![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Banneling
|
![]() Moet altijd bekeken wrden in relatie tot het BNP. De VS heeft het best uitgeruste en dus ook heel dure leger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nonsens zoals blijkt uit de statistiek waarnaar link . Voor België is dat 50%.Voor de VS 38,9%. België heeft zo ongeveer het hoogste cijfer na Zweden. Inzake belastingdruk is hetverschil nog aanzienlijk groter tussen VS en België (26,9 tegenover 46,5). Uw cijfers zijn fantasie. http://www.google.be/url?url=http://...ed=0CEEQygQwAg Laatst gewijzigd door MAX BAUER : 7 augustus 2011 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Valse beschuldigingen. Je komt hier met een nieuwe link af, die kan ik dus niet gemanipuleerd hebben. De gegevens in je eigen link gingen over het militair budget in % BNP. Ik betwist ze niet. Ze kloppen met wat ik al eerder zag, elders. Ik raak jouw loze beschuldigingen beu. Nu, voor wat je nieuwe gegevens over de begroting versus BNP betreft: Ik ga die nu eerst voor het eerst eens bekijken. Momentje. Ik kan j e gegevens over de USA niet aanvaarden, omdat die tegengesproken worden door de Washington Post, en hou me dus aan 25% ipv aan de 39% van wikipedia. The Wikipedia project suffers systemic bias Ik heb geen reden om wikipedia meer t evrtrouwen dan the WP. Er kan ook een verschil zijn tussen Begroting (budget) en General Expenditure. Ik heb het over begroting en heb begrotingscijfers geciteerd. Misschien is er ook verwarring mogelijk tussen bnp en bbp. Misschien zijn de cijfers van de WP in bbp.Dat zijn zaken die ik moet controleren. Je zou dus zowel de begrotingscijfers moeten citeren als het gross national product afzonderlijk moeten geciteerd zien om te vergelijken of we het wel over dezelfde cijfers hebben die we naast elkaar leggen. Voor wat België betreft, zal en kan ik geen oordeel vellen, voor dezelfde reden. En omdat mogelijks mijn eigen berekening daar verkeerd is . Ik heb met een begroting gewerkt van 60 miljard € en een BNP van 530 miljard $, gevonden op wikipedia. Dat laatste gegeven kan ook verkeerd zijn. (De begroting klopt ongeveer wel). In dat geval heeft wiki mij in de fout gelokt. Ik wacht verdere bronnen af (moet nog een pdf-ke nalezen daarover) Mij lijkt jouw 50% op het gevoel af aannemelijker, moet ik zeggen. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 augustus 2011 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ha zo, de verliezer verliest niet. Vietnam werd democratisch verwesterd en de communisten verdreven. Het gevoel van nationale vernedering was onterecht Het wegdeemsteren van de VS als 's werelds supermarkt en supermacht een hallucinatie. Droom zelf maar verder |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het hoge cijfer van Belgie wordt veelvuldig vermeld in politieke discussies. Niets bijzonders aan dus. Dat de VS een stuk lager scoort is niet verwonderlijk . Laatst gewijzigd door MAX BAUER : 7 augustus 2011 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Had de VS dezelfde militaireondersteuning blijven geven als in 1972 zou het offensief van 1975 ook mislukt zijn. De VS zal gezien de omvang van zijn economie altijd een supermact kunnen bijven. Dat stelt geen probleem zolang de wil daartoe bestaat. Laatst gewijzigd door MAX BAUER : 7 augustus 2011 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Banneling
|
![]() @ Max Bauer
In moet je waarschuwen dat we zodra we eenstemmigheid bereiken over de ratio begroting/bnp en dat blijken jouw cijfers te zijn, (VS 38%, België 50% -uit het hoofd) dat ik dan moet besluiten dat de VS een BIg Gouvernment heeft van de helft van België (proportioneel) en dat het grootste gedeelte daarvan dan uit militaire uitgaven bestaat. Dat noemt de GOP (de republikeinen) dan Big Government ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 7 augustus 2011 om 18:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Banneling
|
