Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2004, 19:59   #241
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dan nog liever de doodstraf!
Jij je zin.

De executie gebeurt in les Ardennes.
Je laatste maal is een Frans broodje, boudin de Liège, couque de Dinant, en een glas Achouffe.
In de mis een Waals kinderkoor dat "Les Tournaisiens sont l�*" kweelt
Op je kist een Belgische driekleur.
Tot in der eeuwigheid begraven op 't kerkhof van Mons (stad van Di Rupo)
Oud 12 september 2004, 20:02   #242
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een toevallig vergeten broeksriem en een gevangenisradiator kan die schande voorkomen....
Oud 12 september 2004, 20:05   #243
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Overigens vond ik 'Con te partiro' van Bocelli verschrikkelijk mooi, toen de slachtoffertjes van Dutroux en 'de Belgische ziekte' officieel begraven werden...
Oud 12 september 2004, 20:15   #244
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overigens vond ik 'Con te partiro' van Bocelli verschrikkelijk mooi,
Als rasechte blokker ga je toch geen 'vreemde brol' ten gehore brengen op dit plechtige moment?
Citaat:
toen de slachtoffertjes van Dutroux en 'de Belgische ziekte' officieel begraven werden...
Allez vooruit.
We gaan een gang.
't Zijn dus de Belgicisten die Dutroux' beestigheden begingen.

Dan hou ik op mijn beurt gans de Vlaamse beweging verantwoordelijk voor de diefstal van Yanns vlag.
En das maar een begin.
ThePiano zal nog wel 't een en 't ander in 't vat hebben, waar ik jullie collectief mee kan om de oren kletsen.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 12 september 2004 om 20:20.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 20:18   #245
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een toevallig vergeten broeksriem en een gevangenisradiator kan die schande voorkomen....
Schande?
Nog veel teveel eer voor iemand die de Belgische vlag ontwijdt!

Oud 12 september 2004, 20:49   #246
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En w�*t voor een misdrijf!
Daar moet de effectieve doodstraf voor heringevoerd worden!!!

Geen genade voor dat soort misdrijven!
We zullen uw lelijke vod ook eens voor uw neus verbranden. Of nee, we maken een interactief onschuldig filmpje waar we de Vlaamse vod naast een swastika hangen (waar ze trouwens thuishoort). Dan krijg je weer een zenuwinzinking.
Oud 12 september 2004, 20:52   #247
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Pour tout complément d'information:

D�*t is een Vlaamse vod:

Dit niet:

Oud 12 september 2004, 21:39   #248
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Pour tout complément d'information:

D�*t is een Vlaamse vod:

Dit niet:

Je hebt gelijk: deze twee vlaggen zijn niet hetzelfde. Historisch gezien mag de Vlaamse Leeuw dan wel ooit rode klauwtjes gehad hebben, maar oorspronkelijk ging het om een leeuw van sabel, geklauwd en getongd in sabel. Als Vlaams-nationalisten gebruiken wij de laatste, zeker nu het bels regime de leeuw met de rode klauwtjes en tong gerecupereerd heeft. Merk trouwens op dat er streepjes wit binnengeslopen zijn. Waarschijnlijk om het 3D-effect te verbeteren of andere hippe troep. De enige Vlaamse vlag die we dus moeten accepteren is deze:

Laatst gewijzigd door N.J.S.V. Antwerpen : 12 september 2004 om 21:40.
N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 22:10   #249
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als rasechte blokker ga je toch geen 'vreemde brol' ten gehore brengen op dit plechtige moment?
Bestaan er volgens jou 'rassen', dat je mij een rasechte Blokker noemt?

Wie spreekt er hier van 'vreemde brol'?

Wat een racistische praat voor een belgicist!

Citaat:
Allez vooruit.
We gaan een gang.
't Zijn dus de Belgicisten die Dutroux' beestigheden begingen.
Waar staat dat geschreven?
Ik dacht het over de BELGISCHE ZIEKTE te hebben gehad als MEDEOORZAAK voor de dood van die kindertjes.

