Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2011, 10:25   #241
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Links mag mij eens zeggen: wat als er straks uitsluitend aangenaam gezwommen en gezonnebaad kan worden in dure, private, elitaire clubs .. ?? Zal dat onze cultuur worden ????

dat is inderdaad de bedoeling, een andere verklaring voor het infantiele politieke optreden tegen dit fenomeen vindt ik niet.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 10:53   #242
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik heb net een toffe film gezien. Een western uit 1943 waar 3 mensen verkeerdelijk gelynched werden. Niet door mensen, maar door zulke haatvolle reacties zoals hierboven.
En dat op zo'n familiale zwemplas de redders de zaken niet op orde kunnen houden, is dat ook door haatvolle reacties?

En dat op diezelfde familiale zwemplas, betaalde private bewakers de boel niet op orde kunnen houden, is dat ook door haatvolle reacties ?

En dat op datzelfde familiale strand drie flikken omsingeld worden, zodat die om hulp moesten roepen, is dat ook door haatvolle reacties ?

Daarbij pleit niemand met een greintje gezond verstand voor lynchpartijen ...
maar reageert ook niemand met een greintje gezond verstand tegen verhaaltjes over lynchpartijen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 11:13   #243
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat op zo'n familiale zwemplas de redders de zaken niet op orde kunnen houden, is dat ook door haatvolle reacties?

En dat op diezelfde familiale zwemplas, betaalde private bewakers de boel niet op orde kunnen houden, is dat ook door haatvolle reacties ?

En dat op datzelfde familiale strand drie flikken omsingeld worden, zodat die om hulp moesten roepen, is dat ook door haatvolle reacties ?

hij heeft het misschien net over die haatvolle acties?
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 11:18   #244
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Niet allemaal. Als men Zwartberg, of in Henegouwen gaat kijken zal men wel wat gastarbeiders tegen komen. Maar u gaat me toch niet zeggen dat heel Brussel af stamt van gastarbeiders?

En zowiezo moet men hard optreden tegen allochtoon en autochtoon crapuul. Als ze zelf geen werk vinden, vinden wij wel werk voor hen.
Nee, ze zijn inderdaad zeker niet allemaal als gastarbeiders gekomen. Er zijn ook nog die van de gezinshereniging, de asielzoekers en de regularisaties. Maar uiteindelijk is het wel de bedoeling dat er zoveel mogelijk gaan werken ("integreren").

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 27 april 2011 om 11:18.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 11:39   #245
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik vind dat ook hoor, als politici wilden, was dat 'probleem' reeds lang opgelost.

Hier, waar ik woon dus, wordt de wapenstok nog ijverig gebruikt en de mossos slaan er niet neffes zu!

Ik heb al 'n paar X de eer gehad om dat te mogen aanschouwen.
Als brave toerist heb ik ze al veel gezien, maar ze hebben me zelfs nog nooit gevraagd om mijn pas eens te tonen ..

echter, echter, ze hebben ginder ook hun luie kanten: ik ben al tweemaal (dit jaar en twee jaar terug) 'uitgenodigd' door 'vetzakken' langs de autostrade, om te stoppen, zodat ze mijn auto en inboedel eens zouden kunnen selecteren (of misschien wel heel mijn auto ...).
Ik wil je een foto sturen van de bluts die de steen in mijn koetswerk drukte, bij die tevergeefse uitnodiging.
En daar doen die mossos ginder dan weer niks tegen.
Maar ja, dat zal wat nadenken en strategie vragen zeker ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 14:45   #246
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Nee, ze zijn inderdaad zeker niet allemaal als gastarbeiders gekomen. Er zijn ook nog die van de gezinshereniging, de asielzoekers en de regularisaties. Maar uiteindelijk is het wel de bedoeling dat er zoveel mogelijk gaan werken ("integreren").
Als men al diegene die bezig zijn met crapuliteiten op pakt, dan gaat men er nog weinig over houden die effectief werkloos zijn.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 14:51   #247
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Er gebeurde dan ook precies hetzelfde als bij andere Belgische criminelen....

Niets.

Aan de andere kant....als een regime kennelijk niet bereid is kinderverkrachters op te sluiten, hoe kan men daarvan verwachten dat zij zich met baldadige jongeren bezig houdt?
We zouden ze bij elkaar kunnen steken....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 27 april 2011 om 14:51.
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 15:04   #248
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als brave toerist heb ik ze al veel gezien, maar ze hebben me zelfs nog nooit gevraagd om mijn pas eens te tonen ..

echter, echter, ze hebben ginder ook hun luie kanten: ik ben al tweemaal (dit jaar en twee jaar terug) 'uitgenodigd' door 'vetzakken' langs de autostrade, om te stoppen, zodat ze mijn auto en inboedel eens zouden kunnen selecteren (of misschien wel heel mijn auto ...).
Ik wil je een foto sturen van de bluts die de steen in mijn koetswerk drukte, bij die tevergeefse uitnodiging.
En daar doen die mossos ginder dan weer niks tegen.
Maar ja, dat zal wat nadenken en strategie vragen zeker ?
Euh nee, dat vraagt enkel dat ze ter plaatse zijn als zulke dingen gebeuren.

