Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2004, 18:12   #241
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Als men de oplossingen laat verbieden/boycotten/weigeren te aanhoren dan zie je ze niet nee
Dewinter is nog steeds het antwoord schuldig op de vraag hoe zij B-H-V dan wel zouden splitsen, hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 18:17   #242
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko
Ook BDW weet dat men in de politiek over een dik vel moet beschikken, een olifantenhuid om in het circus te blijven, vandaar dat hij ook zo poeslief was tegen zijn dikke vriendin Morelleke Forelleke. Ik had veel bewondering voor BDW.
Ooit had ik veel bewondering voor Roza Morel. Maar als geen ander heeft zij zich ongeloofwaardig gemaakt door haar leugens. De meest recente leugen is dan nog durven beweren dat het niet de bedoeling was mensen te doen overlopen met haar opgerichte “Welkomgroep”, terwijl de inhoud van hun website juist het tegendeel bewees.
Marie-José is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 18:17   #243
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Dewinter is nog steeds het antwoord schuldig op de vraag hoe zij B-H-V dan wel zouden splitsen, hoor.
Dat moest toch allang gesplitst zijn nie, als het aan sommigen lag?
Oud 25 juli 2004, 18:22   #244
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Als men de oplossingen laat verbieden/boycotten/weigeren te aanhoren dan zie je ze niet nee
Welke oplossingen biedt het blok dan voor die Vlaamse eisen? Want daar gaat het in deze discussie toch om.
Oud 25 juli 2004, 19:25   #245
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Welke oplossingen biedt het blok dan voor die Vlaamse eisen? Want daar gaat het in deze discussie toch om.
De Blokkertjes zijn selectief doof of hebben geen antwoord.
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 19:36   #246
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Paulus

U kent uw eigen 70-puntenprogramma niet ????????????

Hier ééntje van de 70 punten ( punt 57)

"WERKLOOSHEIDSVERGOEDINGEN VOOR NIET-EUROPEANEN VERMINDEREN"

Als dat NIET aanzet tot discriminatie en vreemdelingenhaat.
bij gebrek aan argumenten even het "oude testament" aanhalen... clemens kan het niet laten
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 19:44   #247
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

ancapa

De zoveelste Blokker die geen alternatief kan aanbrengen
voor de realisatie van het Vlaams eisenprogramma.

Al wat het Blok kan is schieten naar alles wat beweegt.
Oplossingen voor de problemen heeft het Blok totaal NIET.
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 20:12   #248
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ancapa

Wat wilt u daarmee zeggen, dat het Vlaams Blok niet opkomt voor de vlaamse eisen? Dat doen we al sinds het ontstaan van de partij.
Jullie hebben vlaamse eisen in jullie programma maar ze worden NIET uitgevoerd.
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 20:29   #249
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ancapa

ja wadde... ik vraag mij soms af of de linkse sectes hun tijd verdoen met het steeds herhalen van dezelfde mantras.
En nu allemaal samen voor de 6739 ste keer.... het blok heeft geen alternatieven....het blok schiet op alles wat beweegt.... het blok heeft geen alternat.....

Als je nu elke week eens één avondje je mantras achterwege laat en eens het programma zou lezen van het blok, dan heb je als je gelijk hebt die bezweringen helemaal niet nodig... dan zal het wel uit het programma blijken dat je gelijk hebt.. in dat geval kan je met je herwonnen tijd als linkie winkie eens een inspanning doen naar de mensen toe die het echt nodig hebben...
Dan kan je bij wijze van experiment eens proberen sociaal werk te doen door de hand te reiken naar de vruchten van onze prachtige door links geinspireerde maatschappij.
Je zou eens kunnen gaan praten met onze gehandikapten, werklozen, arbeiders, zorgbehoevenden, ziekenhuizen en het ganse pallet van achtergestelden op wiens rug zo'n 10.000.000.000€ wegvloeien naar een gelijkaardig sociaal experiment namelijk de uitkeringseconomie van de PS.

Maar ja, om dit cultureel-Marxistisch niet-correcte gebrals niet te moeten aanhoren.... allemaal samen ... het blok heeft geen alternatief.... het schiet op alles wat beweegt... de Vlamingen zijn egoisten en racisten...
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 21:40   #250
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Je zou eens kunnen gaan praten met onze gehandikapten, werklozen, arbeiders, zorgbehoevenden, ziekenhuizen en het ganse pallet van achtergestelden op wiens rug zo'n 10.000.000.000€ wegvloeien naar een gelijkaardig sociaal experiment namelijk de uitkeringseconomie van de PS.
Het Vlaams kartel heeft inderdaad gepraat met onze gehandicapten, werklozen, arbeiders, zorgbehoevenden, ... kortom met alle lagen van de bevolking.

In het regeerakkoord vind je dan ook duidelijk terug dat het Vlaams kartel en haar regeringspartners bezorgd zijn om deze mensen.

