Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2014, 17:25   #241
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Geen censuur, hoogstens zelfcensuur, maar dan nog: je privacy beschermen is niet echt zelfcensuur.
onder zelfcensuur verstaat men doorgaans wel wat anders ... maar kom

Niettemin het verwijderen van een fb ( ook al is dat erg laat na de feiten ) is nog steeds aan de persoon zelve en valt niet onder censuur

Citaat:
Maar als anderen zo dom zijn om niet preventief te 'censureren', waarom zou ik dat dan niét mogen doen? Enkel vrienden kunnen zien wat ik post, en ik ben zeer selectief in het aanvaarden van vriendschapsverzoeken. Als anderen alles openbaar te grabbel willen gooien en al hun zieleroerselen en foto's willen delen met de hele wereld, moeten zij dat weten. En dan ook niet janken als een "ongewenst" persoon dat ziet.
euhmzzz ... Ik ben de laatste die je dat verwijt noch de de laatste die zou aanraden zomaar alles openbaar te grabbel te gooien.

Maar je kan fb's die schijnbaar plots verdwijnen geen vorm van censuur noemen hé ( aangenomen dat die personen dat zelf gedaan hebben )
Censuur gaat net over dat anderen je zouden verhinderen bepaalde informatie te delen.
Dat lijkt me hier niet aan de orde
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2014, 18:39   #242
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
onder zelfcensuur verstaat men doorgaans wel wat anders ... maar kom
Weet ik, maar omdat je zelf het begrip gebruikte, zei ik daarom "hoogstens zelfcensuur".

Citaat:
Niettemin het verwijderen van een fb ( ook al is dat erg laat na de feiten ) is nog steeds aan de persoon zelve en valt niet onder censuur
Aha, nu begrijp ik je! Dat bedoelde ik echter niet: als die gast (rijkelijk laat) sporen wil wissen, is dat zijn zaak. Nee, ik bedoelde de censuur op facebook-posts van andere gebruikers: zo is een post op FB van mij over dit onderwerp verwijderd, terwijl ik nochtans alleen de voornaam Sacha noemde, en niet de achternaam. Bij andere FB-vrienden, die ook namen noemden, gebeurde net hetzelfde. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat Facebook dit op eigen houtje gedaan heeft.

Citaat:
Maar je kan fb's die schijnbaar plots verdwijnen geen vorm van censuur noemen hé ( aangenomen dat die personen dat zelf gedaan hebben )
Censuur gaat net over dat anderen je zouden verhinderen bepaalde informatie te delen.
Dat lijkt me hier niet aan de orde
Inderdaad, maar dat misverstand lijkt inmiddels opgehelderd, niet?
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2014, 19:31   #243
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Gangbangen met College Saint Michel±

Afgelopen week werden 6 16jarigen van deze Brusselse elite school in Etterbeek verwijderd nadat was geconstateerd dat zij zouden hebben deelgenomen aan een (vrijwillige) gangbang tijdens een weekend uitstapje.
De jongedame van dienst zou ook zijn weggestuurd.

Paul Benoît de Monge de Franeau, de directeur van dit prestigieuze college ligt nu onder vuur van de betrokken ouders die bezweren terug te vechten.

Les parents ne comptent pas se laisser faire et ont lancé un recours contre la décision de la direction, menaçant d'aller en justice s'ils n'obtenaient pas gain de cause.

Een moeder: Saint-Michel a agi de manière réellement hallucinante dans ce dossier

http://www.lesoir.be/534974/article/...s-jeux-sexuels

Van deze mini orgie zullen we de komende tijd nog erg kunnen genieten
http://www.gva.be/archief/guid/zeden...6-7f4a6ec51bbe

Is dat dezelfde school?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2014, 20:23   #244
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ja, diezelfde superkatholieke school.

"een ex-leraar van het Collège Saint-Michel in Etterbeek die terechtstaat voor een verkrachting en drie aanrandingen van de eerbaarheid. Slachtoffers waren kinderen van de lagere school van het college": ik vraag me af wie die kinderen waren..... zou het kunnen dat men DIT bedoelde met de "ongelukkige jeugd" van het meisje van de gangbang? Dat zou véél verklaren, en vooral de weigering van de directeur om haar van school te gooien.

