Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2012, 00:50   #241
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hoe zit dat nu in zijn werk ? Begrijp je dat je onlogische dingen uitkraamt, die wel inderdaad "gemeengoed" zijn, maar even fout als zeggen dat de wereld plat is ?

Hoe zou die Chinees dat doen, en waarom zou hij dat doen ? Waarom zou je een fabriek kopen, om nadien al die investering in de vuilnisbak te dumpen ? Wie doet nu zoiets doms ? En als het zogezegd is omdat die Chinees niet met die Europeaan kan concurreren, dan staat dat haaks op al die andere beweringen, dat de Chinezen "te goedkope produkten" maken waar men niet mee kan concurreren.

Wat jij dus zegt is:

- een Chinees die een Chinese fabriek heeft die produkten maakt, maar die:

A) te duur zijn om ze in Europa te verkopen want de Europese concurrentie is te sterk (?) gaat GELD UITGEVEN om zijn Europese goeddraaiende concurrent op te kopen, en in plaats van al die winst die hij daarmee nu kan maken, in zijn zak te steken, gaat hij nu die Europese fabriek die heel winstgevend voor hem was, kapot maken, om zijn Chinese fabriek een kans te geven ? Ondertussen verliest onze Chinees nu wel zowel zijn koopprijs voor die Europese fabriek, plus die winst die hij daarvan kreeg ?

B) veel te goedkoop is om een Europees bedrijf mee laten te concurreren, en dat Europees bedrijf dat TOCH zou kapotgeconcurreerd worden, nog rap even gaat opkopen alvorens het verzuipt wat het toch zou doen ?

Neem jij Chinese zakenmannen voor zachtgekookte eieren of zo ?

Die EU egoist had dus GEEN goedkoop toestel moeten kopen, maar ook geen duur, want hij had er de middelen niet voor ? Wie wordt daar nu beter van ?

Of die EU egoist had, in plaats van 10 goedkope Chinese toestellen, en 2 dure Europese, 3 dure Europese moeten kopen, en dus veel "armer" leven, om iemand anders "zijn job laten te houden" binnen Europa, en 10 Chinezen hun job laten te verliezen ?

Wie is hier de egoist ?
U draait hier gewoon rond de pot dat het nergens op slaat .

Onze overheid en onze westerse denkwijze is dermate kortzichtig naar de kloten dat we enkel denken aan geld verdienen op zeer korte termijn en daarmee onze toekomst op het spel zetten .

Chinezen zijn bereid om hard te werken en denken aan de toekomst van hun kleinkinderen en willen daarom zeer vernuft zaken doen .

Het zijn dus de lange termijndenkers die de volgende bloeiende generaties zullen zijn , en de egoistische westerse enkelingen die de ziel van hun medeburgers verkopen liggen daar niet wakker van , als ze zelf NU maar geld verdienen .

en daarvoor zijn jullie te koppig om dat toe te geven
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 08:39   #242
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
U draait hier gewoon rond de pot dat het nergens op slaat .

Onze overheid en onze westerse denkwijze is dermate kortzichtig naar de kloten dat we enkel denken aan geld verdienen op zeer korte termijn en daarmee onze toekomst op het spel zetten .

Chinezen zijn bereid om hard te werken en denken aan de toekomst van hun kleinkinderen en willen daarom zeer vernuft zaken doen .

Het zijn dus de lange termijndenkers die de volgende bloeiende generaties zullen zijn , en de egoistische westerse enkelingen die de ziel van hun medeburgers verkopen liggen daar niet wakker van , als ze zelf NU maar geld verdienen .

en daarvoor zijn jullie te koppig om dat toe te geven
Ok. Leg me dan eens uit wat we moeten doen in Europa.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 11:05   #243
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Winstgevende bedrijven opkopen en kapotmaken aan de andere kant van de wereld, dat is volgens jou dus lange-termijn denken in het voordeel van de toekomst van hun kinderen ?

