Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2012, 17:50   #241
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Behalve de kikkers mag hij zeker niet vergeten te vermelden dat zijn buurman bovendien hoest terwijl de buurvrouw giechelt.
inderdaad. Schandalig: hoesten en giechelen in 't Arabisch!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 18:28   #242
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
inderdaad. Schandalig: hoesten en giechelen in 't Arabisch!
Inderdaad, dat is weer eens een passende opmerking zie!
Misschien kan ze, telkens er een pot met een kikker overkomt, een paar varkenspoten en oren in die vreemde invaller zijn tuin gooien? Wat denk je?
Je zou er "racistisch" van worden als je dagelijks met die vreemde apen en hun gedrag geconfronteerd wordt...
Of misschien zou je qua woning met Parsprototem kunnen ruilen?

Laatst gewijzigd door andev : 15 maart 2012 om 18:31.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 18:32   #243
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Misschien kan ze, telkens er een pot met een kikker overkomt, een paar varkenspoten en oren in die vreemde invaller zijn tuin gooien? Wat denk je?
Je zou er "racistisch" van worden als je dagelijks met die vreemde apen en hun gedrag geconfronteerd wordt...
Och , als ze wil , ik raak aan tonnen slachtafval van varkens.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 18:40   #244
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Kikkers in chocopotten. Dat klinkt niet halal.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 18:42   #245
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Die dunne muren zijn indd een deel van het probleem. Die muren zijn niet voorzien op mensen die de gewoonte hebben om roepend iets te zeggen. Op een vrouw die uitsluitend giechelt tegen meneer, en als meneer niet thuis is, tiert op de kinderen. Ik heb haar nooit horen lachen als ze alleen bij de kinderen was. Nooit. Het jongste kind is bijna twee jaar oud en gaat nog niet naar school. Hoe zo'n peuter wordt afgeblaft door beide ouders. Dat is om ziek van te worden.
Vanaf 2,5 jaar kunnen ze naar de kleuterklas. Dus ze hebben nog wat tijd.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 18:54   #246
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan hoort en weet parsprototem nog altijd dat de buur Arabisch spreekt en weet ze nog niet of hij nu Palestijn, Koerd of Jordaniër is en het is juist d�*t waar ze niet tegen kan:
Neen, het is helemaal d�*t niet waar ik niet tegen kan. Een Koerd is hij helemaal niet.(je hebt niet goed gelezen). Mijn Koerdische overburen zijn voor mij gaan bemiddelen. Heb je het? En ze spreken dezelfde taal niet, blijkt het. Zij hebben het moeten doen in het Frans en in het Engels.
En wat het Arabisch betreft in mijn leefkamer. Dat bepaal ik graag zelf in welke mate. CNN en BBC World en Arte reportages zijn voor mij voldoende op normaal geluidsvolume. Meneer zijn nieuwsberichten in opjuttende taal over alles wat met het Midden-Oosten te maken heeft, is teveel. Het staat te luid. Als er iets in het Midden-Oosten gebeurt, hoef ik dat niet door de muren heen doorgestuurd te krijgen. Ik dring mijn bronnen van informatie ook niet aan hem op.

Je pikt er een zinnetje uit en daar ga je op borduren. De hele context schuif je van tafel. Dat is gemakkelijk, hé.

En waarom ging je er zomaar vanuit dat ik een steen tegen de kop van de reiger zou gooien ter bescherming van de kikkers? Dat zegt zoveel meer over jou dan over mij.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 15 maart 2012 om 18:59.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 19:34   #247
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Troost je, eens die kinderen 'n bepaalde leeftijd hebben, zo rond de puberteit, heb jìj er geen last meer van, dan worden ze losgelaten op de maatschappij, niet wetend hoe ze zich moeten gedragen, omdat ze die (onze) maatschappij niet kennen, dan worden ze 'verrijkers' van de (onze) maatschappij.
De term 'verrijkers' heb ik hier op het forum leren kennen. Ik kende die term niet.
Je moet je indenken dat die moeder nooit in haar leven gespeeld heeft toen ze een kind was. Die is naar mijn gevoel al vanaf haar achtste getraind geweest om een man te dienen.
Nu is ze geconfronteerd met vijf kinderen die in de lagere school zitten in België. Die twee werelden meemaken. Die van de school met eindtermen enz, en die van een moeder die nooit gespeeld heeft als kind en nooit aangemoedigd is geweest om voor zichzelf te denken. Ik heb compassie met die vrouw. Ze kan die kinderen niet meer aan. Ze roepen en schelden haar uit (de jongens).
Als meneer naar zijn werk is vertrokken (rond de middag) en zij tegen half vier de kinderen gaat halen... nadien is het de ene conflictsituatie na de andere. Tegen dat meneer thuiskomt (rond de negenen) liggen de kinderen in bed en is alles rustig. Meneer weet niet dat het twee uren tumult is geweest om die kinderen in bed te steken. Ik vraag me heel vaak af: 'Hoe houdt ze het vol?'

