Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: In 2011 wordt prins Filip koning.
ja 10 19,23%
nee 42 80,77%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2010, 15:20   #241
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
De inleiding van dit topic is heel erg dom, maar dit wzal me niet weerhouden te antwoorden.

Ik hoop in elk geval NIET dat Zijne Koninklijke Hoogheid de Hertog van Brabant in 2011 Koning wordt want dit zou impliceren dat onze huidige Koning, de gevierde Koning Albert de Tweede overleden is. En ik wens Koning Albert nog veel jaren toe want Hij is echt nog niet zo oud.
Albert van Saksen-Coburg kan ook gewoon met pensioen gaan, hij heeft er de leeftijd voor. Zijn papa ging ook gewoon met pensioen toen bleek dat een groot deel van de bevolking niet zo content was met de manier waarop hij zijn job had gedaan.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 15:21   #242
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Ik ben tegen geweld. De Franstalige Zuid-Nederlanders hebben zich niet enkel gewelddadig afgescheurd, maar ook de Nederlandstalige Zuid-Nederlandse gebieden met geweld bezet en daarna geannexeerd. Ik betreur dat inderdaad. Zonder de afscheuringen en annexaties door de Franstalige Belgen zouden de Nederlanden nu een middelgroot land zijn met meer invloed op internationaal gebied. En als de Franstalige "Belgen" per se wilden af scheuren, waarom lieten ze de Nederlandstalige Zuid-Nederlandse provincies niet gewoon met rust? Die wilden helemaal niet af scheuren van Nederland.

Punt is dat de koning niet neutraal is, maar steeds de kant van de Franstalige minderheid kiest tegen de Nederlandstalige meerderheid. Hij is dus niet de koning van alle "Belgen". Als hij de Nederlandstaligen toch niet wil, waarom zouden de Nederlandstaligen hem dan nog als staatshoofd moeten erkennen? Enkel maar om zijn jacht en paleizen te betalen?
En waaruit maakt u uit dat de koning niet neutraal is, en steeds de kant van de Franstalige minderheid kiest ? Omdat BDW dat zegt ?
Omdat hij frans spreekt tegen zijn vrouw ? Het zou mij trouwens niet verwonderen dat ze eerder veel Italiaans spreken, maar bon.
Waaruit maakt u op de de Koning Vlaanderen eerder kwijt wil ? U bewering lijkt op een BDW-syndroom : de zaken omkeren om toch maar gelijk te halen...
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 15:23   #243
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat waarden en normen bij velen verschillend zijn kan ik niet weten aangezien ik die 'velen' niet ken.

Wat ik wél weet is dat ze bij koning Albert wel héél verschillend zijn.
Waarden en normen waren exact de woorden die hij gebruikte toen hij meende dat hij het recht had de bevolking te moeten wijzen op waarden en normen die de bevolking hoog in het vaandel moest voeren imv hun gezin.

Enkele maanden later kwam dan uit dat 'meneer' zelf al jaren naast de pot piste....de hypocriet!!
Wat verwacht je van iemand die zelfs bij zijn eigen erkende kinderen bastaarden van een ander heeft zitten?
Oud 13 december 2010, 15:25   #244
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
En waaruit maakt u uit dat de koning niet neutraal is, en steeds de kant van de Franstalige minderheid kiest ? Omdat BDW dat zegt ?
Omdat hij frans spreekt tegen zijn vrouw ? Het zou mij trouwens niet verwonderen dat ze eerder veel Italiaans spreken, maar bon.
Waaruit maakt u op de de Koning Vlaanderen eerder kwijt wil ? U bewering lijkt op een BDW-syndroom : de zaken omkeren om toch maar gelijk te halen...
Ik denk dat hij Vlaanderen niet kwijt wil, maar de mondiger wordende Vlamingen die niet meer zomaar willen mee betalen aan zijn verspilzucht.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 13 december 2010, 15:27   #245
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Albert van Saksen-Coburg kan ook gewoon met pensioen gaan, hij heeft er de leeftijd voor. Zijn papa ging ook gewoon met pensioen toen bleek dat een groot deel van de bevolking niet zo content was met de manier waarop hij zijn job had gedaan.
En waaruit blijkt dat Koning Albert zijn job niet doet ? U getuigt toch wel van een klein beetje intelectuele oneerlijkheid als u de situatie van nu durft te vergelijken met de situatie van toen. Immers, toen heeft Leopold dezelfde keuze gemaakt als Albert nu : in het belang van de Belgen. Alleen, toen was het nodig dat hij een stap op zij deed, nu is het nodig dat Albert dat niet doet, wil men nog een klein beetje stabiliteit in dit land.
Oud 13 december 2010, 15:27   #246
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
dubbel

Tja je opsomming zijn "presidenten" in een land waar er een dictatuur was , zo een systeem waar je niet voor een bepaald staatshoofd kan kiezen, allé zo een beetje als een monarchie, daar kan je als burger ook niet "voor" stemmen. Ammaai zeg hier ga je wel volledig af !
Om maar te zwijgen van al die koningen die niet altijd evenveel respect hadden voor de mensenrechten

Laatst gewijzigd door Fozzie : 13 december 2010 om 15:27.
Oud 13 december 2010, 15:29   #247
den dinges
Banneling

Standaard Koningshuis ? Nee dank u

Citaat:
Ik ben tegen geweld. De Franstalige Zuid-Nederlanders hebben zich niet enkel gewelddadig afgescheurd, maar ook de Nederlandstalige Zuid-Nederlandse gebieden met geweld bezet en daarna geannexeerd. Ik betreur dat inderdaad. Zonder de afscheuringen en annexaties door de Franstalige Belgen zouden de Nederlanden nu een middelgroot land zijn met meer invloed op internationaal gebied. En als de Franstalige "Belgen" per se wilden af scheuren, waarom lieten ze de Nederlandstalige Zuid-Nederlandse provincies niet gewoon met rust? Die wilden helemaal niet af scheuren van Nederland.

Punt is dat de koning niet neutraal is, maar steeds de kant van de Franstalige minderheid kiest tegen de Nederlandstalige meerderheid. Hij is dus niet de koning van alle "Belgen". Als hij de Nederlandstaligen toch niet wil, waarom zouden de Nederlandstaligen hem dan nog als staatshoofd moeten erkennen? Enkel maar om zijn jacht en paleizen te betalen?
Zeer juist allemaal. De enige goede oplossing zou een " Royaume de Wallonie " zijn, met een Paleis in een waalse stad ergens, er staan daar wel een paar kasteeltjes leeg zeker, die groot genoeg zijn voor zo een operrettekoninkske van niksmendalle. De Walen kunnen dan voor deze famlie verloren kosten hun " train de vie " opdraaien als ze dat zo leuk vinden.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 15:30   #248
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik denk dat hij Vlaanderen niet kwijt wil, maar de mondiger wordende Vlamingen die niet meer zomaar willen mee betalen aan zijn verspilzucht.
Ach, ach, ach : zijn verspilzucht. En waaruit leidt u dan weer af dat Albert aan verspilzucht leidt ? Alweer omdat Bdw het zegt ?
U mag toch niet vergeten dat het niet de Koning is, die dotaties toekent, budgetten goedkeurt etc. En komt u aub niet af dat die kneusjes van vlamingen niet opkunnen tegen de waalse PS, he, dat wordt wel een heel klein beetje afgezaagd, vindt u ook niet...
Oud 13 december 2010, 15:30   #249
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
En waaruit blijkt dat Koning Albert zijn job niet doet ? U getuigt toch wel van een klein beetje intelectuele oneerlijkheid als u de situatie van nu durft te vergelijken met de situatie van toen. Immers, toen heeft Leopold dezelfde keuze gemaakt als Albert nu : in het belang van de Belgen. Alleen, toen was het nodig dat hij een stap op zij deed, nu is het nodig dat Albert dat niet doet, wil men nog een klein beetje stabiliteit in dit land.
Waar heb ik gezegd dat Albert zijn job niet doet? Ik heb er enkel op gewezen dat hij niet hoeft te sterven om zijn loopbaan te beëindigen, maar dat hij gewoon op pensioen kon gaan (hij heeft de pensioensgerechtigde leeftijd bereikt). Het zijn juist de royalisten die de brave man zijn rust op zijn oude dag niet gunnen en willen dat hij blijft "werken" tot zijn bittere einde.
Oud 13 december 2010, 15:33   #250
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ach, ach, ach : zijn verspilzucht. En waaruit leidt u dan weer af dat Albert aan verspilzucht leidt ? Alweer omdat Bdw het zegt ?
U mag toch niet vergeten dat het niet de Koning is, die dotaties toekent, budgetten goedkeurt etc. En komt u aub niet af dat die kneusjes van vlamingen niet opkunnen tegen de waalse PS, he, dat wordt wel een heel klein beetje afgezaagd, vindt u ook niet...
Er zijn inderdaad helaas nog Vlaamse partijen die de monarchie en de veel te hoge dotaties voor de hele familie van Saksen-Coburg blijven steunen. Die partijen krijgen dan ook mijn stem niet meer.

