Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2012, 20:27   #241
cairn
Lokaal Raadslid

Standaard

Mijn vrouw draagt ook een hoedje of sjaal op het hoofd artisjok.

Omdat ze geen haren meer heeft,kanker....

Ik wens U dan ook hetzelfde,want de dag dat mijn vrouw hopelijk haar haren terugkrijgt,mag U voor men part verder lopen en kaal als een kont.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 20:29   #242
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik maak mij niet zozeer druk over die vrouwen zelf. Wel over de achterliggende gedachte waarom ze dit of dat kledingstuk dienen te dragen. In geval van religies bemerk ik een iets te grote uniformiteit zodat ik mij de vraag stel hoeveel er van nog een vrije individuele keuze is.
Vrouwen moeten het recht hebben zich te uiten via hun kledij als stom kalf en/of ondergeschikte sloof van hun man.
Verbieden van islamitische hoofddoeken moet je dus vermijden.
Oud 4 januari 2012, 20:32   #243
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Voila, we zijn het eens.

Iedereen draagt wat hij zelf wil dragen.
Voila
Citaat:
Geen verbod van topje met spaghetti-bandjes en geen verbod van hoofddoek.
Ik denk niet dat die topjes met spaghetti-bandjes gewenst zijn voor buschauffeurs.
Citaat:
En ook geen mensen die het dragen scheef bekijken.
En waarom zou ik niet naar die topjes met spaghetti-bandjes mogen kijken ?
Doen ze het niet juist om op te vallen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 20:59   #244
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan je begrijpen dat er vrouwen zijn die geen korte rok wensen te dragen omdat ze dat onzedig vinden?
Kan je begrijpen dat er vrouwen zijn die nooit met een topje met spaghetti-bandjes willen rondlopen, omdat ze dit onzedig vinden.

Kan je begrijpen dat door verschillende mensen er andere grenzen getrokken worden, waar zedig eindigt en onzedig begint?
.
en spannen die zedigheidsseuten ook allemaal een proces in als ze van hun baas een cardiganneke over hun spagetti bandjes moeten dragen?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 21:38   #245
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
en spannen die zedigheidsseuten ook allemaal een proces in als ze van hun baas een cardiganneke over hun spagetti bandjes moeten dragen?
Artisjokske associeert hoofddoekloos met onzedig. Zo ver is het al gekomen.
Hoofddoekloze moslim baby, kleuter en tienermeiskes zijn dus onzedige sletten of zo? Vanaf welke leeftijd zou Artisjokske moslimhaar onzedig beschouwen? 10 jaar, 15 jaar, 18 jaar?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 21:56   #246
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Artisjokske associeert hoofddoekloos met onzedig. Zo ver is het al gekomen.
Hoofddoekloze moslim baby, kleuter en tienermeiskes zijn dus onzedige sletten of zo? Vanaf welke leeftijd zou Artisjokske moslimhaar onzedig beschouwen? 10 jaar, 15 jaar, 18 jaar?
Mogen moslima's in feite hun schaamhaar afscheren ?
En zo ja, mag dat met de tondeuse of moet dat op traditioneel ambachtelijke wijze.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 22:45   #247
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
En zo ja, mag dat met de tondeuse of moet dat op traditioneel ambachtelijke wijze.
Op moslimwijze wordt dat uitgerukt door hun echtgenoot: met zijn tanden, na een rituele reiniging (van zijn tanden wel te verstaan, drie maal poetsen met sensodyne, kont gekeerd naar Mekka, onder het opzeggen van drie fadronsen en zeven aveemarias)

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 4 januari 2012 om 22:45.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 10:30   #248
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je begrijpen dat er vrouwen zijn die geen korte rok wensen te dragen omdat ze dat onzedig vinden?
Kan je begrijpen dat er vrouwen zijn die nooit met een topje met spaghetti-bandjes willen rondlopen, omdat ze dit onzedig vinden.

Kan je begrijpen dat door verschillende mensen er andere grenzen getrokken worden, waar zedig eindigt en onzedig begint?

Dat is alles wat je merkt, wat reclame en 1 artikeltje in Flair?

Er zijn mensen die weinig tot geen weerstand bieden.
We leren dat onze kinderen ook niet echt. We leren hen om te gehoorzamen.

Wat wil je insinueren met deze vraag? Het is de schuld van degene die het beeld aanvaardt, ze moeten maar sterker zijn?

