Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2012, 18:58   #241
vaere
Vreemdeling

Standaard

Totaal negeren die boel.
Welk recht zouden zij hebbe om over Belgie een rapport te maken.

Een mislukte poging van Diruppo om Vlaanderen te isoleren.

Is gewoon olie op vuur gieten.
Doe maar jongen!
vaere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 19:25   #242
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat U enkele zaken anders zou verwoorden zal waarschijnlijk ook wel slaan op woordgebruik zoals fascisme. Welke politieke motieven hebben die Franse parlementariërs om er dergelijke associaties te leggen ?

Ik neem aan dat dergelijke rapporten toch een of andere vorm van eindredactie kennen. Het lijkt me dus uitgesloten dat het gewoon over een flapuit gaat. Dergelijke associaties hebben een politieke motief hebben. Welke juist ?
In het rapport worden deze woorden niet gebruikt, maar tijdens het debat volgend op de presentatie van het rapport vielen ze meermaals.
Kawadude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 19:39   #243
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Zoals men weet heb ik de vaste gewoonte om zo goed als nooit persoonlijke commentaar te geven op onderwerpen die in welkdanige zin met mijn land te maken hebben, anders dan het sporadisch verstrekken van louter neutrale informatie als dat nodig blijkt, of een heel enkele keer het weerleggen van een klinkklare leugen.

Na enig twijfelen maak ik hier en nu een uitzondering…

Ik nam (reeds veel eerder) in detail kennis van le Rapport d’Information sur la situation intérieure en Belgique van de Commission des affaires étrangères de l’Assemblée nationale, voorgesteld door de députés Lecou en Kucheida.

Ik ben het persoonlijk niet met alles 100% eens, en er zijn enkele zaken die ik zeker anders zou verwoorden, maar al bij al vind ik het rapport een zeer degelijk werkstuk, dat de politieke toestand in België goed weergeeft, en op een véél objectievere wijze dan eender welk relaas dat uit België zelf komt, want die zijn gegarandeerd steeds erg typisch Belgisch communautair gekleurd.

De kernconclusie van co-rapporteur Kucheida, vervat in zijn antwoord aan M. Terrot op de vergadering van 15 februari 2012, geeft precies de visie weer die ikzelf heb, na de politieke situatie in België een aantal jaren van op afstand te hebben gevolgd : L’avenir de la Belgique est fait de questions plus que de réponses.

Er is evenwel minstens één vraag waarop ik inmiddels het antwoord kan geven :

De vraag : « Heeft België, onder welke staatsvorm ook, een toekomst als het regime star een soort unitaire visie blijft volgen en zowel de eigenheid als het recht op autonomie van de twee grootste bevolkingsgroepen blijft ontkennen, evenals het recht van de meerderheidsbevolkingsgroep om democratisch de meerderheid uit te maken ? »

Het antwoord : « Neen »

Stof voor een later rapport van de Commission des affaires étrangères de l’Assemblée nationale, als één en ander over enkele jaren voor iedereen duidelijker wordt…
Grotendeels mee eens, maar naast andere formuleringen had voor mij ook de lijst met gesprekspartners er anders mogen uitzien.

http://www.assemblee-nationale.fr/13...sp#P781_328813

Zowel qua journalisten, academici als politici is er een zekere voorafgaandelijke screening geweest volgens mij, want de nederlanstalige gesprekspartners lijken heel veel op de nederlandstalige genodigden van een gemiddelde Mise au Point-uitzending.

Misschien dat de Franse parlementairen ervan uitgingen dat dit het enige politieke televisieprogramma op de Belgische tv (sic) is...

Ook de titel van het bestudeerde onderwerp laat iets te veel vermoeden dat het om een neutrale bestudering gaat, maar als je aandachtig leest en ook de inhoud van het debat achteraf bekijkt, lijkt me de titel 'De situatie van onze taalbroeders in België' beter passen.

Zoals gezegd, het grootste gedeelte van het rapport geeft op een duidelijke -en relatief neutrale- manier de communautaire geschiedenis van ons land weer, maar er worden toch iets te veel scheve conclusies in getrokken die duidelijk te maken hebben met de lijst van gesprekspartners, zoals hierboven aangegeven.

Als ik me niet vergis, krijgt dit rapport nog een vervolg in de commissie Buitenlandze Zaken van het Franse parlement.

Ik kan eerlijk gezegd niet wachten op de aanbevelingen die ze het parlement en de nieuwe Franse regering zullen doen mbt de interne situatie in België...
Oud 31 mei 2012, 19:43   #244
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

@kawadude

Je kan het rapport op volgende link vinden:
http://www.assemblee-nationale.fr/13...info/i4360.pdf

Pagina 108:

M. Jacques Myard. Lorsqu’on parle de l’Orient compliqué, il faut raisonner
avec des idées simples. C’est pareil avec la Belgique, laquelle est une nation artificielle
voulue par les Anglais. La Wallonie est une population celtique qui, en 1815, après le
Congrès de Vienne, s’est retrouvée dans le giron des Pays-Bas. A ce problème se greffe le
fait que la Wallonie, riche par le passé, est en crise sur le plan économique. De même, la
démographie flamande a connu une très forte poussée. La situation est donc explosive. J’ai
assisté �* un congrès du mouvement rattachiste. Cette idée n’est pas encore très répandue
mais figurez-vous que des maires de communes françaises limitrophes de la Wallonie
avaient été invités et déclarèrent que si le rattachement avait un jour lieu, ils demanderaient �*
rejoindre la Wallonie devenue française. Je souhaite aussi dénoncer certaines méthodes
fascistes utilisées, aujourd’hui, en Flandre, s’agissant notamment de la langue.
Enfin,
Bruxelles est un problème majeur et nul doute que ça va mal se passer lorsque sera abordé le
sort de cette ville. En tout cas, ça fait 30 ans que les rapports de fin de mission des
ambassadeurs de France en Belgique nous disent que « la Belgique n’existe plus ». La
question que l’on doit se poser, c’est : que fera la France ? Ignorer le problème ou accepter la
Wallonie, quand bien même ça ne plairait pas au Royaume-Uni ? Et puis, il faudra aussi tenir
compte de l’enclave germanophone d’Eupen-Malmedy. Quoiqu’il en soit, la Belgique est
condamnée, c’est une construction artificielle qui netiendra pas et la seule question qui
compte c’est comment la France traitera ce problème.

M. Christian Bataille.
J’ai une vision intime de la Belgique puisqu’une partie
de ma famille vit près de Tournai et que ma circonscription est presque frontalière avec ce
pays. Le Nord et la Belgique, c’est la même chose ! C’est le même pays ! Il n’y a aucune
différence entre Valencienne et Mons, par exemple. Je suis d’accord avec notre collègue
Jaques Myard lorsqu’il a invoqué l’histoire et, notamment, le Congrès de Vienne où
Talleyrand, malgré son talent, n’a pu empêcher de rattacher la Belgique �* la France. La
Suisse a sans doute réussi l�* où la Belgique a échoué en raison d’un enracinement beaucoup
plus ancien. Je ne suis pas allé au congrès des rattachistes mais je pense que la Belgique ne
durera pas et que la France devra accueillir �* bras ouverts la Wallonie. De tout ça, il faut tirer
une leçon : notre période n’aime pas les solidarités. A l’échelle européenne, les Allemands
ne veulent pas payer pour la Grèce. En Italie, Milan ne veut pas payer pour Naples. Et en
Belgique, les Anversois ne veulent pas payer pour les Wallons qui passent �* leurs yeux pour
être tous paresseux, chômeurs et au crochet de la sécurité sociale. Et puis se pose aussi le
problème de Bruxelles qui n’évoluera pas, je pense, sur le modèle de Washington DC, c’est �*
titre d’un territoire fédéral européen. Car un Bruxelles indépendant serait un Bruxelles
francophone et, de ça, les Flamands ne veulent pas. Permettez-moi, pour conclure, de dire
que j’ai trouvé les rapporteurs bien indulgents vis-�*-vis de Bart De Wever. Car une des
composantes du NVA est bel et bien fasciste !

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 31 mei 2012 om 19:44.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 19:44   #245
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een stormpje in een glas water.
Van wanneer dateren de uitlatingen van Flahaut ???
1 dag geleden ?
1 week geleden ?
1 maand geleden ?
1 jaar geleden ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 20:05   #246
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
@kawadude

Pagina 108:

avec des idées simples. C’est pareil avec la Belgique, laquelle est une nation artificielle
voulue par les Anglais. La Wallonie est une population celtique qui, en 1815, après le
Congrès de Vienne, s’est retrouvée dans le giron des Pays-Bas. A ce problème se greffe le
fait que la Wallonie, riche par le passé, est en crise sur le plan économique. De même, la
démographie flamande a connu une très forte poussée. La situation est donc explosive. J’ai
assisté �* un congrès du mouvement rattachiste. Cette idée n’est pas encore très répandue
mais figurez-vous que des maires de communes françaises limitrophes de la Wallonie
avaient été invités et déclarèrent que si le rattachement avait un jour lieu, ils demanderaient �*
rejoindre la Wallonie devenue française. Je souhaite aussi dénoncer certaines méthodes
fascistes utilisées, aujourd’hui, en Flandre, s’agissant notamment de la langue.
Enfin,
Bruxelles est un problème majeur et nul doute que ça va mal se passer lorsque sera abordé le
sort de cette ville. En tout cas, ça fait 30 ans que les rapports de fin de mission des
ambassadeurs de France en Belgique nous disent que « la Belgique n’existe plus ». La
question que l’on doit se poser, c’est : que fera la France ? Ignorer le problème ou accepter la
Wallonie, quand bien même ça ne plairait pas au Royaume-Uni ? Et puis, il faudra aussi tenir
compte de l’enclave germanophone d’Eupen-Malmedy. Quoiqu’il en soit, la Belgique est
condamnée, c’est une construction artificielle qui netiendra pas et la seule question qui

M. Christian Bataille.
de ma famille vit près de Tournai et que ma circonscription est presque frontalière avec ce
pays. Le Nord et la Belgique, c’est la même chose ! C’est le même pays ! Il n’y a aucune
différence entre Valencienne et Mons, par exemple. Je suis d’accord avec notre collègue
Jaques Myard lorsqu’il a invoqué l’histoire et, notamment, le Congrès de Vienne où
Talleyrand, malgré son talent, n’a pu empêcher de rattacher la Belgique �* la France. La
Suisse a sans doute réussi l�* où la Belgique a échoué en raison d’un enracinement beaucoup
plus ancien. Je ne suis pas allé au congrès des rattachistes mais je pense que la Belgique ne
durera pas et que la France devra accueillir �* bras ouverts la Wallonie. De tout ça, il faut tirer
une leçon : notre période n’aime pas les solidarités. A l’échelle européenne, les Allemands
ne veulent pas payer pour la Grèce. En Italie, Milan ne veut pas payer pour Naples. Et en
Belgique, les Anversois ne veulent pas payer pour les Wallons qui passent �* leurs yeux pour
être tous paresseux, chômeurs et au crochet de la sécurité sociale. Et puis se pose aussi le
problème de Bruxelles qui n’évoluera pas, je pense, sur le modèle de Washington DC, c’est �*
titre d’un territoire fédéral européen. Car un Bruxelles indépendant serait un Bruxelles
francophone et, de ça, les Flamands ne veulent pas. Permettez-moi, pour conclure, de dire
que j’ai trouvé les rapporteurs bien indulgents vis-�*-vis de Bart De Wever. Car une des
Ik reageerde op de vraag of er geen eindredactie van het rapport was waarbij gekeken werd of alle woorden wel kunnen in een officieel rapport over een gedeelte van de inwoners van een buurland. Daarbij maakte ik de vraagsteller duidelijk dat niet in het rapport deze bewoordingen terug te vinden zijn, maar wel in het debat na de voorstelling van het rapport in de commissie.

Dat daar inderdaad een verslag van bestaat, en dat die over 't algemeen (maar misschien niet in communistische regimes) een letterlijke weergave zijn van de tussenkomsten van de deelnemers aan dat debat en dus per definitie niet aan enige vorm van eindredactie (wat betreft inhoud, de lay-out wel natuurlijk) onderworpen zijn, leek me een zodanige evidentie dat ik het niet letterlijk vermeldde.

Nog enkele vleugjes van de tussenkomsten:

Citaat:
Bruxelles y occupe une place majeure. Bruxelles, c’est tout �* la fois une ville dont 85% de la population est francophone, la capitale de la Belgique et de la Flandre (la Wallonie a assurément pris une mauvaise décision en choisissant Namur pour capitale), la capitale de l’Union européenne, le siège de multiples organisations internationales… et une ville pauvre.
Tja, als je het aan Charles Picqué vraagt natuurlijk...

Citaat:
L’égoïsme flamand se nourrit de la réussite économique de la Flandre. Peut-être faudrait-il que, pendant la prochaine législature, la Commission des Affaires étrangères se penche sur les fondements du développement économique de la Flandre.
Dus we gaan van de interne situatie van België naar een studie over de economische ontwikkeling van Vlaanderen...

Citaat:
J’ai interrogé sur ce point M. Nic Vandermarliere, délégué du Gouvernement flamand en France – c’est-�*-dire quasi-ambassadeur de la Flandre ; celui-ci a répondu que dans les années 1950, les autorités flamandes avaient consenti un effort considérable sur l’éducation, la formation et la recherche. Il serait particulièrement utile d’étudier comment la Flandre a pu aller vers l’excellence dans de si nombreux domaines.
Eerst het antwoord geven en dan de vraag stellen. Die Franse parlementairen zijn nog straffer dan de onze...

Citaat:
Lorsqu’on parle de l’Orient compliqué, il faut raisonner avec des idées simples. C’est pareil avec la Belgique, laquelle est une nation artificielle voulue par les Anglais. La Wallonie est une population celtique qui, en 1815, après le Congrès de Vienne, s’est retrouvée dans le giron des Pays-Bas. A ce problème se greffe le fait que la Wallonie, riche par le passé, est en crise sur le plan économique. De même, la démographie flamande a connu une très forte poussée. La situation est donc explosive.
Man, man, man, die Franse volksvertegenwoordigers reizen nog sneller in de tijd dan Doctor Who...

Citaat:
Je partage totalement l’opinion de M. Jaques Myard sur le fait qu’un assemblage artificiel de différents peuples ne peut pas marcher. Les Rapporteurs n’ont pas cité la colonisation. La Belgique est un petit Etat mais son empire colonial, constitué de l’ex-Congo Belge, aujourd’hui RDC, et aussi du Rwanda et du Burundi, était immense. Le Congo Belge a d’abord été une possession personnelle du roi Léopold II. Wallons et Flamands y étaient présents mais l’administration s’est faite en français. Est-ce que cela n’a pas masqué une vérité qu’on ne peut plus cacher aujourd’hui ? Je crois que la question coloniale ne doit pas être écartée lorsqu’on se penche sur la Belgique.
Waar begint diene nu over? Ah ja, hij probeert waarschijnlijk een verklaring te vinden voor het feit dat de laatste tijd er nogal wat Congolezen in Brussel gespot werden met Vlaamse vlaggen en aanmoedigingen voor BDW...

En om af te sluiten:

Citaat:
Ouvrir largement les bras aux Wallons ne me semble pas envisageable. Je tiens �* souligner que, lorsqu’il nous a reçus, le représentant de la Flandre �* Paris avait invité son homologue de Wallonie, et que les deux hommes semblaient bien s’entendre. Une offre de la France en direction des Wallons ne pourrait qu’aggraver la situation.
Dju, nu kunnen we er al niet meer op rekenen op een voorstel tot overname

Laatst gewijzigd door Kawadude : 31 mei 2012 om 20:06.
Oud 31 mei 2012, 20:12   #247
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De B.U.B. heeft daar een leuk tekstje over geschreven dat de flaminganten doet steigeren, maar veel succes oogst: http://www.unionbelge.be/?p=263
En komt er binnenkort ook zo een stukje over de valsemunterbende Mario, Franco, Marie-France en Elio Di Rupo?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 20:41   #248
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Ik reageerde op de vraag of er geen eindredactie van het rapport was waarbij gekeken werd of alle woorden wel kunnen in een officieel rapport over een gedeelte van de inwoners van een buurland. Daarbij maakte ik de vraagsteller duidelijk dat niet in het rapport deze bewoordingen terug te vinden zijn, maar wel in het debat na de voorstelling van het rapport in de commissie.
Nu begrijp ik dat die bewuste facisme-citaten niet integraal deel uitmaken van het rapport maar wel van het verslag in het debat in het Frans parlement. Ik dacht eerst dat het ging over meningen van leden van de franse parlementaire commissie.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 31 mei 2012, 21:02   #249
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...mpaign=seeding

Een bloemlezing

Man, man, man. Bende Calimero's. Liegen en bedriegen omdat hun voordelen van een eeuw geleden nu niet meer gelden. 12 miljard per jaar krijgen die ondankbaren en nog aan het wenen. Hebben die nu echt geen enkele schaamte meer?
Daarmee niet opletten.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 21:04   #250
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Denk je dat dit één sikkepit verschil uitmaakt? Wees maar niet te blij, dit vergroot alleen de kloof tussen gemeenschappen en getuigd weer van het feit dat Franstalig België dichter bij Frankrijk aanleunt dan bij Vlaanderen.
Ja en dan? Franstalige Zwitserland aanleunt ook dichter bij Frankrijk dan bij de rest van Zwitserland.

Laatst gewijzigd door Everytime : 31 mei 2012 om 21:04.
Oud 31 mei 2012, 21:05   #251
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vaere Bekijk bericht
Totaal negeren die boel.
Welk recht zouden zij hebbe om over Belgie een rapport te maken.

Een mislukte poging van Diruppo om Vlaanderen te isoleren.

Is gewoon olie op vuur gieten.
Doe maar jongen!
Vlaanderen bestaat niet eens. Hoe kan het dan geïsoleerd worden?
Oud 31 mei 2012, 21:13   #252
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen bestaat niet eens. Hoe kan het dan geïsoleerd worden?
Ligt Ternat in Wallonie ?
Burgemeester R. Parys en die 14.999 andere inwoners van dit dorp zullen niet graag horen dat Vlaanderen niet bestaat.

Laatst gewijzigd door Boduo : 31 mei 2012 om 21:16.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 21:20   #253
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@kawadude

Pagina 108:

Enfin,

M. Christian Bataille.
Dank voor de link. Zometeen met een mok lauwe melk in bed dit werkstuk lezen op de tablet lezen. Er staan wel heel veel meerlettergreep woorden in. Is er een vereenvoudigde versie voor de vlaams-populisten - bel et bien fascho et con �* la fois - beschikbaar?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 31 mei 2012 om 21:24.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 21:23   #254
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen bestaat niet eens...
... maar toch vallen sommige Bruxellois nog liever dood dan er bij te (moeten) horen

't Moet wel héél straffe moquette zijn dat die gasten fuméren, nespa?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 21:42   #255
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Nu begrijp ik dat die bewuste facisme-citaten niet integraal deel uitmaken van het rapport maar wel van het verslag in het debat in het Frans parlement. Ik dacht eerst dat het ging over meningen van leden van de franse parlementaire commissie.
En opnieuw moet ik je corrigeren: het debat had plaats in de commissie.

Niet dat dit iets afdoet aan de idiotie van de vergelijkingen zelf natuurlijk.

Het viel me vooral op dat men grote woorden gebruikte, maar zonder veel duiding, zoals "de franstaligen in de rand ondergaan zoiets dat lijkt op vervolging" of "het egoïsme van de Vlamingen" zonder voorbeelden te geven en zo zijn er nog wel enkele vage bewoordingen zonder veel uitleg.
Oud 31 mei 2012, 21:44   #256
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Kawadude

Ging het niet om een openbaar debat in de commissie "buitenlandse zaken" in het Frans parlement ?

Oud 31 mei 2012, 21:50   #257
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Met het communautaire brol moeten we helemaal niet opletten. Integendeel zelf, we moeten ermee lachen. Het bestaan zelf van het Vlaams-Nationalisme moet de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen juist massaal doen versterken en dit vooral in de plekken waar het Vlaams-Nationalisme het sterkst aanwezig is. Dat Franstaligen zich massaal op de Ijzerwake,Zangfeest, enz..... tussen de aanwezige Vlaams-Nationalisten mengen. Niet erg als die laatsten niet op hun gemak zijn, het is ook niet het einde van de wereld. Het gebeurt aan iedereen niet op zijn gemak te zijn, na een zekere tijd voelt men zich zowiezo beter.

Ironie natuurlijk..............
Oud 31 mei 2012, 21:55   #258
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is zowiezo een eindeloze discussie. Objectief gezien zie ik helemaal niet hoe België zou kunnen splitsen en voor mij is zo'n thema een tijdverlies. Is dit het einde van de wereld omdat u in België in plaats van in Vlaanderen leeft? Is dit erg het feit in een land met ook Franstaligen en Duitstaligen te leven? Het is niet omdat iemand u eens zei dat u tegen België moest zijn dat u als een schaap moet herhalen wat hij/zij zegt. Zegt die persoon dat u uit de 28de verdieping van een gebouw moet springen, zal u het doen? Ik denk van niet!

Laatst gewijzigd door Everytime : 31 mei 2012 om 21:55.
Oud 31 mei 2012, 21:56   #259
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is zowiezo een eindeloze discussie. Objectief gezien zie ik helemaal niet hoe België zou kunnen splitsen en voor mij is zo'n thema een tijdverlies. Is dit het einde van de wereld omdat u in België in plaats van in Vlaanderen leeft? Is dit erg het feit in een land met ook Franstaligen en Duitstaligen te leven? Het is niet omdat iemand u eens zei dat u tegen België moest zijn dat u als een schaap moet herhalen wat hij/zij zegt. Zegt die persoon dat u uit de 28de verdieping van een gebouw moet springen, zal u het doen? Ik denk van niet!
en maar de struisvogel spelen!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 21:58   #260
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard e

Citaat:
@Kawadude

Ging het niet om een openbaar debat in de commissie "buitenlandse zaken" in het Frans parlement ?
Sorry, ik dacht dat je met parlement de plenaire van de Assemblée bedoelde. Een commissie is toch nog iets anders.

Laatst gewijzigd door Kawadude : 31 mei 2012 om 21:58.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be