Citaat:
Dan hou ik op mijn beurt gans de Vlaamse beweging verantwoordelijk voor de diefstal van Yanns vlag.
En das maar een begin.
Je doet maar wat je niet laten kunt.
MIJ kan je alleszins niet verwijten dat ik jullie heilige vlag ooit een vod noemde of ze verbrande of stal.

Maar stel gerust elke Vlaams-nationalist verantwoordelijk...

Citaat:
ThePiano zal nog wel 't een en 't ander in 't vat hebben, waar ik jullie collectief mee kan om de oren kletsen.
Piano is je van harte gegund als maatje in de Blokbestrijding.
Oud 12 september 2004, 22:43   #250
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Je hebt gelijk: deze twee vlaggen zijn niet hetzelfde. Historisch gezien mag de Vlaamse Leeuw dan wel ooit rode klauwtjes gehad hebben, maar oorspronkelijk ging het om een leeuw van sabel, geklauwd en getongd in sabel. Als Vlaams-nationalisten gebruiken wij de laatste, zeker nu het bels regime de leeuw met de rode klauwtjes en tong gerecupereerd heeft. Merk trouwens op dat er streepjes wit binnengeslopen zijn. Waarschijnlijk om het 3D-effect te verbeteren of andere hippe troep. De enige Vlaamse vlag die we dus moeten accepteren is deze:
Sorry hoor, maar ik zie in deze vlag ook 'streepjes wit'. Waarschijnlijk om het 3D-effect te verbeteren of andere hippe troep.

Wat ik ook raar vind is dat de rug van de leeuw telkens anders is. Op deze vlag is de rug veel krommer dan op bovenstaande vlag:

Wat wordt nu eigenlijk de officiële vlag van de republiek Vlaanderen? Zou men de leeuw niet beter naar RECHTS laten kijken, ipv naar links?

Laatst gewijzigd door Yann : 12 september 2004 om 22:48.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 23:17   #251
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

b u b.....eind de jaren 70 bestond er ook zo iets dergelijks in antwerpen -- 99 percent franskiljons en wat vlaamse-belgische knechtjes......
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 10:53   #252
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
.... Een Belgische vlag op een openbare manifestatie dragen, heeft niks met provocatie te maken. ....
Best grappig eigenlijk:
1. U schijnt dus niet in te willen zien dat de BUB & Co. door de Belgische vlag zo prominent te gebruiken naast hun eigen anti-Vlaamse partij-symbolen (cfr. Ijzerbedevaart) van die eerste ook een partijdig symbool maken. Hierdoor krijgt de Belgische vlag éénzelfde bijklank als de USSR-vlag in Oost-Europa: een uitgesproken negatieve bijklank ten gevolgen van nogal goed gekende en volstrekt onaanvaardbare misstappen.
2. U ontwijkt of negeert de wet op de openbare orde én op het noodzakelijke politie-optreden bij toegelaten manifestaties. U beseft dus klaarblijkelijk wel dat tegenbetogers OVERAL verboden wordt om een toegelaten manifestatie te komen verstoren.

Citaat:
De Gordel vindt plaats in België, en er is geen enkele reden waarom in België geen Belgische vlag mag gedragen worden.
Cfr. boven: u hebt blijkbaar géén enkel tegenargument, dus gaat u maar wat kankeren over u eigenste verongelijkte groot gelijk.

