![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onze overheid en onze westerse denkwijze is dermate kortzichtig naar de kloten dat we enkel denken aan geld verdienen op zeer korte termijn en daarmee onze toekomst op het spel zetten . Chinezen zijn bereid om hard te werken en denken aan de toekomst van hun kleinkinderen en willen daarom zeer vernuft zaken doen . Het zijn dus de lange termijndenkers die de volgende bloeiende generaties zullen zijn , en de egoistische westerse enkelingen die de ziel van hun medeburgers verkopen liggen daar niet wakker van , als ze zelf NU maar geld verdienen . en daarvoor zijn jullie te koppig om dat toe te geven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar winstgevende bedrijven opkopen en met de winst rijker worden en dat bedrijf goed verzorgen, dat is korte-termijn denken volgens U ?
![]() |
![]() |
#244 |
Banneling
|
![]() We moeten de jonge generatie en bedrijven opnieuw leren om inovatief te zijn in productie en om nieuwe generaties van producten te ontwerpen en te produceren . die producten moeten we hier in Eu maken omdat die werkgelegenheid en koopkracht meebrent en opdrijft in Europa . Er zijn van de 27 Eu landen of van de 500 miljoen eu burgers nos altijd meer dan de helft waar helemaal geen welvaard op peil is gebracht , daar zit een enorm potentieel aan werknemers -productie arbeideres en gelijktijdig ook een enorm aantal mensen die nu geen koopkracht hebben . we moeten vandaag rekening houden met het milieu en inovatie . we moeten dus geen slechte huizen bouwen en vuile goedkope auto's bouwen om aan arme mensen te slijten .
we moeten nieuwe producten en methodes ontwerpen en hier te maken voor eigen afzetmarkt voor een mooier ,proper en modern europa . Willen deze producten aanslaan en verkocht worden in andere continenten des te beter vor de export en om sneller te groeien en sterk te worden . Dat is precies wat China nu ook doet . centen verdienen, hun eigen bevolking financieel sterker maken en hun eigen afzetmarkt in china creeeren. alleen doe ze dat op de zelfde manier als wij 60 jaar gelijden uit het dal zijn gekropen. met lage lonen en enorm vervuilend . Dat moeten wij beter doen . sorry voor mijn kritiek, maar 650 € voor een Hi-phone uitgeven terwijl je bij wijze van spreken amper een proper toilet hebt thuis en nog enkel glas hebt vind ik oer dom en pure sensatie . Als we in europa zouden werken aan energy zuinige auto's , energie zuinige huizen , comfortabel wonen en een waterhuishouding die de impact op de planeet en de natuur minimaliseert , en een veel propperdere ontwikkeling van producten , dan is er een hele toekomst en werk voor alle Eu burgers en werk voor 100 jaar . De huidige veel te lage netto lonen en de mensen een premie geven van 1000 euro voor een ongecontroleerde slecht geplaatste en ontoerijkende isolatie is de verkeerde aanpak . De kapitaal uitstroom voor de aankoop van energy , gas en olie , is een verarming van Europa . dat moet afgestopt worden door slim doordachte producten . Kennis en ontwikkeling toepassen in eigen Eu ipv kennis te verkopen. Mensen doen denken dat we onze kennis beter verkopen aan china en dat alles van daaruit gaat op een dienplaatje zal geleverd worden aan spotprijzen is een idiote gedachte . Europa is zo groot en er is nog zoveel te doen , en wij zijn te blind om ons eigen potentieel te zien . Wij denken het te moeten maken in andere continenten terwijl we vergeten in de spiegel te kijken en te naief zijn om te vatten hoeveel er hier nog te doen is . Eerst in eigen huis kuisen , en we zijn in Eu enorm veel mogelijk heden om een zeer ruime voorsprong te houden tegenover de hele wereld . alleen verbrossen we die kans . en neem geen voorbeeld aan de Amerikaanse sukkelaars met hun groot bakkes AUB |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
|
![]() Citaat:
Want als we onze eigen bedrijven beschermen gaan ze juist niet innoveren. Bedrijven innoveren enkel als het alternatief de ondergang is. Wat we moeten doen is vooral de hinderpalen en regels die innovatie tegengaan aanpakken. Bedrijven gaan naar China niet in de eerste plaats voor de lagere lonen. Men trekt naar China omdat men daar in minder dan een jaar een fabriek operationeel kan hebben.
