Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2010, 16:57   #241
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
En nu doe jij net hetzelfde als Sus. Dat zijn Anglicanen, niet representatief voor het hele Christendom.

Kinderen wegnemen, heeft niets met religie te maken. Allemaal politiek.
Waarmee je dus toegeeft dat de voorbeelden zoals ze op politics als zgn. 'bewijs' tegen moslims worden gebruikt ook niet representatief zijn voor de grote meerderheid van de moslims.
Terloops, in Canada zijn er wél méér katholieken dan anglicanen, dus...

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 december 2010 om 17:04.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 16:57   #242
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Rechtse 'christenen' kunnen het best vinden met de moslims:
http://www.sullivan-county.com/id2/ci_unite.htm
Linkse christenen als Chavez werken ook goed samen met moslims rond progressieve eisen, zoals de bestrijding van het Amerikaans imperialisme in het Midden-Oosten en de verdediging van de Palestijnse bevolking. Dat lijkt mij interessanter dan de reünie van de hypocrieten die zich traditionalistisch noemen maar Satanistisch handelen (van de Amerikaanse republikeinen tot de Saoedische koninklijke familie).
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 23 december 2010 om 16:58.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 16:59   #243
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarmee je dus toegeeft dat de voorbeelden zoals ze op politics als zgn. 'bewijs' tegen moslims worden gebruikt ook niet representatief zijn voor de grote meerderheid van de moslims
Albrecht heeft zich heel duidelijk gedistantieerd van de intellectuele oneerlijkheid van het islamofobe kamp op dit forum.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 17:33   #244
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Albrecht heeft zich heel duidelijk gedistantieerd van de intellectuele oneerlijkheid van het islamofobe kamp op dit forum.
Een fobie is een onterechte vrees.
Ik wil geen "Candide" zijn.
Als u begrijpt wat ik bedoel.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 17:37   #245
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Daar gaan we weer, het christendom moet er weer aan de haren bijgesleept worden, terwijl we het hier over een islamitisch geïnspireerde en door de koran gelegitimeerde bloedbelasting gaat:
Citaat:
Slavernij wordt door de leer van de islam niet verboden. Op diverse plaatsen in de Koran wordt gesproken over het houden van slaven. Wel is er een duidelijk verbod voor een moslim om een andere moslim tot slaaf te maken. De Osmaanse sultans hebben handig gebruikgemaakt van de ruimte die de Koran biedt. Er was geen noodzaak om een verbod te omzeilen. Ze argumenteerden dat in de Koran (Soera 8, 42) toestemming wordt gegeven om een vijfde deel van krijgsgevangenen aan het leger toe te voegen. De overwonnen volkeren werden volgens deze redenatie als krijgsgevangenen beschouwd.

Het verbod op slavernij geldt alleen voor moslims met betrekking tot andere moslims en niet voor andere gelovigen.
En nu mag u aantonen beste filosoof, dat aan wat er in Canada en Australië is gebeurd, christelijke doctrines ten grondslag lagen. En tevens mag u aantonen dat het hier een vorm van bloedbelasting betrof om overwonnen volkeren duidelijk te maken wie het Herrenvolk was en wie de slaven.

Veel succes toegewenst, want u zult het hard nodig hebben.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 17:39   #246
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Het belangrijke is dat Mohammed en Jezus (vrede zij met hen) met deze brutale politiek niets te maken hebben.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dev%C5%...he_achtergrond

Wel degelijk daarmee te maken.
Oud 23 december 2010, 17:41   #247
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Linkse christenen als Chavez werken ook goed samen met moslims rond progressieve eisen, zoals de bestrijding van het Amerikaans imperialisme in het Midden-Oosten en de verdediging van de Palestijnse bevolking. Dat lijkt mij interessanter dan de reünie van de hypocrieten die zich traditionalistisch noemen maar Satanistisch handelen (van de Amerikaanse republikeinen tot de Saoedische koninklijke familie).
De vijand van mijn vijand is mijn vriend. Zoals we ook in Europa kunnen zien met hoe links heult met de islam.

Dat progressief noemen is je reinste kolder.
Oud 23 december 2010, 17:43   #248
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als er één persoon hier op dit forum is die intellectuele oneerlijkheid tot een kunst heeft verheven, dan is het wel de persoon voor wie Tariq Ramadan een held is.
Oud 23 december 2010, 17:55   #249
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarmee je dus toegeeft dat de voorbeelden zoals ze op politics als zgn. 'bewijs' tegen moslims worden gebruikt ook niet representatief zijn voor de grote meerderheid van de moslims.
Ja. Ik zou het niet "toegeven" noemen, want ik beschouw mij niet als deel van dat "anti-Islamitisch" front.
Zie een vorig citaat van mij tegen Sus:
Citaat:
U ziet Salafisten en terroristen als representatief voor de hele Islam.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 23 december 2010 om 17:55.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 18:18   #250
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je Flamingant of Belgicist?

