![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel kijk hoe financier je bvb een lastenverlaging ?
1° je stopt de kerk te subsidieren 700Miljoen 2° je stopt het koningshuis te subsidieren, en vraagt een huurgeld voor de paleizen, dat is dan ook weer 700Miljoen gespaard en 300miljoen huurinkomsten 3° je stopt de VRT en RTBF te financieren, dat is dan 2miljard gespaard VTM en tientalle zenders draaien al jaren zonder subsidies en betalen al jaren btw en belastingen de VRT mag ook eens belastingen betalen zoals de rest. 4° je stopt de lijn de pers te subsidieren, dat is ook 200miljoen als de kranten achteruitgaan is dat eenvoudig en logisch het gevolg van internet, je kunt niet vechten tegen de bierkaai 5° je stopt de sociale woningbouw te financieren en verkoopt al die huizen openbaar. Daardoor gaan de prijzen van de woningen effe zakken, maar geen getreur iedereen zal wel kunnen blijven wonen 6° je verkoopt Belgacom aandelen, aandelen van BNP paris bas, en aandelen van Dexia via de veiling. Die verkoop wordt gebruikt om de begroting schuld af te bouwen 7° je nationaliseert de oorlogskassen van de vakbonden en de ziekenbonden en alle parastatale vzw's in de begroting van de overheid, zodat die kassen kunnen de schuld verder afbouwen ok dat is dan ook weer opgelost terug 40miljard mlinder schulden 8° je maakt een communistisch systeem (jawel door liberalen voorgesteld) van gemeenschapsdienst, en aangezien 80% van de vlamingen voor is en 75% van de walen daarvoor is, kunnen die fossiele minderheden daar nu niet meer tegen zijn, integendeel het is ondemocratisch dat die minderheid daar nog obstructie voert. 9° je dienstverlening van de vakbonden wordt genationaliseerd, en afgeschaft zie vorig puntje omdat niemand nog stempelt. 10° de dienstverlening van de ziekenbonden wordt genationaliseerd en afgeschaft. zie vorig puntje, omdat je RIZIV uiteindelijk de ledenadministratie doet en al de bijkomende diensten van de ziekenhuizen niet meer is dan geldklopperij van de ziekenbonden: neem nu bvb 800euro voor een fitnessabonnement bij het ziekenhuis, of tabacologen die 200euro vragen om zogenaamd rookbegeleiding te doen, of diabetescoordinatoren die 150euro verdienen om zogenaamd een diabetesmeterke te leren gebruiken etc... Of rolstoelen die 10x boven de kostprijs verkocht worden, afgeschooid worden op het sterfbed van de mensen en dan verhuurd worden aan andere mensen. Of neem nu invaliden en zieken die taxi spelen in het zwart zoals Ubertaxi's, maar dan gelegaliseerd door de ziekenbond georganiseerd ? Of van die zieke invaliditeitstrekkende leden die als monitor gratis vakantie krijgen en ondertussen een soort slavenarbeid uitvoeren etc... Nogal allemaal verdacht veel zwarte en illegale economie vinden jullie niet ? Moeten er nog ideeen zijn of hebben we al onze begroting op orde ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoh VLD is bij mijn weten liberaal, ja, en iedereen mag spreken over het landgoed van Karel ? Ik zie daar nu echt geen problemene. Uiteraard kun je niet vertellen dat hij dit frauduleus verdiend heeft, want juridisch gezien is er geen fraude want is hij vrijgesproken. dat is toch wel het puntje op de i gezet. Maar je moet precies ook niet lasterlijk doen voor iets die juridisch bewezen geen fraude is. Op dit vlak heeft de linkse rechtsspraak hem witter dan wit gewassen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kun je me dan vertellen wie van de vld mandatarissen het heeft gewaagd over de villa of fraude van kdg te spreken in het openbaar? Als ze zo "vrij" zijn , kun je er vast wel een paar vinden. Ik bedoel: het hele land lult erover. link graag Nee hoor Het gaat eigenlijk nog steeds over of de fiscus op bankrekeningen van de fam De Gught mag kijken. Karel en zijn vrouw willen dit niet. Weet je nog? Citaat:
Wat alvast wel is komen vast te staan is dat KDG herhaaldelijk heeft gelogen in deze zaak. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds denk ik dan als liberaal denker, dat je belastingen beter FLAT TAX doet, op die manier, zodat ALLE VORMEN van inkomsten dividend, interesten, huurinkomsten, vzw, auteursvergoeding, zitpenningen, onkostenvergoedingen, kilometervergoedingen, voordeel in natura, sociale voordelen in natura, illegale drugshandel dus werkelijk ALLES zou moeten belast worden aan het magische tarief van 26% zonder énige uitzondering. Ik denk dat je daarmee voorkomt dat je zo'n hevige discussies hebt tussen privépersonen en belastingen dat een inkomen anders voorgesteld wordt en meer of minder moet belast worden.. jawel dat is een liberale visie, je kijkt naar een probleem en zoekt een liberale oplossing. Of dit nu een van uw 'leden is die dit bekokstoofd' heeft of niet doet niet terzake, je moet daar los van staan en kunnen over redeneren jawel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit mijn geheugen?
