![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2 - De hemeltrap.
Jezus en Petronella hadden al zoveel geklommen en nu moesten ze nog verder gaan. Er kwam geen einde aan. Maar er was niks aan te doen en wat gebeuren moest dat moest gebeuren, dus na enig zuchten en klagen trokken ze toch maar weer de "stoute schoenen aan" (hoewel ze op blote voeten liepen) en Jezus zette als eerste zijn linker voet op de eerste trede en Petronella zeide dat het de rechter moest zijn. Maar Jezus was eigenwijs zoals wel vaker en zeide de eeuwige goddelijke woorden: "Wat ik heb gedaan dat heeft zo moeten zijn", en hij zette vervolgens zijn rechter voet op de tweede trede en zijn linker weer op de derde, enzovoort. Dus Jezus deed niet zomaar wat, er zat systeem in en regelmaat. Maar Petronella begon eerst met de rechter voet. Want, had ze inmiddels bedacht: de linker voet is de anima van de man en de rechter voet is de animus van de vrouw. En zo liep ze dan ook omhoog, twaalf treden achter Jezus aan. Want enige afstand was wel zo prettig. En mocht Jezus vallen dan zou zij Hem kunnen vangen, hoewel dat eigenlijk andersom moest zijn, maar dan kijkt de man onder de rokken van de vrouw en dat behoort niet volgens de etiquette, hoewel Petronella dat niet erg had gevonden, want ze was niet preuts van aard en gunde Jezus zijn pleziertje en ook zichzelf wel, want de idee alleen al onder de rokken te worden bekeken daar kreeg ze de kriebels van. Dus na enige poos stelde ze Jezus voor dat ze zouden wisselen: zij voor en hij achter haar. Want het was redelijker dat de man de vrouw op zou vangen bij het vallen. Dat zei ze dan, maar dat andere dat zei ze niet. Dat wisselen ging moeilijk op die smalle trap en even dreigden ze te vallen, maar gelukkig grepen ze elkaar stevig vast en ook kusten ze elkaar om van de schrik te bekomen, want ze waren ook smoorverliefd op elkaar. Daar ging het dan weer: Petronella voor en Jezus achter haar. En aldus kon Jezus de fraaie kuiten en dijen van Petronella zien. Ook meende hij soms een glimp van haar billen te ontwaren en in zijn heilige verbeelding nog veel meer, waarvan schaamte mij belet daarvan gewag te maken. In ieder geval, dit alles hielp Hem bij het zware trappen lopen vol te houden. En Petronella voelde duidelijk Zijn blikken onder haar rokken en haar benen kregen daardoor meer energie. "God is energie!", zeide zij in zichzelf en geloof me het is waar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 3 - de hemel opent zich voor Jezus en Petronella.
Aldus liepen ze vele dagen lang omhoog en het licht boven hen begon allengs steeds feller en feller te schijnen, en wel zo dat ze hun ogen toe moesten knijpen om nog te kunnen zien, dus door een kier. Ook werd het steeds warmer en ze vreesden te zullen verbranden. En Jezus, die meende dat dat de hemel moest zijn, hoewel het ook de hel kon wezen, knielde neder en bad tot zijn Vader: "Oh Heer Jahweh, kan het niet wat minder, want zo verbranden we nog en weldra kunnen we niks meer zien". En vanaf die tijd hield de Zon, want deze was het natuurlijk, zijn stralen in, om Petronella en Jezus het leven niet onmogelijk te maken en ook en vooral om de hemel te kunnen openbaren en hen toe te laten. En zie, de Zon opende zich als ware hij een walnoot. En in het midden was deze vuurrood en daar zat God op zijn troon, door engelen omringd. Maar Jezus die had verwacht dat Hij zijn Vader Jahweh weer zou zien, meende nu iemand anders te ontwaren en Hij was hoogst verbaasd hoe dat nu kon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 4 - Elohim.
Jezus: Zijt Gij Jahweh of zijt Gij de één of andere gannef, die de boel bedriegt, zo zeg het Mij dan?" God op zijn troon: "Neen, ik ben niet Jahweh, dat is mijn oudere broer. Ik ben Elohim, de ware God der Goden. Ik heb de hemel geschapen terwijl Jahweh de aarde mocht doen". Jezus: "Ik ben zeer verbaasd dit te vernemen, want dit heb ik nog nooit gehoord". Elohim: "Heel begrijpelijk, want het staat niet in de Bijbel te lezen". Jezus: "Hoe zo?" Elohim: "De Bijbel is door Jahweh geschreven die dit feit heeft verzwegen om mij tekort te doen". Jezus: "Dus hij was jaloers?" Elohim: "Gij hebt het begrepen". Jezus: "Wat moet ik nou doen?" Elohim: "Zijt Gij dan niet blij in Mij uwe oom te ontmoeten?" Jezus: "Ja, dat wel, maar ik ben nog wat beduusd van het hele geval". Elohim: "Heel begrijpelijk, maar Gij zult zien dat Gij er snel aan wennen zal, want anders dan Uwe Vader Jahweh ben ik er niet op uit U te kwellen met allerlei narigheid! Ik ben een werkelijk goede God en niet een die doet alsof, zoals mijn broer Jahweh, de smiecht." Jezus: "Oh, ik ben blij zo te horen, want van mijne Vader heb ik heel wat te verduren gehad!" Elohim: "Je bedoelt dat kruis. Ik heb dat allemaal van hier boven gezien". Jezus: "Ja, dat bedoel ik". Elohim: "Nu, hier is geen lijden meer, slechts vreugde en genot om ook het lichaam niet te vergeten. Gij kent mijn vrouw al. Ik bedoel, die heeft U toch ook al gezien, beste neef". Jezus: "Wat bedoelt U, beste Oom!" Elohim: "Ik bedoel de vrouw die naast U staat. Petronella dus. Is zij niet heerlijk om te zien en om aan te raken bovendien? Zij is de liefde der liefde. Zij is erotisch, sensueel. Je smelt helemaal weg bij haar. Heeft U dat dan niet zo mogen ervaren? Dan heeft U toch iets gemist". Nu geraakte Jezus geheel en al in de war en kreeg een hoofd als vuur, wetende dat ze eigenlijk de vrouw van Petrus was, maar bovendien de vrouw van zijn oom Elohim zou zijn, dus dat was een dubbele schande zo te voelen, al begreep Jezus totaal hier het fijne niet van. Hij voelde zich in zijn kruis getast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 5 - De drie-eenheid.
Jezus begon te stotteren om zijn figuur te redden: "Huh...ik...huh!" Elohim kneep de ogen dicht om hem niet uit te lachen, maar hij had zichtbaar binnen pret. Elohim: "Wist je dan niet dat ik ook Petrus ben?" Jezus: "Hoe zou ik dat moeten weten? Ik heb U nu pas voor het eerst gezien". Elohim: "Ik heb een bijbaan, moet je weten. Ik sta ook graag aan de hemelpoort en dan noem ik mezelf Petrus, zoals je al hebt gehoord". Jezus: "Dus U bent er niet één, maar twee?" Elohim: "Nooit van de drie-eenheid gehoord?" Jezus zeer bij de pinken: "wie is die derde dan?" Elohim: "Dat is het Pleroma, boven ons allen verheven!" Jezus had het niet meer en deed er het zwijgen toe om zijn oom, die dus ook Petrus was en het Pleroma tot zich door te laten dringen en verder zelf maar het woord te laten doen om daarmede te voorkomen domme vragen te stellen. Maar toen ook Elohim niks meer zei en hem alleen maar strak aan bleef kijken, zo van: "komt er nog wat van?", toen deed Jezus nog een poging. Jezus: "Waar is die Pleroma dan?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 6 - Het Pleroma.
Elohim: "Ik dacht wel dat je dat zou willen weten, beste neef. Het Pleroma is het oneindige Licht, de eenheid van alle zonnen in het heelal. Nochtans niet in het groot, maar in het klein, in de microkosmos, de wereld der atomen. Daarvan zal je wel eens gehoord hebben, neem ik aan". Jezus: "Ik ben op de hoogte van de laatste wetenschappelijke bevindingen". Elohim: "Kijk eens aan. Dus je bent niet zo dom als ik dacht. Gelukkig dan maar. Maar dan is het nu toch de hoogste tijd een stapje verder te doen". Jezus: "Er is dus nog meer, neem ik aan". Elohim: "Heel veel zelfs, dus zet je maar schrap voor wat er allemaal komen gaat!" Jezus: "Mag ik er even bij gaan zitten, want ik heb steeds maar moeten staan". Elohim: "Neem me niet kwalijk, daar heb ik even niet aan gedacht mijn gast ter wille te zijn. Dan stel ik voor dat Petronella hier naast mij komt zitten en jij voor me, zodat ik je goed kan zien en jij mij, zo van man tot man!" Jezus: "Dank U wel oom". Elohim: "Graag gedaan". |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 7 - Elohim vertelt over het Pleroma.
