Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2011, 18:16   #241
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Euh...ja!

Het blijft toch nee.
comandante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 18:17   #242
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Verloedering en vervuiling tegengaan!
Begin bij uzelf.
Oud 2 maart 2011, 18:17   #243
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Zo'n regulier circuit, hoe ziet dat er uit?
Vraag dat aan Cochinillo, het is zijn frase.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 18:17   #244
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Om de ontkerkelijkte burger niet nodeloos te provoceren tiens. Waarom moeten moslimas persé aan heel de wereld kond maken van hun geloof? Dat is een privématerie. Als we het willen weten zullen we het wel vragen.
Dus ook kentekenen van joods, christelijk en eender welk ander geloof verbieden?

Oud 2 maart 2011, 18:20   #245
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Verloedering en vervuiling tegengaan!
Wel, als de vrouwen met hoofddoeken beginnen te sluikstorten op de bus moet daar uiteraard tegen opgetreden worden, maar laten we er van uitgaan dat ze daar gewoon zit.

Oud 2 maart 2011, 18:22   #246
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Om de ontkerkelijkte burger niet nodeloos te provoceren tiens. Waarom moeten moslimas persé aan heel de wereld kond maken van hun geloof? Dat is een privématerie. Als we het willen weten zullen we het wel vragen.

Zouden we eens een volksraadpleging doen en nagaan of iemand die een hoofddoek draagt gelijk is aan provoceren.
Oud 2 maart 2011, 18:22   #247
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Euh...ja!
Citaat:
Onder religie wordt gewoonlijk een van de vele vormen van zingeving, of het zoeken naar betekenisvolle verbindingen, verstaan, waarbij meestal een hogere macht of opperwezen centraal staat. In bredere zin duidt het woord 'religie' op een algemenere vorm van spiritualiteit, gevoelens, gedachten met betrekking tot de zin van het leven. Deze religiositeit kan al dan niet beschouwd worden in relatie tot een macht, of manifestaties van een macht, of een niet nader gedefinieerd beginsel, essentie of entiteit. Het gaat daarom dus niet per se om een identiteit, een persoon.
Islam is een religie.

Oud 2 maart 2011, 18:23   #248
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comandante Bekijk bericht
Zouden we eens een volksraadpleging doen en nagaan of iemand die een hoofddoek draagt gelijk is aan provoceren.
Ik denk dat wie zich geprovoceerd voelt door elke hoofddoek al snel een vorm van ernstige paranoia of hersenschade eraan overhoudt...

Oud 2 maart 2011, 18:27   #249
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Vraag dat aan Cochinillo, het is zijn frase.
Dat is het dan als je anderen hun woordjes gaat gebruiken zonder te weten wat er bedoeld werd.

Met "reguliere circuit" bedoel ik de standaard economische bedrijven: fabrieken, burelen, productieplaatsen, aannemers, etc... kortom de gewone West Europese economische bedrijven, met uitzondering van horeca en entertainment business waar je steeds aparte dingen kan vinden, zoals buikdanseressen die opkomen in burka of zo. Een secretaresse die persé in burka wil komen werken lijkt me niet geschikt voor de job.

Maar ik heb er alle begrip voor als je niet begrijpt waarom hoor, ze kan inderdaad haar tent over haar PC hangen en zo ook de nodige documenten opmaken, je kan écht in burka koffie brengen, alhoewel dit tegenwoordig niet meer tot de standaard taken behoort denk ik, en het wordt een beetje moeilijk als je trappen moet doen (dat kenden ze niet in de tentenkampen waar de burka vandaan komt), maar ik vrees er toch voor dat iemand in burka of niqaab voor mijn part niet écht in aanmerking zal komen. lastig telefoon opnemen enzo
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 18:28   #250
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat wie zich geprovoceerd voelt door elke hoofddoek al snel een vorm van ernstige paranoia of hersenschade eraan overhoudt...

Met als gevolg dat ze gaan provoceren.
Oud 2 maart 2011, 18:30   #251
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Dat is het dan als je anderen hun woordjes gaat gebruiken zonder te weten wat er bedoeld werd.

Met "reguliere circuit" bedoel ik de standaard economische bedrijven: fabrieken, burelen, productieplaatsen, aannemers, etc... kortom de gewone West Europese economische bedrijven, met uitzondering van horeca en entertainment business waar je steeds aparte dingen kan vinden, zoals buikdanseressen die opkomen in burka of zo. Een secretaresse die persé in burka wil komen werken lijkt me niet geschikt voor de job.

