Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 28 november 2010, 08:31   #241
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Er is maar één probleem met Vlaamse onafhankelijkheid: niemand wil ze. Daarom is de Vlaamse Beweging de enige onafhankelijkheidsbeweging ter wereld die niet voor referenda ijvert.
Combineer dat maar eens met de eervolle beschimpingen met het bijvoeglijk naamwoord 'gevaarlijk', door de francofone politiekers, aan het adres van elke Vlaamse politieker, op het ogenblik dat ze vermoeden dat hij een echte flamingant is.

Combineer dat maar eens met de ontboezemingen van francofone politici, in de aard van "als ze bhv in de Commissie De Crem stemmen, dan is dat gevaarlijk voor het land", en later "als bhv ter stemming komt, dan is dat een avontuur en veel chaos voor het land", en als bhv gestemd moet worden .... dan is er ineens een alarmbel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 28 november 2010, 09:04   #242
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is maar één probleem met Vlaamse onafhankelijkheid: niemand wil ze. Daarom is de Vlaamse Beweging de enige onafhankelijkheidsbeweging ter wereld die niet voor referenda ijvert.
Vlaams Belang wil referendum over Vlaamse onafhankelijkheid (2007)

Ik heb u deze link al eens gegeven. Het wetsvoorstel is ingediend en ligt er nog altijd. Hier kunt u de tekst vinden.

Daarnaast volstaat een eenvoudige Google-search om binnen de Vlaamse Beweging tal van pleidooien voor een onafhankelijkheidsreferendum te vinden, bijvoorbeeld:

VVB ijvert voor een Montenegrijns referendum in Vlaanderen (2006)

Zeven Vlaams-Nationalisten pleiten voor een referendum over Vlaamse onafhankelijkheid
(Vrije tribune in DS, 17 juni 2008)

Waarom blijft u hierover liegen?

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 28 november 2010 om 09:17.
E. Gidius is offline  
Oud 28 november 2010, 10:27   #243
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Waarom blijft u hierover liegen?
Omdat dit de Belgische cultuur is?
Oud 28 november 2010, 12:12   #244
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Omdat dit de Belgische cultuur is?
Ik weet het niet... Volgens mij is dit de reden waarom de neo-belgicisten maar niet van de grond komen: dat ze voortdurend van foute feiten uitgaan, en dat dat zelfs voor de gewone man zo overduidelijk is.
Oud 28 november 2010, 12:15   #245
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Combineer dat maar eens met de eervolle beschimpingen met het bijvoeglijk naamwoord 'gevaarlijk', door de francofone politiekers, aan het adres van elke Vlaamse politieker, op het ogenblik dat ze vermoeden dat hij een echte flamingant is.

Combineer dat maar eens met de ontboezemingen van francofone politici, in de aard van "als ze bhv in de Commissie De Crem stemmen, dan is dat gevaarlijk voor het land", en later "als bhv ter stemming komt, dan is dat een avontuur en veel chaos voor het land", en als bhv gestemd moet worden .... dan is er ineens een alarmbel.
De laatste uitspraken van 2 belangrijke francofonen na 160 dagen palaberen:
Miel kit: "We moeten er nog heel veel over praten"
Die Roepoo: "We hebben nog veel tijd nodig".

Met deze taktiek willen ze uiteindelijk Bart De Wever in de hoek duwen.

Boduo is nu online  
Oud 28 november 2010, 12:33   #246
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik weet het niet... Volgens mij is dit de reden waarom de neo-belgicisten maar niet van de grond komen: dat ze voortdurend van foute feiten uitgaan, en dat dat zelfs voor de gewone man zo overduidelijk is.
Oude gewoontes sterven niet.
Men - CD&V, SPa, Groen! in welke vorm dan ook en VLD, is in Belgie al dertig jaar aan het liegen tegen de Vlaming.

Heel Belgie is rot en de mensen zijn dat zo moe dat zelfs BDW Belgie niet zal kunnen redden.
Oud 28 november 2010, 13:31   #247
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De laatste uitspraken van 2 belangrijke francofonen na 160 dagen palaberen:
Miel kit: "We moeten er nog heel veel over praten"
Die Roepoo: "We hebben nog veel tijd nodig".

Met deze taktiek willen ze uiteindelijk Bart De Wever in de hoek duwen.

Dan zal het zonder de NVA zijn. De leden gaan te weinig winst en teveel toegevingen, nooit goedkeuren, ook al zal misschien de top er voor pleiten.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 28 november 2010, 13:55   #248
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik weet niet hoe jij rekent, maar volgens de berekeningen van de Nationale Bank bedragen de transferts een kleine 5 miljard.
Btw met 12 miljard betaal je niet eens de jaarlijkse intrestlasten op de openbare schuld.
Die transfers zijn de transfers die direct voortvloeien uit de herverdeling in de sociale zekerheid. Maar als je echt alles gaat doorrekenen is de laagste schatting 10,5 miljard. Denk aan de enorme scheeftrekkingen in het leger zowel qua personeel als qua overheidsbestellingen ten gunste van Wallonie. Er zijn zoveel gebieden waar Wallonië op meestal ondorrzichtige wijze van profiteert dat het moeilijk correct uit te tellen is. Wat doe je met een verdeelsleutel voor de Infrabel investeringen die totaal geen rekening houdt met de vraag naar infrastructuur in Vlaanderen?
fonne is offline  
Oud 28 november 2010, 20:39   #249
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
Waarom wil je absoluut die onafhankelijkheid?? Om de flamiganten te plezieren?
Ik wil dat Vlaanderen onafhankelijk wordt om eindelijk van die verrottingspolitiek van de Walen verlost te zijn. Ik wil daar écht vanaf. In mijn ogen is België nu een ontwikkelingsland geworden. Ik wil opnieuw beschaving én politici die ten minste probéren om de problemen op te lossen. Dat cynisme van nu gaat me écht ver.
Stefanie is offline  
Oud 28 november 2010, 20:42   #250
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoe vlugger dat Vlaanderen onafhankelijk wordt, hoe beter. 't zou een grote opluchting zijn, want nu blijven de problemen aanslepen. Sterker nog: de Belgische, ontslagnemende regering maakt de problemen nog erger dan ze al zijn.
Stefanie is offline  
Oud 28 november 2010, 23:14   #251
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Onze vlaamse slaafjes zijn zo gehecht aan hun klokkentoren dat weglopen niet in hun kopje opkomt. En ik zie de Vlaamse slaafjes hun meesters niet doen buigen want daar zijn ze niet klever genoeg voor.
Ik zou daar toch niet op rekenen als ik 'jou' of 'jullie' was, speurneus.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 28 november 2010, 23:28   #252
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Hoe vlugger dat Vlaanderen onafhankelijk wordt, hoe beter. 't zou een grote opluchting zijn, want nu blijven de problemen aanslepen. Sterker nog: de Belgische, ontslagnemende regering maakt de problemen nog erger dan ze al zijn.
De belgicisten zijn een offensief begonnen om de Vlamingen bang te maken: volgens The Guardian zou de belgische crisis de oorzaak zijn van een Ierland-scenario voor dit apeland. Wie heeft er The Guardian dat in z'n oor geblazen, denk je ?
Boduo is nu online  
Oud 28 november 2010, 23:29   #253
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik wil dat Vlaanderen onafhankelijk wordt om eindelijk van die verrottingspolitiek van de Walen verlost te zijn. Ik wil daar écht vanaf. In mijn ogen is België nu een ontwikkelingsland geworden. Ik wil opnieuw beschaving én politici die ten minste probéren om de problemen op te lossen. Dat cynisme van nu gaat me écht ver.
Ik wil een "état belgo-flamand": één nationale kieskring, géén pariteiten meer, géén alarmbellen meer, geen belangenconflicten meer, geen gegarandeerde vertegenwoordigingen meer, geen koningshuis meer, invoering van het BROV.

Ik wil zélf 'de problemen' proberen op te lossen, zonder cynisme, mét verantwoordelijkheidszin.

Als er absoluut nog politici moeten zijn, kunnen we ze wat mij betreft uit Zwitserland importeren, of uit Zuid-Afrika.

De kans dat we er dan tegelijk - als bonus, zeg maar - ook 'beschaving' bij krijgen, is heus niet kleiner dan de kans dat 'eigen kweek' voor die 'beschaving' zal zorgen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 28 november 2010, 23:32   #254
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De belgicisten zijn een offensief begonnen om de Vlamingen bang te maken: volgens The Guardian zou de belgische crisis de oorzaak zijn van een Ierland-scenario voor dit apeland. Wie heeft er The Guardian dat in z'n oor geblazen, denk je ?
Karel de Gucht heeft het in mise-au-point netjes rechtgezet ondertussen: België staat er goed voor. Regering of niet.
fonne is offline  
Oud 30 november 2010, 18:47   #255
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De Griekse verloedering, system, is toe te schrijven aan het feit dat, nog vóór en nog veel meer na het kolonelsregime Griekenland werd geregeerd door een eindeloze paternoster van marxistische regeringen die in Griekenland een profitariaat hebben gecreëerd zoals de PS dat heeft gedaan in Wallonië. Maar dan nog een héél stuk erger. Zo hebben ze letterlijk gedurende jaren de Europese Commissie bedrogen door hen vervalste cijfers mede te delen omtrent hun budgettaire toestand. Wanneer dit aan het licht kwam kon de EU er niet mee lachen. En Duitsland nog het minst van al. Merkel verklaarde in het Duitse Parlement dat, als het aan haar gelegen was, een Euro-lidstaat gerust uit de Eurozone mocht buitengezwierd worden. En gelijk had ze.
Zoals ik had voorzien, zit het spel bijna op de wagen. De beleggers worden nerveus en de rentes op de Belgische obligaties stijgen met de minuut. En daarom moeten politiekers zoals De Wever en Di Rupo met hun grote ego's zo vlug mogelijk van het politieke toneel verdwijnen.

Zij hebben nu genoeg bewezen onbekwaam te zijn en niet opgewassen tegen hun taak.

Kort maar kordaat besluit.
De huilebalk calimero De Wever en kleine pseudo-Dieu Di Rupo?
Beiden vetbetaald weliswaar, maar alletwee een dikke zéro!

Samen een dikke 0 /1 0 op rapport.
Zo vlug mogelijk op het politieke stort.

De Pientere Illustere Illuminaten.

Laatst gewijzigd door system : 30 november 2010 om 18:55.
system is offline  
Oud 30 november 2010, 19:09   #256
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Is dat een tekeningetje van de 'Périmètre'?

Heeft BDW zelfs dát op papier moeten zetten voor EDR, net als het compromis?

kan die man eigenlijk wel schrijven? Je zou het je om minder gaan afvragen.
Hollander is offline  
Oud 30 november 2010, 19:14   #257
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik had voorzien, zit het spel bijna op de wagen. De beleggers worden nerveus en de rentes op de Belgische obligaties stijgen met de minuut. En daarom moeten politiekers zoals De Wever en Di Rupo met hun grote ego's zo vlug mogelijk van het politieke toneel verdwijnen.

Zij hebben nu genoeg bewezen onbekwaam te zijn en niet opgewassen tegen hun taak.

Uw klok loopt een beetje achter, mijnheer System. Sinds geruime tijd is de man met de Oostendse baard aan zet : die wordt nu geacht het spelletje te klaren.

Enfin, ogenschijnlijk dan toch. Want de man die in de realiteit aan het roer staat en het theater vanuit de coulissen met vaste hand dirigeert is en blijft sedert vele jaren uw goede vriend Jacques van Ypersele de Strihou (Van Yp voor de ingewijden, et Monsieur Jacques pour les dames).

Wat hij denkt en doet weegt in de Belgische politiek véél meer door dan wat enkele simpele verkozenen uit het gewone volk – in casu de heren Di Rupo en De Wever – vermogen.

Wel, zegt u eens : hoeveel punten krijgt Van Yp van u ?
Gwylan is offline  
Oud 30 november 2010, 19:28   #258
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het minderhedenverdrag slaat enkel op etnische groepen, geen religieuze.
Toch wel. Het verdrag legt geen objectieve criteria vast (om het in België te kunnen ratificeren zou er ook een wet moeten komen die bepaalt wat 'minderheden' zijn). Maar het gaat daarbij zowel over cultuur, taal, godsdienst als tradities. Trouwens, stel dat België de Franstalige gastarbeiders in Vlaanderen zou erkennen als minderheid, wat houdt dan de Limburgers en de Luxemburgers tegen om hetzelfde te eisen? En alle arabisch-sprekenden?
fonne is offline  
Oud 30 november 2010, 19:33   #259
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En jij gaat (na de volgende verkiezingen neem ik aan) de boel overnemen? Of wie had je zoal in gedachten? Hans van de Cauter? Of Mondrikamen?

Citaat:

Vergeet Vandelanothing niet.

Citaat:

Waarom krijgt Di Rupo weer een groter deel van de tafel dan Bart De Wever? En waarom is het weer de Vlaming die het werk moet doen, terwijl de Waal er werkeloos bijzit? Dit is echt indoctrinatie.

Laatst gewijzigd door fonne : 30 november 2010 om 19:34.
fonne is offline  
Oud 30 november 2010, 22:21   #260
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht

Waarom krijgt Di Rupo weer een groter deel van de tafel dan Bart De Wever? En waarom is het weer de Vlaming die het werk moet doen, terwijl de Waal er werkeloos bijzit? Dit is echt indoctrinatie.

Waarom had ik exact hetzelfde gedacht
sjarel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be