![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat U maar blindelings leiden door deze Eurocraten/Technocraten... Of is het moedwillig ? Laatst gewijzigd door zonbron : 7 december 2011 om 00:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Banneling
|
![]() Moedwillig en met veel enthousiasme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sterker Zuid Europa is vaak competitief genoeg en dan ben je ook binnen een monetaire unie niet competitief genoeg. Zij moeten hervormen om competitief te worden, sterker het spreekt tegen hun politici dat ze dat niet deden toen ze het weliswaar beter deden, maar ze toch meer kochten dan verkochten van hun andere Euro-landen. Sterker de Euro is ooit een soort supersize D-Mark genoemd; en zeker de huidige AAA Euro Landen kunnen zo opereren; willen de probleem-landen de Euro, dan moeten ze hervormen om op dat niveau te komen. Anderzijds horen die landen die hervormen ook steun te krijgen. Wat de ideale begrotingsnormen betreft, toen Duitsland en (meer verwacht) Frankrijk daar van afweken, lieten alle Europese collegae, ondanks eerder toegezegde steun, de Nederlandse minister van Financien Zalm in zijn eentje die kolen uit het vuur halen (bv Reynders 'bedacht' zich......).
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 7 december 2011 om 01:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Banneling
|
![]() Zijn er nog meer wereldbolbepalende positieve politieke projecten waarvan de onmiskenbare verdienste voor vrede en welvaart je ontgaat?
LIbië had je ook al verkeerd.... Er is teveel politieke wil en politiek kapitaal in de EU gestopt en nog aanwezig om een terugdraaien reëel te maken. De te verwachten toekomstige voordelen zijn te groot, de nadelen van een onwaarschijnlijke fragmentatie nog veel groter. De klok wordt niet teruggedraaid. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 december 2011 om 01:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Banneling
|
![]() Ik erger me dood aan het isolationisme van Engeland.
Vooral aan het isolationisme van Cameron. Die moesten ze op een onbewoond eiland colloqueren ![]() Maar het zal zonder die hautaine Engelse stijve onderlijven en onderlippen ook wel lukken. Twaalf procent begrotingstekort! Dat moeten we in de €-zone niet hebben!!! Laatst gewijzigd door eno2 : 9 december 2011 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Parlementslid
|
![]() Imperialisme houdt niet zo van dwarsliggers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Banneling
|
![]() Hebt ge nog kortere scheefslaande slogans?
Cameron moet de City beschermen tegen regulatie. Dat zijn geen imperialisten-toeren.... ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 9 december 2011 om 14:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Net nu nieuws naar buiten kwam dat ook hun rente aan het stijgen is en hun export cijfers veel lager zijn uitgevallen dan verwacht! Btw, ken je het spelletje 'Mens erger je niet' ? Waarom moet jij je ergeren om het feit dat G-B zijn boekhouding zélf wil doen en zich niet de les wil laten spellen door Merkozy. Ik denk dat dit het récht is van iedere staat, of ben ik verkeerd? Erger je je dan ook zo over Zwitserland, nota bene omsingeld door de Europese Unie-landen? Nog zo een land dat het zo verschrikkelijk slecht doet. Proud to have a stiff upper lip ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze hebben hun schuld pas in 2010 afbetaald omdat overeengekomen was dat zou gebeuren in de 20 jaar NA de hereniging van duitsland. En de buitenlandse schuld van duitsland is zowat de helft van die van de UK. http://www.indexmundi.com/map/?t=0&v=94&r=eu&l=en Country Name Debt - external (Billion US$) United Kingdom 8,981 Germany 4,713 Citaat:
Constant zitten bedelen om uitzonderingsmaatregelen terwijl men toch een poot tussen de deur wil houden is gewoon zielig. Het UK heeft blijkbaar als enige doelstelling verhinderen dat het EU blok verder integreert. Wel, dat ze er dan uitstappen en de gevolgen dragen, het is nu wel duidelijk dat ze geen deel zijn van een oplossing maar een (groot) deel van het probleem. Kunnen ze terug naar hun splendid isolation. Enkel nog Ulster teruggeven aan Ierland en voor de rest kunnen we het UK dan rustig vergeten. Misschien op termijn terug een visa-regime invoeren? ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 9 december 2011 om 16:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De hoofdsaboteur van de EU schoppen ze er in Engeland wel uit bij de volgende verkiezingen of eerder. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 december 2011 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Banneling
|
![]() Eeen paar belangrijke bijstellingen die de EU sterker maken:
Ook wordt de unanimiteitsregel opgeheven, zodat men met 85 procent van de stemmen zal kunnen oordelen of men al dan niet geld geeft aan een land. Ook wordt de verdedigingsgordel tegen de speculatie versterkt, doordat het permanent noodfonds (ESM) een jaar sneller zal worden opgezet, vanaf juli 2012 |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Banneling
|
![]() 't Is afgelopen met de EU-crisis. We gaan er niks meer van horen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | ||