![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 november 2011 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ik die voor mijn neus krijg ter controle gaat ie linea recta terug met een pinnige opmerking er gratis bij. afdeling communicatie....wat een schande. Jullie Vlamingen worden letterlijk uitgelachen door dit soort mensen en jullie staan er bij en kijken er naar.
![]() |
![]() |
#243 |
|
![]() even uw tekst verbetert:
niemand maakt me wijs dat die tekst door een mens is vertaald.
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U moet mijn teksten niet verbeteren. Dat is voor niks goed. En ik zou het ook maar niet meer doen, want anders ga ik ook eens beginnen met uw teksten te 'verbeteren'.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 november 2011 om 13:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zou beter een referendum worden gehouden over het invullen van artikel 35 van de huidige grendelgrondwet en het consequent invoeren van het confederalisme. Uit opiniepeilingen (vraag me nu niet welke, ik weet het niet meer) is gebleken dat daarvoor in Vlaanderen een duidelijke meerderheid is. Maar ja, zoals met zoveel wenselijke en nuttige hervormingen in deze koekoeksstaat zal er een andere voorkeur uit de bus komen bij de francofonen. Het zal toch een keer tot een forcing moeten komen hoor. De Vlamingen zullen niet eeuwig het hoofd deemoedig buigen en "dan maar niet" prevelen.
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zouden ze ook geen franstalige tekst kunnen publiceren als de franstaligen op congé zijn? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 9 november 2011 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Banneling
|
![]() Wat ook leuk is, is om de zogenaamde "Nederlandse" tekst via diezelfde google eens terug in het Frans te vertalen. Ik denk dat de meesten onder ons tot grote verbazing van het Oosten, dit beter zullen begrijpen dan de "nederlandse" tekst:
dit was de vertaling van het pamflet van de Burgemeester de Bruxelles: 'Sinds 1994, de Stad Brussel is om te investeren in stedelijke vernieuwing wijken onveilig. Met dit wijkcontract Bloemenhof als de 14de ontwerp, de Stad is de Brusselse gemeente met de meeste wijkcontracten op zijn naam staan.' en Français klinkt dat blijkbaar als: «Depuis 1994, la Ville est d'investir dans le renouvellement urbain des quartiers dangereux. Ce contrat de quartier Bloemenhof que le projet de 14e, la Ville de la municipalité de Bruxelles avec la plupart des contrats de quartier �* son nom. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Franstaligen zijn dus volgens jou per definitie nooit tweetalig ook niet als ze in een tweetalig Gewest werken. Zouden Vlamingen dan ook dubbel betaald worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
|
![]() Citaat:
Tip: eisen tweetalige Franstaligen om in het Nederlands bediend te worden in Brussel? Laatst gewijzigd door pajoske : 9 november 2011 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat denk jij: eisen tweetalige Nederlandstaligen om in het Frans bediend te worden in Brussel? toch ook niet? Maar blijkbaar weet je niet goed waarover het hier gaat: als de vlamingen op verlof zijn kunnen de franstaligen blijkbaar geen tekst vertalen naar het nederlands. Daaruit besluit ik dat er op het kabinet van de burgemeester geen tweetalige franstaligen zitten. Kunt ge volgen? En dan gaan we het even over het verschil tussen "klant" en "ambtenaar" hebben: een klant kan in het tweetalige Brussel eisen dat men in het Frans dan wel in het Nederlands wordt bediend (ik bedoel een klant bij het openbaar bestuur, een winkel moet zelf maar weten wat ze willen: spreken ze geen Nederlands dan ga ik naar een andere winkel. Moet ik echter bij de dienst bevolking zijn, dan heb ik geen keuze). De ambtenaar moet verplicht tweetalig zijn, zodat hij/zij elke klant kan bedienen in de twee talen naar keuze; Dus ook een franstalige zou tweetalig moeten zijn en dus ook het nederlands machtig en niet zomaar een googeltje doen. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 9 november 2011 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Banneling
|
![]() ![]() als zowel de franstaligen als de nederlandstaligen met verlof waren, dan waren het de kabouterkes. En die zouden ook tweetalig moeten zijn. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 9 november 2011 om 14:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Blijft de vraag waarom er niet één Nederlandstalige aanwezig was als het toch zo belangrijk is om door een Nederlandstalige ambtenaar te worden bediend. Zij werden toch niet allemaal verplicht om verlof te nemen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |||
Banneling
|
![]() De taalwetten gaan altijd over het contact met de overheid. Winkels mogen de taal hanteren die ze willen: chinees, kantonees, swahili of urdu. het is dan aan de klant te beslissen of ze in die winkel willen geholpen worden.
Officiele zaken zoals contracten moeten dan weer wel de taalwetten volgen, zo ook het personeelsbeleid in de privéfirma's. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat zou het misschien moeten zijn. De realiteit is anders (dank je wel klootjesvolk): Er zijn veel meer mensen die Frans spreken in Belgie dan Nederlands. Belgie is een Franstalig land waarin ook Nederlands- (of was het Vlaams-?) taligen wonen. Citaat:
Vlaamse radio > 90% Engels Vlaamse tv > 85% Engels Eigenvolk > 50 % ondertiteld. Regeringsonderhandelingen > Frans (op Vlaams verzoek) Tot dat deze vier puntjes zijn 'weggewerkt' heeft Vlaanderen Brussel niets te leren over 'respect'. Sterker, gezeur over een tekstje , dat net zo goed van een dialectburpende provinciaal afkomstig kan zijn, is kabouterpraat. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 november 2011 om 17:52. |
|||
![]() |
![]() |