Iets dergelijks beweerde ik niet, hé

Het is wel duidelijke dat jij hier zaken van de pot rukt.
Ik draag geen korte rokken meer omdat ik vind dat mijn benen daar niet mooi genoeg meer voor zijn. Vroeger heb ik dat altijd wel heel graag gedragen. Ik kan vrouwen die nog geen lichamelijke foutjes hebben die ze willen verbergen alleen maar aanraden ervan te genieten. In de Bijbel staat dat ge uw licht niet onder de korenmaat moet verschuilen.
In principe is iedereen vrij om te dragen wat hij/zij wilt. Maar het is wel verkeerd om zich een bepaalde kledingsstijl aan te meten die wil uitdrukken dat men beter is dan andere mensen en dat gevoel geven de hoofddoeken ons maar al te graag.
Hoofddoeken op pasfoto's zijn schandalig! Zeker omdat andere mensen niet de minste privacy meer wordt gegund.
Boerka's en nikaabs zijn schandalig! Ze symboliseren de onderdrukking van de vrouw en maken het mogelijk voor gelijk wie om vermomd over straat te lopen.
Oud 5 januari 2012, 10:33   #249
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik draag geen korte rokken meer omdat ik vind dat mijn benen daar niet mooi genoeg meer voor zijn. Vroeger heb ik dat altijd wel heel graag gedragen. Ik kan vrouwen die nog geen lichamelijke foutjes hebben die ze willen verbergen alleen maar aanraden ervan te genieten. In de Bijbel staat dat ge uw licht niet onder de korenmaat moet verschuilen.
In principe is iedereen vrij om te dragen wat hij/zij wilt. Maar het is wel verkeerd om zich een bepaalde kledingsstijl aan te meten die wil uitdrukken dat men beter is dan andere mensen en dat gevoel geven de hoofddoeken ons maar al te graag.
Hoofddoeken op pasfoto's zijn schandalig! Zeker omdat andere mensen niet de minste privacy meer wordt gegund.
Boerka's en nikaabs zijn schandalig! Ze symboliseren de onderdrukking van de vrouw en maken het mogelijk voor gelijk wie om vermomd over straat te lopen.
Je houdt je ook niet straf aan je eigen principe.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 10:43   #250
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
ik meen ergens te hebben gelezen dat het best geëpileerd wordt (uitgetrokken dus). Dit liefst VOORDAT het mannetje zijn eigendom gaat controleren. Weldegelijk "eigendom" want het betalen van de bruidsschat impliceert het alleenrecht op de vagina+baarmoeder.

ze mogen ondertussen ook wel scheren of crème gebruiken precies:
http://www.askimam.org/fatwa/fatwa.p...c93fd1c5656c0d
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 10:44   #251
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommige verknipte extreemlinksen vinden dat moslima's het recht hebben om overal en altijd met dat onderdrukkingssymbool op hun hoofd rond te lopen. Onderdrukking is een mensenrecht volgens hen. Ze maken zich druk om een topje met spagettibandjes en vinden het anderzijds doodnormaal dat miljoenen vrouwen dermate gehersenspoeld worden dat ze denken dat onbedekt haar onzedig en sletterig is. De artisjokskes van deze wereld kiezen de zijde van de onderdrukkers: zij zijn de bondgenoten van de ayatollahs, taliban, macho's, religieuze politie, en islamistische Goebelsen.
Oud 5 januari 2012, 10:47   #252
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
ik meen ergens te hebben gelezen dat het best geëpileerd wordt (uitgetrokken dus). Dit liefst VOORDAT het mannetje zijn eigendom gaat controleren. Weldegelijk "eigendom" want het betalen van de bruidsschat impliceert het alleenrecht op de vagina+baarmoeder.

Het mannetje gaat zijn eigendom ook markeren met een hoofddoek. De boodschap is duidelijk : opgelet niet kijken, dit is mijn exclusief eigendom. De hoofddoek is zoals het brandmerk bij kuddedieren. Alleen artisjokske vindt dat muzels hun vrouw zo mogen vernederen. Slecht karakter zeker?
Oud 5 januari 2012, 11:08   #253
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Een minderjarige een sluier of hoofddoekje laten dragen betekent haar op de meest grove wijze op de seksuele markt brengen, haar een trauma toebrengen waardoor de toekomstige vrouw voorgoed naar lichaam en geest getekend is. De sluier opleggen aan een meisje is letterlijk misbruik van haar maken; haar lichaam kenbaar maken als lustobject, bestemd voor de man.’
Het citaat komt uit ‘weg met de sluier!’ (uitgeverij Contact) van Chardortt Djavann (35), een Iraanse die in Parijs woont en werkt.