Puberteit?Ik wil er niet bij zijn. De jongens gaan uitbreken en de meisjes huwen op hun achttiende. En op hun twintigste hebben ze twee kinderen. In het beste geval mogen de meisjes studeren en dan gaan ze zelf hopelijk een keuze maken. Dan moet er nog heel wat kolkend water door de sluis.

Moet ik nu gaan zitten wachten tot alles daar in orde komt? Wat heb ik met die familie te maken? Niets!
Maar ze zitten wel van 's morgens vroeg tot laat op mijn schoot, bij wijze van spreken.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 15 maart 2012 om 19:36.
Oud 15 maart 2012, 19:58   #248
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dan mag je nog van geluk spreken dat je indertijd niet naast mijn ouders woonde, je had dan niet alleen het gebrul en getier gehoord, maar ook de petsen die alle dagen opnieuw uitgedeeld werden, met de hand de sloef of de stok.
Die realiteit is er. En elke dag opnieuw gebeurt dat ergens.Ik heb dat vroeger ook meegemaakt met buren terwijl ik aan mijn lesvoorbereidingen bezig was.
(21 streepjes voor 'geit' als scheldwoord van de man naar de vrouw door de muur heen ... een les Griekse Oudheid -architectuur). Plezant om zo te werken.
In 2012 ben ik die toestanden zat. Het lijkt wel of iedereen zijn battles kan uitvechten en ik zit er altijd maar tussenin. En mijn leven dan?
Oud 15 maart 2012, 20:32   #249
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Vanaf 2,5 jaar kunnen ze naar de kleuterklas. Dus ze hebben nog wat tijd.
Als er geen ander kindje onderweg is. En het kunnen er altijd twee zijn want nr 4 en nr 5 is een tweeling. Ik heb in heel mijn leven nooit zoveel kindergehuil gehoord als in de laatste vijf jaar in dat gezin. En ik kom uit een gezin van zes.

Als kinderen heel veel tijd krijgen om te huilen dan scheelt er iets met de opvoeding. Er zijn periodes geweest tussen twintig en vijftig keer per dag. Ik overdrijf niet. Gegarandeerd na de school is er altijd een conflictsituatie. En die varieert tussen twee en drie uren, eer de gemoederen bedaard zijn.
Ik vlucht er gewoon van weg want in zo'n sfeer kan je geen krant lezen, geen boek lezen, kan je zelfs geen plannen maken om een brood te bakken of een appelcake of zelfs om iemand op te bellen. Die sfeer kruipt onder je vel en daar blijft dat plakken. Ik word depressief van dat kindergehuil alleen al. Dan de TV. En nu heel recent de kikkerhistorie. Dat er nog bij.
Wie leeft in functie van wie? Is dat geen existentiële vraag?
Oud 15 maart 2012, 20:59   #250
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Och , als ze wil , ik raak aan tonnen slachtafval van varkens.
Mijn oude hond zou dit wel heel interessant vinden.

Ik geloof niet in provocatie, terwijl ik er terzelfdertijd van bewust ben dat ik zodoende me heel kwetsbaar opstel. Filosofisch gezien ben ik er niet uit.

Er zijn zes kinderen. Ik heb in de beginperiode met de eerste vijf heel plezante gesprekken gehad over kevertjes, over vissen, over plantjes. Over hun juffen op school enz.

Het heeft totaal geen zin om in een soort offensief te gaan met die zes kinderen erbij. Welke boodschap krijgen ze dan? Ik houd daar dus rekening mee.

Ik weet wel dat het een grapje is, maar globaal bekeken zie ik 'offensief 'niet zitten. Vanwege de kinderen en de vrouw.

Eigenlijk moet iemand mij ontvoeren ver weg van deze situatie. Misschien kan ik Compostella doen, een zomerlang. Me van niets meer iets aantrekken en gewoon stappen en leuke en niet leuke mensen ontmoeten. En terug voelen wat normaal is qua menselijke interactie.
Oud 15 maart 2012, 21:15   #251
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, het is helemaal d�*t niet waar ik niet tegen kan. Een Koerd is hij helemaal niet.(je hebt niet goed gelezen). Mijn Koerdische overburen zijn voor mij gaan bemiddelen. Heb je het? En ze spreken dezelfde taal niet, blijkt het. Zij hebben het moeten doen in het Frans en in het Engels.
Logisch, Koerdisch is geen Arabisch, maar staat dichter bij Farsi.
Citaat:
En wat het Arabisch betreft in mijn leefkamer. Dat bepaal ik graag zelf in welke mate. CNN en BBC World en Arte reportages zijn voor mij voldoende op normaal geluidsvolume. Meneer zijn nieuwsberichten in opjuttende taal over alles wat met het Midden-Oosten te maken heeft, is teveel. Het staat te luid. Als er iets in het Midden-Oosten gebeurt, hoef ik dat niet door de muren heen doorgestuurd te krijgen. Ik dring mijn bronnen van informatie ook niet aan hem op.
Vermits je geen Arabisch spreekt, kun je moeilijk weten wat er gezegd wordt en of het idd opjuttend is. Jij voelt dat zo aan, terecht of onterecht, dat weet ik niet en jij ook niet. Maar het irriteert je. Een eenvoudig probleem van geluidsoverlast, slecht geïsoleerde woning (dacht je er al aan, je bibliotheek the verhuizen en tegen de gemene muur te plaatsen? Een goede isolatie)
Indien de man een Vlaming was en je moest een ganse dag Will Tura of Eddy Wally horen, zou je je dan ook zo ergeren? Ik wél. En kindergehuil is steeds 'tzelfde, of het nu Arabisch is of Nederlands. Ik erger me daar (gelukkig) niet aan.
Citaat:
Ook zoveel veronderstellingen maken, Je pikt er een zinnetje uit en daar ga je op borduren. De hele context schuif je van tafel. Dat is gemakkelijk, hé.

En waarom ging je er zomaar vanuit dat ik een steen tegen de kop van de reiger zou gooien ter bescherming van de kikkers? Dat zegt zoveel meer over jou dan over mij.
Die context voel jij en het communicatieprobleem is er een deel van.
Citaat:
" opjuttende taal"
Jij voelt dat zo aan, terecht of onterecht, dat weet ik niet en jij ook niet. Je hele betoog hier maakt een nogal extreme indruk op me, juist met zeer veel veronderstellingen en aprioristische negatieve interpretaties. Je veronderstellingen zijn niet meer dan d�*t: veronderstellingen.
Ik wil wel geloven dat je buur gewoon een lawaaierig onaangenaam mens is. Dat gebeurt, ik had ook al lawaaierige, onaangename buren. De meeste mensen maakten dat al mee. Wil men dat vermijden wordt men best kluizenaar.

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 maart 2012 om 21:30.
Oud 15 maart 2012, 21:22   #252
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb de indruk dat die inteeltmongool van een buurman alleen maar de taal van rollende spierballen en groffe knuisten begrijpt.

Misschien eens een kolos van een grofgebekte kerel inhuren voor een paar weken...