Maar winstgevende bedrijven opkopen en met de winst rijker worden en dat bedrijf goed verzorgen, dat is korte-termijn denken volgens U ?
Oud 15 maart 2012, 11:34   #244
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ok. Leg me dan eens uit wat we moeten doen in Europa.
We moeten de jonge generatie en bedrijven opnieuw leren om inovatief te zijn in productie en om nieuwe generaties van producten te ontwerpen en te produceren . die producten moeten we hier in Eu maken omdat die werkgelegenheid en koopkracht meebrent en opdrijft in Europa . Er zijn van de 27 Eu landen of van de 500 miljoen eu burgers nos altijd meer dan de helft waar helemaal geen welvaard op peil is gebracht , daar zit een enorm potentieel aan werknemers -productie arbeideres en gelijktijdig ook een enorm aantal mensen die nu geen koopkracht hebben . we moeten vandaag rekening houden met het milieu en inovatie . we moeten dus geen slechte huizen bouwen en vuile goedkope auto's bouwen om aan arme mensen te slijten .

we moeten nieuwe producten en methodes ontwerpen en hier te maken voor eigen afzetmarkt voor een mooier ,proper en modern europa .

Willen deze producten aanslaan en verkocht worden in andere continenten des te beter vor de export en om sneller te groeien en sterk te worden .

Dat is precies wat China nu ook doet . centen verdienen, hun eigen bevolking financieel sterker maken en hun eigen afzetmarkt in china creeeren. alleen doe ze dat op de zelfde manier als wij 60 jaar gelijden uit het dal zijn gekropen. met lage lonen en enorm vervuilend .

Dat moeten wij beter doen .

sorry voor mijn kritiek, maar 650 € voor een Hi-phone uitgeven terwijl je bij wijze van spreken amper een proper toilet hebt thuis en nog enkel glas hebt vind ik oer dom en pure sensatie .

Als we in europa zouden werken aan energy zuinige auto's , energie zuinige huizen , comfortabel wonen en een waterhuishouding die de impact op de planeet en de natuur minimaliseert , en een veel propperdere ontwikkeling van producten , dan is er een hele toekomst en werk voor alle Eu burgers en werk voor 100 jaar .

De huidige veel te lage netto lonen en de mensen een premie geven van 1000 euro voor een ongecontroleerde slecht geplaatste en ontoerijkende isolatie is de verkeerde aanpak .

De kapitaal uitstroom voor de aankoop van energy , gas en olie , is een verarming van Europa . dat moet afgestopt worden door slim doordachte producten .

Kennis en ontwikkeling toepassen in eigen Eu ipv kennis te verkopen.
Mensen doen denken dat we onze kennis beter verkopen aan china en dat alles van daaruit gaat op een dienplaatje zal geleverd worden aan spotprijzen is een idiote gedachte .

Europa is zo groot en er is nog zoveel te doen , en wij zijn te blind om ons eigen potentieel te zien .

Wij denken het te moeten maken in andere continenten terwijl we vergeten in de spiegel te kijken en te naief zijn om te vatten hoeveel er hier nog te doen is . Eerst in eigen huis kuisen , en we zijn in Eu enorm veel mogelijk heden om een zeer ruime voorsprong te houden tegenover de hele wereld . alleen verbrossen we die kans . en neem geen voorbeeld aan de Amerikaanse sukkelaars met hun groot bakkes AUB
Oud 15 maart 2012, 11:53   #245
Zwitser

Standaard

Citaat:
We moeten de jonge generatie en bedrijven opnieuw leren om inovatief te zijn in productie en om nieuwe generaties van producten te ontwerpen en te produceren .
Ik ben het daar volledig mee eens. Maar als je dit wil bereiken is het slechtste, het absoluut domste wat je kan doen onze markt kunstmatig afschermen.
Want als we onze eigen bedrijven beschermen gaan ze juist niet innoveren. Bedrijven innoveren enkel als het alternatief de ondergang is.
Wat we moeten doen is vooral de hinderpalen en regels die innovatie tegengaan aanpakken. Bedrijven gaan naar China niet in de eerste plaats voor de lagere lonen. Men trekt naar China omdat men daar in minder dan een jaar een fabriek operationeel kan hebben.
... repeat ...
Oud 15 maart 2012, 11:58   #246
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
De hele wereld economie is erop gebaseerd op winst maken en verkopen . hoe meer mensen , en hoe meer domme mensen hoe meer domme kopers ( consumenten ) hoe meer economie .

