Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2012, 20:42   #241
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Voor mij blijven het mijn medemensen.
Wat een gezwets van een fervente homohater!
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 20:47   #242
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kan u ons de exacte passages in de Halakha citeren die de bijbelcitaten van Het Oosten tegenspreken?
De Halakha spreekt die bijbelcitaten niet tegen. Ook de Halakha is tegen homosexueel gedrag. Maar de sanctie die in de Geschreven Torah wordt voorzien wordt door de Halakha niet opgelegd. Hetzelfde geldt overigens voor de passage uit Exodus 21:24 "Oog voor oog, tand voor tand enz.", de beruchte lex talionis. Ook hier wordt door de Orale Torah ervan afgeweken.
Citaat:
The Oral Law explains, based upon the biblical verses, that the Bible mandates a sophisticated five-part monetary form of compensation, consisting of payment for "Damages, Pain, Medical Expenses, Incapacitation, and Mental Anguish" — which underlies many modern legal codes. Some rabbinic literature explains, moreover, that the expression, "An eye for an eye, etc." suggests that the perpetrator deserves to lose his own eye, but that biblical law treats him leniently. − Paraphrased from the Union of Orthodox Congregations
Oud 21 juli 2012, 20:50   #243
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De Halakha spreekt die bijbelcitaten niet tegen. Ook de Halakha is tegen homosexueel gedrag. Maar de sanctie die in de Geschreven Torah wordt voorzien wordt door de Halakha niet opgelegd. Hetzelfde geldt overigens voor de passage uit Exodus 21:24 "Oog voor oog, tand voor tand enz.", de beruchte lex talionis. Ook hier wordt door de Orale Torah ervan afgeweken.
Wat is de sanctie dan in de Halakha?

Zou het niet voor minder misverstanden zorgen moest je ons het citaat van de Halakha integraal weergeven?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 20:50   #244
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Wat een gezwets van een fervente homohater!
Vooraleer je iemand gaat kwetsen door jouw lichtzinnig en oppervlakkig gezwets moet je eerst leren begrijpend lezen. Ik ben volstrekt geen homohater. Jullie moslims daarentegen wél.

Nota bene, in mijn familie zijn er homo's en die personen zijn mij zeer dierbaar.
Oud 21 juli 2012, 20:52   #245
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooraleer je iemand gaat kwetsen door jouw lichtzinnig en oppervlakkig gezwets moet je eerst leren begrijpend lezen. Ik ben volstrekt geen homohater. Jullie moslims daarentegen wél.

Nota bene, in mijn familie zijn er homo's en die personen zijn mij zeer dierbaar.
Jaja, leuk die emotionele argumenten, om zo sympathie te krijgen.

Alleen de feiten blijven, dat die familieleden niet mogen genieten van hun seksuele voorkeur.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 21:01   #246
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is de sanctie dan in de Halakha?

Zou het niet voor minder misverstanden zorgen moest je ons het citaat van de Halakha integraal weergeven?
De Halakha voorziet géén "sanctie". De Halakha is overigens geen strafrecht hoor.
Verlang nu van mij niet dat ik jou een letterlijk citaat ga opdissen. De Talmud is een bibliotheek op zichzelf (Bv. de Artscroll editie bestaat uit 75 delen). Er is wel over dergelijk sexueel gedrag sprake in Tractate Yebamoth, Chapter 8 (folio 79b-80a) Overigens, in de tijd dat de Talmud werd opgesteld (tussen 250 en 500 n.C.) werd het woord homosexueel niet gebruikt.
Oud 21 juli 2012, 21:06   #247
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De Halakha voorziet géén "sanctie". De Halakha is overigens geen strafrecht hoor.
Verlang nu van mij niet dat ik jou een letterlijk citaat ga opdissen. De Talmud is een bibliotheek op zichzelf (Bv. de Artscroll editie bestaat uit 75 delen). Er is wel over dergelijk sexueel gedrag sprake in Tractate Yebamoth, Chapter 8 (folio 79b-80a) Overigens, in de tijd dat de Talmud werd opgesteld (tussen 250 en 500 n.C.) werd het woord homosexueel niet gebruikt.
Wel, dan blijft toch gewoon de Torah gelden?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 juli 2012 om 21:06.
Oud 21 juli 2012, 21:09   #248
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben volstrekt geen homohater.
Je bent er zelf mee uit de kast gekomen.
Oud 21 juli 2012, 21:10   #249
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jaja, leuk die emotionele argumenten, om zo sympathie te krijgen.

Alleen de feiten blijven, dat die familieleden niet mogen genieten van hun seksuele voorkeur.
Nietsche, je moet mij geen woorden of gedachten toeschrijven die ik volstrekt niet heb. Die homofiele familieleden doen voor mijn part wat ze willen. Ik ga ze ook nooit afkeuren daarvoor. Dat komt mij niet toe.

Maar mag ik het recht hebben om persoonlijk te vinden dat dergelijk soort sexuele omgang mijn cup of tea niet is, ja? Mag ik het recht hebben om van mening te zijn dat heterosexueel verkeer de normale gang van zaken is? Mag ik het recht hebben om te vinden dat een aars en endeldarm niet bedoeld is voor normaal sexueel verkeer? Mag ik het recht hebben om van oordeel te zijn dat kinderen recht hebben op een vader en een moeder die respectievelijk een man en een vrouw zijn?

En ik vraag jouw sympathie niet. Die kan mij gestolen worden.
Oud 21 juli 2012, 21:12   #250
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, dan blijft toch gewoon de Torah gelden?
Zeg jongen, hou jezelf voor het lapje.

Lees wat ik aan Het Oosten heb geantwoord. Dat was héél duidelijk. Ik ben niet van plan om hier steeds maar opnieuw dezelfde plaat te draaien.
Oud 21 juli 2012, 21:14   #251
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Je bent er zelf mee uit de kast gekomen.
Nu ben je werkelijk smeerlapje aan het spelen. Haal even de zin aan waarin ik zou geschreven hebben dat ik homo's haat.
Oud 21 juli 2012, 21:14   #252
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nietsche, je moet mij geen woorden of gedachten toeschrijven die ik volstrekt niet heb. Die homofiele familieleden doen voor mijn part wat ze willen. Ik ga ze ook nooit afkeuren daarvoor. Dat komt mij niet toe.

Maar mag ik het recht hebben om persoonlijk te vinden dat dergelijk soort sexuele omgang mijn cup of tea niet is, ja? Mag ik het recht hebben om van mening te zijn dat heterosexueel verkeer de normale gang van zaken is? Mag ik het recht hebben om te vinden dat een aars en endeldarm niet bedoeld is voor normaal sexueel verkeer? Mag ik het recht hebben om van oordeel te zijn dat kinderen recht hebben op een vader en een moeder die respectievelijk een man en een vrouw zijn?

En ik vraag jouw sympathie niet. Die kan mij gestolen worden.
Natuurlijk mag jij dat, het is alleen te belachelijk voor woorden.

Het is namelijk compleet onjuist, hetroseksualiteit is niet normaler dan homoseksualiteit. Het zijn allebei aangeboren seksuele voorkeuren.
Oud 21 juli 2012, 21:16   #253
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu ben je werkelijk smeerlapje aan het spelen. Haal even de zin aan waarin ik zou geschreven hebben dat ik homo's haat.
Jij zegt dat niet letterlijk, je bent intelligent genoeg om daar omheen te draaien.

Ik heb liever een biernazi die eerlijk zegt waar het op staat, dan dat hypocriete gedraai.
Oud 21 juli 2012, 21:22   #254
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mag jij dat, het is alleen te belachelijk voor woorden.

Het is namelijk compleet onjuist, hetroseksualiteit is niet normaler dan homoseksualiteit. Het zijn allebei aangeboren seksuele voorkeuren.
Niks "te belachelijk". U kunt mij volstrekt niets verwijten. Ik respecteer homo's op alle gebied. Ik respecteer hun recht op privacy, hun recht op fysieke integriteit enz. Maar ik hoef niet te aanvaarden dat het lichaam van de mens geconcipieerd is voor het hebben van homofiel geslachtsverkeer.

Als het volgens u zo normaal is, hoe komt het dan dat voortplanting niet kan gebeuren via homosexualiteit? Tenzij u voortplanting ook niet normaal vindt ...
Oud 21 juli 2012, 21:26   #255
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks "te belachelijk". U kunt mij volstrekt niets verwijten. Ik respecteer homo's op alle gebied. Ik respecteer hun recht op privacy, hun recht op fysieke integriteit enz. Maar ik hoef niet te aanvaarden dat het lichaam van de mens geconcipieerd is voor het hebben van homofiel geslachtsverkeer.

Als het volgens u zo normaal is, hoe komt het dan dat voortplanting niet kan gebeuren via homosexualiteit? Tenzij u voortplanting ook niet normaal vindt ...
De evolutie/natuur heeft geen doel, voortplanting is niet meer natuurlijk dan geen voortplanting.

De natuur maakt geen foutjes, het *onnatuurlijke* bestaat niet. Alles is natuur, dus ook homoseksualiteit.
Oud 21 juli 2012, 21:26   #256
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij zegt dat niet letterlijk, je bent intelligent genoeg om daar omheen te draaien.

Ik heb liever een biernazi die eerlijk zegt waar het op staat, dan dat hypocriete gedraai.
Wel, veel geluk met uw biernazi. Ik kan u alleen maar zeggen dat u blijkbaar zo "verdraagzaam" bent dat u geen andere meningen aanvaardt. En bovendien u stelselmatig bezondigt aan verdachtmaking. Zoiets heet het maken van een intentieproces.
Ik wens u nog een goede nacht ...
Oud 21 juli 2012, 21:29   #257
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De evolutie/natuur heeft geen doel, voortplanting is niet meer natuurlijk dan geen voortplanting.

De natuur maakt geen foutjes, het *onnatuurlijke* bestaat niet. Alles is natuur, dus ook homoseksualiteit.
Ha zo! Darwin had het volgens u dus verkeerd voor. "Survival of the fittest" weet je wel. En voortplanting is daarin dus bijzaak volgens jou? Dag in dag uit is het gedrag van alle diersoorten gericht op het doorgeven van hun genen.
Oud 21 juli 2012, 21:32   #258
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik respecteer homo's op alle gebied.
Oud 21 juli 2012, 21:33   #259
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ha zo! Darwin had het volgens u dus verkeerd voor. "Survival of the fittest" weet je wel. En voortplanting is daarin dus bijzaak volgens jou? Dag in dag uit is het gedrag van alle diersoorten gericht op het doorgeven van hun genen.
Surival of the fittest is niet helemaal juist, het is vooral de meest aangepaste die voordelig is.

Voortplanting kan in bepaalde situaties heel voordelig zijn, maar in de menselijke maatschappij is dat niet meer. Bij de mens komt homoseksualiteit voor, en daar ben je mee geboren. Daarbij, zijn er ook hetrokoppels die geen kinderen willen/nemen/krijgen.

En homoseksualiteit komt trouwens ook voor in de dierenwereld.
Oud 21 juli 2012, 21:37   #260
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik moet toegeven dat ik eerder jaloers ben op uw seksleven dan op uw kennis van algmene rechtsprincipes...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 juli 2012 om 21:37.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be