Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2013, 13:57   #241
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Wendt U dan tot het interimbureau.
Het is al lang geleden dat je nog naar werk hebt moeten zoeken, zeker?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 13:58   #242
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Niemand.
Zijn analyse klopt: er zijn te veel ambtenaren.
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 13:59   #243
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
Zijn analyse klopt: er zijn te veel ambtenaren.
Ja, dat klopt.
Dat heb ik toch ook al gezegd.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 14:04   #244
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het bruto nationaal product is een fictief cijfer, een verkeerd begrip; wat werkelijk telt is het inkomen van de overheid en dat bedraagt zo een 180 miljard euro per jaar. Ten opzichte van het zakencijfer van de nv België zijn deficit en schuld dus meer dan 2 keer de citeerde cijfers. Een bedrijf waarvan de schuld 2,5 keer het zakencijfer bedraagt en met een recurrent verlies van een 6 �* 7%. Hoe krijg je dit ooit gekeerd?
Antwoord: een staatschuld die meer dan dubbel zo hoog is als ons wordt wijsgemaakt krijgt geen hond nog ooit gekeerd. Zeker niet als die hond PS heet.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 14:06   #245
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, dat klopt.
Dat heb ik toch ook al gezegd.
wat is je oplossing dan voor dit te groot aantal dure en kostelijke ambtenaren

Laatst gewijzigd door Nvalid : 21 juni 2013 om 14:06.
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 14:29   #246
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Welke mogen er naar de dop gestuurt ?
er zijn andere manieren om minder ambtenaren te hebben dan ze ontslaan.
Oud 21 juni 2013, 14:42   #247
giserke
Banneling

Standaard

Als ik goedting heb om te werken, dan zet ik me efkes neer.
Dat gaat dan meestal over.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 14:47   #248
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
wat is je oplossing dan voor dit te groot aantal dure en kostelijke ambtenaren
Op de OVLD stemmen, dan komt alles in orde voor die mensen, vader en moeder De Croo zullen dan zelf bijpassen als de staat niet toekomt.

Tenzij het kinderen van beenhouwers zijn, die krijgen - begrijpelijk, niets.
Oud 21 juni 2013, 14:55   #249
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
1/3 slechts vervangen bij pensioen? En wat als dat voor onevenwichten zorgt?

Ik merk op dat ze op sommige diensten teveel ambtenaren hebben en op andere onderbemand zijn. Ik merk het aan mijn vrouw, haar dienst is onderbemand en onlangs dienden 2 collega's hun ontslag in wegens te veel werkdruk. Beiden werden niet vervangen, terwijl er in een andere dienst mensen teveel zijn. Gevolg: nog meer werkdruk en dossiers mee naar huis.

Feit is dat de overheid een inefficiënt orgaan is, want die mensen overzetten, ho maar... In de privé waren die al lang verplaatst, maar in de ambtenarij is men meer met elkaar bezig dan met de burger.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 14:57   #250
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
1/3 slechts vervangen bij pensioen? En wat als dat voor onevenwichten zorgt?

Ik merk op dat ze op sommige diensten teveel ambtenaren hebben en op andere onderbemand zijn. Ik merk het aan mijn vrouw, haar dienst is onderbemand en onlangs dienden 2 collega's hun ontslag in wegens te veel werkdruk. Beiden werden niet vervangen, terwijl er in een andere dienst mensen teveel zijn. Gevolg: nog meer werkdruk en dossiers mee naar huis.

Feit is dat de overheid een inefficiënt orgaan is, want die mensen overzetten, ho maar... In de privé waren die al lang verplaatst, maar in de ambtenarij is men meer met elkaar bezig dan met de burger.
voil�*, dat moet worden aangepakt. ambtenaren worden door de overheid tewerkgesteld, ze kunnen maw gelijk waar aan die overheid een plaats krijgen.
Oud 21 juni 2013, 15:19   #251
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Dat is mij ook al opgevallen
Verbaal lukt het mij niet. Nogmaals.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 15:26   #252
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoom Bekijk bericht
Dat ze dat maar niet doen, elke werkende mens kan in zijn vrije tijd een zelfbeklagende profiteur zoals jij missen als kiespijn.