Waarom stelt Europa niet als eerste continent het geluk en levensvatbaarheid van de bevolking prioritair .

Minder belang hechten aan de verkwistende import van rommel , en een nieuwe economische welvaart crieeeren gestoelt op geluk en levenskwaliteit .

Stoppen met het waanzinnig idee dat de bevolking moet grooien om meer economisch potentieel te creeren .

Ik denk dat Europa meer dan mogelijkheden en kwaliteiten heeft om energie te reduceren tot het minimum , pasieve huizen , Auto's op waterstof . geen miljarden stroom meer naar Oie en gas .

Duurzame en kwalitatieve producten voor iedereen , minder werk , minder stress , minder migratie , stop bevolkingsgroei , behoud van natuur , behoud van cultuur .

Maak van Europa een paradijs . en neem afstand van de waanzinnige consumptie en economisch groeisyndroom. ga voor kwaliteit
*zucht*

Nogmaals, om dit mogelijk te maken moet gebroken worden met het volgende:
1) Het bestaande financiële systeem met z'n fractional reserve banking.
2) Het bestaande politieke systeem dat heerst binnen Europa (de liberaal-"democratie").
3) De heersende ideologie.
4) De geopolitieke constellatie waarin ons continent is ingebed. (Breken met "het Westen", het Atlantisme en al haar structuren en instellingen).

Er is slechts 1 politieke organisatie in ons land die dit wenst.

Laatst gewijzigd door -Jo- : 15 maart 2012 om 11:59.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 12:12   #247
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben het daar volledig mee eens. Maar als je dit wil bereiken is het slechtste, het absoluut domste wat je kan doen onze markt kunstmatig afschermen.
Want als we onze eigen bedrijven beschermen gaan ze juist niet innoveren. Bedrijven innoveren enkel als het alternatief de ondergang is.
Wat we moeten doen is vooral de hinderpalen en regels die innovatie tegengaan aanpakken. Bedrijven gaan naar China niet in de eerste plaats voor de lagere lonen. Men trekt naar China omdat men daar in minder dan een jaar een fabriek operationeel kan hebben.
Onze markt afschermen is niet relevant in dit gesprek .

Ik stel hier niet voor om de zelfde goedkope shit te maken in europa als de rommel die men in chine maakt nu hier te maken , dan zou de therm afscherming op zijn plaats zijn .

Wel een bijhorend tussendoortje ----- wat is het nut van octrooien indien men zijn bedrijven en kennis verhandeld als een ordinaire koopwaar ?

Ik wil helemaal niet competitief zijn tegenover een Chinese strategie met 6 maal meer inwoners dan Europa die allen samen knokken voor productie en materiele vooruitgang .

Ik wil enkel conclusie trekken uit de expertise die wij hebben uit het materiele gebruik dat we de laatste 15 a 20 jaar kennen . en rekening houden met Milieu en de kapitaalstroom tegenover de aankoop van energie die ons hypothecair bepelemmerd en verarmd . Dat moet ons doen inzien dat we nieuwe producten moeten ontwerpen en andere zaken moeten produceren , inovatief zijn met onze samenleving , een nieuwe richting uit gaan , en wat egoisme of sjovenisme om daar een beter Europa mee te bekomen is helemaal niet verkeerd .

Ik wil een Euroap zien in betekenis en verbetering van de leefwereld van de Europese burger . niet enkel in het voordeel van een tiental rijke industrieelen .
Oud 15 maart 2012, 12:20   #248
Zwitser

Standaard

Citaat:
Ik stel hier niet voor om de zelfde goedkope shit te maken in europa als de rommel die men in chine maakt nu hier te maken , dan zou de therm afscherming op zijn plaats zijn .
Ik vindt dat mijn iPhone toch allesbehalve "goedkope shit" is....

Citaat:
Wel een bijhorend tussendoortje ----- wat is het nut van octrooien indien men zijn bedrijven en kennis verhandeld als een ordinaire koopwaar ?
Ik snap je opmerking niet helemaal. Octrooien zijn precies dat wat kennis verhandelbaar maakt... Zonder octrooien zouden we onze kennis niet eens kunnen verkopen...

Citaat:
Ik wil een Euroap zien in betekenis en verbetering van de leefwereld van de Europese burger . niet enkel in het voordeel van een tiental rijke industrieelen .
Dan moeten we toch dringen van de EU af, lijkt me...
... repeat ...
Oud 15 maart 2012, 12:41   #249
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vindt dat mijn iPhone toch allesbehalve "goedkope shit" is....

----------------------------------------------
Ik vind 650 € degelijke isolatie en een degelijke waterhuishouding stukken belangrijker . en 650 € machinale high-tech zal veel minder werkgelegenheid en minder leefcomfort meebrengen dan wooncomfort .
Ik geniet echt van enkele dagen zonder gsm , en een high ding brent mij absoluut geen leefkwaliteit bij .
-----------------------------------------------

Ik snap je opmerking niet helemaal. Octrooien zijn precies dat wat kennis verhandelbaar maakt... Zonder octrooien zouden we onze kennis niet eens kunnen verkopen...

Het doel van een octrooi is , om de ontwerper of eigenaar van een product te beschermen tegen namaak , maar dat is zeer sterk manipulaarbaar geworden . als men bovendien dan het idee en de kennis verkoopt is men een stuk armer .
Als je uw koe verkoopt , kan je ze ook niet meer melken niet waar ?

Dan moeten we toch dringen van de EU af, lijkt me...

Wat is dat voor een uitleg ? ja ik kan U volgen , een zwitser is er in geslaagt om zich uit te bouwen als bankkluis van kapitaal uit ongecontroleerde oorsprong . als protectionisme kan dat tellen hé en juist dat is in schril contrast tot uw wereldhandel .

Europa heeft ruimte , kennis en mensen om een voortrekker te kunnen zijn in moderne technologie en moderne leefwijze . een geisoleerd Vlaanderen is daar echt te klein voor , daarom echt ik zoveel belang aan een Europa met een toekomst .

Ik vind het bovendien totaal ongepast dat Zwitsezrland en Engeland enerzijds neerkijken op Europa , anderzijds den baas willen spelen in Europa , zich willen afschermen van Europa , en voordelen willen putten uit hun isolatiecel binnen Europa . Mocht ik baas zijn van Europa , ik zou tegen Engeland zeggen , als je er niet wil bijhoren moet je hier ook niet komen aan tafel zitten en profiteren . t'zou rap gedaan zijn met van twee walletjes te eten .
Oud 19 maart 2012, 20:55   #250
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De hele wereld economie is erop gebaseerd op winst maken en verkopen . hoe meer mensen , en hoe meer domme mensen hoe meer domme kopers ( consumenten ) hoe meer economie .

Waarom stelt Europa niet als eerste continent het geluk en levensvatbaarheid van de bevolking prioritair .Minder belang hechten aan de verkwistende import van rommel , en een nieuwe economische welvaart crieeeren gestoelt op geluk en levenskwaliteit .

Stoppen met het waanzinnig idee dat de bevolking moet grooien om meer economisch potentieel te creeren .

Ik denk dat Europa meer dan mogelijkheden en kwaliteiten heeft om energie te reduceren tot het minimum , pasieve huizen , Auto's op waterstof . geen miljarden stroom meer naar Oie en gas .

Duurzame en kwalitatieve producten voor iedereen , minder werk , minder stress , minder migratie , stop bevolkingsgroei , behoud van natuur , behoud van cultuur .

Maak van Europa een paradijs . en neem afstand van de waanzinnige consumptie en economisch groeisyndroom. ga voor kwaliteit
Geluk v.d. bevolking prioritair: het eerste land ter wereld dat zoiets DOET is Bhutan.
Bevolkingsgroei: reeds de Oude Grieken wisten dat de bevolking heel licht moet groeien om de welvaart in stand te houden.
(In Bhutan stellen ze dat ook voorop. Toeval ?)
Europa een paradijs: Mahbukhani, Singaporees ekonoom stelt: Europa heeft het toppunt van Beschaving bereikt: in de EU is de kans op een oorlog tussen lidstaten : 0 !!!

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 00:23   #251
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Geluk v.d. bevolking prioritair: het eerste land ter wereld dat zoiets DOET is Bhutan.
Bevolkingsgroei: reeds de Oude Grieken wisten dat de bevolking heel licht moet groeien om de welvaart in stand te houden.
(In Bhutan stellen ze dat ook voorop. Toeval ?)
Europa een paradijs: Mahbukhani, Singaporees ekonoom stelt: Europa heeft het toppunt van Beschaving bereikt: in de EU is de kans op een oorlog tussen lidstaten : 0 !!!

De kans op oorlog vind ik maar een deel van beschaving . Ok gelukkig voor ons aals dat er niet meer is . maar zeker ben ik ook weer niet .

Maar het streven naar een economie en een financiele structuur die het waardig is , en aangepast is om in een beschaving te fungeren en er geen schade aan toe te brengen is een ander paar mouwen .

Een beschaving met een zekere materiele zekerheid , een zekerheid van enkele basisbehoeften , dat is mijn visie op een moderne beschaving .
Oud 20 maart 2012, 06:28   #252
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Jep. En het is de overheid van Bhutan die definieert wat "geluk" is...

Dus mag je in Bhutan niet zelf kiezen welke kleren je draagt. De Koning is van mening dat enkel traditionele kleren geluk brengen.
Dus werden ethnische Nepalese uit het land gezet, want enkel een ethnisch en kultureel homogeen volk kan gelukkig zijn...

Waar hebben we dat nog gehoord...
... repeat ...
Oud 20 maart 2012, 06:33   #253
Zwitser

Standaard

Citaat:
Ik vind het bovendien totaal ongepast dat Zwitsezrland en Engeland enerzijds neerkijken op Europa , anderzijds den baas willen spelen in Europa , zich willen afschermen van Europa , en voordelen willen putten uit hun isolatiecel binnen Europa . Mocht ik baas zijn van Europa , ik zou tegen Engeland zeggen , als je er niet wil bijhoren moet je hier ook niet komen aan tafel zitten en profiteren . t'zou rap gedaan zijn met van twee walletjes te eten .
Binnen EU is het VK een van de meest loyale leden. Geen enkel land past zou trouw de Europese regels toe. Het klopt dat het VK inderdaad soms hard onderhandeld, en voor haar belangen opkomt. Dat doen Frankrijk en Duitsland ook. Het grote verschil is dat het VK als het iets niet goed vindt dat gewoon zegt. Frankrijk doet graag alsof het pro-europa is, maar in werkelijkheid is het een van de meest protectionistische landen in Europa. Frankrijk bewijst inderdaad meer lippendienst trappen daar gewoon in.
Frankrijk zegt ja en doet stiekem toch alsof het nee gezegd heeft. Het VK durft tenminste gewoon nee te zeggen.
... repeat ...
Oud 20 maart 2012, 13:35   #254
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel , ik heb een heel grote tekortkoming waarschijnlijk .

Ik denk altijd eerst een product ontwerpen en dan maken . daarna verkopen .

U wil iets verkopen dat je nog niet hebt , en dan wil je kijken of het genoeg opbrengt , en als je genoeg in uw zakken hebt gestoken , dan zal je als de risico's niet te groot zijn en het werk niet te zwaar is heel mischien iets produceren . en eveneens ga je eerst een heel mooi boekje schrijven met een mooi verhaal en met een onrealistische plan wat geld op de beurs trachten te halen . Mag ik dat moderne absudische economie noemen ?

En ik ben een klein boerke , maar ik geloof nooit dat je met die stelling en zonder te werken uit de crisis zal geraken .
Oud 20 maart 2012, 13:43   #255
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel , ik heb een heel grote tekortkoming waarschijnlijk .

Ik denk altijd eerst een product ontwerpen en dan maken . daarna verkopen .
Dat is een bijzonder gevaarlijke manier van doen, die je enkel maar kan toepassen in staatsverband, omdat je dan je product door de strot van je klanten kan rammen

Als je al 3 keer een product bedacht hebt, daar onderzoek naar gedaan hebt, dan een fabriek gebouwd om er grote hoeveelheden van te produceren, en dan constateert dat je geen klanten hebt, dan ben je failliet (en als ik zeg 3 keer ben ik aan 't overdrijven ).

Tenzij het de staat is die dat product "bedacht" heeft.

Citaat:
U wil iets verkopen dat je nog niet hebt , en dan wil je kijken of het genoeg opbrengt , en als je genoeg in uw zakken hebt gestoken , dan zal je als de risico's niet te groot zijn en het werk niet te zwaar is heel mischien iets produceren . en eveneens ga je eerst een heel mooi boekje schrijven met een mooi verhaal en met een onrealistische plan wat geld op de beurs trachten te halen . Mag ik dat moderne absudische economie noemen ?
Nee, dat was de dot-com boom. Dat is ook gecrashed. Een goed bedrijfsplan is ergens tussenin. Enerzijds vertrekken van een waargenomen of sterk vermoedde wens van de klant, en een idee van hoeveel hij ervoor zou willen betalen, en anderzijds vertrekken van een onderzoek naar een productieproces dat ook kan werken en tegemoet komen aan de eerder waargenomen potentiele vraag. En dan duimen maar.

(dat is het inherente risico in "investeren", en jouw manier van doen is veruit de riskantste, want je maakt reeds alle kosten alvorens te ontdekken dat je verkeerd bezig bent - in een gemengde aanpak kan je er de stekker vroeger uittrekken en de schade beperken).
Oud 20 maart 2012, 13:44   #256
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Binnen EU is het VK een van de meest loyale leden. Geen enkel land past zou trouw de Europese regels toe. Het klopt dat het VK inderdaad soms hard onderhandeld, en voor haar belangen opkomt. Dat doen Frankrijk en Duitsland ook. Het grote verschil is dat het VK als het iets niet goed vindt dat gewoon zegt. Frankrijk doet graag alsof het pro-europa is, maar in werkelijkheid is het een van de meest protectionistische landen in Europa. Frankrijk bewijst inderdaad meer lippendienst trappen daar gewoon in.
Frankrijk zegt ja en doet stiekem toch alsof het nee gezegd heeft. Het VK durft tenminste gewoon nee te zeggen.
Het VK wil het voor het zeggen hebben of zich moeien met iets waar het geen deel wenst van uit te maken . DE EU munt wil het niet , De EU maatregelen ook niet , en de voordelen om met de EU zaken te doen wel , en wij moeten dat aanvaarden ?

Indien ik voorzitter was van de EU zou ik zeggen , dit zijn de voorwaarden en als U daarmee instemt , mag je uiteraard mee aan tafel . zoniet , tot in t'café .