Citaat:
Nergens profileert de gordel zich in de media als een privé-feestje van flaminganten waar normale burgers ongewenst zijn..
Nog grappiger:
1. Wéérom draait u rond de pot: het gaat hier niet over een privé-feestje, maar over een officieel toegemlaten manifestaties waarvan het dubbele karakter -én sportief, én politiek- ondertussen al méér dan 10 jaar bij Vlaming én Franstalige redelijk goed bekend is; elk jaar vermelden de TV-omroepen en dagbladen de politieke standpunten en deelnames, en u gaat hier pruttelen over een 'privé-feestje'. Doe zo voort: uw strapatsen zijn aanstekelijk voor de lachspieren.
2. Waarom zouden MR, PS, CDH en FDF dan zo hard tégen de gordel zijn, en waarom zouden sommige lokale Franstalige nationalisten al eens per ongeluk wat spijkers e;d. kwijtspelen op het parcours? Omdat het enkel maar een besloten privé-angelegenheid is zonder enige politieke betekenis?
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 10:54   #253
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door odinkontakt
b u b.....eind de jaren 70 bestond er ook zo iets dergelijks in antwerpen -- 99 percent franskiljons en wat vlaamse-belgische knechtjes......
Al net even erg als één vand e voorgangers vande BUB, de Coudenberggroep: 1/3 Brusselse leden (kwasi uitsluitend Franstaligen), 1/3 Walen en 1/3 'geografische Vlamingen', maar wel ook in duidelijke meerderheid Franstalig.
Oud 13 september 2004, 10:57   #254
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Misschien dan toch maar als de vliegende bliksem naar de Gentse rechbank stappen wegens diefstal van een Belgische wimpel?

Wie weet wat een zware gevangenisstraffen of hoge boetes voor dergelijke misdrijven gegeven worden.
Goed idee: dan horen die belgo-bruxellofiele hardliners ook eens van een rechter of van een andere officiele verantwoordelijke dat ze de openbare orde expliciet én bij herhaling verstoren door toegelaten openbare maniufestaties te komen verstoren met hun tegenactie ('betoging' kan dat niet genoemd worden omwille van het te beperkte aantal deelnemers).
Oud 13 september 2004, 12:39   #255
odinkontakt
Provinciaal Statenlid

odinkontakt's schermafbeelding

Standaard

de b u b is een puur belgisch-franskiljonse kliek met reeds als voorloper de unitaristen van de jaren 70 met hun stickers waarop in vette letters neen non stond onderaan een gescheurde belgische vlag - ik zelf afkomstig van de franskiljonne wijk pulhof in berchem heb die gasten gekend -- frans praten in het st stannislascollege waar ik naar school ging -- frans praten op straat en vooral en dat hadden ze praktisch allemaal een vlammende hekel tegenover vlaamsgezinden -- in hun ogen allemaal zwarten -- net zoals de linkse meute nu te keer gaat tegen het vlaams blok -- propagandamateriaal van de toenmalige volksunie werd steevast met hakenkruisen versierd -- deze lieden hadden en hebben nog iets gemeen -- ze behoren meestal tot de sociale hogere klasse -- vooral in het antwerpse weet ik dat -- buiten vlaamsgezinden lopen zij natuurlijk ook niet op met niet-europese inwijkelingen alhoewel ze daar in hun villawijken zeker geen last van zullen hebben -- deze kliek is zeker niet te onderschatten en zij zullen met hun vlaamse knechten alles in het werk stellen om la belgicque te behouden en natuurlijk zogezegd demokratisch drietalig -- wat die tweetaligheid betreft moet je maar eens zoals ik werken in bruxelles en dan weet je het wel --een vlaams knechtje zal natuurlijk altijd zijn beste frans bovenhalen en dit voorgaande tegenspreken en mij een fanatieker noemen -- soit --deze kliek franskiljons zal er wel oa voor zorgen dat hun tentakels tot in de zetels van laeken geraken om het vlaamse belastingsgeld te laten stromen naar wallonie -- de vlaming heeft te betalen en te zwijgen -- het zwijgen wordt wel opgelegd door de vlaamse knechten in de traditionele partijen die de regeringskoek graag onderling blijven verdelen -- voila b u b --
odinkontakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 12:53   #256
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door odinkontakt
de b u b is een puur belgisch-franskiljonse kliek met reeds als voorloper de unitaristen van de jaren 70 met hun stickers waarop in vette letters neen non stond onderaan een gescheurde belgische vlag - ik zelf afkomstig van de franskiljonne wijk pulhof in berchem heb die gasten gekend -- frans praten in het st stannislascollege waar ik naar school ging -- frans praten op straat en vooral en dat hadden ze praktisch allemaal een vlammende hekel tegenover vlaamsgezinden -- in hun ogen allemaal zwarten -- net zoals de linkse meute nu te keer gaat tegen het vlaams blok -- propagandamateriaal van de toenmalige volksunie werd steevast met hakenkruisen versierd -- deze lieden hadden en hebben nog iets gemeen -- ze behoren meestal tot de sociale hogere klasse -- vooral in het antwerpse weet ik dat -- buiten vlaamsgezinden lopen zij natuurlijk ook niet op met niet-europese inwijkelingen alhoewel ze daar in hun villawijken zeker geen last van zullen hebben -- deze kliek is zeker niet te onderschatten en zij zullen met hun vlaamse knechten alles in het werk stellen om la belgicque te behouden en natuurlijk zogezegd demokratisch drietalig -- wat die tweetaligheid betreft moet je maar eens zoals ik werken in bruxelles en dan weet je het wel --een vlaams knechtje zal natuurlijk altijd zijn beste frans bovenhalen en dit voorgaande tegenspreken en mij een fanatieker noemen -- soit --deze kliek franskiljons zal er wel oa voor zorgen dat hun tentakels tot in de zetels van laeken geraken om het vlaamse belastingsgeld te laten stromen naar wallonie -- de vlaming heeft te betalen en te zwijgen -- het zwijgen wordt wel opgelegd door de vlaamse knechten in de traditionele partijen die de regeringskoek graag onderling blijven verdelen -- voila b u b --
Nog maar 15 posts en al direct midden in de roos!