Als je ECHT op dezelfde golflengte als anderen wilt zitten, ga je werken, neem je jobs aan die je niet intresseren als het moet (zoals die mensen waar je zo graag mee om wilt gaan), en stop je met een excuus te zoeken voor alles dat slecht gaat in je leven.

Maar nee, daar heb jij het karakter niet voor, ASS natuurlijk!
Echt op dezelfde golflengte zitten? Daarvoor is gaan werken geen goeie oplossing.
Werk levert geen lief of vriendenkring op. Dingen die ik nooit gekent heb.
Nogmaals: leren flirten, sociaal zijn, etc... Leren niet snel vermoeid zijn.
Eerst dat. Dan zagen achter werk.
Die onnozele smoesjes dat werk kei sociaal is, is dikke kutzeik. Ik zie door werk, zeker ASS hebbende, geen mensen langskomen. Ik zal daardoor ook nooit uitgenodigd worden om eender andere vrijetijdsactiviteit te doen.
Blijkbaar wil niemand zich daar mee bezig houden, niemand die dat even belangerijk vind.
Het is geen kwestie van excuus, het is n kwestie van echt niet kunnen.
Oud 21 juni 2013, 15:30   #253
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
als jij een autist bent, wat ik perfect geloof, dan kun jij zonder moeite werk vinden. In de industrie zoeken ze altijd mensen die maximaal repetitief een werkje kunnen afwerken. Dus in uw geval moet er zeker iets te vinden zijn waar jij 300% efficienter werkt dan de gemiddelde burger, en waar jij een vette kluif kunt vangen
Dat is 'n fabeltje. Teveel artikels gelezen over dingen zoals PASSWERK zeker?
Vinden gaat misschien wel, maar volhouden niet. Ben eerlijk gezegd niet van plan om te blijven proberen om toch maar niet als profiteur beschouwd te worden door 'n hoop klojo's die er geen reet van afweten.
"Hoezo? Gij kunt typen! Dan kunde gij ook data invoeren!" Kust mijn gat is...
Oud 21 juni 2013, 15:32   #254
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
ik lees ook dat ie liever heel wat minder ambtenaren actief zou willen zien , vooral die kleine groep van de BBI.
jaja, laten we zeggen dat we vooral niet willen gehinderd worden door ambtenaren die dan een of ander fluiteredentje vinden waarom ze een dossier niet moeten goedkeuren omdat het papiertje opgestuurd is op de verkeerde dag met de verkeerde stylo, met een ezeloortje aan, of een vinkje niet helemaal duidelijk, maar als je het zou opzoeken zou het direct duidelijk zijn, en bellen naar de mensen kun je ook niet doen natuurlijk je moet gewoon afkeuren en verkleumen in uw buro
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 15:32   #255
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja manneke als er er recent 100.000 aangeworven hebben, mogen ze van mij gerust 300.000 doen afvloeien en alle diensten die niet rendabel zijn opdoeken.

de enige dienst die je nodig hebt volgens mij is diegene die de bezittingen van de overheid privatiseert aan de hoogste bieder

Laatst gewijzigd door brother paul : 21 juni 2013 om 15:33.
Oud 21 juni 2013, 15:33   #256
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
Ik heb toch sterk de indruk dat Bhairav wel zou kunnen moest die echt willen!

Ik ben zelf ook geboren met een handicap. Ik heb namelijk geen rechterhand.
Als kind was ik voor 70% invalide verklaard.

M'n ouders zijn eenvoudige werkmensen die het tijdens mijn jeugd niet altijd gemakkelijk hadden. M'n vader deed ferm tegen z'n goesting oersaai bandwerk! Ze hebben me als kind vooral ingepeperd dat ik m'n best op school maar moest doen, want een job als arbeider zat er zeker niet in. Zo goed liep het niet altijd op school ... ik had namelijk ook niet altijd goesting! Uiteindelijk een ingenieursdiploma behaalt. Buiten dat ik de kansen heb gekregen om te studeren ben ik m'n ouders vooral dankbaar dat ze mij weerbaar hebben gemaakt en leerde van m'n plan te trekken! Met vallen en opstaan leerde ik echt alles! Ik knoop m'n veters zelf, ik rij met een gewone auto mét manuele versnellingen, ik ga mountainbiken met een niet aangepaste fiets, ik heb mijn huis grotendeels zelf verbouwd samen met m'n vader, ik herstel de fietsen van m'n kinderen zelf, sleutel zelf al eens aan m'n auto, heb een job en kan dus helemaal voor mezelf en samen met m'n vrouw voor onze 2 kinderen zorgen ... en daar ben ik dus fier op.

