![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Burgemeester
|
![]() Goed nieuws voor de gepensioneerden uit de privésector : de armen zonder werk of gepensioneerd zonder bijkomende verzekering of werkende aan lage lonen in kmo's en nieuwe sectoren en de lagere ambtenaren gaan in totale armoede geduwd worden om de staatsschuld (in handen van de private pensioenfondsen van ons rijken) te kunnen blijven betalen. Moehahaha. Wij ondernemers, werknemers en ge(brug)pensioneerden uit vakbondssectoren als de chemie en de automobielsector, politici, vrije beroepen, enkele betere zelfstandigen en hogere ambtenaren trekken altijd aan het langste strootje.
![]()
Hij die de arme berooft, leent den Here J.J. Mundus vult decipi, ergo decipiatur. BDW Laatst gewijzigd door Nar : 5 augustus 2013 om 16:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou dat werkelijk de bedoeling zijn van groen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Banneling
|
![]() De provinciale pensioenkas voor vastbenoemden stopt eind dit jaar. Dit fonds regelt de pensioenen van ambtenaren uit 22 gemeenten. Sommige gemeenten hebben nog veel vast benoemden en betaalden verhoudingsgewijs meer aan de kas dan andere. “De solidariteit was weg en dus stoppen we”, zegt gedeputeerde Frank Smeets (foto).
De pensioenkas is opgericht in 1928 en wordt beheerd door Ethias. “Die kas dateert nog uit de tijd dat elke ambtenaar vast benoemd werd", legt Smeets uit. "Maar gemeenten werken tegenwoordig meer met contractuelen. Of ze geven hun werknemers pas laat in hun carrière een vaste benoeming." Voor een contractuele moet een gemeentebestuur namelijk veel minder pensioenbijdrage betalen. http://www.hbvl.be/limburg/86-miljoe...benoemden.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Banneling
|
![]() Ja demonen, we kunnen nu éénmaal niet allemaal op het goede paard gewed hebben toen we jong waren....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wil enkel maar aangeven dat er volgens mij weldegelijk loonsverschillen zijn tussen de private markt en de overheid. Zeker voor middenmanagement (neem dan nog delen van niveau A, maar vooral bij niveau B) zijn de lonen bij de overheid een stuk lager dan wat een goede werknemer kan verdienen in de privé (als hij goed is uiteraard - daar zit hem een wezenlijk verschil). Zeker technisch geschoolde bachelors zijn vaak onderbetaald tov prive, meteen de redden dat de overheid zoveel moeite heeft om ze aan te trekken. Ik denk dat er trouwens een verschil is tussen niveau A bij de Vlaamse en Federale overheid, maar ik ken er te weinig van. mvg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uiteraard. Sommige profielen zullen inderdaad onderbetaald worden. Maar ... als je zelf aangeeft dat het loon de reden is waarom de overheid zoveel moeite heeft om die profielen aan te werven, wat moeten we dan denken van die andere selectie-examens waar de hallen van Flanders Expo nog niet groot genoeg voor zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de discussie niet zwart-wit is, maar dat er zoveel verschillende aspecten meespelen, oa het pensioen. En uiteindelijk moet je kijken wat de kost is van dat alles en wat het werk is dat die ambtenaar daar voor doet. Volgens mij kun je dan pas vergelijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat geldt evenzeer voor zij die al op 55 in pensioen gaan, los van de zware beroepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie gewerkt heeft krijgt daar bovenop zijn "pensioen voortkomende uit zijn werk" (dacht tweede pijler pensioen genaamd), in evenredigheid met zijn bijdragen. Maw als we het gewaarborgd inkomen voor bejaarden (dat nu bestaat) aanvaarden, waarom maken we ons dan druk over een basispensioen voor iedereen ? Het maakt uiteindelijk geen verschil uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Minister-President
|
![]() Ik maak me alleen al zorgen omdat die nog een forum krijgen
![]() |
#252 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
voorts worden top jobs door de band meer betaald in de privé,en kom weer niet af met het feit dat ze meer capabel zijn he,zelfde studies zelfde mogelijkheden,in uw jonge jaren bedanken voor een overheidsjob omdat ze te weinig verdienden,en nu wat gaan zagen omdat ze meer pensioen hebben
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerder een beetje er over. Die hebben geen pensioen meer nodig.
![]() |
![]() |
#254 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
... het enige zachte is dons ... “You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand Laatst gewijzigd door Bierke : 5 augustus 2013 om 23:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
wel,ik gun de mensen uit de privé ook een goed pensioen,wij moeten niet minder krijgen ,maar jullie meer!
![]() |
![]() |
#258 |
Minister-President
|
![]() so true
![]() |
#259 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En inderdaad als je zoveel verdiend waarom heb je dan nog pensioen nodig!
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Publieke sector doet steeds meer beroep op privé in onderaam- neming. Toppensioen versus laagste pensioen dus?
![]() |