Niet dat de BUBbeltjes dit zullen toegeven maar hun posts bij de Communutaire Discussies alleen al bevestigen alles wat hier boven staat. Die francofonengatlikkers van de BUB durven het zelfs onbeschoft noemen als je een Franstalige die al jaren in Vlaanderen woont, maar die nog altijd geen Nederlands spreekt, in het Nederlands aanspreekt inplaats van het Frans.

De onbeschoftheid k�*n bij die kontenkruipersclub nooit anders dan van één kant komen, hé?
De Vlaamse.
Oud 13 september 2004, 12:53   #257
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet vooral doorgaan met het verdedigen van pro-flamingantische acties. U zal sneller op het vliegtuig zitten dan verwacht.
Mijn capaciteiten als piloot staan volledig ter beschikking...
Oud 13 september 2004, 12:55   #258
Tommy_
Schepen

Standaard

Ik denk dat het omgekeerd is, de BUB zal samen met haar unitaire gedachtengoed vlug op het vliegtuig gezet worden.
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 12:56   #259
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk gedrag?
Kijk naar uzelf en denk "ik ben een haantje".

Citaat:
Als het Vlaams Blok een fietstocht zou organiseren in de achterbuurten van Borgerhout, zou je het dan ook normaal vinden dat er géén enkele AEL/MDP/Turkse/... vlag MAG vertoond worden? Is dat dan ook provocatie?
En de vergelijking die u maakt is... ? Of bedoelt u dat u dezelfde enggeestige fundamentalistisch-religieuze ingesteldheid erop nahoudt als de AEL? Tja, daar kan ik u geen ongelijk in geven.
Oud 13 september 2004, 12:56   #260
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
Al net even erg als één vand e voorgangers vande BUB, de Coudenberggroep: 1/3 Brusselse leden (kwasi uitsluitend Franstaligen), 1/3 Walen en 1/3 'geografische Vlamingen', maar wel ook in duidelijke meerderheid Franstalig.
Daar wordt de BUBclub idd niet graag aan herinnerd maar feit is dat ze de kopstukken van de Coudenberggroep kennen. Vooral die van adel...

Nietwaar Patriot?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be