Ik had evengoed voor de rest van m'n dagen de zielige gehandicapte kunnen uithangen en leven op kosten van de gemeenschap.
Helaas kom ik zeer regelmatig mensen tegen die wel leven van een uitkering en dat in mijn ogen niet altijd verdienen. Onze maatschappij gaat verkeerd om met gehandicapten. Ze moeten uit de mensen halen wat er uit te halen valt en niet bij voorbaat afschrijven!
Echt willen? MOeten ze dat mij ook verplichten?
Gewoon uitkering en daarmee gedaan.
Ik probeer gewoon het beste te maken van mijn autisme...
Oud 21 juni 2013, 15:34   #257
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Echt willen? MOeten ze dat mij ook verplichten?
Gewoon uitkering en daarmee gedaan.
Ik probeer gewoon het beste te maken van mijn autisme...
ja, ik ben zeker dat het een'switchke' is dat je moet verzetten in uw kop, als je geld wilt moet je uw best doen. Meer niet.
Oud 21 juni 2013, 15:35   #258
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat is 'n fabeltje. Teveel artikels gelezen over dingen zoals PASSWERK zeker?
Vinden gaat misschien wel, maar volhouden niet. Ben eerlijk gezegd niet van plan om te blijven proberen om toch maar niet als profiteur beschouwd te worden door 'n hoop klojo's die er geen reet van afweten.
"Hoezo? Gij kunt typen! Dan kunde gij ook data invoeren!" Kust mijn gat is...
om 15.000 posts op politics te posten moet je nochthans al goed kunnen typen
Oud 21 juni 2013, 15:38   #259
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja, ik ben zeker dat het een'switchke' is dat je moet verzetten in uw kop, als je geld wilt moet je uw best doen. Meer niet.
Ik moet helemaal mijn best niet doen. IK ben autistisch. Werkvloer moet aan mij aangepast worden. En dan moet ik nog mij thuisvoelen. Misschien kan de VDAB zich beter concentreren op diegenen die WEL gemotiveerd zijn?
Zelfs al moest ik verplicht worden, dan zou ik op die job niet lang welkom blijven... Ik krijg dan wss gezeur over mijn attitude. En dan zeg ik dat ze er maar mee moeten leren leven of dat ze mij moeten afdanken.
Oud 21 juni 2013, 15:39   #260
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De strijd tegen fiscale fraude en het wegbelasten van de ondernemers mag je gerust voeren, ze zijn er in Frankrijk al ver mee geraakt. De inquisitie door de BBI is in België een regionaal fenomeen. Het beperkt zich tot het Vlaamse landgedeelte.
Dit is toch wel behoorlijk arrogant eigenlijk. Vooral als je weet dat het bewezen is dat ie zelf een belastinginspecteur heeft omgekocht. Maar vanwege de klassejustitie in dit land is ie er natuurlijk nooit voor veroordeeld. (http://www.standaard.be/cnt/dst18042003_075)

Maar baggerbedrijf De Nul is natuurlijk een bevoorrecht bedrijf dat op een goede relatie met de staat kan rekenen, zo hebben ze vorig jaar nog een cadeautje gekregen van zo'n 23 miljoen euro: http://www.pvda.be/nieuws/artikel/su...GZiMbA.twitter

Nu, hij heeft wel een punt natuurlijk dat de verhouding werkenden-werklozen-ambtenaren in ons land wat scheefzit maar hij zou het bvb ook weleens mogen hebben over het verschil qua belastingdruk tussen bedrijven en werknemers.

Echter, daar zal ie wel minder problemen mee hebben, wetende dat z'n bedrijf slechts 9,58% belastingen (cijfers 2010) betaalt en verschillende dochterfirma's in belastingparadijzen heeft.

Laatst gewijzigd door netslet : 21 juni 2013 om 15:40.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be