Ik redeneer wel over alle godsdiensten en alle kosten inclusief gebouwen en alles die in verschillende onbelast verdwijnt en op het sterfbed van mensen afgetroefd wordt De kerk begroting is zoals de koningsbegroting gespreid over 17 budgetten en zit langs alle kanten gedebudgetteerd Dus beperk u niet tot de begroting van priesterweddes maar vraag maar huur voor alle gebouwen en budget voor verwarming, wedden dat een trouw en begrafenis ineen kerk dan 2000 Euro zou kosten? Het doel moet zijn dat we stoppen met subsidies te vragen voor allerlei dingen die we niet zouden doen als we alles volle prijs zouden betalen... Daarover gaat het. Als we maar voetbal kunnen volgen omdat de stad het stadion subsidieert terwijl de sponsors spotgoedkope loges hebben om zich en hun clienteel te bezatten? Waarom bussen subsidiëren waar alleen leefloners en asielzoekers en gepensioneerde gebruik van maken terwijl het werk ook zich krom moet werken voor die voordelen in natura waar ze zelf nooit gebruik kunnen maken Waarom de pers nog subsidiëren via krantbedeling als je goedkoper via internet de krant kunt laten lezen Waarom de vrt nog onderhoudende ze maar eens leren rendabel werken zoals de privesecgor laat ze ook maar belastingen en ben betalen. Etc |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten zijn ook schenkingen aan kerkelijke vzw's aan erfenisrechten onderhevig. Indien niet, wil ik graag van u vernemen op basis van welke wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Jefke geboren wordt, en ik ben zijn vader niet, dan is het mijn verantwoordelijkheid niet dat die bestaat. En ik moet er dan ook niet voor opdraaien.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 april 2014 om 07:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe de niveanen dat gaan doen weet ik niet natuurlijk, maar de vraag is niet wie "beslist" of iemand arm is, maar wel, waarom iemand die niet arm is, enige verantwoordelijkheid zou moeten dragen voor het feit dat er armen bestaan waarvan hij de oorzaak niet is.
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben een leefloner die een prive jet nodig heeft ![]()
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#254 |
Europees Commissaris
|
![]() Het hangt ervan af hoe je het bekijkt. In België is is N-VA misschien asocialer dan andere partijen.
Tenminste als je geld uitdelen op de kap van anderen en schulden maken sociaal kan noemen. In vergelijking met andere landen is de N-VA zeker niet asociaal. De index in de huidige vorm bestaat niet in het buitenland en in geen enkel ander land ter wereld is een werkloosheidsuitkering onbeperkt in de tijd. Bovendien zetten ze in NL en GB werklozen al aan het werk voor een paar dagen per maand.
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
PS de info over de situatie kreeg ik van een Duitser. Ik ken de wetten daar niet zo goed. Volgens diezelfde persoon is er trouwens de sociale solidariteit over gans de bondsrepubliek. Als NVA met Duitsland wil vergelijken moet ze dan ook afstappen van de idee van een eigen, aparte Vlaamse sociale zekerheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dus niks tegen werkloosheidsuitkering... door een prive verzekering. Ik heb zelf bijvoorbeeld een prive verzekering die mij, mocht ik werkloos zijn, de afleg van mijn woning verder afbetaalt. Het perverse van dat via "sociale solidariteit" te regelen is dat mensen die zelf GEEN huis hebben gekocht (wegens bvb te duur) via hun belastingen zouden moeten helpen om een werkloze zijn huis af te betalen ! Het feit dat die werkloze niet eens verplicht is om zijn woning die hij op krediet heeft gekocht, te verkopen, maakt verder dat de immobilienprijzen nu net zo hoog zijn: je kan betalen wat je wil, de solidariteit betaalt het wel af als je een tegenslag hebt! Maw, de redelijke mens die geen huis koopt want hij kan voor zichzelf niet garanderen van niet werkloos te vallen en van die schuld niet kunnen af te betalen, die zou via zijn belastingen de roekeloze koper zijn woning moeten afbetalen, en daardoor de prijzen hoog houden waardoor hij zelf niet kan kopen !
![]() |
![]() |
#259 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In mijn reactie wilde ik vooral benadrukken dat als NVA met andere landen wil vergelijken, ze alles moeten vergelijken en niet alleen dat regeltje dat goed in hun kraam past. |
|
![]() |
![]() |