Maar ik heb er alle begrip voor als je niet begrijpt waarom hoor, ze kan inderdaad haar tent over haar PC hangen en zo ook de nodige documenten opmaken, je kan écht in burka koffie brengen, alhoewel dit tegenwoordig niet meer tot de standaard taken behoort denk ik, en het wordt een beetje moeilijk als je trappen moet doen (dat kenden ze niet in de tentenkampen waar de burka vandaan komt), maar ik vrees er toch voor dat iemand in burka of niqaab voor mijn part niet écht in aanmerking zal komen. lastig telefoon opnemen enzo
De discussie ging niet over de boerka, maar over de hoofddoelk. Een boerka is een ander verhaal aangezien de identiteit van wie het draagt niet gecontroleerd kan worden. Het gelaat moet zichtbaar blijven. Dat een vrouw haar haar onder een hoofddoek heeft is niet te vergelijken met volledige verborgenheid.

Oud 2 maart 2011, 18:30   #252
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, laten we dat eens gaan doen, volksraadplegingen, referenda, U zou waarlijk nog eens verstomd kunnen staan"
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 18:30   #253
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed idee.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 18:31   #254
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat 'n communist die 'n 'religie' die er geeneens 1 is, gaat lopen verdedigen, geen echte communist is!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 18:32   #255
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens lijdt diegene die denkt dat het 24/24h verbergen van haar normaal is aan een ernstigde paranoia of hersenschade.

Beeld je 's in dat christenen het in hun hoofd zouden krijgen om hun religie nonstop te gaan belijden middels wenkbrauwkapjes voor de vrouwen en kuiven voor de mannen.
Iedereen zou algauw zeggen dat ze compleet tuureluut zijn. Maar als moslims hun idiotieën etaleren met gekke dingen als vrouwenhaarafdekzeilen dan vindt de linkse kerk dat normaal.
Mij gedacht gaat het om gewenning. Links is compleet de pedalen kwijt.

Laatst gewijzigd door Pilleke : 2 maart 2011 om 18:36.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 18:35   #256
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
De discussie ging niet over de boerka, maar over de hoofddoelk. Een boerka is een ander verhaal aangezien de identiteit van wie het draagt niet gecontroleerd kan worden. Het gelaat moet zichtbaar blijven. Dat een vrouw haar haar onder een hoofddoek heeft is niet te vergelijken met volledige verborgenheid.
Ik vind hoofddoeken ook niet geschikt in bepaalde functies (zeker niet als ambtenaar), maar ook niet als vb. management assistant of zo. Iemand die er persé op staat om de vlag van islamitische onderwerping 8 uur / dag uit te dragen in een westers bedrijf, is totaal niet geschikt om met zo'n werkattitude de assistent van de baas te zijn. Jammer maar helaas; Koffie rondbrengen met hoofddoek is geen probleem, kuisploeg ook niet.
Op dit plaatsen heeft de privé overtuiging - hoe achterlijk ook - geen enkel belang.

Begrijpt U het verschil? Ik zie trouwens ook geen non in habijt op die functies.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 18:42   #257
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, als de vrouwen met hoofddoeken beginnen te sluikstorten op de bus moet daar uiteraard tegen opgetreden worden, maar laten we er van uitgaan dat ze daar gewoon zit.
Boeka's zien er alvast uit als uit de kluiten gewassen vuilniszakken.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 18:44   #258
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus ook kentekenen van joods, christelijk en eender welk ander geloof verbieden?
Ja!

Thuis op je matje liggen muzelen en kopvodden, thuis jezelf aan het kruis nagelen, thuis met je torah-rollen en keppeltje spelen, maar n�*ét op straat en al helemaal niet in overheidsdienst en overheidsgebouwen.

Weg met al die reli-rommel in het openbaar.
Oud 2 maart 2011, 18:46   #259
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Islam is een religie.
Islam is een totalitaire criminogene ideologie dat met een religieus sausje overgoten is.
Oud 2 maart 2011, 18:51   #260
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Een bindend referendum over de wenselijkheid van de islam, en daarmede dus ook kopvodderij, in onze samenleving?

Daar teken ik meteen voor!

U zult van een bijzonder koude -zo ongeveer -273 klein nulletje C- kermis thuiskomen als u denkt dat er een meerderheid van de bevolking voor islam & kopvodderij te vinden is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be