![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
||
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was dus wel een eis van hem. Hij gunde BDW dus niet alle kansen. En jij bent zoals gebruikelijk weer uit je nek aan het lullen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op wat reageren ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij ligt die Kerbasj toch beter hoor, al zal die al wel behoorlijk uitgewoond zijn. Heylen dat zal wat moeilijker gaan, die heeft liever een Di Rupo boven hem in de homohoofdstad van België.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt er dus nog altijd niets van gesnapt? Ja, ik denk dat je een hopeloos geval bent.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#246 |
Minister-President
|
![]() Je speelt op de man, kan je de discussie niet meer aan?
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen spreekt dus vanuit een eigen mening, en vooral een eigen interpretatie van de gebeurtenissen, zich daarbij uiteraard baserend op basisuitgangspunten. Jij zegt dat De Wever nog niet is betrapt tot het spelen van politieke spelletjes. Ik zeg dat hij daar wel op betrapt is, maar dat hij het voor het grootste deel heeft kunnen verbergen achter zijn calimerogedoe. Ik heb in een vorige post uitgelegd hoe ik dit zag. Let wel: dit is mijn visie, mijn interpretatie. U zal er een andere hebben. Net zoals u en ik waarschijnlijk een andere interpretatie zullen hebben over het feit dat Antwerpen blijkbaar zo belangrijk is voor De Wever, dat hij dit gaat combineren met de NVA-voorzitterschap in het vooruitzicht van een zeer zware, tijd- en energierovende campagne, en (misschien) dito onderhandelingen.
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#249 |
Europees Commissaris
|
![]()
#250 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dat leidt alleen maar af van je punt, dat BDW een heiligenstatus heeft gekregen waardoor hij voor veel mensen untouchable is geworden. Je hebt gelijk. Maar mijn punt was, dat BDW die status heeft omdat hij zoveel onterechte kritiek moet slikken. Zoveel dat de terechte daardoor onzichtbaar wordt. 't Is dus allemaal de schuld van de anderen ![]() ![]()
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik vind niet dat De Wever onterechte kritiek krijgt. Ik vind wel dat hij er wondermooi in slaagt om de kritiek op hem als onterecht te (laten) beschouwen, en omgekeerd zijn kritiek op de anderen als terecht te laten beschouwen. Des te beter voor hem, anderen hebben het hem voorgedaan. Dus, graag gedaan. ![]()
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het wel degelijk gesnapt en ik heb hier al heel veel bijgeleerd op dit forum. Nu bovenstaand is een bijdrage onder jouw gebruikelijk niveau.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 8 november 2012 om 16:50. |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#255 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Den grote vlomse Leider zit op zijn eigen blaren. |
|
![]() |
![]() |
#257 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo werkt de democratie van de meerderheid van zetels. Een systeem die vaak neigt naar particratie en partijpolitieke spelletjes.
Er zijn veel andere systemen mogelijk die ook de democratische toets doorstaan, met andere woorden de wil van de kiezer vertegenwoordigen. Voorbeelden: - rechtstreekse verkiezing van een persoon per partij in twee stemronden, die dan zijn bestuur samenstelt - de grootste partij moet in het bestuur zitten, wettelijk verplicht om een bestuur te kunnen vormen, ook al heeft de grootste partij geen meerderheid. - dat alle partijen in het bestuur zitten, volgens de afspiegeling van de uitslag, de kopman van de grootste partij wordt burgemeester, premier,... |
![]() |
![]() |
#258 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
|
![]() Citaat:
zo neemt de grootste partij altijd mee aan het bestuur. |
|
![]() |
![]() |
#260 |
|
![]() Dat systeem heeft ook mijn voorkeur als je enkel democratische systemen in beschouwing neemt.....
|
![]() |