En mijn geliefde Islam? Ik ben Katholiek, verdorie...
Neenee, ge begrijpt het niet.

Als ge niet meegaat in het islambashen dan zijt ge een moslim.

Oud 23 december 2010, 18:19   #251
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Hmm, Franco heeft ondanks zijn wandaden ook goede daden gedaan. Hetzelfde valt er te zeggen over vele Islamregimes.
Ja, en Adolf heeft hele mooie Autobahnen aan laten leggen. En het was een dierenvriend bovendien...

Citaat:
U haat, Sus. U ziet Salafisten en terroristen als representatief voor de hele Islam.
Nee hoor, ik haat niet, maar ik ben wél realistisch. U bent dit wellicht vergeten te lezen:
Citaat:
Nearly one-third of Muslim college students in Britain support killing in the name of religion, while 40 percent want to live under Islamic law, according to a secret cable from the U.S. Embassy in London that reviewed public polling data and government population predictions.

A survey of 600 Islamic and 800 non-Islamic students at 30 universities found that 32 percent of the Muslims believed in religious killing, while only 2 percent of non-Muslim students felt religious murder was justified, the cable said, referring to a poll conducted by the Center for Social Cohesion.

The embassy cable, released by the anti-secrecy website WikiLeaks, said the same survey revealed that 54 percent of Muslim students want to be represented by an Islamic-based political party.

The poll also showed that 40 percent of Muslim students endorse Islamic, or Shariah, law, which can impose the death penalty for religious heresy and adultery, often by stoning, or the amputation of hands for theft. Since 2008, Britain has allowed Muslims to follow Shariah law in civil cases, but not in criminal trials.

The embassy report, written in February, also noted that Muslims represent the largest non-Christian religious community in Britain. Although Muslims comprise only 3 percent of the British population of nearly 60 million, they have grown to 2 million from 1.6 million in seven years. The government projects the Muslim population will reach 2.2 million in the next census in 2011, the cable said.

rest artikel
En dat zijn dan de hoog opgeleiden waarvan men mag verwachten dat die toch wel zelfstandig hebben leren denken...
Dan kan men zich wel een voorstelling maken van de laag opgeleiden, en degenen die regelrecht vanuit Achterlijkistan worden ingevlogen.
En dat zijn dus bij lange na niet allemaal salafisten, wahabisten of terroristen, maar gewone huis-tuin-en-keuken-islamieten.

Citaat:
Uiteindelijk zullen de wetgevingen voor "mensen van het boek" gunstiger zijn dan wat onze huidige leiders in gedachten hebben...
En wat er dan verder met de niet-'mensen van het boek' gebeurt, kan u geen zier schelen?
Oud 23 december 2010, 18:20   #252
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Neenee, ge begrijpt het niet.

Als ge niet meegaat in het islambashen dan zijt ge een moslim.

Tevens ben ik ook nazi volgens HM, en zionist volgens een ander lid wiens naam ik vergeten ben.
Oud 23 december 2010, 18:22   #253
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tevens ben ik ook nazi volgens HM, en zionist volgens een ander lid wiens naam ik vergeten ben.
Troost u, ik heb ook al allerlei tegengestelde labels toegeschreven gekregen.
Toont het falen aan van hun argumenten.
Niets van aantrekken dus
Oud 23 december 2010, 18:24   #254
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ja, en Adolf heeft hele mooie Autobahnen aan laten leggen. En het was een dierenvriend bovendien...
Goed stel Autobahnen, nu nog de basis van het Duitse wegennet. Niet dat het zijn daden goedkeurt.
Citaat:
Nee hoor, ik haat niet, maar ik ben wél realistisch. U bent dit wellicht vergeten te lezen:En dat zijn dan de hoog opgeleiden waarvan men mag verwachten dat die toch wel zelfstandig hebben leren denken...
Dan kan men zich wel een voorstelling maken van de laag opgeleiden, en degenen die regelrecht vanuit Achterlijkistan worden ingevlogen.
En dat zijn dus bij lange na niet allemaal salafisten, wahabisten of terroristen, maar gewone huis-tuin-en-keuken-islamieten.
32% is nog steeds een minderheid, en religieuze dodingen is ook een heel vaag begrip.
Citaat:
En wat er dan verder met de niet-'mensen van het boek' gebeurt, kan u geen zier schelen
Het zijn die "niet-mensen van het boek" die het hier zo moeilijk maken...
Oud 23 december 2010, 18:39   #255
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed stel Autobahnen, nu nog de basis van het Duitse wegennet. Niet dat het zijn daden goedkeurt.
32% is nog steeds een minderheid, en religieuze dodingen is ook een heel vaag begrip.
Het zijn die "niet-mensen van het boek" die het hier zo moeilijk maken...
32% is een bijzonder significante minderheid. Dat betekent gewoon dat 1 op 3 moslims het prima zou vinden als uw kop er op islamitisch verantwoorde manier wordt afgezaagd. En dat 40%, oftewel 2 op 5, de shariah ingevoerd wil zien, baart u ook al geen enkele zorg. U bent immers 'iemand-van-het-boek'.

