Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2014, 20:23   #241
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik schuif de facturen niet door naar de kinderen van de kinderen dat doet u..
Toch zal het de realiteit zijn, de vlaamse werkenden zullen mogen bijdragen aan de kosten van de zorg van hun ouders.

Citaat:
Met uw prachtig open systeem. Het is immers slechts een politieke keuze om de rekening niet te laten kloppen...
Prima, je begrijpt het, de rekening kan nooit kloppen, we zijn niet voorbereid op de vergrijzing. Als er te weinig werkenden zijn (en dan nog het liefst uit de privé, omdat de ambtenaren altijd fictief bijdragen.) en de vergrijzing staat voor de deur heb je altijd een probleem

Citaat:
En het is net nu, dat de rekening wordt gepresenteerd aan de werkende vlaming uit de privé. Maar die is voor u minderwaardig. Die klopt nu al aan bij het ocmw tenzij zijn vorige werkgever een van de extra peilers gebruikte, wat lang niet overal het geval is..
Maw, je geeft hier zelf toe dat wanneer er geen extra peiler is de kosten naar het OCMW worden doorgeschoven, dus ook wanneer de pensioenen van de statutaire ambtenaren op de dezelfde manier zullen berekend worden als in de privé. Bedankt, ik ben blij dat ik het je laten inzien heb en je toegeeft dat het populistisch reduceren van de pensioenen van de statutairen enkel maar het doorschuiven is van de factuur naar de werkende vlaming.

Citaat:
U wil het bevoordelen van statutaire ambtenaren bestendigen, zonder daar argumenten voor aan te dienen. Puur uit eigenbelang lijkt me.
Statutaire ambtenaren slagen er doorgaans niet echt in om hun zaak te verdedigen. Omdat het onverdedigbaar is.
Sorry vriend, ik heb geen enkel persoonlijk voordeel bij een aanpassing, ik begrijp dat 'egoist' roepen een makkelijke reflex is, het komt vooral voor bij linkse partijen die het verschil niet kennen tussen groepsegoïsme en solidariteit, blijkbaar toch een raakpunt met de NVA, misschien zelf het cement in de Vlaamse regering met de SPA?
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2014, 20:23   #242
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik u was zou ik wat op de man spelen. Kwestie van te verhullen dat je geen argumenten hebt.
Ik dacht dat jij bij den Bell werkte en in bijberoep IT facturen opmaakte.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2014, 20:24   #243
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Nu ja, ik ben er ook een beetje schuldig aan, ik zeg tegen hem ook altijd hetzelfde, ik en Mr Stuyck zullen het maar beter zo laten, we gaan elkaar toch niet overtuigen en het topic niet meer vervuilen met onze (mijn) herhalingen.

Mea culpa, lieve forumvrienden...
nu nog wachten op zijn mea culpa! lang wachten denk ik !
Oud 25 februari 2014, 20:28   #244
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
.
Dat is nieuw. Maar aangezien hij geen ENArk is komt hij er in Frankrijk niet aan te pas, ongeacht zijn ervaring bij NMBS en andere postbedrijven

Sinds wanneer hebben belastingsverlaging en Ø-VLD ergens een link met elkaar?
Open VLD heeft het reeds decennia over lastenverlagingen en gelijk het wegwerken van de tekorten. Daarom dat ik vermoed dat jij bij hen op de studiedienst werkt. Jij komt met hetzelfde realiseerbaar fabeltje af als Open VLD.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 25 februari 2014, 20:29   #245
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Mijn argument is inderdaad dat je consequent moet zijn in je daden.
Je kan niet tegelijk kakken op statutaire ambtenaren en zelf in de rij staan om benoemd te worden.