Als ze niet 'ter plaatse' waren op 't moment dat die 'vetzakken' je langs de autosnelweg maanden te stoppen en met stenen, deuken in je auto smijten, kùnnen ze er moeilijk op los kloppen eh, schoof.

Ik heb - zoals ik eerder schreef - met eigen ogen mógen aanschouwen hoe ze er los òp klopten, 'n groepje van zo'n 15 'vetzakskes' die aangemaand werden om zich rustig te houden, wat bij die 'vetzakskes' reacties als; lacherig doen, wat arabisch brabbelen en vinger- & handbewegingen makend, teweeg bracht, 'n stuk of 3/4 mossos erheen renden en er los doorheen klopten, was meteen gedaan met 'vetzakkerij.

Dan nog 1 X, 3 slimmeriken die in 'n winkel met traangas gingen spuiten, op klaarlichte dag in de drukste winkelstraat, eerst werden die slimmeriken door de plaatselijke handelaars tegen de grond gemept, leek 'n lynchpartij, daarna kwamen 2 mossos aangerend, ik dacht nog; "Oei, die mensen gaan er van langs krijgen en worden allemaal aangehouden" (met m'n, nog steeds Vlaamse mentaliteit), maar niks daarvan, de meute werd gewoon opzij geschoven en de mossos hanteerden hun wapenstokken op erg professionele manier, voordat die 'vetzakskes' in de boeien geslagen werden.

Ook wil je niet weten wat er gebeurt eens ze aangehouden zijn!

Zo heb ik nog 'n paar van die mooie dingen mogen aanschouwen, was 'n weldaad voor mn oogjes.

Laatst gewijzigd door SDX : 27 april 2011 om 15:07.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 15:13   #249
AsGard_SGO
Vreemdeling

AsGard_SGO's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar AsGard_SGO
Standaard

Hofstade plage word in de wijde buurt ook vaak -en terecht- als marokko strand omschreven. Het is gewoon een feit dat van de aanwezige hangjongeren die er zowat constant zijn, het merendeel van vreemde origine is -als belg geboren of niet- en enkel hun visie van leuke sfeer er hangt.
Van ontspannen gaan sporten of zonnebaden/zwemmen kan je niet echt meer spreken en dat is al meer dan 15 jaar aan het broeien.
Het is altijd al een tijdbom geweest en ze is nu eens heftig gesprongen.
had men van in het begin wat alerter geweest en korter op de bal gespeeld had het zover niet moeten komen...
Oud 27 april 2011, 15:16   #250
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGard_SGO Bekijk bericht
had men van in het begin wat alerter geweest en korter op de bal gespeeld had het zover niet moeten komen...
Ze waren alert genoeg: ze hebben zich beziggehouden met het opstellen van de muilkorfwetten zodat wij niks meer mogen zeggen of doen, laat staan kritiek leveren: dat is allemaal racisme en discriminatie!

En jij durft zeggen dat ze niet alert waren? Een heel werelddeel (Europa) monddood maken! Zeg nu nog eens dat het opzetten van Eurabia geen vooropgezet spel was!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 18:41   #251
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

http://www.deredactie.be/permalink/1.1011626

Ha!
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 19:05   #252
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Tja de flikken hebben enkel een grote muil en losse handjes als er iemand vraagt om hun flitsauto van zijn eigendom te verplaatsen....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 19:18   #253
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
We zouden ze bij elkaar kunnen steken....
Daar zou ik zeker niet op tegen zijn. Kijken wie wie neuqt.

Maar goed, nu zitten we met een eigen volk dat criminelen van het eigen volk zoveel mogelijk buiten de bak wil houden.

Gaat niet gebeuren dus.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2011, 19:34   #254
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zou ik zeker niet op tegen zijn. Kijken wie wie neuqt.

Maar goed, nu zitten we met een eigen volk dat criminelen van het eigen volk zoveel mogelijk buiten de bak wil houden.

Gaat niet gebeuren dus.
Och Eber jongen, hoeveel van die kerelkes worden aangehouden en daadwerkelijk in de bak gestoken?

Ik zou eerder denken dat 'vreemd' volk zoveel mogelijk uit de bak gehouden wordt, 't zit er al vol van d�*t volk!
Oud 28 april 2011, 00:28   #255
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och Eber jongen, hoeveel van die kerelkes worden aangehouden en daadwerkelijk in de bak gestoken?
Rond de 80 % van de bak-ingezetenen bestaat uit ander volk, blijkbaar heeft de Vlaamse justitie nog enige efectiviteit op deze groep. (Maar dat kost de politici ook niet zoveel stemmen)

Van de rk pedoverkrachtende kerelkes weten we dat het aantal daadwerkelijke veroordelingen nagenoeg gelijk is aan 0.

Nochtans rept alleen het rapport A. al van 300 daders.

Volspuiten van kinderen. Met de zegen van de Here Jezus er gratis bij. Moet kunnen toch in Vlaanderen?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 00:31   #256
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rond de 80 % van de bak-ingezetenen bestaat uit ander volk, blijkbaar heeft de Vlaamse justitie nog enige efectiviteit op deze groep. (Maar dat kost de politici ook niet zoveel stemmen)

Van de rk pedoverkrachtende kerelkes weten we dat het aantal daadwerkelijke veroordelingen nagenoeg gelijk is aan 0.

Volspuiten van kinderen. Met de zegen van de Here Jezus er gratis bij. Moet kunnen toch in Vlaanderen?
Nee, dat moet helemaal niet kunnen, dat is gewoon walgelijk en ik denk wel dat iedereen 't daarmee eens is.

Die verjaringswet zou dringend moeten veranderd/aangepast worden.

Ik snap niet dat mensen zo lang wachten tot ze zoiets aangeven, weet jij 't?
Vertel 't me dan.
Oud 28 april 2011, 01:15   #257
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, dat moet helemaal niet kunnen, dat is gewoon walgelijk en ik denk wel dat iedereen 't daarmee eens is.

Die verjaringswet zou dringend moeten veranderd/aangepast worden.

Ik snap niet dat mensen zo lang wachten tot ze zoiets aangeven, weet jij 't?
Vertel 't me dan.
Ik snap niet waarom mensen dit snappen, dit is immers vrij logisch.
Niet iedereen heeft een grote mond en schreeuwt alles van de daken hé.
Daar kunnen veel logische verklaringen voor zijn.
Ik zal er eentje geven.

Een priester in die tijd was een voorbeeldfunctie iedereen keek er naar op. Als je toen als kind bij je ouders toekwam om te zeggen dat hij je aangeraakt had,... dan kreeg je nog een paar oorvegen op de koop toe bij. Als je dat als kind meemaakt,... dan kan je ofwel rebelleren ofwel klap je dicht en zonder je je volledig af van de maatschappij. De golf van aangiftes kan er dus komen doordat de mensen zich beter begrepen voelen door de aandacht die de zaak krijgt.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 28 april 2011 om 01:17.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 07:33   #258
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGard_SGO Bekijk bericht
Hofstade plage word in de wijde buurt ook vaak -en terecht- als marokko strand omschreven. Het is gewoon een feit dat van de aanwezige hangjongeren die er zowat constant zijn, het merendeel van vreemde origine is -als belg geboren of niet- en enkel hun visie van leuke sfeer er hangt.
Van ontspannen gaan sporten of zonnebaden/zwemmen kan je niet echt meer spreken en dat is al meer dan 15 jaar aan het broeien.
Minister Turtel zal er wel een oplossing voor vinden.
Ze deed dat ook met de "onoplosbare" problemen van Kuregem.
Hopelijk mag ze nog lang op post blijven.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 07:55   #259
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik begin stilaan te denken dat uw pedopatertirades eerder gebaseerd zijn op afgunst dan op een afkeer....bespeur ik een latente homosexualiteit ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 13:02   #260
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Ik snap niet waarom mensen dit snappen, dit is immers vrij logisch.
Niet iedereen heeft een grote mond en schreeuwt alles van de daken hé.
Daar kunnen veel logische verklaringen voor zijn.
Ik zal er eentje geven.

Een priester in die tijd was een voorbeeldfunctie iedereen keek er naar op. Als je toen als kind bij je ouders toekwam om te zeggen dat hij je aangeraakt had,... dan kreeg je nog een paar oorvegen op de koop toe bij. Als je dat als kind meemaakt,... dan kan je ofwel rebelleren ofwel klap je dicht en zonder je je volledig af van de maatschappij. De golf van aangiftes kan er dus komen doordat de mensen zich beter begrepen voelen door de aandacht die de zaak krijgt.
Laat dat 'iedereen' er maar af.

Ik herinner me nog dat mijn oma me ooit vertelde dat er bij haar 'n soort van 'pater' op bezoek kwam om haar over te halen, haar zonen naar 'n bepaalde school te sturen, bij die gelegenheid nam die 'pater', mijn vader (nog klein jongetje) op schoot, stilaan ging die viespeuk met zn hand over de billetjes van mn vader, naar boven onder de pijpen van zn korte broekje, mijn oma heeft die kerel met zn klikken en klakken de deur uitgejast nadat ze hem eens goed de mantel had uitgeveegd, ook vertelde ze 't aan eenieder die 't maar wilde horen, aan 't hele dorp zelfs!

Ik ben er haast zeker van dat haar kinderen géén oorveeg kregen als ze met zulke dingen thuiskwamen.

Ook lees ik hier vaak - maar dat terzijde - dat in die tijd 'onze' oma's ook met hoofddoeken rondliepen, mijn oma heeft nooit 'n hoofddoek gedragen, tenzij enkel om haar verse permanent te beschermen tegen weer en wind, noch mijn overgrootmoeder, die in 1900 geboren is, die ik nog gekend heb omdat ze bijna 100 geworden is, droeg nooit 'n hoofddoek, ze gingen trouwens géén van allen ooit naar de kerk, dus zo'n grote invloed had die kerk toen al lang niet meer.

Ik begrijp echt niet waarom mensen zó lang wachten om met hun grieven naar buiten te komen, net nadat de verjaringstermijn verstreken is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be