Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 29 mei 2014, 12:31   #241
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Is toch zeer duidelijk : België bestaat momenteel alleen nog op papier en in de hoofden van de politici en niet meer in de hoofden van de gewone Vlaming of Waal.
Ik stel voor dat u een grondige checkup laat doen.
Henri1 is offline  
Oud 29 mei 2014, 12:37   #242
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Er is geen enkele partij die ooit haar programma van voor de verkiezingen heeft uitgevoerd. Je mag daar wereldwijd op zoek naar gaan en de ganse geschiedenis doorlopen. Meestal hebben politieke partijen zelfs geen programma voor de verkiezingen. Van de politieke partijen die er wél heen hadden is er geen enkele die er ooit iets van waargemaakt heeft.
Dan heeft het ook totaal geen belang wie er welke bestuursbevoegdheden krijgt, he, en zijn de verkiezingen nog meer een stunt dan wat anders. Als er niet de minste relatie bestaat tussen "uw programma", de negociatie van een coalitie, en uiteindelijk wat er beslist wordt, dan is de electorale aristocratie nog een betere uitdrukking dan ik zelf maar dacht.
Oud 29 mei 2014, 12:38   #243
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik stel voor dat u een grondige checkup laat doen.
Really ? Spreek een Vlaming over België en hij bekijkt je met een vies gezicht...Het enige waarmee België nog geassocieerd wordt bij de Vlaming is met te hoge belastingen. En laat het duidelijk wezen : die zijn zo hoog vooral om dat PS dat wil zodat ze hun electoraat tevreden kunnen stellen.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 29 mei 2014 om 12:41.
non-conformist is offline  
Oud 29 mei 2014, 12:42   #244
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je gaat ervan uit dat slechts de 38% kiezers het Vlaamse gedachtengoed steunt, daar ben je goed fout in.
Nee dat zeg ik niet. Ik heb trouwens ergens anders ook uitgelegd dat die "62% anderen tegen het Vlaamse idee zijn" verkeerd is.

Echter, zij hebben aangegeven dat het alvast niet hun grootste prioriteit is, door voor een andere partij dan VB of N-VA te stemmen.

Verwacht dus geen monster-reactie van die mensen als dat Vlaams idee niet echt erdoor komt: ze vinden het misschien leuk, maar hebben andere prioriteiten. Voor de Arco spaarders is hun eerste prioriteit misschien van hun centen te recupereren, weet ik veel. Daarom dat ze bij de CVP gaan stemmen zijn. Ga van hen niet verwachten dat ze stoere dingen gaan doen voor het Vlaamse idee.

Citaat:
Ik ken veel mensen die niet gekozen hebben voor de NVA omwille van hun standpunten op het vlak van sociale zekerheid, maar verder wel hun Vlaamse standpunten bijtreden...
Juist. Het was een grote stommiteit van de N-VA om de sossen niet op te slijmen voor de verkiezingen. Dan hadden ze die achteraf een kloot kunnen afdraaien, zoals de anderen ook doen

Citaat:
De acties van de Walen zullen namelijk door velen geïnterpreteerd worden als een aanval op Vlaanderen, onafhankelijk van welke ideologie je aanhangt, gaat dit vuurwerk geven. De vijand is nu wel heel duidelijk. En al wat je moet hebben om tot goed vuurwerk te komen is een duidelijke vijand.
Zoals ik zegde, die mensen hebben andere prioriteiten. Een aanval op Vlaanderen is best te pruimen als de Arco spaarders hun centen recupereren, bijvoorbeeld.
Oud 29 mei 2014, 12:44   #245
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Really ? Spreek een Vlaming over België en hij bekijkt je met een vies gezicht...Het enige waarmee België nog geassocieerd wordt bij de Vlaming is met te hoge belastingen. En laat het duidelijk wezen : die zijn zo hoog vooral om dat PS dat wil zodat ze hun electoraat tevreden kunnen stellen.
Iets meer dan 3/10 misschien...

Over dat cijfer kan zelfs nog gediscussieerd worden.
Henri1 is offline  
Oud 29 mei 2014, 12:49   #246
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Iets meer dan 3/10 misschien...

Over dat cijfer kan zelfs nog gediscussieerd worden.
Als jij in Luik zit, vraag ik mij af hoe jij zoiets kan weten. Ik zit alle dagen in Vlaanderen op de baan en hoor wel degelijk hoe de man in de straat erover denkt.

Trouwens 1/3 is louter de verkiezingsuitslag van NVA. Er is ook nog het VB en degenen die niet op de NVA gestemd hebben omwille van hun plannen met de sociale zekerheid, maar verder wel alle Vlaamse standpunten van de NVA delen.
Oud 29 mei 2014, 13:02   #247
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij in Luik zit, vraag ik mij af hoe jij zoiets kan weten. Ik zit alle dagen in Vlaanderen op de baan en hoor wel degelijk hoe de man in de straat erover denkt.