Dat is gewoon niet geloofwaardig.
Onzin!
Het is geen op geen enkele manier argument om de ambtenaren pensioenen hoger te houden.
Het is
Een oude volkswijsheid. Of you cannot beat them, join them.
Eerlijk antwoorden op een vraag is ook een vorm van consequent gedrag en is net bijzonder geloofwaardig. Iets waar jij nog wat van kan leren.
Want net jij bent zo wat de meest ongeloofwaardige persoon op het forum. Na vive dan welteverstaan.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2014, 20:34   #246
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
In die put daar van de RTT, moesten ze daarvoor kunnen lezen of was dat niet nodig ?
Ik geef toe dat er vroeger wel degelijk een probleem was van uitgesteld loon, en dat is er nu niet meer. Integendeel.
Moet ik het stukje misschien in het bold voor u zetten of zal het lukken.
in die put daar moesten ze wel kabels aan mekaar zetten zodat gij u uitleg via een tf lijn kon doen,en als ge dat allemaal zo goed kent,kom het dan is voordoen?
uw probleem is dat ge neerkijkt op mensen,en dat ik feitelijk compassie heb met uw visie,die eigenlijk geen visie is maar een bevel!
Oud 25 februari 2014, 20:35   #247
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin!
Het is geen op geen enkele manier argument om de ambtenaren pensioenen hoger te houden.
Het is
Een oude volkswijsheid. Of you cannot beat them, join them.
Eerlijk antwoorden op een vraag is ook een vorm van consequent gedrag en is net bijzonder geloofwaardig. Iets waar jij nog wat van kan leren.
Want net jij bent zo wat de meest ongeloofwaardige persoon op het forum. Na vive dan welteverstaan.
Het principe van "If you can't beat 'm, join 'm" houdt in dat je de boel van binnen uit wenst te veranderen. Welke verandering heb jij al bewerkstelligd in jouw werksfeer ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 25 februari 2014 om 20:35.
Oud 25 februari 2014, 20:36   #248
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch zal het de realiteit zijn, de vlaamse werkenden zullen mogen bijdragen aan de kosten van de zorg van hun ouders.

Prima, je begrijpt het, de rekening kan nooit kloppen, we zijn niet voorbereid op de vergrijzing. Als er te weinig werkenden zijn (en dan nog het liefst uit de privé, omdat de ambtenaren altijd fictief bijdragen.) en de vergrijzing staat voor de deur heb je altijd een probleem

Maw, je geeft hier zelf toe dat wanneer er geen extra peiler is de kosten naar het OCMW worden doorgeschoven, dus ook wanneer de pensioenen van de statutaire ambtenaren op de dezelfde manier zullen berekend worden als in de privé. Bedankt, ik ben blij dat ik het je laten inzien heb en je toegeeft dat het populistisch reduceren van de pensioenen van de statutairen enkel maar het doorschuiven is van de factuur naar de werkende vlaming.

Sorry vriend, ik heb geen enkel persoonlijk voordeel bij een aanpassing, ik begrijp dat 'egoist' roepen een makkelijke reflex is, het komt vooral voor bij linkse partijen die het verschil niet kennen tussen groepsegoïsme en solidariteit, blijkbaar toch een raakpunt met de NVA, misschien zelf het cement in de Vlaamse regering met de SPA?
Inderdaad in het huidige systeem worden privé werknemers gedwongen om te betalen voor de pensioenen van de huige generatie gepensioneerden.
Dat u dat niet weet!

De extra peiler is er op initiatief van werkgevers om op die manier hun werknemers te belonen op een fiscaal voordelige manier. Helaas hebben niet alle privé werknemers zo een regeling. Ambtenaren zullen het niet nodig hebben als alles blijft zoals het nu is.

Van solidariteit heeft u niet veel kaas gegeten. Een kleine groep sterk bevoordelen ten nadele van een andere grotere groep is geen solidariteit.
Oud 25 februari 2014, 20:38   #249
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad in het huidige systeem worden privé werknemers gedwongen om te betalen voor de pensioenen van de huige generatie gepensioneerden.
Dat u dat niet weet!

