![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | ||
|
Provinciaal Statenlid
|
Dit is wat ik voorspelde:
Citaat:
Citaat:
U heeft mijn 'subjectief gevoel' gerealiseerd, logisch gevolg is dat mijn 'subjectief gevoel' nu een 'objectieve vaststelling' geworden is. Zie je hoe dat werkt? Inzicht => voorspelling => voorspelling wordt bevestigd. Bedankt voor uw participatie. Waarschijnlijk is uw volgende reactie dat dit helemaal niets te maken heeft met uw atoomtheorie, dit wil daarom niet zeggen dat uw atoomtheorie juist is, ik probeer u aan te tonen dat er meer is in het leven dan uw theorie beweert. Waarom is het heelal donker? Licht komt nooit ergens aan, hierdoor mag men veronderstellen dat het heelal oneindig is. Men kan niet zeggen waar tijd begint en waar tijd eindigt. Ook hierdoor kan men beweren dat tijd oneindig is. Maar laten we uw bewering filosofisch bekijken volgens uw geliefde Hegel. These: Leven is eindig. Anti these: Leven is oneindig. Synthese: Oneindig leven is eindig. In andere woorden: tijdelijk leven. Of zoals Epicurius zei: "Zolang ik er ben, is dood er niet; is de dood er, dan ben ik er niet."
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 24 augustus 2011 om 15:26. |
||
|
|
|
|
|
#242 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het bijzonder kleine zou wel eens kunnen lijken op het bijzonder grote. Hoe dieper we in die materie afdalen hoe groter die gelijkenis wel eens zou kunnen worden. Dat is ergens zo gek nog niet bedacht m.i. Maar om nu te doen dat je het allemaal al weet en er geen twijfel meer is...dat is dan weer kleinmenselijke zwakheid denk ik, het zoeken naar een theorie die een houvast biedt, een antwoord geeft daar waar er geen antwoord nodig is.
|
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#245 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#246 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Verder moet ik wel harrie gelijk geven dat als ge niet wilt dat er op u gescholden wordt, dat je best zelf eens leert beleefd zijn. |
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
Minister-President
|
Een vliegende theepot tussen mars en jupiter is ook mogelijk, en onmogelijk om te ontkrachten. Dat betekent nog altijd niet dat we het moeten geloven.
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik lees van Harrie geen persoonlijke aanvallen, enkel een afwijkende mening. Het zou me storen moest Harrie gebannen worden. Hij blijft ook met zijn mening over God en miniatuurwezentjes binnen het subforum godsdienst voor zover ik weet. Ook 'trollen' zou ik hem niet verwijten. Er zijn véél ergere 'trolls' die hier 'getrollereerd' worden.
|
|
|
|
|
|
#249 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben de enige die het bestaan van GOD werkelijk kan bewijzen als zijnde een oneindig aantal microwezentjes. Maar ene Jezus, die de Zoon van God heet te zijn, die heeft nooit bestaan en is een mythe. Zelfs zijn leer is een hoop tegenstrijdige onzin bij elkaar. Boeddha was helemaal geen God en is qua leer volkomen uit de tijd, en had ook niet veel bijzonders te vertellen. Dan heb je Allah nog: een dictator van de ergste soort. Ik zou zeggen: geef harriechristus een kans, de enige met een werkelijk nieuwe visie op GOD en het heelal. Maar in plaats daarvan word ik al sinds 7 jaar getreiterd en beledigend en belogen en gebannen op vele fora. De mensen zouden zich diep moeten schamen. Dan willen ze Mij nog een troll noemen, maar ze zijn het zelf. |
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is weer een dikke leugen, want je bent het zelf.