Laatst gewijzigd door Miauw! : 12 mei 2014 om 20:23.
Oud 12 mei 2014, 20:34   #245
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud-leraar Collège Saint-Michel veroordeeld tot 5 jaar

17/01/'05 Binnenland De correctionele rechtbank van Brussel heeft maandag Luc T., oud-leraar aan het Collège Saint-Michel in Etterbeek, veroordeeld tot vijf jaar gevangenisstraf, met uitstel voor de periode die de voorhechtenis overschrijdt.
De man werd schuldig bevonden aan de aanranding en schending van de eerbaarheid bij verschillende van zijn leerlingen, tussen 1986 en 1999.
De directeur van de basisafdeling van het college werd vrijgesproken. De man was vervolgd voor het niet-verlenen van bijstand aan personen in nood.

http://www.gva.be/Archief/guid/oud-l...8-df822684165d
Fraaie school.....
Oud 12 mei 2014, 20:49   #246
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet ik, maar omdat je zelf het begrip gebruikte, zei ik daarom "hoogstens zelfcensuur".

Aha, nu begrijp ik je! Dat bedoelde ik echter niet: als die gast (rijkelijk laat) sporen wil wissen, is dat zijn zaak. Nee, ik bedoelde de censuur op facebook-posts van andere gebruikers: zo is een post op FB van mij over dit onderwerp verwijderd, terwijl ik nochtans alleen de voornaam Sacha noemde, en niet de achternaam. Bij andere FB-vrienden, die ook namen noemden, gebeurde net hetzelfde. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat Facebook dit op eigen houtje gedaan heeft.

Inderdaad, maar dat misverstand lijkt inmiddels opgehelderd, niet?
mijn excuses maar dan had ik jou verkeerd begrepen.
... niettemin dit lijk me zo surrealistisch om waar te zijn.
Zelfs de nwo-complottheorieën vervallen in het niets hierbij.
Denkt ge nu echt dat milquet bij machte is zulks te verwezenlijken ?
Oud 12 mei 2014, 23:11   #247
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

"een ex-leraar van het Collège Saint-Michel in Etterbeek die terechtstaat voor een verkrachting en drie aanrandingen van de eerbaarheid. Slachtoffers waren kinderen van de lagere school van het college": ik vraag me af wie die kinderen waren..... zou het kunnen dat men DIT bedoelde met de "ongelukkige jeugd" van het meisje van de gangbang? Dat zou véél verklaren, en vooral de weigering van de directeur om haar van school te gooien.
Wat er vroeger gebeurde speelt ongetwijfeld een rol in de aanpak van het nieuwe seksschandaal, maar het meisje dat vandaag betrokken partij is, is te jong om in het vroegere seksschandaal een rol te hebben gespeeld.

Nogmaals, volgens mij speelt de moeilijke of ongelukkige jeugd van het meisje geen rol in de houding van de directeur. Het is het bewaren van het prestige van de school dat de belangrijkste rol speelt voor de directeur.

Het nieuwste schandaal mag dan nog zo gebagatelliseerd worden wegens de betrokkenheid van de zoon van "een federaal minister", de goede naam van de betrokken school heeft er onmiskenbaar schade door opgelopen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 mei 2014 om 23:12.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2014, 23:22   #248
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nogmaals, volgens mij speelt de moeilijke of ongelukkige jeugd van het meisje geen rol in de houding van de directeur.
Bron ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2014, 23:25   #249
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

jonge jonge ... jou ontbreekt het ook niet van de nodige fantasie
Nooit gedacht stationsromantjes te gaan schrijven ? 'Memoires Saint-Michel'
Oud 12 mei 2014, 23:28   #250
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bron ?
Hallux valgus
Oud 12 mei 2014, 23:34   #251
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
mijn excuses maar dan had ik jou verkeerd begrepen.
... niettemin dit lijk me zo surrealistisch om waar te zijn.
Zelfs de nwo-complottheorieën vervallen in het niets hierbij.
Denkt ge nu echt dat milquet bij machte is zulks te verwezenlijken ?
Tenzij Facebook het op eigen houtje gedaan heeft, maar dat lijkt me nog meer vergezocht. Dan kunnen ze wel bezig BLIJVEN, want er staan veel ergere dingen op FB die niét verwijderd worden.
Maar mijn post was wel degelijk weg: gelukkig had een vriendin hem gedeeld en heb ik dus mijn eigen post weer met mezelf kunnen delen via mijn vriendin. En blijkbaar was ik niet de enige, want ook sommige vrienden die die post gedeeld hadden en er zelf commentaar bij geschreven hadden, of vrienden die zelf iets over het onderwerp op hun wall geplaatst hadden, moesten vaststellen dat hun bericht plots verdwenen was. Eerst denk je dat je er over gekeken hebt, maar nee: een hele post gewoon verdwenen, en de links er naar toe gebroken!
Oud 12 mei 2014, 23:37   #252
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

jonge jonge ... jou ontbreekt het ook niet van de nodige fantasie
Nooit gedacht stationsromantjes te gaan schrijven ? 'Memoires Saint-Michel'
Ja, mijn excuses, daar was ik te voorbarig! De data blijken immers niet te kloppen.

