Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 januari 2011, 16:51   #241
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik stel gewoon vast de de man in meer dan 210 dagen maar weinig gepresteerd heeft. Tenminste, ik zie daar toch niets van. En nu wilt de NVA alweer terug beginnen op basis van de nota Dewever terwijl VDL zich de naad uit de broek heeft gewerkt gedurende twee maanden om een fatsoenlijk stuk te produceren.

En dus zeg ik en blijf ik zeggen: De Wever en zijn NVA, willen geen oplossing, hebben dat nooit gewild en zullen dit nooit willen!
... enneuh, zijn daarvoor verkozen.

Natuurlijk willen zij wel een oplossing, maar die is niet van die soort die jij een "oplossing" noemt. Een federale regering op basis van slappe compromissen, of op basis van dubbelzinnige akkoorden die iedereen anders interpreteert om dan 2 jaar later weer vast te zitten, of gewoon, van vlaamse kant maar toegeven aan ongeveer alle desiderata van de franstaligen, dat zijn GEEN OPLOSSINGEN. Dat LIJKEN misschien oplossingen voor jou, maar dat zijn er geen.

Enkel een zware afzwakking van de verantwoordelijkheden van het federale niveau kan deel uitmaken van een oplossing.

Hierover kan men oftewel een akkoord bereiken met de franstaligen - dat wil inderdaad niet goed lukken - oftewel ervoor te zorgen dat er GEEN federale regering komt. Hoe langer er geen federale regering komt, hoe beter is aangetoond dat men aan dat niet-werkende niveau beter geen verantwoordelijkheden toekent.

Toegegeven, dat is niet het optimale resultaat. BDW heeft inderdaad nog niet bereikt dat iedereen er over akkoord is om geen federale regeringen meer te vormen, ooit, en om alle bevoegdheden over te dragen naar de deelregeringen. Hij is dus inderdaad nog niet geslaagd in zijn ultieme doel. Er bestaat inderdaad nog altijd een niet te verwaarlozen risico dat er TOCH NOG een federale regering komt met serieus wat bevoegdheden. Dat is niet uit te sluiten. Indien dat het geval is, zal BDW moeten stellen dat hij deels mislukt is in het mandaat dat hij van de kiezer heeft gekregen, tenzij die regering snel terug valt en we weer in een oeverloze formatieperiode geraken.

Maar voorlopig is dat negatieve resultaat er nog niet (ik vrees wel dat het er ooit zal van komen), en dus heeft BDW tot hier toe goed werk geleverd. Niet optimaal, dat is juist: hij is er nog steeds niet in geslaagd een federale regering DEFINITIEF af te schaffen.
Maar kom, zo slecht is 't voorlopig niet.

Daarbij, ge zegt het zelf!

Citaat:
Ik heb u ook al uitgelegd waarom ze dat niet willen. Moest er een akkoord komen dan verliezen ze een pak stemmen omdat er altijd een deel zal zijn van hun achterban die het akkoord niet verregaand genoeg zullen vinden. Bovendien wil De Wever zeker geen deel uitmaken van een federale regering en zich alzo inschrijven in de Belgische logica.
Kijk nu naar waar we staan, wat de bedoelingen zijn van de N-VA, en hoe die overeenkomen. Zeg nu zelf, is dat, in die context, een goed resultaat of niet ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 januari 2011 om 16:55.
patrickve is offline  
Oud 11 januari 2011, 16:51   #242
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Hij wordt inderdaad regelmatig gedragen door zijn kiezers.
Ze pakken dan zijn autosleuteles en bellen een taxi.Gewoon zeggen dat het voor papa is, en de chauffeur weet genoeg.
En zelfs dat is niet heel zeker.
system is offline  
Oud 11 januari 2011, 17:07   #243
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Excuseer, Intrieste Geert.
Nog beter dan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 11 januari 2011, 17:30   #244
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Nog beter dan.
Ja, dat vind ik nu ook se.
system is offline  
Oud 11 januari 2011, 17:40   #245
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een goed resultaat? Er is gewoon geen resultaat.
En dat is in dit geval een goed resultaat. Het enige alternatief op geen resultaat was immers een slecht resultaat, gezien de tegenwerking van La Wallonie.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 11 januari 2011, 17:45   #246
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zelfs dat is niet heel zeker.
Er is dus nog hoop...
De gemuilkorfde is offline  
Oud 11 januari 2011, 17:49   #247
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Er is dus nog hoop...
Een een hoop is deze:
Off Topic.

Camping 16.

Bent u het lamlendig gedrag van onze politiekers beu? Bezet dan virtueel de wetstraat.

http://www.camping16.be/?l=nl

Laatst gewijzigd door system : 11 januari 2011 om 17:50.
system is offline  
Oud 11 januari 2011, 18:07   #248
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
... enneuh, zijn daarvoor verkozen.

Natuurlijk willen zij wel een oplossing, maar die is niet van die soort die jij een "oplossing" noemt. Een federale regering op basis van slappe compromissen, of op basis van dubbelzinnige akkoorden die iedereen anders interpreteert om dan 2 jaar later weer vast te zitten, of gewoon, van vlaamse kant maar toegeven aan ongeveer alle desiderata van de franstaligen, dat zijn GEEN OPLOSSINGEN. Dat LIJKEN misschien oplossingen voor jou, maar dat zijn er geen.

Enkel een zware afzwakking van de verantwoordelijkheden van het federale niveau kan deel uitmaken van een oplossing.

Hierover kan men oftewel een akkoord bereiken met de franstaligen - dat wil inderdaad niet goed lukken - oftewel ervoor te zorgen dat er GEEN federale regering komt. Hoe langer er geen federale regering komt, hoe beter is aangetoond dat men aan dat niet-werkende niveau beter geen verantwoordelijkheden toekent.

Toegegeven, dat is niet het optimale resultaat. BDW heeft inderdaad nog niet bereikt dat iedereen er over akkoord is om geen federale regeringen meer te vormen, ooit, en om alle bevoegdheden over te dragen naar de deelregeringen. Hij is dus inderdaad nog niet geslaagd in zijn ultieme doel. Er bestaat inderdaad nog altijd een niet te verwaarlozen risico dat er TOCH NOG een federale regering komt met serieus wat bevoegdheden. Dat is niet uit te sluiten. Indien dat het geval is, zal BDW moeten stellen dat hij deels mislukt is in het mandaat dat hij van de kiezer heeft gekregen, tenzij die regering snel terug valt en we weer in een oeverloze formatieperiode geraken.

Maar voorlopig is dat negatieve resultaat er nog niet (ik vrees wel dat het er ooit zal van komen), en dus heeft BDW tot hier toe goed werk geleverd. Niet optimaal, dat is juist: hij is er nog steeds niet in geslaagd een federale regering DEFINITIEF af te schaffen.
Maar kom, zo slecht is 't voorlopig niet.

Daarbij, ge zegt het zelf!

Kijk nu naar waar we staan, wat de bedoelingen zijn van de N-VA, en hoe die overeenkomen. Zeg nu zelf, is dat, in die context, een goed resultaat of niet ?
Ik voel toch meer voor het standpunt van system: Ik stel gewoon vast de de man in meer dan 210 dagen maar weinig gepresteerd heeft. Tenminste, ik zie daar toch niets van. En nu wilt de NVA alweer terug beginnen op basis van de nota Dewever terwijl VDL zich de naad uit de broek heeft gewerkt gedurende twee maanden om een fatsoenlijk stuk te produceren.

En dus zeg ik en blijf ik zeggen: De Wever en zijn NVA, willen geen oplossing, hebben dat nooit gewild en zullen dit nooit willen!

Jouw standpunt doet denken aan het goede van de dokterstakingen een veertigtal jaren geleden. Tijdens de doktersstaking stierven opvallend weinig mensen. Daaruit kan je niet besluiten dat dokters beter zouden verdwijnen. Indien men statistieken over langere termijn zou men andere uitkomsten hebben.

Ik ben het met je eens dat de compromissen - niet alleen over taal maar ook over het onderwijs - tot zeer hoge kosten en inefficiëntie hebben geleid. Taal en religie worden regelmatig gebruikt om identiteit te kweken. Een identiteit die verdoken andere belangen dient. Het nationalisme en populisme neemt overal weer toe. In Noorden van België is het zeer erg. Een reden is zeker dat alle media in handen zijn van enkele families die voordeel zien in een grotere decentralisatie. Het is zoals bij het uiteenvallen van de sovjet-unie of Joegoslavië: enkele families die de kans uitlokken en er gebruik van maken. Of de bevolking het beter zal hebben, valt te betwijfelen.
Zie bijvoorbeeld het geharrewar over kinderbijslagen. Het moest en zou gesplitst worden; Nu lees ik vandaag in De Standaard dat de CD&V het toch niet wil.Het brengt te weinig. Waar is men mee bezig? Ik houd mijn hart vast voor de pensioenen. Ik geef System gelijk: zij willen geen oplossing.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline  
Oud 11 januari 2011, 18:39   #249
Skjaergaard
Lokaal Raadslid

Skjaergaard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u nu denkt dat al de kiezers die op de NVA gekozen hebben Vlaams-nationalisten zijn, dan bent u goed abuis. De kiezers dachten dat Dewever en zijn kornuiten het probleem eens vlug gingen oplossen. En daarom hebben ze in Vlaanderen op hem gestemd (let wel: meer dan 70% heeft dus niet op hem gestemd...) Maar Olijke Bart lost dus niets op. Nu niet en in de toekomst niet. Integendeel, hij en di Rupo sleuren ons de financiêle dieperik in.
Die kiezers zouden wel op SPA gestemd hebben, aangezien Gennez met alles instemt om toch maar een ministerpostje te krijgen.

Dat "70% heeft niet op N-VA gestemd" vind ik trouwens een bedenkelijk argument:
85% heeft niet voor SPA gestemd
93% heeft niet voor Groen gestemd

Tja, dat je dat toepast in een tweepartijenstelsel, akkoord, maar het Vlaamse politieke landschap is zodanig versnipperd dat dergelijk argument geen enkele waarde heeft.
Skjaergaard is offline  
Oud 11 januari 2011, 20:38   #250
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

maar neen hoor, er is helemaal geen haatcampagne bezig! http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110111_077
Oud 11 januari 2011, 20:51   #251
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar neen hoor, er is helemaal geen haatcampagne bezig! http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110111_077
Een voorbeeld van een laster-artikel dat niet gesmaakt wordt door de mensen.
bgf324 is offline  
Oud 11 januari 2011, 20:51   #252
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Maar die zijn zeldzaam!
bgf324 is offline  
Oud 11 januari 2011, 21:16   #253
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Ik voel toch meer voor het standpunt van system: [i]Ik stel gewoon vast de de man in meer dan 210 dagen maar weinig gepresteerd heeft. Tenminste, ik zie daar toch niets van.
Als je broek afsteken voor jouw gelijk staat met presteren, dan heeft Bart De Wever inderdaad niets gepresteerd nee. Maar hij is de enige belangrijke Vlaamse politicus die zich nog zonder schaamte aan de kiezer kan presenteren, hij heeft tot hiertoe zijn broek nog opgehouden, zelfs na 220 dagen.

Citaat:
En nu wilt de NVA alweer terug beginnen op basis van de nota Dewever terwijl VDL zich de naad uit de broek heeft gewerkt gedurende twee maanden om een fatsoenlijk stuk te produceren.
De nota BDW was een zeer goede aanzet voor een echt akkoord. Het kladschriftje van VDL was een aanfluiting van de elementairste regels van het fatsoen. Jean-Luc Dehaene zou er jaloers op kunnen zijn, op een dergelijke bricolage die net het omgekeerde had bereikt van de oorspronkelijke doelstellingen van een 'copernicaanse revolutie'. Onsamenhangend, onvolledig, ongrondwettelijk, onbegrijpbaar, onverteerbaar.

