![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals Stephen Hawking die stelde dat leven na de dood niet bestaat, en dat met volle overtuiging. Jij vindt niet dat wetenschap zich met wetenschap bezig dient te houden, en niet moeten praten over dingen die de wetenschap niet kan vatten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Pesten en provoceren is altijd leuk, maar het gaat hier om te ernstige zaken. Zoals Nietzsche zei: "Ich bringe unter vielen Spässen eine Sache vor, mit der nicht zu spassen ist." Neen, mijn keuze voor de islam is een zeer bewuste keuze geweest, die mijn leven op de juiste rails heeft gezet. Enfin, eigenlijk was het geen keuze, eerder een evidentie die langzaam is gerijpt. Er is ondertussen zoveel gebeurd dat heeft bevestigd dat dit de juiste keuze is, dat we kunnen zeggen dat dit irreversibel is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sartre's prestige als roman- en theaterschrijver, als filosoof, als literatuurwetenschapper liet hem toe om een ruim publiek te bereiken met zijn anti-imperialistische stellingnames en ondersteuning van de Algerijnse FLN. Gelukkig heeft hij niet geoordeeld: "dit gaat mijn vakgebied te buiten, ik moet zwijgen."
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is in ieder geval mijn mening. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ervaar jij de hogere machten van Allah?
Geloof jij in engelen, die de boodschap van Allah overbrengen? (als het goed is staat er zoiets ook in de koran). Kun je uitleggen hoe Friedrich Nietzsche je toe de islam heeft gebracht? Toen jij nog overtuigd atheïst was, was je toen wel echt overtuigd atheïst. Of heb je stiekem altijd al getwijfeld? |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je het bestaan van iets bovennatuurlijks vooral moet beleven/voelen, ik denk dat je met denken niet ver komt. Maar dat is nogmaals mijn bescheiden mening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zit het met hell en hemel? Gaan ongelovige naar de hell?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is het wel waar? Hoe kwam die persoon bij die uitspraak? Is dat een goede manier? En het is niet dat die uitspraken die zij maken niet waar zijn, he. Maar je moet het zelfverabsolutiserend karakter ervan steeds met een korreltje zout nemen. Het kan immers perfect dat hetgeen zij zeggen niet bestaat --- in de door hun beschreven en bedachte vormen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat ik bekritiseer, is de "pensée unique" waarbij vrouwen zich aan de correcte manier van kleden moeten conformeren, gedreven door commerciële propaganda en met een zeer zware sociale dwang. Als een vrouw de keuze zou willen maken voor de hoofddoek i.p.v. de string, dan moet ze rekening houden met afkeurende blikken, mogelijke fysieke aanvallen (b.v. van de weg gereden worden op de E17), geweerd worden op allerlei jobs, enz... Daarom verdedigen radicale feministes als Judith Butler of Ida Dequeecker bij ons het recht op het dragen van een hoofddoek. Naast dergelijk openlijk geweld tegen meiden met een hoofddoek heb je een veel subtieler geweld: jonge meisjes worden via tienerseries, reclame, ... heel vroeg tot bepaalde rollenpatronen gedwongen, er wordt hen wijsgemaakt dat jongens ze alleen maar leuk zullen vinden als ze zich "gewillig" opstellen tot hun perverse fantasiën, enzovoort. Dat is geen mannelijk perspectief, maar het perspectief van feministische vrouwen als Naomi Wolf. Ik raad je trouwens sterk aan om de boeken, artikels en interviews van Naomi Wolf te lezen. Je zou misschien wat kritischer zijn t.o.v. wat de massamedia vrouwen (en mannen) aandoen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
We moeten doen wat Duitsland heeft gedaan t.o.v. Frankrijk of Israël na W.O. II: officieel onze excuses aanbieden voor het kolonialisme, geen wetten meer stemmen waarin we het over "les bienfaits du colonialisme" hebben, de foto van Leopold II verwijderen uit de Belgische ambassade van Congo, onze geschiedenisboeken herschrijven en Leopold II dezelfde status geven als we vandaag Adolf Hitler geven, overgaan tot de dekolonisatie van onze monumenten, in het bijzonder het koloniaal museum van Tervuren, een open, oprechte en serene dialoog aangaan over herstelbetalingen, enzovoort.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 31 mei 2012 om 17:56. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn zij bezig met wetenschap. Als zij niet met wetenschap bezig waren, maar met wetenschapsfilosofie of comparatieve religie (en dus de vragen over de zin of onzin van het beantworden van bepaalde vragen vanuit bepaalde wereldbeelden), dan waren zij geen zulke uitspraken makende wetenschappers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geloof heeft niets te maken met wetenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, op een bepaald moment komt er zoveel toeval samen, dat het geen toeval meer is. Maar als je er vat op probeert te krijgen, dan zal je niets vinden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik het goed heb word er gezegd, dat Allah 99 namen heeft, ken jij ze alle 99?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe verklaar jij het bestaan van Allah, terwijl er zoveel armoede en leed is in de wereld.
Terwijl er word gezegd dat Allah de voorziener is/was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://www.the99.org/
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maak jij je nog wel eens schuldig aan afgoderij zowel bewust als onbewust?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet aan mij om daarover te oordelen. Laat ons hopen van niet...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |