Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2011, 16:55   #241
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hoe verzin je het; wie schuldig is blijft wel de premier die het geld doorsluist, en ondertussen de bevolking liet creperen.
Je kent ongetwijfeld het woord "medeplichtig".

Nog een staaltje van medeplichtigheid :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
De traangas cartouches die worden gebruikt in Tunesië en Egypte zijn made in USA.
Merkwaardig?
Revolutie en oorlog is blooming bussenes voor de VS.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 16:55   #242
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

oeis! zoals in: Windows wordt gemaakt door Bill Gates, Gates is ne vuilen amerikaan, al degenen die Windows gebruiken zijn medeplichting aan de oorlog in Afghanistan!
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 16:57   #243
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
jij houdt wel van ismes zo te zien. religisme! hoe leuk! kathofobie is religisme maar in feite noemt ze het katholiekenhaat.
een probleem met de mensenoffers van Quetzalquepople? religisme! aztekenhaat!

leuk! gaat goed.
probleem met hindoeisme? Religisme! Indierhaat! allez, hindoehaat
kannibalisme! probleem met kannibalisme? Religisme! Fiji-haat!
Ik klasseer "alle moslims deporteren" onder moslimhaat.
Oud 30 januari 2011, 17:11   #244
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
U beantwoord de vragen niet, komt er nog wat van? OPvallend hoe vaak je gewoonweg niet antwoord op gestelde vragen, ik wacht ook nog op jou verklaring hoe je islam inpast in het verlichtingsdenken!

De problemen in Kabul, Aghanistan zijn het gevolg van het eigen beleid, waar een kleine elite de meerderheid uitbuit en niet investeert in basisvoorzieningen voor iedereen,daartegen komt de meerderheid nu in opstand, niet tegen het Westen; maar tegen eigen regime.
En mogen we dan nu eens eindelijk antwoord verwachten op eerder gestelde vragen?

Ik heb uw idiote vragen al meermaals beantwoord, blijkbaar wil of kan jij het niet begrijpen. Ivm Afghanistan verwijs ik u graag naar dit persbericht.... http://www.independent.co.uk/news/wo...h-2000507.html Het is wel duidelijk dat het om veel meer gaat... namelijk $$$$.

Laatst gewijzigd door Wisord : 30 januari 2011 om 17:11.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 17:12   #245
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
ik wacht nog steeds op de link waar dat staat. Hoe noemen ze dat in de Westhoek? op een wieer zitten?

als ge nu islam wil laten afschaffen hoe noem je dat? turkofobie? of marokkanisme? arabofilie?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 17:12   #246
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik de uitspraken van anderen moeten toelichten?
IK ben duidelijk geweest, mensen deporteren omwille van geloof is fout, punt.
Je hoeft uitspraken van anderen niet toe te lichten.
Kan je akkoord gaan dat "deporteren van alle moslims" niet "kritiek op de islam" is, maar regelrechte moslimhaat?

Citaat:
Kent u buiten Afghanistan andere landen waar om geloofsredenen vrouwen onderwijs wordt ontzegd? Dus lijkt me duidelijk dat wie analfabeet is buiten moslimlanden grotere kans heeft toch onderwijs te krijgen, wanneer de algemene welvaart stijgt zullen kansen van vrouwen toenemen, er is namelijk geen herenclub die denkt dat Allah bedoeld heeft dat vrouwen geen recht op onderwijs hebben. Het antwoord is dus JA, buiten moslimlanden zijn analfabeten beter af, omdat de drempels kunnen overwonnen worden wat bij religieus fanatisme niet vanzelfsprekend is.
Is dit van enig belang waarom meisjes onderwijs ontzegd wordt? Als het omwille van een religie is is het een schande. Maar als het door armoede is, dan is het toch even erg. Dan moet je niet sussend afkomen met "wanneer de algemene welvaart stijgt zullen kansen van vrouwen toenemen" Ze zijn daar vet mee nu.
Ik hoop dat jij ook voorstander bent van onderwijs voor alle kinderen.

Citaat:
En nu verwacht ik antwoord van jou op een vraag die in verschillende discussies door meerdere forummers is gesteld; waar staat volgens jou de hoofddoek voor, waarom wordt ze gedragen?
Ik heb jou dat al meermaals uitgelegd; maar speciaal voor jou.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=644

Krijg ik nu een antwoord op die overige vragen?
Oud 30 januari 2011, 17:15   #247
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja, ik weet wat het betekent maar leg eens uit in welke zin Zwitserland verantwoordelijk is voor een premier die het volk uitbuit en het geld op die rekening zet! Moet een bank dan bij iedere rekening nagaan hoe iemand aan dat geld komt? Dacht het niet hoor; enkel wanneer er redenen voor zijn en die waren er niet, de man was premier van Tunesie en dus gen arme donder, niemand anders dan de man zelf is dus verantwoordelijk!
Waarom wil jij daar de bank bij betrekken?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 17:15   #248
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik wacht nog steeds op de link waar dat staat.
Lees in deze draad post #19 t.e.m. #24.
Oud 30 januari 2011, 17:23   #249
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hoeft uitspraken van anderen niet toe te lichten.
Kan je akkoord gaan dat "deporteren van alle moslims" niet "kritiek op de islam" is, maar regelrechte moslimhaat?

Is dit van enig belang waarom meisjes onderwijs ontzegd wordt? Als het omwille van een religie is is het een schande. Maar als het door armoede is, dan is het toch even erg. Dan moet je niet sussend afkomen met "wanneer de algemene welvaart stijgt zullen kansen van vrouwen toenemen" Ze zijn daar vet mee nu.
Ik hoop dat jij ook voorstander bent van onderwijs voor alle kinderen.

Ik heb jou dat al meermaals uitgelegd; maar speciaal voor jou.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=644

Krijg ik nu een antwoord op die overige vragen?
Kun je niet lezen of zo? Ik heb over deportatie zeer duidelijk mijn mening gegeven, of dit haat is kan ik niet beoordelen omdat het mijn uitspraken niet zijn!
Ja, uiteraard is het van belang WAAROM MEISJES onderwijs ontzegd wordt, hoe kun je anders de situatie veranderen?
Dat vind ik dus uw wollig geklep; de oorzaken doen er niet toe, u staat er niet eens bij stil dat het niet over ALLE KINDEREN GAAT MAAR SPECIFIEK OVER MEISJES en vraagt dan ik alle ernst of ik wel voor onderwijs voor alle kinderen ben? JA IK BEN VOOR ONDERWIJS VOOR ALLE KINDEREN EN IN HET BIJZONDER VOOR MEISJES!
Welke vragen werden volgens jou niet beantwoord?
Oud 30 januari 2011, 17:47   #250
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kun je niet lezen of zo? Ik heb over deportatie zeer duidelijk mijn mening gegeven, of dit haat is kan ik niet beoordelen omdat het mijn uitspraken niet zijn!
Ja, je hebt je mening gegeven over deportatie. Maar je verwijt de "wollige kleppers" er van "ALLE KRITIEK HET ZWIJGEN OP TE LEGGEN ".
Maar als jij geen onderscheidt kan maken tussen haat en kritiek, kan je niet oordelen of kritiek het zwijgen wordt opgelegd; of dat haat wordt bestreden.
Citaat:
Ja, uiteraard is het van belang WAAROM MEISJES onderwijs ontzegd wordt, hoe kun je anders de situatie veranderen?
En nu je weet waarom meisjes onderwijs ontzegd wordt, hoe ga je iets aan die situatie wijzigen?
Citaat:
Dat vind ik dus uw wollig geklep; de oorzaken doen er niet toe, u staat er niet eens bij stil dat het niet over ALLE KINDEREN GAAT MAAR SPECIFIEK OVER MEISJES en vraagt dan ik alle ernst of ik wel voor onderwijs voor alle kinderen ben?
Oorzaken doen er wel toe. Armoede is de belangrijkste oorzaak. Maar als het geen religie is (in het bijzonder de islam) die de oorzaak is, dan doen we er niets aan.
Citaat:
JA IK BEN VOOR ONDERWIJS VOOR ALLE KINDEREN EN IN HET BIJZONDER VOOR MEISJES!
In het bijzonder voor meisjes? Ga je nu ook al discrimineren?
Citaat:
Welke vragen werden volgens jou niet beantwoord?
Als sommigen hier op dit forum stellen dat "alle moslims moeten gedeporteerd worden.", met wat heeft dat dan wel een bal te maken?

Ik praat zo geen ideologie goed.
Hoe kan jij in vredesnaam keer op keer zo'n leugens vertellen?
Ik heb het je al eerder gezegd. Als jij wil discussiëren met iemand die zo'n ideologie goedpraat; maak een dubbelnick aan en discussieer met je eigen.
Maar stop met je leugens!

Kan je uitleggen hoe je tot deze vaststelling komt?
waarbij deze vaststelling = "In feite doet u aan een nieuwe vorm van fascisme, "
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=204

Laatst gewijzigd door artisjok : 30 januari 2011 om 17:48.
Oud 30 januari 2011, 19:18   #251
Cetnik
Vreemdeling

Cetnik's schermafbeelding

Standaard

"Racisme" werkt bijna niet meer voor links om hun tegenstanders in het debat in 1 x het zwijgen op te leggen. Daarom heeft links een nieuw woordje bedacht: "islamofobie". Met het zelfde doel natuurlijk.

Meer is daar niet over te zeggen en meer hoeft er ook niet over gezegd te worden. Verder ook niks van aan trekken van dat soort pogingen om te intimideren.
Oud 30 januari 2011, 20:06   #252
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cetnik Bekijk bericht
"Racisme" werkt bijna niet meer voor links om hun tegenstanders in het debat in 1 x het zwijgen op te leggen. Daarom heeft links een nieuw woordje bedacht: "islamofobie". Met het zelfde doel natuurlijk.

Meer is daar niet over te zeggen en meer hoeft er ook niet over gezegd te worden. Verder ook niks van aan trekken van dat soort pogingen om te intimideren.

Fout, de karikatuur van de moslim die oa jij opsteld voor dit racisme zonder ras is van belang in dit woord . Daar moslims zijn geen ras is..., richt je nog steeds alle vormen van discriminatie en geweld op hen net zoals bij racisme .

Islamofobie weigeren ze te aanzien als een probleem. Islamofobie is nochtans net zo smerig als racisme.
Oud 30 januari 2011, 20:59   #253
Cetnik
Vreemdeling

Cetnik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Fout, de karikatuur van de moslim die oa jij opsteld voor dit racisme zonder ras is van belang in dit woord . Daar moslims zijn geen ras is..., richt je nog steeds alle vormen van discriminatie en geweld op hen net zoals bij racisme .

Islamofobie weigeren ze te aanzien als een probleem. Islamofobie is nochtans net zo smerig als racisme.
Welke karikatuur van de moslim heb ik dan opgesteld? Daar heb jij dan vast wel een linkje van. (linkjes zijn hier op dit forum nogal belangrijk, heb ik gezien)

En islamofobie is ook helemaal geen probleem. Islamisering wel.
Oud 30 januari 2011, 22:25   #254
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ieder normaal mens ziet dat zo, Artisjok.
Oud 30 januari 2011, 22:32   #255
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ge nu islam wil laten afschaffen hoe noem je dat?
-irrealistisch
-tegen enkele fundamentele rechten waarvoor onze voorouders gevochten hebben
Oud 30 januari 2011, 23:46   #256
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb uw idiote vragen al meermaals beantwoord, blijkbaar wil of kan jij het niet begrijpen. Ivm Afghanistan verwijs ik u graag naar dit persbericht.... http://www.independent.co.uk/news/wo...h-2000507.html Het is wel duidelijk dat het om veel meer gaat... namelijk $$$$.
Je hebt mijn vraag helemaal niet beantwoord en leg maar eens uit wat er idioot aan is jou te vragen hoe je islam als ideologie kunt plaatsen binnen het verlichtingsdenken!
Moet een makkie voor je zijn, komaan!
Oud 30 januari 2011, 23:57   #257
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, je hebt je mening gegeven over deportatie. Maar je verwijt de "wollige kleppers" er van "ALLE KRITIEK HET ZWIJGEN OP TE LEGGEN ".
Maar als jij geen onderscheidt kan maken tussen haat en kritiek, kan je niet oordelen of kritiek het zwijgen wordt opgelegd; of dat haat wordt bestreden.

