![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n bang volkje die Vlamingen. Oei, ik ga gepakt worden...
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"wie apathisch voor zijn TV zit en nooit op straat gaat demonstreren of actie voert zal nooit matrakkloppen voelen" ik vind dit nu eens een punt waar extreem-rechts tot radicaal-links het eens over mogen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() How how,
die apen bedekken hun gezicht omdat ze wel iets meer van plan zijn dan alleen maar "harder betogen, in die mate dat je voor 12 uur de doos ingedraaid kan worden". Vb. als een betoging verboden is, en je bent er zodanig van overtuigd dat je toch moet betogen, dan kan je dat doen. Je kan dat wat redetwisten met de politie, en die geeft je dan misschien een kwartiertje om op te hoepelen. Blijf je, uit overtuiging toch staan, dan kan je dus opgepakt worden voor beperkte tijd ... Voor zo'n mensen, zelfs al zijn ze van een ander gedacht dan ik, heb ik respect. Maar je kan ook betogen, zelfs op toegelaten betogingen, om schade aan te richten. Je kan al eens een steen gooien richting de flikken. (liefst als ze schilden bij hebben, niet op hun blote koppen). Maar je kan ook zwaardere stenen gooien richting uitstalramen of auto's .... Die gasten die zo'n baldadigheden doen, bedekken hun bakkes. Ik heb het niet staan op zo'n figuren. Men treedt volgens mij niet streng genoeg op tegen die criminelen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ga u hoe dan ook eens proberen volgen -en het niet hebben zelf over wat er volgde uit de vuist en de matrak van de flikken- maar u concreet opvolgen met bijkomende vragen: Wat was de provocatie in de eerste plaats precies waarom de demonstranten opgepakt werden? De muziek? Geroffel op de trommel? De anti-kapitalistische leuzes? Een doekje voor de mond? En vrouwen in de buurt die dat niet deden maar toch opgepakt en MISHANDELD werden waren zowieso mededader omdat ze in de buurt van de monddoekjesdragers liepen? Leg me eens de logica uit die achter uw mening staat. Met feiten. Niet met populistisch gemompel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Directe vraag aan Bert Deckers: Waarom eigenlijk? Ik dacht dat je de matrak hoorde "suizen" bij acties in het verleden? Daarom zou je JUIST zou moeten weten dat de politie buitensporig geweld kan gebruiken als tegenreactie op demonstraties en dergelijke? Ik verdenk je ervan sympathie te hebben met politiegeweld tegen deze actievoerders louter en alleen omdat ze van linkse achtergrond zijn.. wat een heel lage manier van denken is. Laatst gewijzigd door Tamam : 10 november 2010 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En heeft meneer de betoger niet door dat mijn post alleen maar een repliek was op een meer algemene opmerking ? Of denkt meneer de linkse dat flaminganten per definitie geen ervaring kunnen hebben met onze vrienden de flikken (liefst die van Brussel) ? Je begint je post met het feit dat ik uit mijn achterste zou spreken. Uit je achterste spreken is erg. Maar uit je achterste denken is nog erger.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Minister-President
|
![]() Moest jij ervaring hebben met flikken zou je dergelijke meningen er niet op na houden.
Ivm feiten bedoel ik de getuigenissen waarmee men nu een onderzoek volgt, de foto's en de videobeelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
We zien hier enkel en alleen verhalen vanuit één bron, de betogers. Van subjectieve websites. Aangevuld met aan elkaar geplakte filmpjes. De kant van de politie horen we niet, omdat die niet openbaar gemaakt wordt. De feiten zijn vervat in een proces-verbaal van wat er plaats heeft gevonden en dat wordt nu eenmaal niet openbaar gemaakt. Als er agenten zijn die zomaar uit het niets wild om zich heen beginnen kloppen op al wat beweegt, dan mogen die gerust gesanctioneerd worden. Maar vooralsnog berust dit hele topic op getuigenissen en beelden uit één bron. En iedereen die hier de mond vol heeft van democratie, in een democratie dient er objectiviteit te zijn. Dat is zo in het gerecht, maar ook op een discussieforum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Staatssecretaris
|
![]() Neen, wie op straat komt en actie voert binnen het toegelaten kader, krijgt geen problemen. Wie in zo'n betoging loopt met een doek voor de mond heeft andere plannen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Staatssecretaris
|
![]() Ofwel... Wil je rellen? Doe dat dan zonder bedekking. Wees en man en draag de verantwoordelijkheid voor je daden. Maar ga geen ambras maken om dan als een bang meisje tussen de rest te gaan staan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Minister-President
|
![]() Meer dan de helft van de mensen -waaronder die Marianne Maeckelbergh- die slaag en meer kregen van politie hadden geen monddoekje om. Wat heb je daarover te zeggen?
Je slaat wat uit je nek, je informeert je niet, en je mening houdt amper iets in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb bovendien nooit gezegd dat het enkel bedekte demonstranten zijn die aangepakt worden. Het kan veel verder gaan. FDW en vrienden waren ook niet bedekt, maar verzetten zich tegen hun arrestatie en kregen dus ook klappen. Tsja, live with it and if you can't stand the heat, stay out of the kitchen. En die verhalen over de vernederende en seksistische behandelingen in de 'gevangenis' klasseer ik onder de noemer broodje-aap-verhalen. Dit is gewoon te gek om los te lopen. Er zijn geen bewijzen voor en jullie gaan alleen maar verder op de verhalen van gefrustreerde mensen die even op de politie willen kakken omdat die ze hard heeft aangepakt. Die politie-in-burger die je op de filmpjes ziet, zijn dezelfde mensen als die, die voetbalsupporters in de gaten houden en relschoppers e.d. onderscheppen en identificeren. Ik ga al jaren naar de voetbal en heb ze nog nooit ongeprovoceerd zien optreden, en de voetbalproblematiek is nu net één van die zaken waar de politie schijnbaar ongehinderd haar gang kan gaan. Dus als ze zich zo zouden misdragen op een betoging, zouden ze zeker ook herhaaldelijk bij voetbalwedstrijden doen. En als mijn mening amper iets inhoudt, dan wil ik het niets eens over jouw mening hebben... Je slaat nog meer uit je nek, doet niets anders dan politiebashing en verbergt je achter onbewezen, eenzijdige verslaggeving van de benadeelde partij in deze zaak. Laatst gewijzigd door Vlaanderen_onafhankelijk : 11 november 2010 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan de politie dan mensen met een sjaaltje om niet oppakken misschien? Ik weet wel, Belgische politie is incompetent, corrupt en lui per definitie, maar dit is er wat over toch.
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je leeft echt in een droomwereld als je denkt dat die vrouw, en al de demonstranten HETZELFDE getuigen over intimidatie en halve folteringen op het bureau. Actievoerders en journalisten voeren tesamen blijkbaar een groots opgezet complot om de Brusselse politie te doen vallen van hun voetstuk. ![]() Bon .. geniet van je date vanavond met Assepoester, het diner gaat door in het Peperkoekenhuisje midden in het sprookjesbos rond half 8. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En mensen met gezichtsbedekking pakken ze toch op? Het is omdat die rabiate lafaards zich mengen onder de andere demonstranten dat er onschuldige slachtoffers vallen. De schuld van de politie? Neen, van diegenen wier enige doel in hun leven is om zoveel mogelijk keet te schoppen en daar gerust anderen in willen betrekken. En met je stelling dat de Belgische politie incompetent, lui en corrupt is, geef je aan dat je vooringenomen bent en doet je mening in deze hele discussie er dus niet toe. En wat het No Borders Camp nog betreft. Het is allemaal begonnen met een betoging tegen het asielcentrum in Steenokkerzeel. Je moet niet verbaasd zijn dat er een enorme politiemacht opgetrommeld wordt en dat de tolerantiegrens vrij laag ligt wanneer er in de weken voorafgaand aan de actie via verschillende kanalen expliciet gedreigd wordt met aanslagen tegen de bouwwerf van het naastgelegen asielcentrum 127ter en dat men, in de marge van de protestactie tegen asielcentra, ondanks het expliciete verbod om zich te begeven richting werf zich toch wil begeven naar deze werf. Dan moet je niet klagen als er klappen vallen. En verder bleef het niet alleen bij protesteren alleen. Er werd ook lustig gestampt, getrokken en gesleurd aan de omheining van het asielcentrum. Op zich geen ramp gezien de installatie vrij stevig is, maar je moet als politie op een gegeven moment optreden, ook al om opstand binnen in het gebouw te voorkomen. Vind je het terzijde ook normaal als er her en der feiten gepleegd worden tegen aannemers die zich bezig houden met de bouw van het asielcentrum, enkel en alleen omdat hun naam gespot wordt tijdens de werken? Protesteren is één ding, bedreigen en bevelen negeren een ander. Vernielingen aanrichten is nog een stap verder. En als diezelfde mensen later telkens weer opduiken bij andere manifestaties, dan worden ze inderdaad met argusogen bekeken en strenger aangepakt, net omdat ze antecedenten hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar goed, we komen er toch niet uit... Kunnen we het erover eens zijn dat we ons beiden neerleggen bij de conclusies van het Comité P? Maar ik durf te wedden dat jullie je vizier gaan draaien richting Comité P mochten zij de politie vrijpleiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Staatssecretaris
|
![]() Jij bent onbekwaam om een discussie te voeren. Je zou beter je toetsenbord aan de kapstok hangen. Ik weet wat er in Steenokkerzeel is voorgevallen en ik ken de voorgeschiedenis en de reden voor het politieoptreden.
Je kan daar ofwel iets tegenover zetten, ofwel je trachten er vanaf te maken met 'Je bent dus echt wereldvreemd.' Jij kiest voor het tweede. Mij niet gelaten, maar het is wel een uiting van je zwakte. Het enige wat je tot op heden geprobeerd hebt zijn pogingen om mijn stellingen te verdraaien in jouw voordeel en zo je gelijk te halen. Niet gelukt. Wanneer ik je dan concrete feiten en waarheden voorleg tracht je je gelijk te halen met één simpel zinnetje. Ga je boterhammetjes eten en kom praten met grote mensen als je de veertien jaar eens gepasseerd bent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Staatssecretaris
|
![]() Inderdaad. En vooraleer je erover begint: ik heb nog nooit iemand geslagen, noch fysiek/psychisch geweld gebruikt. Ik wel al dwang moeten gebruiken en daarvoor het onderwerp uitgemaakt van een klacht die nergens op gegrond was en door het intern toezicht dan ook verticaal geklasseerd is geworden.
De dingen waarvan ik beticht werd waren te gek om los te lopen, daarom dat ik soort verhalen met een flinke korrel zou neem. Nogmaals, als het Comité P als onafhankelijk onderzoeksorgaan tot de conclusie komt dat er inderdaad politiemensen in de fout zijn gegaan, zal ik de eerste zijn om dat toe te geven. Ik kan alleen maar hopen dat jullie dat ook kunnen... Zijn er cowboys bij de politie? Absoluut. Is elke politieagent daarom slecht en een potentiële geweldenaar? Verre van. Tot het tegendeel bewezen is, neem ik dit soort verhalen met een korrel zout. |
![]() |
![]() |