Ik dank u vriendelijk voor uw antwoorden Albrecht. Ik weet nu definitief genoeg.
En daarom wens ik u in plaats van prettige kerstdagen beter de prettige zegeningen van de islam & shariah toe. U verdient die oprecht.
Oud 23 december 2010, 19:03   #256
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja, en nu?
Een nieuwe holocaust.
Ze zaaien ons hart nog vol met haat, brainwashing via de media.
Daarna kunnen ze ongestoord uitroeien. Wie zal de dupe zijn?

Let the bodies hit the floor he.
Oud 23 december 2010, 19:16   #257
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Mevrouw Alice, ben je deze onzin zelf nog niet beu geworden? Ongelooflijk, hé.
Ik vertel u de waarheid: er is geen dwang in de islam (= dit is Koran) en ook islam = Arabisch voor vredig vrijwillig zich onderwerpen aan de wil van de God de Enige. Snap jij het nog niet?

De niet-moslims hebben niet alleen het recht om hun eigen overtuigingen te behouden, maar ze hebben het recht om hun eigen gemeenschappen met hun eigen waarde, normen en systemen te regeren. Snap jij het nog niet?

Wat de moslims betreft, is dit hun eigen probleem, waar maak jij druk om? Mag een moslim in moslimstaat die fundamenteel op deze islam is gebaseerd dit fundament van deze staat in het openbaar afzweren? Ja of nee, hoe, wanneer in welke context enz... Is allemaal een probleem van moslims, niet van niet-moslims. Ze hebben hun eigen systeem waarmee ze het bepalen, op basis van evolutie in de maatschappij en andere factoren.

Dat de afvallige moslim de doodstraf zouden moeten krijgen, is afhankelijk van de opinie van het gerechtssysteem, niet van een gewone doorsnee moslim, hoor. Is deze afvalligheid privé of niet privé? Openbaart hij dit om twijfels te zaaien en onrust te doen ontstaan of iets anders? Er zijn verschillende mening van verschillende geleerden hierover en de islamitische geschiedenis heeft altijd diversiteit gekend want diversiteit volgt de verandering in de maatschappij, diversiteit in cultuur, context, politieke omstandigheden enz enz.

Je hebt geleerden die overlevering contextueel begrijpen, dus doodstraf staat op hoogverraad, niet op het veranderen van het geloof.

Je hebt geleerden die de overleving hieromtrent niet authentiek beoordelen; bijvoorbeeld: Taha Jabir Alalwani.

Je hebt geleerden die afzwering van het geloof in een staat die op dit geloof is gebaseerd, met gevangenisstraf en niet met doodstraf veroordelen.

En zo kan ik nog meer en verder gaan, gelieve niet te babbelen over zaken die je niet snapt. Iedere staat vandaag in deze wereld verdedigt met met hand en tand de basis principes waarop het gesteund is. Er is verschil natuurlijk met een moslimstaat want islam heeft invloed op het leven hier en hiernamaals (er is in hiernamaals hel en paradijs), terwijl het afzweren van een bepaalde principe van in een seculiere staat helemaal geen effect heeft omdat men ervan uitgaat dat deze aarde hier nu leven nu alles is.

Stel nu sharia4uk (het is trouwens verboden nu in uk) verkondigt iets tegen de grondwet van uk (vrijheid eerst) terwijl sharia4uk 'rechtvaardigheid eerst' verkondigt; LEES GOED want je denkt vaak niet na .... en er is in deze wereld een staat die een ideologische grondpijler voor deze sharia4uk vormt. Denk je dat de uk, wanneer ze daar in staat voor zijn, dat land niet gaan aanvallen? Droom maar lekker verder!! .. Jawel, ze doen het = doodstraf want bekeren mag niet.

Wij spreken hier over niet-moslims en die hebben hun vrijheid. Een moslim, indien hij in een land woont waar ze de strengste vorm van sharia invoeren, en hij wilt bekeren, dan kan hij dat in zijn privé leven doen, of anders verhuizen. Jawel, de wereld is groot en er zullen altijd moslims en niet-moslims zijn (quran). Een franse jonge madame begint een zoektocht naar de waarheid en vindt deze in de islam, en ze gaat verder en ze vindt dat hoofddoek islamitisch is, maar ze mag het niet op school en daar en hier dragen, ze gaat verder en ze vindt dat niqaab islamitisch is, maar ze mag het niet dragen. Wat dan? Dan verhuist ze gewoon, of anders haar niqaab in privé leven aandoen. Zo simpel is het, er is niets complex in het verhaal.