Laatst gewijzigd door Miauw! : 12 mei 2014 om 23:38.
Oud 12 mei 2014, 23:41   #253
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tenzij Facebook het op eigen houtje gedaan heeft, maar dat lijkt me nog meer vergezocht. Dan kunnen ze wel bezig BLIJVEN, want er staan veel ergere dingen op FB die niét verwijderd worden.
Maar mijn post was wel degelijk weg: gelukkig had een vriendin hem gedeeld en heb ik dus mijn eigen post weer met mezelf kunnen delen via mijn vriendin. En blijkbaar was ik niet de enige, want ook sommige vrienden die die post gedeeld hadden en er zelf commentaar bij geschreven hadden, of vrienden die zelf iets over het onderwerp op hun wall geplaatst hadden, moesten vaststellen dat hun bericht plots verdwenen was. Eerst denk je dat je er over gekeken hebt, maar nee: een hele post gewoon verdwenen, en de links er naar toe gebroken!
Waarom post jij iets hierover op jouw FB ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 12 mei 2014, 23:47   #254
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom post jij iets hierover op jouw FB ?
Dat ga ik nu eens niet aan jouw neus hangen! Waarom zou ik jou in 's hemelsnaam de reden moeten vertellen, maar nog vreemder: waarom ben jij daar in geïnteresseerd?
Oud 13 mei 2014, 22:59   #255
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen goed nieuws voor het College en de families Ruttiens en Delsaux

Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2014, 23:11   #256
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ga ik nu eens niet aan jouw neus hangen! Waarom zou ik jou in 's hemelsnaam de reden moeten vertellen, maar nog vreemder: waarom ben jij daar in geïnteresseerd?
Gewoon uit interesse. Ik weet echt heel weinig af van FaceBook. Ik ben een beetje meer Jambers-generaties. Poezen die op FaceBook samenzweringsverhalen over tiener-gangbangs posten; wie zijn ze, wat drijft hen ?

Oud 13 mei 2014, 23:21   #257
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij neemt wel je eigen verzinsels voor waarheid, hé? Nu is het al "godganse dagen"? Ik wist trouwens niet dat FB-profielen een "bestemmeling" hebben. Profielen van vreemden interesseren me niet en daar blijf ik dus ook van weg, maar als mensen hun privacy-instellingen zo minimaal instellen, neem ik wel aan dat die er geen probleem mee hebben dat al hun gegevens open en bloot zichtbaar zijn voor "vreemden". Bijzonder onverstandig!
Dat betwijfel ik het niet. Kan je even je post die je op FaceBook zette en verwijderd werd hier op dit forum gooien ?

Oud 13 mei 2014, 23:29   #258
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gewoon uit interesse. Ik weet echt heel weinig af van FaceBook. Ik ben een beetje meer Jambers-generaties. Poezen die op FaceBook samenzweringsverhalen over tiener-gangbangs posten; wie zijn ze, wat drijft hen ?
Ah zo, op die manier! Als je wat meer te weten wil komen over FB en over de beweegredenen van mensen om FB te gebruiken, zal je met mij helaas niet veel kunnen aanvangen: ik gebruik FB vooral om in contact te blijven met familie en vrienden die ik weinig of nooit zie, en om makkelijk gezamenlijke afspraken te kunnen maken met groepjes vrienden of familie. Ik "volg" maar weinig van mijn FB-vrienden, anders word je om de oren geslagen met schattige baby- en beestjesfoto's en melige tekstjes �* la Bond Zonder Naam. Zelf berichtjes posten doe ik heel weinig: 1 �* 2 per week.
Oud 13 mei 2014, 23:34   #259
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat betwijfel ik het niet. Kan je even je post die je op FaceBook zette en verwijderd werd hier op dit forum gooien ?
Ik heb hem inmiddels terug, hoor! 'k Ben mijn eigen post gaan "terughalen" bij een vriendin die hem gedeeld had, en nu is hij niet meer verwijderd. Hem op het forum gooien? Normaal geen probleem, want het was een bondige, niet-sensationele en niet-lasterlijke post met een link naar een krantenartikel. Moeilijk om uit te leggen, maar nee, dat ga ik niet doen. De reden kan ik niet geven, ik kan enkel maar zeggen dat ik dan de privacy van iemand anders te grabbel zou gooien.
Oud 14 mei 2014, 07:13   #260
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ondertussen goed nieuws voor het College en de families Ruttiens en Delsaux

Bedankt!

Dit is de moeite om te bewaren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be