Je bent alleen zo dom en jaloers dat je niet kunt verdragen dat ik wel iets bijzonders te vertellen heb. Deze wereld kan niets anders verdragen dan haar eigen middelmatigheid. Ze noemt het ook nog vrijheid, maar het is pure dictatuur. Laatst gewijzigd door harriechristus : 25 augustus 2011 om 11:54. |
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
KORT OVERZICHT BEWIJSVOERING 1 - de microkosmos is een hogere wereld. (gezien het feit dat een atoom ingewikkelder in elkaar zit dan een zonnestelsel en daarbij ook nog eens de hogere natuurwetten van de microkosmos : elektromagnetisme, kwantummechanica, de kernenergie(sterkere kracht), enzovoort. ) 2 - in de toekomst gaan wij het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld. 3 - dan is het best mogelijk dat de microkosmos als hogere wereld ook een ruimtevaartcultuur is en dan komt het heelal (bij verder doordenken) als een logisch systeem in elkaar te zitten. (Oftewel : en die mogelijkheid stijgt tot een zeer grote mate van zekerheid als daardoor het heelal als een logisch systeem in elkaar komt te zitten) Want de microkosmos is dan een eindeloze reeks van steeds hogere ruimtevaartculturen als ruimtelijke realiteit van een eeuwige evolutie. Een evolutie die wij dan ook zelf in de toekomst gaan doorlopen . 4 - En dan kun je ook verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, namelijk op basis van een hogere intelligente ruimtevaartcultuur in de microkosmos. 5 - Dan heb je ook een heelal uit levende wezens in plaats van een dood mechaniek van de wetenschap. 6 - En dan kun je ook nog het bestaan van GOD bewijzen. 7 - En omgekeerd kan ik uit het Godsidee ook mijn atoomtheorie bewijzen. |
|
|
|
|
|
|
#253 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daaraan zal deze wereld onder gaan: niet alleen God te hebben vermoord(door de wetenschap), maar ook nog eens harriechristus de mond te willen snoeren. Dat is de waarheid en niet anders. Citaat:
Het verschil is alleen dat ik de waarheid zeg. De mensen zijn dom, zeer onbeleefd, leugenachtig en zeer laf. Want met zijn allen durven ze wel mij te treiteren. |
||
|
|
|
|
|
#254 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wil je weten wie GOD is, lees dan mijn atoomtheorie, en als je iets niet begrijpt, stel dan vragen in plaats van Mij doorlopend te beledigen en over mijn atoomtheorie te liegen.
http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html |
|
|
|
|
|
#255 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zou juist van discriminatie getuigen als het lagere er niet zou mogen zijn. God heeft immers zelf lagere wezens geschapen: de planten en de dieren en de mensen (en ook de veel lagere levenloze dingen). En zelf is God een hoger wezen: een microwezen. En de macrokosmos, die nu nog lager is, wordt in de toekomst door ons ontwikkeld tot een hogere ruimtevaartcultuur en worden wij zelf microwezens. |
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#257 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mocht je gelijk hebben dan zal ik mijn excuses aanbieden. Zo niet dan blijf ik erbij dat jouw idee dat mijn atoomtheorie te ver gaat slechts een subjectief gevoel is, zonder enige inhoudelijke redenatie. Die heb ik van jou sowieso nog nergens gehoord. Citaat:
Bovendien vertel je nu plotseling het omgekeerde. Eerst ging mijn atoomtheorie te ver en nu is er nog meer in het leven. Alsof ik zelf dat laatste nog niet wist. Dus mijn atoomtheorie kan niet waar zijn omdat er nog meer in het leven is. Dat is dan wel een heel diepzinnige logica. 1 + 1 is geen 2, want er is nog meer in het leven..... Overigens is mijn atoomtheorie en godsleer alles omvattend, dus alles hoort er bij, wat jij ook moge bedenken. Citaat:
De mijne is iets anders, maar ook ik ben van mening dat de tijd eeuwig is en de ruimte eindeloos. Dus dan zijn we het wat dat betreft met elkaar eens. Citaat:
Dus als een eindeloze reeks van dood en wedergeboorte. Citaat:
Je kiest voor de these als zijnde de synthese. Dat is natuurlijk fout en geen echte synthese. De synthese moet zowel de these als de antithese omvatten. Dat is de eindeloosheid. Citaat:
Als je sterft dan verander je in ander leven. 1 - Je ziel komt sowieso bij de microwezentjes terecht (die daar overigens al was) en je lichaam bestaat zelf uit 10^41 microwezentjes. Dus het geheel valt wel uit elkaar, maar alle "onderdelen" = de microwezentjes, blijven leven. Dus 10^41 voudig leef je voort, zowel in hunne zielen als hunne zielen zelf als hunne lichamen. Je bent veel meer dan je zelf beseft. Je wordt het microwezentjes dat je al was. Maar ook ben je de oneindige godheid zelf. |
||||||
|
|
|
|
|
#258 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Banneling
|
Het geheim van het leven is niet... jezelf tot de enige ware God uitroepen.
|
|
|
|
|
|
#260 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo micro zo macro, dat is al een oude gedachte en niks bijzonders, maar mijn atoomtheorie wel. Citaat:
Een inhoudelijk tegenargument heb ik nog niet gehoord in 37 jaar. Dus voor mij is het zo goed als zeker dat het zo is. Lijkt mij geen zwakheid, maar juist van grote kracht te getuigen: geestkracht met name. Citaat:
Daar is ie al heel lang mee bezig. Het antwoord is mijn atoomtheorie. Ook kan ik daarmede het bestaan van God bewijzen. |
|||
|
|
|