Inmiddels was Petronella gaan zitten en Elohim zeide: "Mag ik je voorstellen, dit is Elohima, mijn vrouw". Daarbij pakte Elohim haar hand om deze te kussen en keek haar daarna verliefderig aan alsof hij haar een eeuwigheid had moeten missen. Elohima straalde en begon te blozen, want om door twee mannen bemind te worden, dat stond haar wel aan, al schiep het wel even verwarring in haar teergevoelige ziel. Elohim: "Dus eigenlijk heet ze Petronella Elohima, de schoonste Godin van het heelal". Jezus: "Ik bemin haar evenzeer als U dat doet, beste oom". Jezus had het er uit geflapt voor hij het wist en kreeg eveneens een rode kleur. Elohim: "Ik heb het gezien beste neef, maar maak mij niet jaloers nu ze weer bij me is en naast me zit, want anders raak ik in verwarring over mijn verhaal". Jezus: "Ja, die Pleroma, daar ben ik heel nieuwsgierig naar. Is dat nu een God of een Godin, dus een man of een vrouw?" Elohim: "Wat heb je het liefste?" Jezus: "Nou ja..." Jezus geraakte opnieuw in verlegenheid en Elohim en Elohima moesten er beiden om lachen en Jezus lachte schaapachtig mee. Elohim: "Om eerlijk te zijn, het Pleroma is iets van allebei: God en Godin, maar ook onzijdig, vandaar dat wij zeggen: het Pleroma, aldus is deze drie in één, de Geest en de Ziel en de voorstelling daarvan in ons allemaal, het zuivere licht, ons diepste wezen, die soms als het ik, dan weer als gevoel, maar ook als hemelse muziek kan verschijnen. En dan natuurlijk niet de verschijning van God en Godin te vergeten. Zoals wij als liefdespaar". En daarbij keek Elohim nogmaals naar Elohima en zij kusten elkaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 8 - Over de ruimtescheepjes en de microwezentjes.
Jezus: "Dus jullie zijn tezamen het Pleroma zelf?" Elohima: "Nu ja, een bijzondere verschijning daarvan. Maar wij zijn wel veel te bescheiden om zoiets direct te zeggen". Daarbij kreeg Elohima een kleur. Jezus: "Het Pleroma is alles". Elohim: "Dat zou je zo kunnen zeggen, want zoals ik al zei: de zonnen en de planeten, maar ook de atomen in het klein, waarvan de nog veel kleinere onderdelen ook zonnen zijn, maar wel van een zeer bijzonder soort, omdat het niet alleen maar stralende zonnen, maar ook ruimteschepen zijn". Jezus: "Niet te geloven. Dat heb ik nog nooit gehoord". Elohim: "Inderdaad, want dat is nu juist waarom het gaat, want de echte ware Goden dat zijn eigenlijk pas die kleine wezentjes die daar wonen. Ze zijn het Pleroma zelf, maar dan oneindig in getal en van een hoger soort licht dan de gewone zonnestralen. Jezus: "Etherisch soms?" Elohima: "Zoiets, maar toch niet helemaal. Wij kunnen ons daar geen voorstelling van maken hoe dat is". Elohim: "Je zou die kleinere en toch hogere Goden dan Pleromaatjes kunnen noemen, maar omdat dat niet zo lekker bekt, noemen wij ze microwezentjes, hoewel dat weer te gewoontjes en wat kinderachtig klinkt, hebben we nog geen betere naam kunnen bedenken". Elohima: "microgoden klinkt dan nog het best en het meest op zijn plaats. Maar allerlei koosnaampjes zoals: mijn lieve kleine schattenboutjes, dat mag ook!" Nu moest Jezus lachen. ![]() microwezentje 10^24 x uitvergroot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Banneling
|
![]() Pff.
Het soort verhalen dat je krijgt als je een generatie opvoedt met Reve en Vinkenoog ipv met Epictetus en Sophus Lie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Banneling
|
![]() Maar okee.
Na de Koran en de kloosterregels v Benedictus een niet onaangenaam verzetje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de oude Bijbel mag ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Levend kristal v Leo Apostel is stukken beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Banneling
|
![]() Walschap en Hegel
![]() Hallelujah ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
WAAROM MOETEN ATOMEN UIT RUIMTESCHEPEN BESTAAN? Het moeten ruimteschepen zijn omdat wij ook in de toekomst het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen en dan sluit onze eigen toekomst aan op de microkosmos, want dan komt het heelal als een doorlopend evolutionair systeem in elkaar te zitten.... want ons ruimtevaartheelal wordt dan een herhaling van de ruimtevaartcultuur in de microkosmos......(dat wil zeggen: zij zijn daar al verder ontwikkeld dan wij )......en kun je ook meteen verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, want dat gebeurt niet door toeval, of door de primitieve natuurwetten, maar door de super-intelligentie van de microwezens. .......zoals de kinderen het leven van de ouders herhalen, zo herhalen wij het leven van de microwezens. Daarom bouwen wij een ruimtevaartcultuur omdat die al in de microkosmos bestaat. Of omgekeerd: omdat wij een ruimtevaartcultuur gaan bouwen, moet die al in de microkosmos bestaan. De microkosmos is geen lagere wereld, maar een hogere wereld, die wij gaan nabouwen. GOD Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens. Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos. http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html hartelijke groeten van harriechristus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 9 - de liefdesleer van Elohima.
Jezus: "Alles is dus eigenlijk licht!" Elohim: "Inderdaad, voor zover het dan de verschijning betreft, want behalve dat is er ook nog de Geest van het denken, die alles begrijpt wat er te begrijpen valt en alles kan verklaren!" Jezus: "Hoogst interessant!" Elohima: "En dan is er ook nog de Ziel, de Liefde genaamd, dat zou jij toch moeten weten!" En aldus dit zeggende, aaide ze Jezus over zijn bol en gaf hem een kus, zodat Jezus opnieuw een kleur kreeg en een stijve paal in zijn jurk, zo dat Elohim het zag, iets weg slikte en de andere kant op keek. Elohima: "Heb je niet zelf gezegd: heb je naaste lief, maar God bovenal?" Jezus wat onnozel: "Ja, ik herinner me zoiets wel!" Elohima: "Nu, daar komt dan bij alle Goden lief te hebben en de planten en de dieren en de dingen vooral, want ook zij worden gaarne bemind!" Jezus: "Tja, daar zit wel wat in, dat ik daar nog niet aan heb gedacht!" Elohima: "En dan natuurlijk speciaal de vrouwen, want die willen door de man worden vereerd!" Jezus: "Ja, dat begreep ik al!" Elohima, om Jezus te plagen: "En had je daarbij ook al aan Mij gedacht!" Jezus: "Ja, natuurlijk, U bent de aller liefste Godin, de schoonste van al!" En vervolgens knielde Jezus voor haar neder en begon stuk voor de stuk de tien tenen van haar voeten te kussen. Elohima moest lachen om zijn vernedering, omdat zij eerst vurige gelijkwaardige minnaars waren geweest, die zich nergens over schaamden en Jezus nu zo netjes en afstandelijk moest doen. Dus ze deed haar benen wijd en trok Jezus aan zijn haar omhoog om zijn hoofd vervolgens tussen haar dijen tegen haar kruis te drukken, nog wel onder haar jurk waar geen onderbroek zat. Elohim boos: "Zo is het wel weer genoeg geweest!" ![]() Elohima |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 10 - Jezus kan zijn ogen niet geloven.
Door de boosheid van Elohim geschrokken durven Jezus en Elohima niks meer te zeggen en ze verstijven en er valt een stilte, die wel een eeuwigheid schijnt te duren en zelfs pijnlijk wordt alsof er een scheur in de schepping is verschenen en Jezus opnieuw gekruisigd wordt. Door innerlijke pijn gedreven knijpt Jezus zijn ogen dicht en pas na een poos durft hij ze weer open te doen en naar buiten te kijken en dan ziet hij dat het beeltenis van Elohim en Elohima kleiner is geworden en het schijnt hem toe dat zijn eigen hoofd groter is en hij arendsogen heeft gekregen. En waarschijnlijk door het verhaal van de microwezentjes is het hem alsof hij steeds kleiner en kleiner kan kijken tot in onpeilbare diepte waarin Elohim en Elohima inmiddels zijn verdwenen. Hij ziet een atoom en dan duidelijk ruimteschepen en dan twee microwezentjes staan, die wel Elohim en Elohima moeten zijn. Ook hebben ze kleine ruimtepakjes aan. Dan verandert het beeld, want de ruimtewezentjes worden nu langzaam maar zeker groter en groter, tot nog groter dan Jezus zelf, die nu op zijn beurt veel en veel kleiner wordt. Zou hij nu zelf een microwezentje zijn? En ja hoor, nu heeft hij ook een ruimtepakje aan en Elohim en Elohima zijn macroreuzen geworden, groter dan hij ooit heeft gezien. Zo groot als het hele heelal en Jezus wordt er duizelig van. Hij kijkt om zich heen en hij ziet vele andere microwezentjes staan, vreemd van gedaante en allen staren hem met grote aan. |
![]() |
![]() |