Dat VK wil maar een ding , een grote mond opzetten en van twee walletjes eten , en naar de pijpen dansen van de hamburgercultuur VS , en nog iets ze zijn inmiddels te dom en te lui om hun eigen cultuur te behouden .
Rolls - Bently - Rover - Jaguar - Auston Martin - alles zijn ze kwijt

als je niet sterk bent in je eigen privé keuken , moet je op een ander geen restaurant beginnen .
Oud 20 maart 2012, 13:48   #257
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
En als ik U iets mag opmerken , Frankrijk doet iets voor Europa . Frankrijk bouwt fabrieken Renault en Dacia in Oost europa , waar het mensen werk geeft binnen Europa en waar het mensen een nieuwe kans geeft en een nieuwe afzetmarkt met meer welvaart creeerd . dat doet frankrijk meer dan Duitsland .
Oud 20 maart 2012, 13:55   #258
Klarekijk
Banneling

Standaard

[quote=patrickve;6038364]Dat is een bijzonder gevaarlijke manier van doen, die je enkel maar kan toepassen in staatsverband, omdat je dan je product door de strot van je klanten kan rammen

Als je al 3 keer een product bedacht hebt, daar onderzoek naar gedaan hebt, dan een fabriek gebouwd om er grote hoeveelheden van te produceren, en dan constateert dat je geen klanten hebt, dan ben je failliet (en als ik zeg 3 keer ben ik aan 't overdrijven ).

Als je de draad kan volgen , het streven naar een nieuw Europa , producten die leiden naar een NUL import van Energie , zoals passieve huizen voor iedereen , wagens zonder fosiele brandstoffen enz , meer comfort , het herkennen van basisbehoefte en enkele producten die onder die noemer te plaatsen zijn als beschaafde producten aan productiekost leveren . beter milieu , betere waterhuishouding , dat kan je eerst maken en dan op de markt brengen . die beoefte is zeker aanwezig , en gans EU zou daarachter moeten staan .
Oud 20 maart 2012, 15:54   #259
Zwitser

Standaard

Citaat:
Het VK wil het voor het zeggen hebben of zich moeien met iets waar het geen deel wenst van uit te maken . DE EU munt wil het niet , De EU maatregelen ook niet , en de voordelen om met de EU zaken te doen wel , en wij moeten dat aanvaarden ?

Indien ik voorzitter was van de EU zou ik zeggen , dit zijn de voorwaarden en als U daarmee instemt , mag je uiteraard mee aan tafel . zoniet , tot in t'café .

Dat VK wil maar een ding , een grote mond opzetten en van twee walletjes eten , en naar de pijpen dansen van de hamburgercultuur VS , en nog iets ze zijn inmiddels te dom en te lui om hun eigen cultuur te behouden .
Rolls - Bently - Rover - Jaguar - Auston Martin - alles zijn ze kwijt

als je niet sterk bent in je eigen privé keuken , moet je op een ander geen restaurant beginnen .
Wat is het nu. Schermen de Britten hun land te veel of te weinig af? Je zegt in bovenstaande paragraaf immers beide.

Trouwens, mijn oorspronkelijke stelling, dat wat het naleven van Europese regels betreft de Britten bij de beste leerlingen van de klas horen is gewoon aantoonbaar correct. Doen alsof de werkelijkheid anders is dan ze is, is een taktiek die bij mij niet werkt.
... repeat ...
Oud 20 maart 2012, 15:58   #260
Zwitser

Standaard

Citaat:
En als ik U iets mag opmerken , Frankrijk doet iets voor Europa . Frankrijk bouwt fabrieken Renault en Dacia in Oost europa , waar het mensen werk geeft binnen Europa en waar het mensen een nieuwe kans geeft en een nieuwe afzetmarkt met meer welvaart creeerd . dat doet frankrijk meer dan Duitsland .
Het is niet Frankrijk dat die fabrieken bouwt. Dat is Renault. Renault bouwt ook fabrieken in Turkije, Argentinië, en in Zuid Korea. En dat doen ze niet omdat ze iets voor die landen willen doen, maar gewoon omdat ze geld willen verdienen. Leuk he, winstbejag...

Franse bedrijven investeren ook in het VK. Omgekeerd zie je dat minder, omdat Frankrijk vrij successvol zijn binnenlandse bedrijven afschermt, veel meer dan het VK dat doet.

En je doet nu alsof Duitse bedrijven niet in het buitenland investeren, wat natuurlijk gewoon onzin is.
... repeat ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be