Niet dat ik dat goedpraat binnen de huidige samenleving, maar als we nog veel van die Artifiloboreto troetels met zulke inslag binnenhalen, dat er geweld aan te pas gaat komen. (en niet van "hunnentwege", daar hebben we nu al een aantal leuke demostraties van gehad.)
Oud 15 maart 2012, 21:48   #253
filosoof
Banneling

Standaard

En volgens deze mensen op bladi.net is men er nog niet uit of kikkers hallal zijn: http://www.bladi.net/forum/234000-cu...e-halal-haram/ Maar deze brengt licht: http://www.bladi.net/forum/7156366-post8.html

Hier bevestigd:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door een moslim
Le Prophète Mouhammad (sallâllâhou alayhi wa sallam) a interdit que l'on tue les grenouilles (Hadith rapporté Abou Dâoûd, Nasaï et Ahmad). Selon une grande partie des savants, l'interdiction de tuer un animal constitue une preuve que celui-ci est illicite �* la consommation.
http://www.muslimfr.com/modules.php?...rticle&sid=135
Nu nog je gebuur ervan overtuigen.

Maar kikkers werden destijds als een plaag beschouwd, getuige de Bijbel:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bijbelse geschiedenis, tien plagen van Egypte:
tweede plaag kikkers
Na een nieuwe waarschuwing komt de tweede plaag over Egypte. Aäron strekt zijn hand over de wateren van Egypte en er komen overal kikkers tevoorschijn. Zij bedekken het gehele land en ze komen de huizen en slaapkamers binnen; overal vindt de Egyptenaar kikkers. Het gekwaak vult de lucht. Nu wordt Farao bang en hij vraagt Mozes en Aäron tot God te bidden om de plaag te laten stoppen met de belofte dat hij het Joodse volk onmiddellijk laat gaan. Maar nadat de kikkers verdwenen zijn, verbreekt hij zijn belofte en weigert de kinderen van Israël te laten vertrekken.
http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/ge...an-egypte.html

in de statenbijbel, Exodus 8:3-4:
3 Dat de rivier van vorsen zal krielen, die zullen opkomen, en in uw huis komen, en in uw slaapkamer, ja, op uw bed; ook in de huizen uwer knechten, en op uw volk, en in uw bakovens, en in uw baktroggen.

4 En de vorsen zullen opkomen, op u, en op uw volk, en op al uw knechten.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/exod/8.html
Niet zo positief over kikkers dus en Mozes is een profeet van de islam: zou dat verhaal ook zo in de koran staan?

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 maart 2012 om 22:14.
Oud 15 maart 2012, 22:38   #254
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Of misschien zou je qua woning met Parsprototem kunnen ruilen?
Eigenlijk een schitterende tip die je geeft : telkens die inteeltmongool een kikker mishandelt, zou Pars een snee spek over de haag moeten gooien.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 22:45   #255
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

Je pikt er een zinnetje uit en daar ga je op borduren. De hele context schuif je van tafel. Dat is gemakkelijk, hé.

Filosoof kan niet tegen een relaas over het leven zoals het is tussen integratieonwillige allahfreaks. Daar wordt hij zeer kregelig van. Het verbaast me dat hij je nog niet uitgescholden heeft voor vuile blokker, smerige yankee of katholiek.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 07:08   #256
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Niet zo positief over kikkers dus en Mozes is een profeet van de islam: zou dat verhaal ook zo in de koran staan?
Neen, dat staat zo niet in de Koran.
Het is pas later , toen nieuwe bekeerlingen lastige vragen stelden, dat er Hadith over verzonnen zijn om het allemaal te verklaren.

Toch raar, de Kikkers, gezonden door Jaweh/Jehova/god/Allah, om het Volk Israëls onder het juk der meergodenaanbidders te halen, zijn plots toch Haram.

Oftewel, het is maar zoals je het bekijkt.

Lap, weer een apparte groep binnen de Abrahmistische godsdiensten. Lammetjes zijn Haram, omdat ze een stand in voor de oudste zoon zijn, Je gaat toch niet kannibalistisch wezen nietwaar.

Kikkers zijn Halal, daar ze de Profeet Mozes hebben bijgestaan.