Hoeveel jachts, kastelen en villa's heeft een mens nodig voor hij content is?
Oud 13 december 2010, 15:34   #251
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar heb ik gezegd dat Albert zijn job niet doet? Ik heb er enkel op gewezen dat hij niet hoeft te sterven om zijn loopbaan te beëindigen, maar dat hij gewoon op pensioen kon gaan (hij heeft de pensioensgerechtigde leeftijd bereikt). Het zijn juist de royalisten die de brave man zijn rust op zijn oude dag niet gunnen en willen dat hij blijft "werken" tot zijn bittere einde.
Nee, natuurlijk niet.

Maar het zou beter zijn voor iedereen. Op zijn leeftijd kan hij zijn beroep - zuipen en rondneuken, toch niet meer beoefenen.
Oud 13 december 2010, 15:52   #252
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nederlands spreken ze in ieder geval niet onder elkaar want onze Italiaanse spaghettigodin verstaat daar niet de balle van.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 15:57   #253
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Een vraagje ? In uw "concept" van 10 presidenten, is daar ook de familie van de president ingecalculeert , zoals de koninklijke familie??? of zit je gewoon wat te lullen...
Ik denk dat het het laatste is.
Oud 13 december 2010, 16:01   #254
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Als elk stukske land van de afmetingen van België een Koning moest hebben, zo dat wel heel duur uitkomen, niet ? Vooral als al die " landen " ook allemaal nog eens drie regeringen met ministers en een Eerste mininister hebben, een 1 ste minister die eigenlijk het werk doet dat een President in Republieken doet, en daar ook een pensioen voor krijgt natuurlijk.
België is wel degelijk een unicum wat geldverspillen betreft, neem dat maar aan van mij.
Tracht dat die royalistjes hiar maar eens aan hun verstand te brengen. Ik denk dat ge nog eerder uw kat Russisch kunt leren spreken.
Oud 13 december 2010, 16:09   #255
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad: Zwitsers model: staatshoofd kost 0 Zwitserse Frank extra.

Tiens, en ik dacht dat de wereldwijde symbolen voor onze natie chocolade, bier, frieten en Manneke Pis waren?
Ja, en dat manneke pis is ook al niet om over naar huis te schrijven. Maar goed, het staat in Brussel en heel wat Amerikanen denken nog altijd, als ze al over België hebben horen klappen, dat dat de hoofdstad is van Brussel. Ik denk toch dat ons symbolen geen al te goed werk verrichten hoor.
Oud 13 december 2010, 17:09   #256
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik denk dat het het laatste is.
Eigenlijk denk ik het niet, ben er vrij zeker van
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 13 december 2010 om 17:13.
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 17:27   #257
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Zijn er peilingen over de koningsgezindheid van de Vlamingen en de Walen?
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 13 december 2010 om 17:42.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 17:49   #258
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Er zijn inderdaad helaas nog Vlaamse partijen die de monarchie en de veel te hoge dotaties voor de hele familie van Saksen-Coburg blijven steunen. Die partijen krijgen dan ook mijn stem niet meer.

Hoeveel jachts, kastelen en villa's heeft een mens nodig voor hij content is?
Maar dat is toch volledig naast de kwestie ? Ik vind ook dat dotaties beperkt moeten worden, en dat er tenminste een soort van controle moet komen over de uitgaven etc., maar of die man nu in een hutje woont of 6 kastelen heeft, doet hier toch niets ter zake ?
U doet alsof de koning 'geld krijgt' en daar niets mee doet, behalve zichzelf trakteren. U zou zich toch wel eerst moeten informeren, denk ik.
Oud 13 december 2010, 17:51   #259
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nederlands spreken ze in ieder geval niet onder elkaar want onze Italiaanse spaghettigodin verstaat daar niet de balle van.
So what ? Welke taal zij privé onder elkaar spreken, gaat u, noch ik, een bal aan. En is zeker geen argument in deze discussie.
Oud 13 december 2010, 17:54   #260
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
So what ? Welke taal zij privé onder elkaar spreken, gaat u, noch ik, een bal aan. En is zeker geen argument in deze discussie.
Dat zullen we wel zelf beslissen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be