![]() |
![]() |
#246 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nogmaals, om dit mogelijk te maken moet gebroken worden met het volgende: 1) Het bestaande financiële systeem met z'n fractional reserve banking. 2) Het bestaande politieke systeem dat heerst binnen Europa (de liberaal-"democratie"). 3) De heersende ideologie. 4) De geopolitieke constellatie waarin ons continent is ingebed. (Breken met "het Westen", het Atlantisme en al haar structuren en instellingen). Er is slechts 1 politieke organisatie in ons land die dit wenst. Laatst gewijzigd door -Jo- : 15 maart 2012 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel hier niet voor om de zelfde goedkope shit te maken in europa als de rommel die men in chine maakt nu hier te maken , dan zou de therm afscherming op zijn plaats zijn . Wel een bijhorend tussendoortje ----- wat is het nut van octrooien indien men zijn bedrijven en kennis verhandeld als een ordinaire koopwaar ? Ik wil helemaal niet competitief zijn tegenover een Chinese strategie met 6 maal meer inwoners dan Europa die allen samen knokken voor productie en materiele vooruitgang . Ik wil enkel conclusie trekken uit de expertise die wij hebben uit het materiele gebruik dat we de laatste 15 a 20 jaar kennen . en rekening houden met Milieu en de kapitaalstroom tegenover de aankoop van energie die ons hypothecair bepelemmerd en verarmd . Dat moet ons doen inzien dat we nieuwe producten moeten ontwerpen en andere zaken moeten produceren , inovatief zijn met onze samenleving , een nieuwe richting uit gaan , en wat egoisme of sjovenisme om daar een beter Europa mee te bekomen is helemaal niet verkeerd . Ik wil een Euroap zien in betekenis en verbetering van de leefwereld van de Europese burger . niet enkel in het voordeel van een tiental rijke industrieelen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#249 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is dat voor een uitleg ? ja ik kan U volgen , een zwitser is er in geslaagt om zich uit te bouwen als bankkluis van kapitaal uit ongecontroleerde oorsprong . als protectionisme kan dat tellen hé en juist dat is in schril contrast tot uw wereldhandel . Europa heeft ruimte , kennis en mensen om een voortrekker te kunnen zijn in moderne technologie en moderne leefwijze . een geisoleerd Vlaanderen is daar echt te klein voor , daarom echt ik zoveel belang aan een Europa met een toekomst . Ik vind het bovendien totaal ongepast dat Zwitsezrland en Engeland enerzijds neerkijken op Europa , anderzijds den baas willen spelen in Europa , zich willen afschermen van Europa , en voordelen willen putten uit hun isolatiecel binnen Europa . Mocht ik baas zijn van Europa , ik zou tegen Engeland zeggen , als je er niet wil bijhoren moet je hier ook niet komen aan tafel zitten en profiteren . t'zou rap gedaan zijn met van twee walletjes te eten . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bevolkingsgroei: reeds de Oude Grieken wisten dat de bevolking heel licht moet groeien om de welvaart in stand te houden. (In Bhutan stellen ze dat ook voorop. Toeval ?) Europa een paradijs: Mahbukhani, Singaporees ekonoom stelt: Europa heeft het toppunt van Beschaving bereikt: in de EU is de kans op een oorlog tussen lidstaten : 0 !!! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het streven naar een economie en een financiele structuur die het waardig is , en aangepast is om in een beschaving te fungeren en er geen schade aan toe te brengen is een ander paar mouwen . Een beschaving met een zekere materiele zekerheid , een zekerheid van enkele basisbehoeften , dat is mijn visie op een moderne beschaving . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
|
![]() Citaat:
Dus mag je in Bhutan niet zelf kiezen welke kleren je draagt. De Koning is van mening dat enkel traditionele kleren geluk brengen. Dus werden ethnische Nepalese uit het land gezet, want enkel een ethnisch en kultureel homogeen volk kan gelukkig zijn... Waar hebben we dat nog gehoord...
![]() |
![]() |
#253 | |
|
![]() Citaat:
Frankrijk zegt ja en doet stiekem toch alsof het nee gezegd heeft. Het VK durft tenminste gewoon nee te zeggen.
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk altijd eerst een product ontwerpen en dan maken . daarna verkopen . U wil iets verkopen dat je nog niet hebt , en dan wil je kijken of het genoeg opbrengt , en als je genoeg in uw zakken hebt gestoken , dan zal je als de risico's niet te groot zijn en het werk niet te zwaar is heel mischien iets produceren . en eveneens ga je eerst een heel mooi boekje schrijven met een mooi verhaal en met een onrealistische plan wat geld op de beurs trachten te halen . Mag ik dat moderne absudische economie noemen ? En ik ben een klein boerke , maar ik geloof nooit dat je met die stelling en zonder te werken uit de crisis zal geraken . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als je al 3 keer een product bedacht hebt, daar onderzoek naar gedaan hebt, dan een fabriek gebouwd om er grote hoeveelheden van te produceren, en dan constateert dat je geen klanten hebt, dan ben je failliet (en als ik zeg 3 keer ben ik aan 't overdrijven ![]() Tenzij het de staat is die dat product "bedacht" heeft. Citaat:
(dat is het inherente risico in "investeren", en jouw manier van doen is veruit de riskantste, want je maakt reeds alle kosten alvorens te ontdekken dat je verkeerd bezig bent - in een gemengde aanpak kan je er de stekker vroeger uittrekken en de schade beperken).
![]() |
![]() |
#256 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien ik voorzitter was van de EU zou ik zeggen , dit zijn de voorwaarden en als U daarmee instemt , mag je uiteraard mee aan tafel . zoniet , tot in t'café . Dat VK wil maar een ding , een grote mond opzetten en van twee walletjes eten , en naar de pijpen dansen van de hamburgercultuur VS , en nog iets ze zijn inmiddels te dom en te lui om hun eigen cultuur te behouden . Rolls - Bently - Rover - Jaguar - Auston Martin - alles zijn ze kwijt als je niet sterk bent in je eigen privé keuken , moet je op een ander geen restaurant beginnen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Banneling
|
![]() [quote=patrickve;6038364]Dat is een bijzonder gevaarlijke manier van doen, die je enkel maar kan toepassen in staatsverband, omdat je dan je product door de strot van je klanten kan rammen
![]() Als je al 3 keer een product bedacht hebt, daar onderzoek naar gedaan hebt, dan een fabriek gebouwd om er grote hoeveelheden van te produceren, en dan constateert dat je geen klanten hebt, dan ben je failliet (en als ik zeg 3 keer ben ik aan 't overdrijven ![]() Als je de draad kan volgen , het streven naar een nieuw Europa , producten die leiden naar een NUL import van Energie , zoals passieve huizen voor iedereen , wagens zonder fosiele brandstoffen enz , meer comfort , het herkennen van basisbehoefte en enkele producten die onder die noemer te plaatsen zijn als beschaafde producten aan productiekost leveren . beter milieu , betere waterhuishouding , dat kan je eerst maken en dan op de markt brengen . die beoefte is zeker aanwezig , en gans EU zou daarachter moeten staan . |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens, mijn oorspronkelijke stelling, dat wat het naleven van Europese regels betreft de Britten bij de beste leerlingen van de klas horen is gewoon aantoonbaar correct. Doen alsof de werkelijkheid anders is dan ze is, is een taktiek die bij mij niet werkt.
![]() |
![]() |
#260 | |
|
![]() Citaat:
Franse bedrijven investeren ook in het VK. Omgekeerd zie je dat minder, omdat Frankrijk vrij successvol zijn binnenlandse bedrijven afschermt, veel meer dan het VK dat doet. En je doet nu alsof Duitse bedrijven niet in het buitenland investeren, wat natuurlijk gewoon onzin is.
![]() |