Laatst gewijzigd door maddox : 16 maart 2012 om 07:10.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 07:16   #257
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dan mag je nog van geluk spreken dat je indertijd niet naast mijn ouders woonde, je had dan niet alleen het gebrul en getier gehoord, maar ook de petsen die alle dagen opnieuw uitgedeeld werden, met de hand de sloef of de stok.
Ge zijn er precies nog fier op dat ge uw ouders zo hebt mishandeld ? foei !
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 07:20   #258
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Filosoof kan niet tegen een relaas over het leven zoals het is tussen integratieonwillige allahfreaks. Daar wordt hij zeer kregelig van. Het verbaast me dat hij je nog niet uitgescholden heeft voor vuile blokker, smerige yankee of katholiek.
Xenofobie : irrationele obsessieve angst voor vreemdelingen

Xenomanie : een ziekelijke voorkeur voor alles wat vreemd of buitenlands is
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 10:59   #259
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Logisch, Koerdisch is geen Arabisch, maar staat dichter bij Farsi.Vermits je geen Arabisch spreekt, kun je moeilijk weten wat er gezegd wordt en of het idd opjuttend is. Jij voelt dat zo aan, terecht of onterecht, dat weet ik niet en jij ook niet. Maar het irriteert je. Een eenvoudig probleem van geluidsoverlast, slecht geïsoleerde woning (dacht je er al aan, je bibliotheek the verhuizen en tegen de gemene muur te plaatsen? Een goede isolatie)
Indien de man een Vlaming was en je moest een ganse dag Will Tura of Eddy Wally horen, zou je je dan ook zo ergeren? Ik wél. En kindergehuil is steeds 'tzelfde, of het nu Arabisch is of Nederlands. Ik erger me daar (gelukkig) niet aan.Die context voel jij en het communicatieprobleem is er een deel van.

Jij voelt dat zo aan, terecht of onterecht, dat weet ik niet en jij ook niet. Je hele betoog hier maakt een nogal extreme indruk op me, juist met zeer veel veronderstellingen en aprioristische negatieve interpretaties. Je veronderstellingen zijn niet meer dan d�*t: veronderstellingen.
Ik wil wel geloven dat je buur gewoon een lawaaierig onaangenaam mens is. Dat gebeurt, ik had ook al lawaaierige, onaangename buren. De meeste mensen maakten dat al mee. Wil men dat vermijden wordt men best kluizenaar.
Ik ben geen fan van Will Tura en Eddy Wally, maar beiden lijken me qua klanken heel pacifistisch en levenslustig. Ik zou direct voor beiden kiezen ipv een dagelijkse overdosis kindergehuil, geschreeuw, getier en Midden-oosten TV te moeten ondergaan.
Mijn kinderen beluisteren ook urenlang muziek (Twopac, Kings of Lion, etc), maar zij hebben oortjes in en storen niemand. Ze zijn ook heel weinig thuis (twintigers).

En ik heb een mp3-speler om toch maar in de tuin bezig te zijn terzelfdertijd met de kinderen (een dagelijks verjaardagsfeestje dat altijd slecht afloopt).
Maximum volume op 30; geen klassieke muziek maar sterke ritmes zoals de Gypsy Kings of soul. Als ik de kinderen niet wil horen moet het maximum en zelfs luider zijn. Heel gezond voor mijn oren. Ik hoor de telefoon ook niet van bv mijn moeder die kortbij woont en in de tachtig jaar oud is. Stel dat ze in nood is? Ik hoor ook de bel niet. Dus ik moet altijd een keuze maken.

De origine van deze mensen plus het krampachtig vasthouden aan een levenswijze van weleer of van daar in een land (België) waar die krampachtigheid absoluut niet nodig is (de kinderen alle weekenden en schoolvakanties opsluiten in huis en in de tuin als verlengde van het huis) = overlast.
De bieb, het zwembad, speelpleinen, het Provinciaal Domein is in loopafstand. Kinderbuurtwerking. Er is chiro en scouts in loopafstand. Wat in hemelsnaam kan een overheid nog meer doen om deze kwetsbare kinderen op te vangen?

Toen ik nr6 hoorde huilen (pasgeboiren), heb ik een knak gekregen. Ik weet wat het is om twee kinderen in zo'n huis op te voeden. Acuut en chronisch plaatsgebrek. Nog een zesde kind bijmaken snap ik niet. En ik denk in het belang van de kinderen die huiswerk moeten maken. Die zichzelf dienen te ontplooien. Die kinderen lopen nu al een sociale achterstand op. Ik zie het voor mijn ogen gebeuren. Het zich systematisch isoleren van de maatschappij = overlast en onverantwoord voor de opvoeding van die kinderen.
Was er een Vlaamse flodderfamilie naast mij, dan was ik ten minste gerust bij elke Hapje-Tapje, bij elk evenement in Leuven met een lage drempel. En dan had ik in het Nederlands kunnen communiceren.

Wanneer de Marokkaanse kinderen van twee buren buiten spelen (heel zelden), gaan hun kinderen naar binnen. Die andere burenkinderen zijn meer 'outspoken' (derde generatie en zo) en die nemen geen blad voor hun mond.

Kluizenaar worden? Ik ben al heel goed bezig, ter plaatse.
Oud 20 maart 2012, 17:59   #260
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben geen fan van Will Tura en Eddy Wally, maar beiden lijken me qua klanken heel pacifistisch en levenslustig. Ik zou direct voor beiden kiezen ipv een dagelijkse overdosis kindergehuil, geschreeuw, getier en Midden-oosten TV te moeten ondergaan.
Mijn kinderen beluisteren ook urenlang muziek (Twopac, Kings of Lion, etc), maar zij hebben oortjes in en storen niemand. Ze zijn ook heel weinig thuis (twintigers).

En ik heb een mp3-speler om toch maar in de tuin bezig te zijn terzelfdertijd met de kinderen (een dagelijks verjaardagsfeestje dat altijd slecht afloopt).
Maximum volume op 30; geen klassieke muziek maar sterke ritmes zoals de Gypsy Kings of soul. Als ik de kinderen niet wil horen moet het maximum en zelfs luider zijn. Heel gezond voor mijn oren. Ik hoor de telefoon ook niet van bv mijn moeder die kortbij woont en in de tachtig jaar oud is. Stel dat ze in nood is? Ik hoor ook de bel niet. Dus ik moet altijd een keuze maken.

De origine van deze mensen plus het krampachtig vasthouden aan een levenswijze van weleer of van daar in een land (België) waar die krampachtigheid absoluut niet nodig is (de kinderen alle weekenden en schoolvakanties opsluiten in huis en in de tuin als verlengde van het huis) = overlast.
De bieb, het zwembad, speelpleinen, het Provinciaal Domein is in loopafstand. Kinderbuurtwerking. Er is chiro en scouts in loopafstand. Wat in hemelsnaam kan een overheid nog meer doen om deze kwetsbare kinderen op te vangen?

Toen ik nr6 hoorde huilen (pasgeboiren), heb ik een knak gekregen. Ik weet wat het is om twee kinderen in zo'n huis op te voeden. Acuut en chronisch plaatsgebrek. Nog een zesde kind bijmaken snap ik niet. En ik denk in het belang van de kinderen die huiswerk moeten maken. Die zichzelf dienen te ontplooien. Die kinderen lopen nu al een sociale achterstand op. Ik zie het voor mijn ogen gebeuren. Het zich systematisch isoleren van de maatschappij = overlast en onverantwoord voor de opvoeding van die kinderen.
Was er een Vlaamse flodderfamilie naast mij, dan was ik ten minste gerust bij elke Hapje-Tapje, bij elk evenement in Leuven met een lage drempel. En dan had ik in het Nederlands kunnen communiceren.

Wanneer de Marokkaanse kinderen van twee buren buiten spelen (heel zelden), gaan hun kinderen naar binnen. Die andere burenkinderen zijn meer 'outspoken' (derde generatie en zo) en die nemen geen blad voor hun mond.

Kluizenaar worden? Ik ben al heel goed bezig, ter plaatse.
Citaat:
Heel gezond voor mijn oren.
Gezond?
http://tweakers.net/nieuws/56138/eu-...et-gehoor.html
http://www.techzine.nl/nieuws/8617/o...et-gehoor.html En niet alle MP3_spelers hebben een volumebegrenzer.

Citaat:
Het zich systematisch isoleren van de maatschappij = overlast en onverantwoord voor de opvoeding van die kinderen.
Overlast?
Citaat:
opsluiten in huis en in de tuin
Kinderen die niet de luxe van een residentiële tuinwijk hebben maar in een appartement opgroeien worden ook volwassen. Op straat spelen in een stad of iets drukkere randgemeente stelt veiligheidsproblemen, weet je.

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 maart 2012 om 18:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be