![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Enquete | |||
Ik verwerp hem |
![]() ![]() ![]() |
52 | 74,29% |
Hij is mijn premier en in steun hem |
![]() ![]() ![]() |
18 | 25,71% |
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En toen lazen we dat Rutte vol lof sprak over Di rupo's Nederlands.
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 januari 2012 om 19:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Vreemdeling
|
![]() Wat heeft iemands religie te maken met zijn politieke capaciteiten?
![]() |
#244 |
Banneling
|
![]() ik heb al geschreven dat Nederland een beleefde premier heeft. Bespaar uzelf dus wat dat betreft de moeite.
geef dan nu de link waar we kunnen vernemen dat de Nederlanders enthousiast waren over het broebeltaaltje Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 januari 2012 om 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Franse Revolutie was trouwens niet "Frans". De Verlichting werd in Frankrijk "la mode anglaise" of "spinozisme" (naar de Joodse filosoof Baruch Spinoza) genoemd. De Franse Verlichtingsfilosofen aapten dus buitenlandse modes na. Zie hierover het recente boek van Jonathan Israel, Radical Enlightenment (de man kan geen twee woorden over de Verlichting uitspreken zonder het over de Joden-emancipatie te hebben). De Joden-emancipatie was trouwens veeleer het gevolg van de macht en rijkdom die de Joden hadden verworven na de Dertigjarige Oorlog dan van eender welke intrinsieke kwaliteiten van hun kant. De Franse Revolutie was in wezen een poging van de Franse burgerij om het Engelse parlementarisme van de Glorieuze Revolutie (1688) in Frankrijk in te voeren. Een premature opstoot van politiek liberalisme die later werd gecounterd door de radicalen (jacobijnen en sans-culotten) en nog later door Napoleon die een protofascistisch regime aan de macht bracht. Wat dat laatste betreft, is het ook veelzeggend dat Lenin Robespierre eerde en Hitler en Mussolini Napoleon Bonaparte. Het was ook een sociale revolutie, waarbij de aanstokers konden profiteren van het feit dat Frankrijk zich tot zijn nek in de schulden had gestoken door de vele oorlogen die het (vooral met Engeland) had gevoerd. Grote staatsschuld, naast mislukte experimenten met papiergeld (cf. John Law), leidde tot grote belastingdruk, wat uiteindelijk de strik om de hals van de monarchie en het Ancien Régime zou worden. Voorafgaand aan de Franse Revolutie had de desintegratie van de Europese beschaving ook al op verschillende andere terreinen plaatsgevonden. De twee belangrijkste: politiek gezien, het feit dat het Heilig Roomse Rijk uitgeteld was na 1648; spiritueel en intellectueel, het einde van de scholastiek (en daarmee de continuïteit tussen het klassieke en het katholieke Europa). De opkomst van het rationalisme en het protestantisme heeft Europa op beide terreinen de doodsteek gegeven. Tot slot: ook niet onbelangrijk was de verdrijving van de Joden (Marranos) uit Spanje na de Reconquista (1492). Tijdens de calvinistische dictatuur van Cromwell werden velen van hen in Engeland verwelkomd (nadat ze drie eeuwen lang van het grondgebied verbannen waren geweest). Anderen, zoals de voorouders van "onze" Spinoza, gingen naar Nederland, waar ze godsdienstvrijheid genoten (iets wat katholieken in de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden niét hadden). Zo is, in een notendop uitgelegd, Europa van een Grieks-Romeinse en nadien een Rooms-Germaanse beschaving in de huidige "Joods-calvinistische" beschaving veranderd. Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 30 januari 2012 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U schreef dat de Nederlandse kranten Elio door de grond boorden van kritiek nav zn slecht Nederlands. Ik heb je een link gegeven waar het tegengestelde beweerd werd. Misschien kunt u me even helpen en vertellen waar Nederlanders Elio door de grond boren vanwege zn slecht NL.
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik beschouw de Nederlandse premier hier als de vertegenwoordiger van de Nederlanders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de mate dat de loge in staat is onbekwame mensen als zetbazen op belangrijke postjes te plaatsen heeft dat er alles mee te maken.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik weet natuurlijk niet of hij ook talent heeft als beleidsman.
我們這麼大聲 和 ! 語無倫次 Laatst gewijzigd door Crazy B : 30 januari 2012 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Loge is duidelijk een trapje te hoog voor jou, dat is duidelijk.
![]() |
#251 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk dat de vrijzinnige religie in België ongeveer even veel invloed heeft als de katholieke, en op dezelfde gebieden.
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er is niks religieus aan de Loge.
![]() |
#253 |
Vreemdeling
|
![]() De vrijzinnigheid is een religie als elke andere, met rituelen en dogma's. Ikzelf heb nooit van zulke brainwashing moeten weten. Ik hang dan ook geen enkele religie aan. Mij valt wel op dat vele vrijzinnigen, of mensen die ménen dat ze vrijzinnig zijn, koste wat het kost willen bewijzen dat hun geloof géén religie is. Ah nee, want religie is voor niet-verlichten.
我們這麼大聲 和 ! 語無倫次 Laatst gewijzigd door Crazy B : 30 januari 2012 om 19:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#255 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kunt altijd van mening verschillen over de waarde van deze of gene opinie, maar om atheisme gelijk te stellen met een religie, dat is volgens mij totaal fout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#257 |
Banneling
|
![]() Waarschijnlijk is filosofie dan uw beroep, want filosofen zijn de enigen die zich nog met filosofie bezig houden.
Voor de rest is de rol van de filosofie in het westerse denken uitgespeeld. Zeg maar dank u daarvoor aan de Verlichtingsfilosofen. De barbarij van de moderne pseudowetenschap en de techniek (beide dienstmaagden van de industrie en de economische kartels) is wat ons in dit postmoderne, postfilosofische tijdperk te wachten staat. Indien er niets verandert uiteraard. Aan ons de keuze. Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 30 januari 2012 om 20:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet antivrijmetselarij, net zo min als ik antichristendom, anti-islam of anti-churchoftheflyingspaghettimonster ben. Ik ken de waarheid niet en ik beweer ook niet die te kennen. Ik weet niet wat de mens als goed en kwaad moet beschouwen en ik weet niet wat er met ons gebeurt als we die geheime regels breken. Christenen, moslims, Joden, Hindoes, vrijmetselaars en al de rest weten dat allemaal wel. Of je nu in God, Allah, Jehova, de mens of de Opperbouwmeester des Heelals gelooft, religieus ben je. Je hebt trouwens wel mooie argumenten. 'Zever in pakskes', dat heb ik nog nooit gehoord. Ik sta met mijn mond vol tanden. Nu ja, in debat treden met religieuzen eindigt vaak zo.
我們這麼大聲 和 ! 語無倫次 Laatst gewijzigd door Crazy B : 30 januari 2012 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Redelijk, ja. Mijn vader (zaliger) was twintig jaar logebroeder.
Laatst gewijzigd door Pietje : 30 januari 2012 om 20:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn vader zaliger was gedurende 35 jaar orthopedisch chirurg. Maar ik ga geen knieprothese plaatsen.