En nu je weet waarom meisjes onderwijs ontzegd wordt, hoe ga je iets aan die situatie wijzigen?

Oorzaken doen er wel toe. Armoede is de belangrijkste oorzaak. Maar als het geen religie is (in het bijzonder de islam) die de oorzaak is, dan doen we er niets aan.

In het bijzonder voor meisjes? Ga je nu ook al discrimineren?

Als sommigen hier op dit forum stellen dat "alle moslims moeten gedeporteerd worden.", met wat heeft dat dan wel een bal te maken?

Ik praat zo geen ideologie goed.
Hoe kan jij in vredesnaam keer op keer zo'n leugens vertellen?
Ik heb het je al eerder gezegd. Als jij wil discussiëren met iemand die zo'n ideologie goedpraat; maak een dubbelnick aan en discussieer met je eigen.
Maar stop met je leugens!

Kan je uitleggen hoe je tot deze vaststelling komt?
waarbij deze vaststelling = "In feite doet u aan een nieuwe vorm van fascisme, "
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=204
Jammer voor je; ik ken uiteraard het onderscheid tussen haat en kritiek maar daarom kan ik nog geen uitspraken van anderen toelichten, u bent daar blijkbaar zelf erg goed in!:roll

Ik discrimineer niet, maar je legt anderen graag woorden in de mond die niet gezegd zijn, onderwijs is voor alle kinderen belangrijk maar in het bijzonder voor meisjes; wanneer een ideologie vooral hen onderwijs ontzegd, zelf jij zou dat kunnen begrijpen wanneer je die inspanning zou leveren daar eens over na te denken!
Religie houdt armoede mee in stand, al eens over NAGEDACHT of kleppen we verder?
En u doet niets anders dan goedpraten, u bent de eerste om met dooddoeners aan te komen zoals" ergens anders bestaat het probleem ook" of " anderen doen het ook" of "armoede is de oorzaak" .
U gaat zelfs zo ver te beweren dat wanneer religie niet de oorzaak is, we niets doen!Kunt u DIE UITSPRAAK EVEN TOELICHTEN?
Dat is namelijk precies wat ik bedoel met de nieuwe vorm van fascisme!
U uit nergens kritiek op islam die meisjes onderwijs ontzegd, maar insinueert wel dat wanneer religie gene rol speelt er voor het probleem ook geen belangstelling is, dat is dus het nieuwe fascisme!
Licht uw miskleun maar eens behoorlijk toe!

Laatst gewijzigd door alice : 30 januari 2011 om 23:58.
Oud 31 januari 2011, 01:24   #258
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt mijn vraag helemaal niet beantwoord en leg maar eens uit wat er idioot aan is jou te vragen hoe je islam als ideologie kunt plaatsen binnen het verlichtingsdenken!
Moet een makkie voor je zijn, komaan!

Post 202 en 218 Alice, en nu niet rond de pot draaien....
Oud 31 januari 2011, 03:33   #259
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom bestaat islamofobie idd, waarom gebruiken we dit woord ...., wel moest dit woord niet bestaan onder welk woord zou je de mening plaatsen van mensen die die andere mensen omwille van hun geloof(Islam) en bijhorende cultuur willen deporteren ?

De Islam heeft veel verschillende strekkingen net zoals het christendom het zomaar botweg een systeem gaan noemen lijkt me dus eigenlijk erg dom.

Tegen een godsdienstzijn is evengoed dom, kritiek hebben en grappen enz....allemaal goed, heb ik zelf ook , maar het gaan verbieden en demoniseren enz is fucked up..., ze gaan nog verder ..,tot zelfs oproepen om deze mensen het land uit te zetten ????