![]() [quote=eno2;5612965]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn overigens niet mijn cijfers. Ik citeer ze gewoon. Laatst gewijzigd door MAX BAUER : 7 augustus 2011 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het klopt dat de militairen daarvan 20% nemen. Mee eens. Maar er is geen enkele andere afzonderlijke begrotingspost die over die 20% gaat. Maw: er zijn geen andere, grotere begrotingsposten.(ze zitten haast allemaal op of rond de 20%) Maar ik zei eerder al dat een even grote koek naar het militair-industrieel complex gaat onder ANDERE begrotingsposten!! Ook nog!!! Dus in feite is het militair budget ontegensprekelijk het grootste België, en ik zeg dit uit het hoofd, blijft onder de vier procent militaire uitgaven En dan maar volhouden dat 20% geen Big Government is. ![]() De ontlasting van de rijken (properder gezegd, de ont-belasting van de rijken) plus het opvoeren van de uitgaven aan twee oorlogen geeft de VS natuurlijk naar de rand van het failliet gebracht en wie er zal moeten voor opdraaien volgens deze NOODDEAL zijn de mensen in sociale progamma's. Dat is QUASI- crimineel. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 augustus 2011 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De VS heeft op geen enkele manier een big government want het scoort beduidend lager dan sommige europese staten zoals bijvoorbeeld belgie. De VS heeft ook geen onevenredig groot leger. Het heeft gewoon de beste uitrusting en dat kost veel geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reeds in het begin v.d. laatste Balkanoorlog werd de spitstechnologische "onzichtbare" bommenwerper neergehaald door een Servische (Russische ?) raket... In verhouding tot de bevolking is het leger v.d. VS inderdaad niet overdreven groot. Het beschikt wel over een enorme hoeveelheid materieel. Als er ergens in de wereld een konflikt uitbreekt waar de VS. belang bij hebben, dan vaart er quasi onmiddellijk een enorm vliegdekschip in die richting. De VS hebben nl. op alle wereldzeeën minstens één zo'n kanjer aanwezig + duikboten +... De rest laat ik over aan ieders verbeelding |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De oplossing die de Chinezen voorstellen om de dalende Dollar te counteren is zeer drastisch te noemen. Ze pleiten nu openlijk voor een nieuwe wereldmunt, die de nieuwe standaard moet worden op de Internationale financiële markten.
Indien China in versneld tempo zijn Dollars van de hand gaat doen is het hek van de dam. http://www.dollarkoers.nl/ Ben nog aan het bekijken wat de andere markten doen, maar voorlopig ziet het ernaar uit dat de Bel20 voor de 11e dag op rij zwaar in het rood zal gaan. Ben eens benieuwd wat dat gaat geven als New York open gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Landen als Frankrijk en Engeland kunnen zich momenteel een of twee relatief kleine carriers permitteren. Amerika heeft er in totaal een stuk of 11 met nog een paar in de mottenballen. Niet alle 11 zijn operationeel, er zijn er altijd wel twee voor onderhoud in dok. Maar evengoed ......
Rusland heeft geloof ik nog 1 functionerende carrier ....... China heeft een half afgebouwde overgenomen.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 8 augustus 2011 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen: een v.d. eerste keren dat zo'n stealth werd ingezet boven écht gevaarlijk gebied, werd hij deskundig neergehaald. Dit gebeurde door troepen die werden aanzien als "een bende amateurs en macho's". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij zo'n carrier zwemt er altijd een nucleaire duikboot rond. In de nabijheid varen ook enkele duikbootbestrijders + ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door MAX BAUER : 8 augustus 2011 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze zagen er wel cool uit, maar hun vorm was het resultaat van design-programma's uit de jaren '70, toen de CPU-kracht nog vrij zwak was en wat een zeer hoekig vliegtuig opleverde. (resultaat van een optimalisatie-programma voor radar-deflectie) Resultaat was een notoir onstabiel en zeer moeilijk te hanteren vliegtuig. Latere stealth vliegtuigen zoals de B2 en de F22 waren al veer verder ontwikkeld (veel betere cpu's tegen die tijd_ en hadden die problemen niet meer. Technologie heeft tijd nodig om te rijpen, veel tijd soms. Het is zeer lichtzinnig om te oordelen over een ' vroege versie'. |
|
![]() |
![]() |