![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat je schrijft over marketingmethode van het christelijk geloof is ook straf hoor... de katholieke kerk heeft met vuur en zwaard alles onderworpen. In deze perfekt vergelijkbaar met de methodiek van de moslims. En dus even barbaars, en achterlijk. Het blijft overigens verwonderlijk dat mensen in dit tijdperk nog steeds zingeving vinden in letterlijke lezing van teksten die 2000 of 1400 jaar geleden zijn geschreven door "profeten" die met hun kont in het zand zaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
June 2, 2011 In Egypt, Muslims' Attacks on Copts Increase http://www.memri.org/report/en/0/0/0/0/0/0/5338.htm
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 29 juni 2011 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens ernstige tekst- en algemene geschiedkundige analyse zouden de Koran en de Hadiths in het Bagdad van de Abbasiden te boek gesteld zijn tussen 800 en 950. Voor 800 - 850 is er in de rechtspraak van de "Islamitische vorstenhuizen" geen enkele verwijzing naar de Hadiths of Koran. Daarna wemelt het ervan. De vrome Mohammed is een mythe. Ibn Ishak (750) beschreef hem zoals hij was een vrijgevochten rovershoofdman van de Hedjaz maar geen profeet.
Dit staat niet alleen. Ook de Bijbel is volgens ernstig geschiedkundig onderzoek pas in de 5de - 7de eeuw voor Christus op boek gesteld, naar men vermoed ten tijde van koning Jozias van Judea. Abraham is de mythische oervader net zoals de Romeinen later aannamen "af te stammen" van Remus en Romulus of van Aeneas (Vergilius). Er bestaan ontzettend veel mythen in onze wereld. En zonder Paulus/Saulus, die de Joodse Christensekte aan de Griekse filosofie en het Romeinse rechtsdenken aanpaste, had die godsdienst geen kans gemaakt in het nogal tolerante Antieke polytheïsme. Laatst gewijzigd door fcal : 29 juni 2011 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Vreemdeling
|
![]() Prachtig verwoord ... ik doe het je niet na ... je verdient een plaats in het grote-citaten-boek.
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De Koran is altijd van buiten geleerd en ook nu nog wordt de Koran in mondeling overgeleverd. De moslims zijn de eerste die ooit van bronvermelding gebruikt hebben gemaakt toen de hadieth te boek werd gesteld. En de overleveraars van de historische bronnen over het leven van de profeet saw is een keten die door geleerden zonder een schakel over te schakelen langs verschillende wegen nagechecked wordt. Het is niet omdat u de inleiding gelezen hebt van dummies voor dummies dat u zo arrogant moet pretenderen alsof u het wel iets wetenschappelijk weet te vertellen. Laatst gewijzigd door Moslim! : 29 juni 2011 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Parlementslid
|
![]() so what, menig in het postmodernisme klinkt anders ... Ik vind dat zo oppervlakkig en dom eh. Dat zijn geen discussies. Mensen die lopen te tieren dat religie de wetenschap vermoord (omdat de KK dat gedaan heeft en wellicht opnieuw zou doen is dat een of andere bewezen natuurwet) en dan met zo'n citaat afkomen om iets te bewijzen kan ik al helemaal niet serieus nemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 juni 2011 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Parlementslid
|
![]() Uhu? laten we Nederlands praten dus 'kennis' = u bedoelt waarschijnlijk de Koran (op een erg lompe manier geformuleerd).
Ik heb eerder de indruk dat ik tegen een eeuwenoud stoffig brein praat. Wat een vooroordelen zeg. De vooroordelen ten spijt ken ik wel het verschil tussen wereldse kennis en islamitische kennis als u dat wilt weten. Laatst gewijzigd door Moslim! : 29 juni 2011 om 21:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat de toekomst later brengt zien we nog wel, echter ik vrees dat er vandaag nog erg veel Christelijke invloeden in onze cultuur aanwezig zijn, zelfs Atheïsten zijn in sé ( en dit bedoel ik niet beledigend ) meestal ontkerkelijkte christenen die - of ze het nu graag horen of niet - bij hun vorming beïnvloed zijn geworden door het christendom en er nog steeds waarden van aanhangen. Dat is wat ik bedoelde. Ik wilde zeker niet insinueren dat wij vandaag de dag nog zoals vroeger allen op zondag naar de mis gaan. Ik stel zelf wekelijks vast dat dit niet meer zo is. mvg. Sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat ik me ook afvraag ... wat is volgens jou de precieze definitie van een kalief ? mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zou, zoals U respect vraagt voor uw geloof, ook een minimum aan respect willen vragen voor het mijne. Wil U alstublieft stoppen met het omschrijven van Jezus als "slechts een profeet" ? Wat betreft de twee naturen die 'slechts' een 'dogmatische uitleg' zijn. Mag ik daar uit concluderen dat het geloof zich volgens U tot het oorspronkelijke werk moet beperken en dat enige aanvulling er op fout is ? Want indien u DAT beweert mag U me eens wijzen waar in de Koran er geschreven staat dat meisjes/vrouwen een hoofddoek en/of bourka zouden moeten dragen. Of waar staat er dat Salmon Rushdie vermoord moet worden om maar iets te zeggen ? En als u nu zou afkomen met 'dat is belachelijk want er achteraf aan toegevoegd omdat dat ten tijde van de Mo nog geen issue was' ... tja, dat zijn toch ook dogmatische aanvullingen nietwaar ? Ik heb er de wetenschap niet bijgesleurd, maar als U het doet doe ik mee ![]() Ik ben eigenlijk wel tevreden dat U met 'dat is wetenschappelijk aangetoond' mijn religie tracht te ondergraven. Op zich mij niet gelaten hoor, maar dat gaat wel in twee richtingen. Volgens U primeert de wetenschap dus over religie (lees : ook de Islam). Dat is een verfrissende gedachte. Herman Somers heeft een aantal jaren geleden namelijk in zijn boek 'Een andere Mohammed' (1993) op nuchtere en wetenschappelijke wijze aangetoond dat de grondlegger van de Islam aan uitverkiezingswaan en sensoriële hallucinaties leed ( lees : hij was geestesziek ). Professor Somers deed dit overigens aan de hand van contemporaine Arabische bronnen ( kwestie dat je het niet kan afdoen als Middeleeuwse christelijke propaganda ). Reactie ? ![]() mvg. Sint Ignacius
Laatst gewijzigd door UFSIA : 29 juni 2011 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |