Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2012, 15:51   #241
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob's Burger Bekijk bericht
dan ben je ook geen atheist
das godverdomme dikke zever...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 15:52   #242
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
das godverdomme dikke zever...
Dat ook, natuurlijk.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 15:52   #243
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob's Burger Bekijk bericht
brandt er dan een lampje?
WiFi heeft geen lampjes...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2012, 12:04   #244
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Bertje anciaux en co willen dat de Vlaming de islam leert kennen om de zogenaamde 'islamofobie' te bestrijden.

Citaat:
Omgang seculier familielid.

VRAAG:
Hoe moeten wij een familielid dat niet bidt behandelen ?

ANTWOORD:
Als hij niet bidt dan dient hij te worden geboycot. Je mag hem niet groeten en ook niet teruggroeten, totdat hij berouw toont

De Profeet , heeft ook gezegd: ??Het is mij verboden om degenen die bidden te doden

Dit bewijst dat degene die niet bidt niet gewoon zijn gang mag gaan. Als hij wordt overgedragen aan de verantwoordelijke autoriteiten en geen berouw toont, dan is er geen belemmering om hem de doodstraf te geven http://forums.ansaar.nl/vragen-antwo...amilielid.html
Seculieren wezen dus gewaarschuwd

Citaat:
Waar in de Qur'aan staat dat de hoofddoek verplicht is?

Bismillah, wasalatoe wassalamoe 'ala rasoelillah,

Zuster, de hijab (hoofdoek) dragen is verplicht in de islaam

In soerat Al Ahzab 59 lezen we het volgende: "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen
http://forums.ansaar.nl/vragen-antwo...verplicht.html
Dan staat men verbaasd te kijken wanneer vrouwen zonder hoofddoek op in onze samenleving door moslims worden lastiggevallen. Hoofddoeken dienen immers om de moslim te laten weten wie mag worden lastiggevallen en wie niet. Een hoofddoek is duidelijk geen onschuldig lapje stof

Citaat:
Wordt er in de Islam een onderscheid gemaakt tussen staat en religie?

Salam alaikom,

De scheiding tussen kerk en staat word secularisme genoemd. Secularisme is ongeloof. In de Islam kennen we geen scheiding tussen kerke en staat.
het secularisme is Koefr. Het secularisme is het splitsen van de religie van de staat http://forums.ansaar.nl/vragen-antwo...n-religie.html
Zo dat weet Bertje Anciaux dan ook weer ..

Citaat:
Hand eraf of vergeving?

ik denk dat veel moslims niet weten wat de Sharia nou precies inhoudt etc....
Suqar_7loe : ik had in een hadith gelezen dat een vrouw had gestolen en die vrouw was van een goede komaf. Dus de mensen vroegen zich af of iemand met de Profeet kon praten zodat hij haar kon vergeven. Maar de Profeet werd boos en zei: "Waarlijk als mijn dochter Fatima iets had gestolen dan zou ik haar hand afhakken." Zo konden de mensen begrijpen dat je afkomst geen waarde had in islam en dat iedereen gelijk was.

Dus de hand afhakken bij het betrappen van stelen is nu eenmaal een opgelegde Bestraffing dat moet worden uitgevoerd.

koran 5:39. En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtige, Alwijs. http://forums.ansaar.nl/vragen-antwo...vergeving.html
Zoals je ziet ziet suikertje niets immoreels of barbaars in handjes hakken, aangezien 'profeet' mohammed het 'goede' voorbeeld stelde, zoals zovele goede moslimgelovigen weet zij iets barbaars ook mooi te praten ... het toont aan dat in de islam iedereen gelijk is .... (wat dan nog eens de grootste flauwe kul is .. de man staat in de islam boven de vrouw en boven de in hun talloze raids gevangen genomen sexslavinnen en de niet-moslim onder de moslim). Allah ('profeet' mohammed dus) is alwijs durven ze dan nog te schrijven.

Citaat:
Wat is de Islamitische regelgeving over wie zulke uitspraken over de Shari'ah doet?

Vraag:

Wat is de regelgeving met betrekking tot iemand die zegt: ??Sommige wetten van de Shari?ah (Islamitische wetgeving) moeten nodig onder de loep worden genomen. Ze zijn toe aan verandering omdat ze niet passen bij de ontwikkelingen van deze tijd. Zoals het erfrecht, waarin de man twee keer zoveel krijgt als de vrouw.??Wat is de Islamitische regelgeving over wie zulke uitspraken doet?

Antwoord:
Niemand mag bezwaar hebben tegen deze wetten of deze veranderen. Het is immers een wetgeving die is vastgesteld voor de Islamitische gemeenschap in zowel de tijd van de Profeet, salla Allahu alayhie wa salam als na hem tot het aanbreken van het Uur. Men is verplicht zich hieraan te houden met overtuiging en geloof. Wie beweert dat andere wetten geschikter zijn, is een ongelovige

Wie zijn religie verandert, moet worden gedood (Al-Bukharie)
Voila ik hoop Bertje Anciaux en co van dienst te zijn geweest in het gezamelijk bestrijden van zoiets als 'islamofobie'. Onbekend maakt immers onbemind

Laatst gewijzigd door smiley : 23 augustus 2012 om 12:19.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2012, 15:34   #245
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat is juist. Ik ben geen atheïst.

Had je nog wat?
Ja. Bob's burger heeft gelijk en jij hebt ongelijk.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2012, 15:55   #246
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ja. Bob's burger heeft gelijk en jij hebt ongelijk.
Want?

Paulus.
Oud 23 augustus 2012, 16:21   #247
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij focust alleen maar op het negatieve aspect van religie, maar vermeldt nooit de positieve aspecten. Zo had ik als kleuterleidster een non. Zij was een en al toewijding voor de aan haar toevertrouwde kinderen. Nu is zij 76 jaar en nog steeds zet zij zich met hart en ziel in voor de parochie en alle parochianen, gelovig of niet, praktiserend of niet, katholiek of niet. Zij bidt ook voor mijn overleden familieleden, hoewel ze atheïst waren. Zij doet al haar verplaatsingen met de fiets en getuigt van een enorm dynamisme.

Welnu, ik heb liever katholieken als zij dan zogenaamde vrijzinnigen die niets anders dan kankeren op internetfora met haat voor alle gelovigen en een dogmatisme dat tegengesteld is aan alles waar vrijzinnigheid zou voor moeten staan.
Als deze vrouw een atheïste was geweest, dan had ze net hetzelfde gedaan maar op een andere manier en in een andere structuur. Je hebt dat of je hebt dat niet. En als je zo'n humane, wijze instelling hebt, maakt het geen moer uit of je gelovig bent of niet.

Dit voorbeeld aanhalen als een positief aspect van religie vindt ik totaal waardeloos. Zonder geloof had die vrouw ook zo geleefd en gehandeld.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 23 augustus 2012 om 16:25.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 16:56   #248
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Als deze vrouw een atheïste was geweest, dan had ze net hetzelfde gedaan maar op een andere manier en in een andere structuur. Je hebt dat of je hebt dat niet. En als je zo'n humane, wijze instelling hebt, maakt het geen moer uit of je gelovig bent of niet.

Dit voorbeeld aanhalen als een positief aspect van religie vindt ik totaal waardeloos. Zonder geloof had die vrouw ook zo geleefd en gehandeld.
Juist. Dat is een lang verhaal kort en duidelijk maken.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 09:05   #249
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht

Deze vrouw bestaat alleen maar in haar huidige hoedanigheid van non die in haar katholiek geloof de inspiratie put om te doen wat ze doet. Speculaties over wat ze zou doen als ze atheïste zou zijn, hebben geen enkele betekenis. Er is geen enkele indicatie dat er een parallelle wereld bestaat waarin een met deze vrouw op de levensbeschouwing na in alle opzichten identieke vrouw zou bestaan. Zelfs als deze parallelle wereld zou bestaan, dan neemt dat nog niet weg dat deze vrouw in onze wereld kracht put uit haar geloof om te doen wat ze doet.

Ik sta er volledig achter dat religies moeten bekritiseerd worden en dat de negatieve aspecten moeten belicht worden. Slechts door ook negatieve aspecten te erkennen, kan men verbeteren en hervormen. Wanneer men echter louter de negatieve aspecten bespreekt, en de positieve aspecten verzwijgt, dan doet men de waarheid geweld aan.

En wie de waarheid geweld aandoet, leidt ons op termijn naar fascisme, Holocaust en terreur.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 augustus 2012 om 09:05.
Oud 27 augustus 2012, 09:55   #250
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze vrouw bestaat alleen maar in haar huidige hoedanigheid van non die in haar katholiek geloof de inspiratie put om te doen wat ze doet. Speculaties over wat ze zou doen als ze atheïste zou zijn, hebben geen enkele betekenis. Er is geen enkele indicatie dat er een parallelle wereld bestaat waarin een met deze vrouw op de levensbeschouwing na in alle opzichten identieke vrouw zou bestaan. Zelfs als deze parallelle wereld zou bestaan, dan neemt dat nog niet weg dat deze vrouw in onze wereld kracht put uit haar geloof om te doen wat ze doet.

Ik sta er volledig achter dat religies moeten bekritiseerd worden en dat de negatieve aspecten moeten belicht worden. Slechts door ook negatieve aspecten te erkennen, kan men verbeteren en hervormen. Wanneer men echter louter de negatieve aspecten bespreekt, en de positieve aspecten verzwijgt, dan doet men de waarheid geweld aan.

En wie de waarheid geweld aandoet, leidt ons op termijn naar fascisme, Holocaust en terreur.
Heeft U ook voorbelden van islamitische hulpverleners die op basis van hun geloof hun volledige leven wijden aan het helpen van anderen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 10:03   #251
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Heeft U ook voorbelden van islamitische hulpverleners die op basis van hun geloof hun volledige leven wijden aan het helpen van anderen?
Kijk gewoon even naar de huidige hulpverlening,...

... Op Haïti bijvoorbeeld dat getroffen werd door diverse orkanen en een aardbeving waarbij duizenden doden vielen,...

... geen moslimhulp te zien.

Somalië, waar mensen omkomen van honger en ontbering,...

... geen moslimhulp te zien, zelfs al liggen de rijkste moslimlanden daar relatief dichtbij.

Zelfs bij de overstomingen van Pakistan, zelf een moslimland, de tsunamie in Azië,....

Nee hoor.

De hulp moet maar van het westen komen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 augustus 2012 om 10:04.
Oud 27 augustus 2012, 11:47   #252
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laat je vooral niet hinderen door enige feitenkennis, hé, Saulus...

Citaat:
Kijk gewoon even naar de huidige hulpverlening,...

... Op Haïti bijvoorbeeld dat getroffen werd door diverse orkanen en een aardbeving waarbij duizenden doden vielen,...

... geen moslimhulp te zien.

http://www.islamic-relief.com/Emerge...-years-on.aspx

Citaat:
Somalië, waar mensen omkomen van honger en ontbering,...

... geen moslimhulp te zien, zelfs al liggen de rijkste moslimlanden daar relatief dichtbij.
http://www.islamic-relief.com/wherew...O-somalia.aspx

www.youtube.com/watch?v=4w39WDVGiHU

Citaat:
Zelfs bij de overstomingen van Pakistan, zelf een moslimland, de tsunamie in Azië,....

Nee hoor.

De hulp moet maar van het westen komen.

http://www.islamic-relief.org.pk/new/
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 augustus 2012 om 11:48.
Oud 27 augustus 2012, 11:53   #253
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Men zou de vraag zo kunnen stellen.

Heeft U ook voorbelden van islamitische hulpverleners die op basis van hun geloof hun volledige leven wijden aan het helpen van niet-moslims ?
Oud 27 augustus 2012, 12:06   #254
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat je vooral niet hinderen door enige feitenkennis, hé, Saulus...

http://www.islamic-relief.com/Emerge...-years-on.aspx
Head Office: 19 Rea Street South, Digbeth, Birmingham, B5 6LB, United Kingdom

Islamic Relief Country Office , Pakistan

Plot 2 , Street 7, Sector G 10/2, Islamabad

Eigen land dus,...

Paulus.
Oud 27 augustus 2012, 12:09   #255
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Head Office: 19 Rea Street South, Digbeth, [b]Birmingham, B5 6LB, United Kingdom
Het ging over moslims, niet over geografie. Het is een internationale organisatie die in alle landen vertegenwoordigd is waar er moslims zijn, dus ja ook in het VK.

Citaat:
Islamic Relief Country Office , Pakistan

Plot 2 , Street 7, Sector G 10/2, Islamabad

Eigen land dus,...
Islamic Relief heeft natuurlijk een bureau in Pakistan maar de fondsen komen uit �*lle landen waar ze actief zijn. Als je b.v. mijn bericht had gelezen, had je gezien dat ik een campagne-affiche uit Maleisië had getoond.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 augustus 2012 om 12:10.
Oud 27 augustus 2012, 12:14   #256
smiley

Standaard

Citaat:
Het ging over moslims, niet over geografie. Het is een internationale organisatie die in alle landen vertegenwoordigd is waar er moslims zijn, dus ja ook in het VK.
Moslims voor moslims dus
Oud 27 augustus 2012, 12:17   #257
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Haiti lijkt me een uitzondering (te veroveren gebied?) maar zowat alle projecten zijn in islamitische landen, dat zegt inderdaad veel over de moslims, je hebt gelijk.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 12:18   #258
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Moslims voor moslims dus
Ja, het verwijt van Saulus was precies dat moslims te weinig voor moslims doen. En nu zeg jij het omgekeerde! Eerst onderling overleg plegen in de haatclub, hé, jongens...

Wat er ook van zij: in Haiti zijn er nauwelijks moslims, hoor. Dat verhinderde Islamic Relief niet van bevolking ter hulp te snellen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 27 augustus 2012, 12:19   #259
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Haiti lijkt me een uitzondering (te veroveren gebied?) maar zowat alle projecten zijn in islamitische landen, dat zegt inderdaad veel over de moslims, je hebt gelijk.
In Haiti zijn ook moslims.
Oud 27 augustus 2012, 12:20   #260
smiley

Standaard

Citaat:
Ja, het verwijt van Saulus was precies dat moslims te weinig voor moslims doen. En nu zeg jij het omgekeerde! Eerst onderling overleg plegen in de haatclub, hé, jongens...

Wat er ook van zij: in Haiti zijn er nauwelijks moslims, hoor. Dat verhinderde Islamic Relief niet van bevolking ter hulp te snellen.
Ze doen inderdaad veel minder dan wat westerlingen doen. Westerlingen helpen iedere mens in nood. Die kijken niet naar wat voor soort geloof dat iemand heeft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be