een potentiële klant dus.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 22:18   #246
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

mmmm.....ik de indruk dat Satan hier aan het woord is......ja mijnheer Satan, nee mijnheer Satan.....

Zo kan het duivelse volk maar niet verdragen dat er één onder hen is die er anders over denkt.
Deze spamt natuurlijk en niet zij zelf.

Nee: aan het volk zal het nooit liggen, want die heeft de macht in de wereld en zie hoe goed het allemaal gaat..........
Oud 24 november 2010, 22:21   #247
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Noteer even dat blanken en nederlanders die gek of stoned zijn niet welkom zijn.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 22:21   #248
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht

Als ik die Avatar van jou bekijk is er ook nog één andere mogelijkheid.

Over de duivel gesproken en je trapt op haar staart........
Oud 24 november 2010, 22:22   #249
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
50 euro en je staat zo weer buiten.....
Oud 24 november 2010, 22:29   #250
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
50 euro en je staat zo weer buiten.....
Ik heb dat niet nodig, ik zit liever op mijn eigen ruimteschip wanneer mijn microwezens zich beginnen te roeren.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 22:35   #251
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Kerel, dat kan je gewoon in geuren en kleuren in een chemie boek lezen, hoor!!
Ik weet het antwoord, ik wacht om te zien of jij het weet....

Citaat:
Daar heb je echt mijn atoomtheorie niet voor nodig, die slechts de algemene filosofie behandelt om duidelijk te maken dat atomen ruimteschepen zijn en niet om te vertellen wat die atoommannetjes nu precies uitspoken bij allerlei natuurverschijnselen.
Wil je dat ook nog weten dan vraag je het maar aan hen.
Mijn vraag is zeer relevant betrekkende die atomen....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 24 november 2010 om 22:44.
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 22:40   #252
Amon_Re

Standaard

Citaat:
WAAROM MOETEN ATOMEN INTELLIGENTIE BEZITTEN?
Onze maatschappij functioneert ook niet vanzelf, maar berust op onze intelligentie, terwijl ons lichaam nog veel ingewikkelder is dan onze maatschappij en ons lichaam zou vanzelf functioneren.
Dat vind ik dan onlogisch.
Volgens mij is ons lichaam ook weer een maatschappij op zichzelf, met daarin 10^40 microwezens, die ons lichaam besturen en alles dus draaiende houden.
Ons lichaam werkt niet vanzelf, maar op chemische principes en zelfregulerende mechanismes, en een lichaam van 70 kilo bevat ongeveer 7*10²⁷ atomen, ik kan je de wiskunde bezorgen als je't wilt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 24 november 2010, 22:49   #253
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard @Amon Re

Waar lees jij dat deze draad over natuurkunde of scheikunde of atomen gaat? Dit is de rubriek Godsdienst. Wil je zo vriendelijk zijn om onze buitenaardse atoomchristus alleen te voederen op zijn eigen draden? Dank je wel.

Laatst gewijzigd door Piero : 24 november 2010 om 22:50.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 23:21   #254
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dat niet nodig, ik zit liever op mijn eigen ruimteschip wanneer mijn microwezens zich beginnen te roeren.
Daar heb je dan groot gelijk in: het nobele handwerk is wel zo creatief en kost je ook geen geld.....
Oud 24 november 2010, 23:25   #255
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ons lichaam werkt niet vanzelf, maar op chemische principes en zelfregulerende mechanismes, en een lichaam van 70 kilo bevat ongeveer 7*10²⁷ atomen, ik kan je de wiskunde bezorgen als je't wilt.
Ja, ja: en dat geloof jij natuurlijk allemaal.
Terwijl onze maatschappij veel simpeler is dan ons lichaam en ons denkend en arbeidend bewustzijn nodig heeft, werkt ons lichaam zo maar vanzelf en onbewust op basis van een zelfregulerend mechanisme.

Oud 24 november 2010, 23:29   #256
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet het antwoord, ik wacht om te zien of jij het weet....
Ik weet echt wel wat jij ook weet, hoor!! Maar andersom is dat zeker niet het geval.
Citaat:

Mijn vraag is zeer relevant betrekkende die atomen....
tuurlijk: zodra het over natuurkunde gaat word jij plotseling wakker.

Nou: de hele chemie en de hele natuurkunde en wiskunde van de wereld der atomen wordt verzorgd door de microwezens.

Wil je het ook nog precies weten dan vraag je het maar aan hen.
Ik ben echt niet zo knap als zij.....

Ik ben alleen maar een eenvoudige en bescheiden filosoof....
Oud 24 november 2010, 23:30   #257
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar lees jij dat deze draad over natuurkunde of scheikunde of atomen gaat? Dit is de rubriek Godsdienst. Wil je zo vriendelijk zijn om onze buitenaardse atoomchristus alleen te voederen op zijn eigen draden? Dank je wel.
Nou, dan mag jij met je hele drakenfamilie op mijn topics komen.....
Oud 24 november 2010, 23:35   #258
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel knap, hoor!! En hoeveel microwezentjes zitten er dan in al die atomen?

Of bedoel je een wiskundige formule die de hele werking van ons lichaam verklaart?

Ik ben zeer nieuwsgierig wat dat gaat worden....

Zo heb ik eens mijn atoomtheorie aan een natuurkundige willen vertellen en het enige wat hij zei: "Geef mij een formule!"

Nu: Amon Re heeft die formule......
Oud 24 november 2010, 23:38   #259
Amon_Re

Standaard

Citaat:
lol sure, np
Oud 24 november 2010, 23:43   #260
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Heel knap, hoor!! En hoeveel microwezentjes zitten er dan in al die atomen?

Of bedoel je een wiskundige formule die de hele werking van ons lichaam verklaart?

Ik ben zeer nieuwsgierig wat dat gaat worden....

Zo heb ik eens mijn atoomtheorie aan een natuurkundige willen vertellen en het enige wat hij zei: "Geef mij een formule!"

Nu: Amon Re heeft die formule......
Ik PM je een link naar de wiskunde om het uit te rekenen, als je hierover verder wilt discussiëren, start gerust een thread.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be