De extra peiler is er op initiatief van werkgevers om op die manier hun werknemers te belonen op een fiscaal voordelige manier. Helaas hebben niet alle privé werknemers zo een regeling. Ambtenaren zullen het niet nodig hebben als alles blijft zoals het nu is.

Van solidariteit heeft u niet veel kaas gegeten. Een kleine groep sterk bevoordelen ten nadele van een andere grotere groep is geen solidariteit.
Hier vult iedereen "solidariteit" in zoals hij zelf wil.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2014, 20:39   #250
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het principe van "If you can't beat 'm, join 'm" houdt in dat je de boel van binnen uit wenst te veranderen. Welke verandering heb jij al bewerkstelligd in jouw werksfeer ?
Dat heb je dan verkeerd begrepen, zoals jij niet veel begrijpt.

http://en.wiktionary.org/wiki/if_you...hem,_join_them
Oud 25 februari 2014, 20:41   #251
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
in die put daar moesten ze wel kabels aan mekaar zetten zodat gij u uitleg via een tf lijn kon doen,en als ge dat allemaal zo goed kent,kom het dan is voordoen?
uw probleem is dat ge neerkijkt op mensen,en dat ik feitelijk compassie heb met uw visie,die eigenlijk geen visie is maar een bevel!
Neen dat doe ik net niet.
Het is u die totaal vooringenomen bent en zelfs geen nuance kan zien als die er wel degelijk staat.
Oud 25 februari 2014, 20:42   #252
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat jij bij den Bell werkte en in bijberoep IT facturen opmaakte.
klopt
Oud 25 februari 2014, 20:52   #253
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat u dat niet weet!

Aller Beste:

1. Je stelt zelf dat gepensioeneerden uit de privé die geen extra pensioenpijler hebben de kost voor hun zorg moeten doorschuiven naar de werkende vlaming of het OCMW.
2. Je wil de pensioenen nu van de statutairen op dezelfde manier berekenen.
Die hebben alvast zeker GEEN pensioenpijler, dus ook de kost van hun zorg zal op de werkende vlaming of OCMW terechtkomen.

Dus waar precies wint de werkende vlaming?

Een groep verantwoordelijk stellen voor een put waar ze zelf niet verantwoordelijk voor zijn heeft ook weinig met solidariteit te maken hoor.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2014, 21:03   #254
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb je dan verkeerd begrepen, zoals jij niet veel begrijpt.

http://en.wiktionary.org/wiki/if_you...hem,_join_them
http://www.youtube.com/watch?v=smM32MmRJus

Oud 25 februari 2014, 21:04   #255
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
klopt
Waarom wil jij dat statutair ambtenaar worden ?

Oud 25 februari 2014, 21:06   #256
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
beter in de vs? geen ziekteverzekering,of ge moet geld hebben,en draait het niet allemaal om gezond zijn om te kunnen werken,en centen hebben om te kunnen leven? maakt gij uw keuze maar voor de vs ik zal hier mijn minieme bijdrage voor ziekteverzekering wel betalen,ge zult het ook maar weten wanneer het allemaal zal afgeschaft zijn he,ik wil dan nog wel is zien of ge die egovisie nog zal hebben!
Zelfs voor Obamacare had 85% van de Amerikanen een uitgebreide ziekte- en hospitalisatieverzekering. Onder de 15% overblijvenden zaten dan nog veel zelfstandigen die er liever geen afsloten (in het slechtste geval moesten die dan een hypotheek op hun huis nemen voor een grote operatie).
Uw "minieme" bijdrage aan de ziekteverzekering is veel groter dan je denkt. De totale sociale zekerheid kost ongeveer 50% van je brutoloon (10% eigen inleg, 30% werkgeversbijdrage, 10% subsidiëring uit de personenbelasting plus uitzonderlijke bijdragen, en nog persoonlijke bijdrage en zorgverzekering). Iemand met een brutoloon van 3000€ betaalt zo elk jaar eigenlijk 20.000€ aan de RSZ. Wat perfect vergelijkbaar is met wat een Amerikaan betaalt aan ziekte en pensioenplan.
De levensverwachting van de Amerikanen is ook vergelijkbaar met die van de Belgen, zelfs wat hoger als je enkel de blanke bevolking zou tellen.
Het grootste probleem in USA is dat de gezondheidsverstrekking vreselijk inefficiënt verloopt.

