![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 4 kilo peertjes en genoeg vlierbessen om ettelijke flesjes vlierbessensiroop te maken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaag al een deel van de uien oogsten alsook een rij of twee aardappelen. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Skobelev : 2 september 2013 om 06:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k Heb nog genoeg salie staan om er bij te doen zodat we een goed hoestsiroopje hebben tegen de winter... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een paar flinke tieten in de hof is nooit weg natuurlijk. Al zijn die op de foto niet onmiddellijk mijn favorieten. Maar kom, laten we het terug over den hof hebben.
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goe gelukt maar het recept wel een beetje aangepast.
Courgette(geraspt en jawel, uitgeknepen), worteltjes, look, ajuin fijn gesnipperd. Wat verse kruiden erbij. Beetje parmezaan eronder. Alles goed gemengd. Paneermeel eronder, eike eronder. Burgers van gevormd en in de ijskast gezet om af te koelen/op te stijven. Daarna was het plan om die, na wat opgesteven te zijn, te paneren en dan te bakken maar het mengsel bleek niet samenhangend genoeg om stevige burgers van te maken, ze vielen uiteen bij de poging om ze te paneren. Ook niet paneren en zo bakken resulteerde in uiteenvallende toestanden. Vandaar: heel het mengsel in een cakevorm gedaan, 40 minuten gebakken op 180 graden, nachtje in de koelkast laten afkoelen. Daarna is die cake stevig genoeg om er mooie plakken van te snijden die dan probleemloos gepaneerd en gebakken kunnen worden. Enige probleem is dat zo'n burger nogal wat zout kan verdragen maar dat zout kan je niet bij onder je groentemengsel doen want dan wordt er teveel vocht uit uw courgettes getrokken. Ik heb dat opgelost door het paneermeel wat extra te kruiden (zout, peper, paprikapoeder). Resultaat: verrassend lekker en originele burgers! Zeker voor herhaling vatbaar en dan ga ik wat experimenteren met wat verschillende soorten kruiden. (chili en munt bv). Thx, Skob!! Nieuw huisreceptje is aangenomen. ![]()
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je winterharde koopt heb je in het najaar lekker harde tepels.
De eenjarige zijn overigens niet legaal. Succes!
![]() |
#248 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we het maar gewoon op 'teveel ineens' houden.
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens; de pompoenen beginnen in hun steel scheurtjes te vertonen en dat is volgens de experts het teken om te gaan oogsten.
Om de grootste uit de tuin te krijgen ga ik toch een kruiwagen moeten gebruiken denk ik... Heb ook aardig wat patissons (bisschopsmuts) staan maar ik moet nog even opzoeken of die eigenlijk ook in de soep kunnen of dat die enkel als decoratie kunnen dienen.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 3 september 2013 om 09:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet als siroop, niet als gelei. Mij zal je dus niet snel op vlierbessen eten betrappen.
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Had jij geen draad waar hij zo'n toestanden kan melden? Ik neem aan dat zijn beerput serieus vol zal zitten na die vlierbessen...
Laatst gewijzigd door manta : 3 september 2013 om 09:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De anthocyanines in vlierbessen zijn cyanidine-3-sambubioside-5-glucoside ... De bessen kunnen beter niet rauw gegeten worden aangezien ze licht giftig zijn Vlierbessen hebben als ze 'rauw' zijn een sterk laxerende werking en moeten voor consumptie altijd eerst gekookt worden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 3 september 2013 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |