![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Vreemdeling
|
![]() Ik agressief? Ze zeggen mij altijd dat ik meer mijn tanden moet laten zien? Ik ben de grootste gevoelsmens die er rond loopt. Of dat zeggen ze toch allemaal.
En dom? Misschien ja. Ik heb wel een universitair diploma maar dat zal gekocht zijn zeker? En een goed betaalde job met meerdere mensen onder mij en waar ik grotendeels mijn eigen baas kan zijn. Maar ik zal dom en agressief zijn. Omdat ik een discobarmanneke er van verdenk de boel belazerd te hebben. En neen ik keur verkeersagressie ook niet goed maar het gaat hier nu ook niet over mensen neer schieten. Het is een moment van opgekropte woede en een actie die misschien niet overwogen is. De BMW bestuurder heeft in het filmfragment ocharme even een verkeerde handeling gedaan. Sla hem dood. En alle andere duizenden chauffeurs die elke dag een overtreding doen dan ook maar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
't Zou wat worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar kennelijk is dat allemaal niet erg. Nee, met je lichten op zo iemand flitsen, da's véél erger... Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#245 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doe ik niet. Ik reageer slechts op jouw duidelijke en valse insinuatie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | ||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waarom ik uw redenering, nogal kortzichtig vind? U vraagt dat? Ik zal u quoten beste man: Citaat:
... Ik herhaal daarom, dat het dus volgens uw kortzichtige logica, volstrekt aanvaardbaar zou zijn, dat ik 'bewust' (en dit uit pure frustratie) mijn belastingaangifte, 'foutief' invul; omdat 1) ik vind dat dat gehele gedoe niet goed is georganiseerd, en 2) heel wat mensen menen dat zij hun aangifte goed invullen, maar in wezen dat niet doen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dom is hij ook.
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen. Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 9 januari 2014 om 20:19. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U gaat weer uit een loutere veronderstelling. Dus, neen, het kan op dit ogenblik niet gekoppeld worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slechts op basis van wat de wegpiraat nu uit en dat u onmiddellijk voor waar aanneemt. Eveneens zonder enig bewijs. Of toetsing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nee, ik denk dat het vooral de automobilisten zijn die een dosis realisme nodig hebben. We leven nu eenmaal in een erg dichtbevolkte regio met enorm veel auto’s en een complexe ruimtelijke ordening en bovendien een autocultuur waarbij mensen de auto nemen voor iedere verplaatsing. Die combinatie leidt onvermijdelijk tot overal files en stokkend verkeer. Dat is de realiteit die veel mensen blijkbaar niet onder ogen willen zien. Ze denken allemaal AUTO-matisch en als iedereen dan hetzelfde doet als zij, dan zijn ze verwonderd dat ze overal in de file staan. Denken dat het verkeer hier kan vlot getrokken worden mits ingrepen in de infrastructuur is totaal onrealistisch en een illusie. Het begint allemaal bij uzelf, het individu. Zo hebt je de keuze waar je gaat werken, waar je gaat wonen en hoe je uw verplaatsingen maakt, enz. Het feit er verkeersremmende maatregelen her en der opduiken draagt zeker bij aan de toenemende frustratie, maar dat is zeker niet de essentie van de zaak. Naast mobiliteit zijn er namelijk ook nog andere factoren die meespelen in de maatschappij zoals leefbaarheid en veiligheid. Er rijden teveel auto’s rond en die mensen rijden elkaar allemaal voor de voeten, dat is het grote probleem. L'enfer, c'est les Autres.
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 9 januari 2014 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schoofie blijft vinden:
- de bmw-rijder moet gestraft worden, er is bewijs in overvloed - al degenen die een mail, een telefoon of op een andere manier een dreigement geuit hebben aan het adres van een verkeerde, moeten gestraft worden, (mits bewijs dat zij effectief gedreigd of gestalkt hebben). - de camionette-chauffeur met dashcam moet niet gestraft worden. Er is geen bewijs van verkeersovertreding. En ik vind dat de wet op de privacy aangepast moet worden: wat zichtbaar is op de openbare weg is openbaar. Dus zolang de bedoeling van het publiceren niet crimineel is - en dergelijk gevaarlijk gedrag, bijna moord, aanklagen is een plicht -, moet het toegelaten zijn. En schuldig verzuim, nalaten dus om iemand in nood te helpen, zou moeten uitgebreid worden: nalaten om te getuigen bij ernstige misdrijven moet strafbaar worden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Schepen
|
![]() Neen, maar hij wordt er door sommigen blijkbaar al wél van verdacht dat hij de BMW - rijder is ......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Parlementslid
|
![]() Het zou mij geenszins verbazen ...
![]() |
#255 |
Schepen
|
![]() Zoals in "Als ik levensgevaarlijke capriolen van een medeweggebruiker film, dan beschuldig ik nog niet te snel een juwelier ervan die levensgevaarlijke zot te zijn, louter omdat het betrokken voertuig ooit 's een keer voor de zaak van die juwelier geparkeerd stond" ?
Laatst gewijzigd door lohabra : 9 januari 2014 om 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Parlementslid
|
![]() U ontwijkt, 'al dan niet bewust' de gevoeligheden, waartoe deze discussie heeft geleid.
![]() |
#258 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik geef hiermee gewoon maar aan, dat de bestuurder van de bestelwagen z'n boekje ferm te buiten is gegaan. Hij heeft lasterlijke aantijgingen geuit in de sociale media, en daardoor een volstrekt onschuldige juwelier onnodig veel leed heeft aangedaan. Simple as that. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#260 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En ik blijf bij mijn vermoeden. U hoeft het niet eens te zijn, dat vraag ik helemaal niet.
![]() |