Het probleem rond de transfers moet worden opgelost, maar dit is zeker niet zo simpel als Annemans het voorstelde met lego-blokjes die hij uit zijn zakken toverde.
Het voorstellen dat de problemen van deze mensen worden verholpen door het stoppen van deze transfers is dan ook kortzichtig.

De problemen van deze mensen moeten nu een oplossing krijgen en kunnen niet afhankelijk gemaakt worden van een verdere staatshervorming.
Oud 25 juli 2004, 21:51   #251
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja wadde... ik vraag mij soms af of de linkse sectes hun tijd verdoen met het steeds herhalen van dezelfde mantras.
En nu allemaal samen voor de 6739 ste keer.... het blok heeft geen alternatieven....het blok schiet op alles wat beweegt.... het blok heeft geen alternat.....
de N-VA pleegt kiesbedrog...
boerswa verraadt vlaanderen voor postekes...
B-H-V splitsing zal niet gebeuren...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 25 juli 2004, 21:57   #252
Fieseler

Standaard

Citaat:
Het Vlaams kartel heeft inderdaad gepraat met onze gehandicapten, werklozen, arbeiders, zorgbehoevenden, ... kortom met alle lagen van de bevolking.

In het regeerakkoord vind je dan ook duidelijk terug dat het Vlaams kartel en haar regeringspartners bezorgd zijn om deze mensen.
Het ganse regeerakkoord staat inderdaad vol met: "wij zijn bezorgd over..." enz of volgens PG uit De Gazet Van Antwerpen: "De tekst van 85 bladzijden staat bol van de goede voornemens. Hij lijkt op een nieuwjaarsbrief waarin het dierbaar petekind aan oma en opa op zijn communiezieltje zweert dat het voortaan braaf zal zijn en zijn uiterste best zal doen."

Citaat:
Het probleem rond de transfers moet worden opgelost, maar dit is zeker niet zo simpel als Annemans het voorstelde met lego-blokjes die hij uit zijn zakken toverde.
Neen, maar geef toe... geniaal in zijn eenvoud en duidelijk beeldend was het wel hé.
Ik heb mij ziek gelachten... Heb je de verzuurde gezichten gezien van "Polsmoel en Besmet"? En de houterige recuperatiepoging van Bruno "ik wil eigenijk ni maar moet van papa" Tobbac

Citaat:
Het voorstellen dat de problemen van deze mensen worden verholpen door het stoppen van deze transfers is dan ook kortzichtig
Dit is zeer discutabel... Ik persoonlijk ben er van overtuigd dat zelfs de Waalse onderste laag van de bevolking zal opveren uit zijn door de PS "georganiseerde" malaise en "gewilde" afhankelijkheidspositie.

Citaat:
De problemen van deze mensen moeten nu een oplossing krijgen en kunnen niet afhankelijk gemaakt worden van een verdere staatshervorming.
Ook hier ben ik het niet met U eens... Ik denk dat er voor deze mensen maar één mogelijkheid tot lotsverbetering is en dat is de mogelijkheid om op Vlaams gebied maatregelen te kunnen nemen zonder "non".
Dit behelst op zijn minst een confederaal model.
Oud 25 juli 2004, 22:06   #253
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eigenlijk belachelijk dat N-VA en blok hier tegen mekaar moeten vechten. Beiden kunnen en zullen de Vlaamse zaak vooruithelpen. N-VA momenteel in de Vlaamse regering en het blok als grote zweeppartij (een rol die ze al schitterend heeft vervuld tot nu toe). Als je bedenkt dat de Vlaamse politici ineens wel heel erg in de houding lopen omdat het blok zo enorm gegroeid is, dan mag je dat gerust een verdienste van het blok noemen.

Maar het voornaamste is : Vlaams Nationalisten liggen altijd en overal zwaar onder vuur. Hebben de Walen niet Europa (Columberg, etc...) tegen ons opgezet dan hebben we in eigen land ook heel wat tegenkanting dankzij een media van 'leuk links' en een machtsstructuur die wel vaart bij de inefficiëntie van dit land. Daarom is het heel belangrijk dat blok en N-VA elkaar op het gebied van staatshervorming steunen en niet aanvallen. Dat ze rollend over de straat gaan omtrent thema's als migranten en sociale zaken kan best zijn, maar op Vlaams gebied is steun meer dan ooit nodig. Spirit is geloosd uit het Vlaams kamp, het is nu of nooit.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 25 juli 2004, 22:10   #254
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Eigenlijk belachelijk dat N-VA en blok hier tegen mekaar moeten vechten. Beiden kunnen en zullen de Vlaamse zaak vooruithelpen. N-VA momenteel in de Vlaamse regering en het blok als grote zweeppartij (een rol die ze al schitterend heeft vervuld tot nu toe). Als je bedenkt dat de Vlaamse politici ineens wel heel erg in de houding lopen omdat het blok zo enorm gegroeid is, dan mag je dat gerust een verdienste van het blok noemen.

Maar het voornaamste is : Vlaams Nationalisten liggen altijd en overal zwaar onder vuur. Hebben de Walen niet Europa (Columberg, etc...) tegen ons opgezet dan hebben we in eigen land ook heel wat tegenkanting dankzij een media van 'leuk links' en een machtsstructuur die wel vaart bij de inefficiëntie van dit land. Daarom is het heel belangrijk dat blok en N-VA elkaar op het gebied van staatshervorming steunen en niet aanvallen. Dat ze rollend over de straat gaan omtrent thema's als migranten en sociale zaken kan best zijn, maar op Vlaams gebied is steun meer dan ooit nodig. Spirit is geloosd uit het Vlaams kamp, het is nu of nooit.
Wat je zegt kan ik alleen maar toejuichen, spijtig genoeg is het (nog) geen realiteit.
Oud 25 juli 2004, 22:10   #255
Fieseler

Standaard

Citaat:

180000% akkoord...
Oud 25 juli 2004, 22:14   #256
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk belachelijk dat N-VA en blok hier tegen mekaar moeten vechten. Beiden kunnen en zullen de Vlaamse zaak vooruithelpen.
Dat zeg ik ook al heel de tijd Het is echt jammer hoe verdeeld we zijn, terwijl we als Vlaams-nationalisten net de rangen zouden moeten sluiten. Uiteraard zijn we het niet over alles eens, daarom zijn het ook twee verschillende partijen, maar dat rechtvaardigt geenszins al dit moddergooien. Beide kanten moeten eens stoppen met proberen bewijzen dat zij de enige echte Vlaams-Nationalisten zijn en beginnen samenwerken. Een beter cadeau dan deze verdeeldheid kunnen de Belgicisten zich immers niet wensen.
Citaat:
N-VA momenteel in de Vlaamse regering en het blok als grote zweeppartij (een rol die ze al schitterend heeft vervuld tot nu toe). Als je bedenkt dat de Vlaamse politici ineens wel heel erg in de houding lopen omdat het blok zo enorm gegroeid is, dan mag je dat gerust een verdienste van het blok noemen.
We komen er wel, we komer er wel. NVA en Blok aan't zelfde zeel, een utopie? Op zijn minst toch eens klappen zonder rancune, aub! Een schone lei moet toch mogelijk zijn?
Citaat:
Maar het voornaamste is : Vlaams Nationalisten liggen altijd en overal zwaar onder vuur.
Sluit de rangen!
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 22:23   #257
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Wat je zegt kan ik alleen maar toejuichen, spijtig genoeg is het (nog) geen realiteit.
De kans is klein dat ze elkaar ooit aardig gaan vinden . Een kartel zit er niet meteen in. Maar beiden (ik bedoel echt wel 'beiden') zouden het verstand moeten hebben om zakelijkerwijze elkaar te steunen wanneer het gaat over staatshervorming.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 25 juli 2004 om 22:23.
Oud 25 juli 2004, 22:26   #258
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De kans is klein dat ze elkaar ooit aardig gaan vinden . Een kartel zit er niet meteen in. Maar beiden (ik bedoel echt wel 'beiden') zouden het verstand moeten hebben om zakelijkerwijze elkaar te steunen wanneer het gaat over staatshervorming.
Juist, maar spijtig genoeg ben ik het Vlaams Blok niet en u bent niet de N-VA...anders zou ik daar meteen werk van maken.
Oud 25 juli 2004, 22:37   #259
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ook hier ben ik het niet met U eens... Ik denk dat er voor deze mensen maar één mogelijkheid tot lotsverbetering is en dat is de mogelijkheid om op Vlaams gebied maatregelen te kunnen nemen zonder "non".
Dit behelst op zijn minst een confederaal model.

Fieseler,

Blijkbaar ben jij toch van mening dat een onafhankelijk Vlaanderen een simpele zaak is.
Zelfs de lego-minnende Annemans heeft in een eerdere uitzending moeten toegeven dat dit niet anders gaat dan stap voor stap.

Yves Leterme en Geert Bourgeois kennende, ben ik er van overtuigd dat dit team er alles zal aan doen om te zorgen dat de volgende stappen er komen voor de broodnodige staatshervorming.

Maar ... de lotsverbetering van deze mensen moet nu gebeuren!
Oud 25 juli 2004, 22:51   #260
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk belachelijk dat N-VA en blok hier tegen mekaar moeten vechten. Beiden kunnen en zullen de Vlaamse zaak vooruithelpen. N-VA momenteel in de Vlaamse regering en het blok als grote zweeppartij (een rol die ze al schitterend heeft vervuld tot nu toe).....................;
Niet slijmen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be