Laatst gewijzigd door fonne : 25 februari 2014 om 21:07.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2014, 21:14   #257
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom wil jij dat statutair ambtenaar worden ?
"If you can't beat them, join them!"

Na de vorming van Di Rupo II zal ik hem daar nog eens aan herinneren!

Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 februari 2014 om 21:20.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2014, 21:16   #258
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Aller Beste:

1. Je stelt zelf dat gepensioeneerden uit de privé die geen extra pensioenpijler hebben de kost voor hun zorg moeten doorschuiven naar de werkende vlaming of het OCMW.
2. Je wil de pensioenen nu van de statutairen op dezelfde manier berekenen.
Die hebben alvast zeker GEEN pensioenpijler, dus ook de kost van hun zorg zal op de werkende vlaming of OCMW terechtkomen.

Dus waar precies wint de werkende vlaming?

Een groep verantwoordelijk stellen voor een put waar ze zelf niet verantwoordelijk voor zijn heeft ook weinig met solidariteit te maken hoor.
Kan jij niet lezen ?
Ambtenaren pensioen en privé pensioen op gelijke manier berekend, met aanpassingen voor mensen met aantoonbaar uitgesteld loon.
Dat is een hoger pensioen dan het pensioen dat privé werknemers nu krijgen. Ergo de werkende vlaming wint. Een scheefgegroeide situatie moet je rechtzetten. Iedereen dat grote ambtenarenpensioen geven zal niet gaan.
Oud 25 februari 2014, 21:18   #259
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
"If you can't beat them, join tem!"

Na de vorming van Di Rupo II zal ik hem daar nog eens aan herinneren!
Het vel van de beer.
Oud 25 februari 2014, 21:22   #260
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Zelfs voor Obamacare had 85% van de Amerikanen een uitgebreide ziekte- en hospitalisatieverzekering. Onder de 15% overblijvenden zaten dan nog veel zelfstandigen die er liever geen afsloten (in het slechtste geval moesten die dan een hypotheek op hun huis nemen voor een grote operatie).
Uw "minieme" bijdrage aan de ziekteverzekering is veel groter dan je denkt. De totale sociale zekerheid kost ongeveer 50% van je brutoloon (10% eigen inleg, 30% werkgeversbijdrage, 10% subsidiëring uit de personenbelasting plus uitzonderlijke bijdragen, en nog persoonlijke bijdrage en zorgverzekering). Iemand met een brutoloon van 3000€ betaalt zo elk jaar eigenlijk 20.000€ aan de RSZ. Wat perfect vergelijkbaar is met wat een Amerikaan betaalt aan ziekte en pensioenplan.
De levensverwachting van de Amerikanen is ook vergelijkbaar met die van de Belgen, zelfs wat hoger als je enkel de blanke bevolking zou tellen.
Het grootste probleem in USA is dat de gezondheidsverstrekking vreselijk inefficiënt verloopt.
verleden week een docu gezien,van hollywood, rijk en arm,als zelfs de welgestelden over hun familie in frankrijk bezig waren over het europees systeem ,dat het zo goed was ,heb ik toch mijn twijfels over je relaas,het zou er volgens mij moeten over gaan dat wanneer er slechte tijden aanbreken, je ook zou moeten kunnen terugvallen op steun,en ik denk dat afbraak van het systeem niet zo een goede zaak is,alleen word het volgens mij teveel gebruikt door hen die er niet toe hebben bijgedragen, en dan krijg je dat onevenwicht.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be