Citaat:
Sluier of hoofddoekje: achter allebei gaat dezelfde discriminatie schuil, zegt ze. Djavann neemt niet alleen imams, mollahs en islamitische intellectuelen op de korrel, ze maakt ook brandhout van westerse politici en intellectuelen die pleiten voor tolerantie voor de hoofddoek. ‘Wie zoiets zegt, moet beseffen dat hij islamitische dictaturen steunt,’ schrijft ze
Citaat:
Verreweg de meeste jonge vrouwen die hier een hoofddoek dragen, doen dat omdat ze onder druk worden gezet: door hun ouders, door hun broers, door hun man. Die constante druk wordt zwaar onderschat, vind ik. In Frankrijk komt daar stilaan wat verandering in, na een aantal beklijvende tv-reportages waarin jonge moslimmeisjes durfden te getuigen over de slagen, de beledigingen en zelfs de verkrachtingen die ze hadden ondergaan omdat ze weigerden de hoofddoek te dragen. “Het klopt dat een minderheid vrijwillig voor de hoofddoek kiest en zegt: ‘De sluier is mijn cultuur. De sluier is mijn vrijheid.’ Maar een minderheid van de jongeren kiest er ook vrijwillig voor om heroïne te spuiten. Moeten we dat dan ook tolereren, of zelfs goedkeuren? Wat een kromme redenering! Ik kan slavernij toch niet goedkeuren omdat er een paar mensen zijn die zeggen dat ze vrijwillig slaaf willen worden? Ik noem die heel kleine minderheid van vrijwillige hoofddoekdragers kapo’s (de term die werd gebruikt voor de kampbewaarders van de nazi-concentratiekampen, red.) Die kapo’s zijn gerecupereerd door de islamisten – dat gevaar wordt in West-Europa permanent onderschat.” “Het is ook een fabeltje dat de sluier vrouwen beschermt. Ondanks de sluiers richten verkrachting en prostitutie echte verwoestingen aan in moslimlanden; pedofilie is er wijdverbreid, want er is geen enkele wet die kinderen beschermt. Vrouwen die beweren dat ze dankzij de sluier vrij zijn, zouden misschien eens een kijkje moeten gaan nemen in Afganistan”.
Die kapo's worden niet enkel gerecupereerd door de islamisten maar ook de artisjokken. Dat is een nog gevaarlijker evolutie.

http://dutch.faithfreedom.org/2010/0...-voor-vrouwen/
Oud 5 januari 2012, 11:21   #254
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je houdt je ook niet straf aan je eigen principe.
Een hoofddoek is in deze context geen kleding maar enkel een symbool.
Heeft dus niets met mijn principes te maken.
Oud 5 januari 2012, 11:24   #255
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Epileren? Aiaiaiaiaiaiaiaiaiai
Oud 5 januari 2012, 11:25   #256
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een hoofddoek is in deze context geen kleding maar enkel een symbool.
Heeft dus niets met mijn principes te maken.
Er is geen contradictie in je opvatting.
Je kan tolereren dat iemand zich met hoofddoek tooit, maar er tezelfdertijd een heel negatieve opvatting over hebben.
Oud 5 januari 2012, 11:27   #257
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In hoeverre dat van die "eigendom" klopt, hebben we weer in het nieuws mogen zien : een 14-jarig Afghaans meisje dat uitgehuwelijkt wordt, door haar schoonfamilie een jaar lang opgesloten en gemarteld wordt en nu gelukkig bevrijd is. Hoeveel andere meisjes moeten ditzelfde lot ondergaan en worden niet bevrijd? En die hoofddoek, die boerka en al die andere vodden helpen mee aan de onderdrukking van islamitische meisjes en vrouwen. Wie dat niet inziet, is blind of heeft sadistische trekjes.
Oud 5 januari 2012, 11:29   #258
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Er is geen contradictie in je opvatting.
Je kan tolereren dat iemand zich met hoofddoek tooit, maar er tezelfdertijd een heel negatieve opvatting over hebben.
Inderdaad, dat is geen contradictie, aangezien je ondanks die heel negatieve opvatting, je je niet gaat moeien; maar tolerant zijnde, verdraagt dat iemand een hoofddoek draagt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 11:30   #259
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Het citaat komt uit ‘weg met de sluier!’ (uitgeverij Contact) van Chardortt Djavann (35), een Iraanse die in Parijs woont en werkt.

Die kapo's worden niet enkel gerecupereerd door de islamisten maar ook de artisjokken. Dat is een nog gevaarlijker evolutie.

http://dutch.faithfreedom.org/2010/0...-voor-vrouwen/
Het is de stem van de rede die hier spreekt.
Jammer genoeg zullen godsdienstige fanatici Djavann en andere gematigden altijd proberen te overstemmen.
Oud 5 januari 2012, 11:31   #260
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat is geen contradictie, aangezien je ondanks die heel negatieve opvatting, je je niet gaat moeien; maar tolerant zijnde, verdraagt dat iemand een hoofddoek draagt.
Nochtans ben jij het die Marie van de Koster inconsistentie verwijt, waar ze er niet hoeft te zijn...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be