Dus een vraag zoals jij daar stelde, 'waarom zijn mensen tegen Islam' doe ik niet omdat er in weze niemand tegen een welbepaalde godsdienst kan zijn zonder hem echt te kennen .... en dan heb je natuurlijk nog een enorme kloof tussen het geloof en de gelovige . Een gelovige is en blijft nog steeds een individu die elk afzonderlijk uniek zijn en geen gelijkdenkende groep.

Het kapitalisme is nu net mede voor een groot deel verantwoordelijk voor de wantoestanden die er in deze moslimlanden zijn.... vergeet niet dat deze regeringen steun krijgen van het westerse kapitalisme . En zodoende het systeem waar je over begon mee de huidige vorm hebben gegeven .
Je zegt dat je niet tegen een systeem mag zijn als je het niet kent. Wel, het steunen van een systeem dat je niet kent is nog veel dommer, want islam pretendeert wel degelijk dat het alles kan regelen in de samenleving en is dus veel meer dan een geloofsovertuiging die zich beperkt tot de privé sfeer.

Zo lang de Islam geen verlichting doormaakt, afstapt van het idee dat het de samenleving moet regelen en zich terugtrekt tot de privésfeer, zoals het christendom heeft gedaan, is het een politieke ideologie, waar je perfect tegen kan zijn.

Meer nog, er is helemaal niets mis met de vraag van mensen om de politieke Islam zo veel mogelijk te bannen. De politieke islam is namelijk een ondemocratische ideologie, die veel meer weg heeft van het fascisme dan al het gene jij voor fascisme uitmaakt.

Laatst gewijzigd door Pieter B : 31 januari 2011 om 03:37.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2011, 07:03   #260
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jammer voor je; ik ken uiteraard het onderscheid tussen haat en kritiek maar daarom kan ik nog geen uitspraken van anderen toelichten, u bent daar blijkbaar zelf erg goed in!:roll
Als je het verschil kent tussen haat en kritiek, moet je toch kunnen vertellen of "alle moslims deporteren" volgens jou een uitdrukking van haat is of van kritiek.

Citaat:
Ik discrimineer niet, maar je legt anderen graag woorden in de mond die niet gezegd zijn,
Ik vroeg het je, bedankt voor je antwoord.
Citaat:
onderwijs is voor alle kinderen belangrijk maar in het bijzonder voor meisjes; wanneer een ideologie vooral hen onderwijs ontzegd,
Onderwijs is toch voor alle kinderen belangrijk!
Citaat:
zelf jij zou dat kunnen begrijpen wanneer je die inspanning zou leveren daar eens over na te denken!
Heb je geen argumenten dat je je posts moet doorspekken met zo'n zever?
Draagt dit bij tot de discussie?
Citaat:
Religie houdt armoede mee in stand,
Inderdaad.
Citaat:
al eens over NAGEDACHT of kleppen we verder?
Heb je geen argumenten dat je je posts moet doorspekken met zo'n zever?
Draagt dit bij tot de discussie?
Citaat:
En u doet niets anders dan goedpraten, u bent de eerste om met dooddoeners aan te komen zoals" ergens anders bestaat het probleem ook" of " anderen doen het ook" of "armoede is de oorzaak" .
Jij bent gefixeerd op één godsdienst. En ziet niets anders.
Citaat:
U gaat zelfs zo ver te beweren dat wanneer religie niet de oorzaak is, we niets doen!Kunt u DIE UITSPRAAK EVEN TOELICHTEN?
Neen dat beweer ik niet. Ik vraag je
nu je weet waarom meisjes onderwijs ontzegd wordt, hoe ga je iets aan die situatie wijzigen?
Blijkbaar kan je daar niet op antwoorden.
Citaat:
Dat is namelijk precies wat ik bedoel met de nieuwe vorm van fascisme!
U uit nergens kritiek op islam die meisjes onderwijs ontzegd, maar insinueert wel dat wanneer religie gene rol speelt er voor het probleem ook geen belangstelling is, dat is dus het nieuwe fascisme!
Licht uw miskleun maar eens behoorlijk toe!
Moet ik nu alweer zaken toelichten die ik nooit schreef.
Geraak jij in een discussie echt niet verder dan leugens neerschrijven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be