Waar heb jij deze onzin gelezen? Weet je echt wie de oorlog tegen de moslims vanuit het noord van Arabische schiereiland begon? Weet je hoe de byzantijnen en dergelijke hun onderdanen behandelden? Weet je niet dat ze massaal bevrijd wouden worden? Of denk je dat die oorlogen imperialistisch waren en helemaal bedoeld om politieke dominantie? Lees wat geschiedenis en leer de feiten, hou op met boekeskes en site-artikeljes van extremisten, egoïsten en haat-zaaiers.

Kan jij normaal praten zonder onzin te blijven herhalen roepen? Of ben je niet in staat voor een inhoudelijke discussie? Of wil je niet dat de mensen lezen wat de moslims denken?

Wie zijn die 'broeders' en vanwaar ken ik ze of vanwaar kennen ze mij? Met hoeveel zijn? Welke moskee vertegenwoordigen ze? Zijn ze in staat om de koran buiten geloof en spiritualiteit te begrijpen? Hebben ze hier de voldoende kennis voor? Vanwaar hebben ze het gehaald? Ook 50 �* 100 pagina-boekeskes of wat eigenlijk? Hoeveel moslims vertegenwoordigen ze? Welke rechtschool? Waar hebben ze geleerd dat er dwang in sharia is?

Ik ken ze niet eens en ik heb grote vermoedens dat dit allemaal de werk van extreem-rechts is om hun visie van de islam te rechtvaardigen, meer denk ik niet.
Ik heb van u al zeker geen "islamles" nodig; bewaar die zever voor je geloofsgenoten!
Wat u niet snapt is dat wij helemaal geen moslims nodig hebben die ons " rechten geven" we zitten gelukkig niet met een kalifaat, de rest van uw onzin is stuitend!
U zou tenminste zo eerlijk mogen zijn om toe te geven dat de koran uit verzen bestaat, die niet cronologisch maar volgens lengte geordend zijn, en wat eerst vredelievend klonk herroepen werd door de latere ontwikkeling van het "woord van uw god" wist uw profeet een prachtige oorlogsretoriek te verkondigen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 19:28   #258
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik heb van u al zeker geen "islamles" nodig; bewaar die zever voor je geloofsgenoten!
Wat u niet snapt is dat wij helemaal geen moslims nodig hebben die ons " rechten geven" we zitten gelukkig niet met een kalifaat, de rest van uw onzin is stuitend!
Mag ik ooit een inhoudelijke reactie verwachten?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U zou tenminste zo eerlijk mogen zijn om toe te geven dat de koran uit verzen bestaat, die niet cronologisch maar volgens lengte geordend zijn, en wat eerst vredelievend klonk herroepen werd door de latere ontwikkeling van het "woord van uw god" wist uw profeet een prachtige oorlogsretoriek te verkondigen.
Uhum!! Wat is dat allemaal dat je daar zegt ?? Er waren oordelen specifiek voor bepaalde veranderingen, is dat moeilijk om te snappen??!!!

Er is geen dwang in de godsdienst (vers) blijft de waarheid van de islam. Islam is vrijwillig vredig zich onderwerpen aan de wil van (niet afgoden zoals mensen en jouw eigen begeerte en vergoddelijkte mensen, standbeelden enz..) God de Enige.

Dwang is per definitie anti-islam, a-islam, niet-islam ..

Laatst gewijzigd door porpo : 23 december 2010 om 19:29.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 19:31   #259
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je Flamingant of Belgicist?

En mijn geliefde Islam? Ik ben Katholiek, verdorie...
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 19:33   #260
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Mag ik ooit een inhoudelijke reactie verwachten?

Uhum!! Wat is dat allemaal dat je daar zegt ?? Er waren oordelen specifiek voor bepaalde veranderingen, is dat moeilijk om te snappen??!!!

Er is geen dwang in de godsdienst (vers) blijft de waarheid van de islam. Islam is vrijwillig vredig zich onderwerpen aan de wil van (niet afgoden zoals mensen en jouw eigen begeerte en vergoddelijkte mensen, standbeelden enz..) God de Enige.

Dwang is per definitie anti-islam, a-islam, niet-islam ..
Tja.. u leest graag de les, kan mogelijk bij moslima's maar niet bij mij hoor!
En u krijgt een inhoudelijke reactie, alleen heeft u daar inhoudelijk gewoon gene antwoord op behalve wat moet doorgaan voor wollig theologisch gezwets!
Islam ,beste vriend is een religie van onderwerping, lees uw Koran nog eens!En onderwerping is niet gelijk aan vrijheid..moet u dit echt uitgelegd krijgen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be