Maar goed, wat had je verwacht van Vandelanotte. De man van het illusoire Zilverfonds, de begrotingsvervalsingen, het BHV-debacle toen hij door de eigen kartelpartner SPIRIT in de steek gelaten werd omdat hij het ondenkbare wou toegeven.

Citaat:
Iedereen wil een oplossing. Alleen is die oplossing niet voor iedereen dezelfde.
Natuurlijk wil N-VA een oplossing. Een goede oplossing die België doet draaien. Als andere partijen een oplossing willen die België nog verder blokkeert en onregeerbaar maakt dan is dat hun probleem. 83% van de Belgen heeft niet voor de N-VA gestemd, dat ze daar dan maar een regering mee maken he, er is geen enkele reden waarom de N-VA verplicht zou zijn om tegen haar zin in een regering te stappen die het tegengestelde uitvoert van wat in haar verkiezingsprogramma staat.

Citaat:
Jouw standpunt doet denken aan het goede van de dokterstakingen een veertigtal jaren geleden. Tijdens de doktersstaking stierven opvallend weinig mensen. Daaruit kan je niet besluiten dat dokters beter zouden verdwijnen. Indien men statistieken over langere termijn zou men andere uitkomsten hebben.
Geeft toch wel te denken over het aantal medische fouten. Tijd dat ze daar eens de echte cijfers van vrijgeven.

Citaat:
Ik ben het met je eens dat de compromissen - niet alleen over taal maar ook over het onderwijs - tot zeer hoge kosten en inefficiëntie hebben geleid.
Hier ben je totaal verkeerd. De kultuurautonomie heeft niemand iets gekost. Dat was gewoon een zuivere splitsing van Kultuur en Onderwijs-departementen.
De echte verliezen kwamen van de drieledige gewestvorming die moest dienen om van Brussel een vooruitgeschoven fort van verfransing in Vlaanderen te maken. Het is vooral de bric-a-brac die men toen gemaakt heeft van de slechts gedeeltelijke splitsing van het economisch beleid die ons elke dag pijn doet omdat het niet mogelijk is een coherent beleid te voeren op geen enkel niveau. Als Vlaanderen de werkloosheid terugdringt straft het zichzelf want dan gaat er meer geld naar Wallonië en Brussel.

Citaat:
Taal en religie worden regelmatig gebruikt om identiteit te kweken.
Taal en religie zijn deel van de identiteit. Die moet je niet kweken.
Het enige dat aangekweekt is in Vlaanderen is de afkeer van de Francofonie die Vlaanderen zolang heeft verdrukt. De defensieve reflex tegen het annexionisme, tegen het kultuurimperialisme, tegen het rexistische superioriteitsdenken. Die maakt sindsdien ook deel uit van onze Vlaamse identiteit.

Citaat:
Een identiteit die verdoken andere belangen dient. Het nationalisme en populisme neemt overal weer toe. In Noorden van België is het zeer erg. Een reden is zeker dat alle media in handen zijn van enkele families die voordeel zien in een grotere decentralisatie.
Ho ja, Barones Baert van Concentra, Cercle de Lorraine-knechten als Van Thillo en Nolf, de familie Leys. Allemaal flaminganten
Iemand die de Belgische pers in Vlaanderen van flamingantisme verdenkt moet wel heel lang in de zon gelegen hebben.

Citaat:
Het is zoals bij het uiteenvallen van de sovjet-unie of Joegoslavië: enkele families die de kans uitlokken en er gebruik van maken. Of de bevolking het beter zal hebben, valt te betwijfelen.
Dat is een vrij treffende beschrijving van wat er in 1830 gebeurd is.
Vandaag zijn er 4 miljoen gezinnen die er beter van zullen worden, in 1830 hooguit een dertigtal.

Citaat:
Zie bijvoorbeeld het geharrewar over kinderbijslagen. Het moest en zou gesplitst worden; Nu lees ik vandaag in De Standaard dat de CD&V het toch niet wil.Het brengt te weinig. Waar is men mee bezig?
Als de Franstaligen niet willen dat er wordt vastgehouden aan het basis-principe dat persoonsgebonden aangelegenheden aan de Gemeenschappen toekomen, dan kunnen we het inderdaad beter niet splitsen. Anders zet je de deur wagenwijd open voor het afschaffen van de Gemeenschappen, met als gevolg een ééntalig Frans Gewest. Wil jij je kinderen overleveren aan de kwaliteit van het Franstalig onderwijs in Brussel?

Citaat:
Ik houd mijn hart vast voor de pensioenen.
Geen schrik hebben, het uitpuilende Zilverfonds van tovenaar Vandelanotte
wordt streng bewaakt door Superman Michel Daerden himself.

Citaat:
Ik geef System gelijk: zij willen geen oplossing.
Toch zeker geen oplossing zoals System die zich voorstelt.

Laatst gewijzigd door fonne : 11 januari 2011 om 21:18.
fonne is offline  
Oud 11 januari 2011, 21:20   #254
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Joseph Goebbels leeft nog en werkt voor Le Soir.
fonne is offline  
Oud 11 januari 2011, 21:22   #255
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
inderdaad geen,
als men kritiek al gaat beschouwen als laster en haatcampagne begint de entourage rond dewever meer op een sekte te lijken
Oud 11 januari 2011, 21:27   #256
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
inderdaad geen,
als men kritiek al gaat beschouwen als laster en haatcampagne begint de entourage rond dewever meer op een sekte te lijken
En wat was de 'kritiek' nou precies ook weer? Het ongelooflijke feit dat een politicus tijdens een kwis niet op een vraag kan antwoorden. Aiai, nu is ons land naar de vaantjes
fonne is offline  
Oud 11 januari 2011, 21:30   #257
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En wat was de 'kritiek' nou precies ook weer? Het ongelooflijke feit dat een politicus tijdens een kwis niet op een vraag kan antwoorden. Aiai, nu is ons land naar de vaantjes
precies, een futiliteit word door de nva entourage opgeblazen tot haat en laster,
lachwekkend..
Oud 11 januari 2011, 21:39   #258
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
precies, een futiliteit word door de nva entourage opgeblazen tot haat en laster,
lachwekkend..
Is het Nieuwsblad tegenwoordig de krant van de N-VA of zo?
fonne is offline  
Oud 12 januari 2011, 08:35   #259
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lachwekkend..
hm, neen, het is Le Soir die een futiliteit, het niet kunnen antwoorden op een vraag in een kwis, opblaast tot een gevaar voor de democratie.

citaat uit het artikel van Le Soir:
Citaat:
La journaliste a été supprimée par un Régime qui n’a pas la liberté d’expression pour souci majeur, et ce de nos jours, sous une autorité toujours en place. Cela n’a-t-il pas de quoi concerner un politicien qui entend bien marquer de son empreinte l’avenir de son pays ?
commentaar in het Nieuwsblad:
Citaat:
De Decker vindt het raar dat een politicus wel het smeuïge seksschandaal rond de Britse minister van Defensie Profumo kent en niet het verhaal van een journaliste die het zwijgen werd opgelegd door een regime dat nog steeds aan de macht is. Een politicus die zelf aan de macht wil komen, zou toch beter moeten weten. De vrijheid van meningsuiting en het recht op informatie zouden De Wever zo na aan het hart moeten liggen dat hij Politkovskaja niet zou mogen vergeten.
Oud 12 januari 2011, 08:51   #260
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
hm, neen, het is Le Soir die een futiliteit, het niet kunnen antwoorden op een vraag in een kwis, opblaast tot een gevaar voor de democratie.

citaat uit het artikel van Le Soir:

commentaar in het Nieuwsblad:
De obsessie voor De Wever begint echt ziekelijke proporties aan te nemen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be