Trouwens 1/3 is louter de verkiezingsuitslag van NVA. Er is ook nog het VB en degenen die niet op de NVA gestemd hebben omwille van hun plannen met de sociale zekerheid, maar verder wel alle Vlaamse standpunten van de NVA delen.
Die waren er deze verkiezingen niet bij...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 29 mei 2014, 13:07   #248
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NVA is achteruit gegaan ? In welke realiteit leeft U zeg ?
Het totaal van N-VA+Vlaams Belang is er op achteruitgegaan.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 29 mei 2014, 13:08   #249
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is toch zeer duidelijk : België bestaat momenteel alleen nog op papier en in de hoofden van de politici en niet meer in de hoofden van de gewone Vlaming of Waal. Vooral niet meer in de hoofden van de Vlamingen : andere prioriteiten, kijken naar een andere toekomst, werken met andere partners etc.
Bron ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 29 mei 2014, 13:11   #250
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dan heeft het ook totaal geen belang wie er welke bestuursbevoegdheden krijgt, he, en zijn de verkiezingen nog meer een stunt dan wat anders. Als er niet de minste relatie bestaat tussen "uw programma", de negociatie van een coalitie, en uiteindelijk wat er beslist wordt, dan is de electorale aristocratie nog een betere uitdrukking dan ik zelf maar dacht.
Je kan kiezen voor een ideologie en/of personen en neopotisme. Een coalitie kan nooit weten welke maatregelen ze dient te nemen. Op het moment dat de maatregelen genomen dienen te worden gebruiken de politici hun ideologisch oordeel om de juiste keuze te maken.

Dat is wereldwijd en over de ganse geschiedenis zo het geval geweest. Als je dat ontkent kan ik enkel maar jaloers zijn op jouw jeugdige naïviteit.

Oud 29 mei 2014, 13:14   #251
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als 80% van de mensen met wie hij zogezegd een compromis moet sluiten al op voorhand gezegd hebben dat ze met hem geen zaken willen doen, is het een beetje moeilijk om te stellen dat er een kans is op slagen he.

Je kan evengoed de opdracht krijgen om het Oosten op het VB doen te stemmen

Zelfs al heb je die "opdracht" nog maar 4 dagen geleden gekregen, kennen we de uitslag al, niewaar. En als 't nie lukt, "faal" je dan, of hebben ze U bij uw dingskes gehad ?
Ze hebben zelfs luidop gezegd dat ze hem "tourkes" zullen laten lopen

Citaat:
Echter, zijn opdracht van INformateur is een gemakkelijke, en ik begrijp niet dat hij daar meer dan 5 minuten voor nodig had.
twee dagen, waarvan de helft koffie drinken? Veel meer dan vijf minuten heeft hij er niet aan verspild.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 29 mei 2014, 13:19   #252
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Als je vertrouwt in de "dictatuur van de PS" en de lafheid van de "middelgrote Vlaamse partijen" wat is dan jouw probleem ? Waar ga je dan tegen betogen ?
tegen het systeem, de grondwet in het specifiek
Eurosceptic is offline  
Oud 29 mei 2014, 13:20   #253
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Wel ja, De Wever weigert de opdracht niet, dat zou hem direct te veel kritiek opleveren. Hij doet het op zijn gemak, laat de Franstalige partijen opdraven reeds op de eerste dag en doet dan rustig verder met wat hij bezig was: de VLAAMSE coalitie vormen;

Als hij al een NON kreeg van de Franstaligen heeft het geen zin om verder zijn tijd te verspelen. De koning zal dinsdag het verslag van gisteren krijgen: de informateur zal de koning informeren.
omaplop is offline  
Oud 29 mei 2014, 13:23   #254
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bron ?
Bent U echt zo dom of doet U gewoon alsof ?
Oud 29 mei 2014, 13:25   #255
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Wel ja, De Wever weigert de opdracht niet, dat zou hem direct te veel kritiek opleveren. Hij doet het op zijn gemak, laat de Franstalige partijen opdraven reeds op de eerste dag en doet dan rustig verder met wat hij bezig was: de VLAAMSE coalitie vormen;

Als hij al een NON kreeg van de Franstaligen heeft het geen zin om verder zijn tijd te verspelen. De koning zal dinsdag het verslag van gisteren krijgen: de informateur zal de koning informeren.
Ik denk het ook. Hij zal Vlaanderen voorrang geven en Di Pipo II zichzelf in de prak laten rijden. Misschien is dat op termijn ook wel het beste.
Oud 29 mei 2014, 13:27   #256
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bent U echt zo dom of doet U gewoon alsof ?
qed

Oud 29 mei 2014, 13:28   #257
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergeet dat de roep om een verrechtsing vanuit Vlaanderen heeeel groot is. Als de traditio's dit nog een keer naast zich neerleggen is het hek van de dam bij de eerst volgende verkiezingen.

.

Waarom zou dan hek nu plots van de dam zijn ? De traditio's hebben jarenlang al de stemmen van het VB genegeerd. Toen was er nooit sprake van een betoging.

Haast al die kiezers zijn nu bij de N-VA terechtgekomen en nu zou men moord en brand gaan roepen wanneer de traditio's geen rekening houden met diezelfde kiezers. Waar was het kiespubliek dan de laatste 20 jaar met hun verontwaardiging?
elsina is offline  
Oud 29 mei 2014, 13:34   #258
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
qed
Wat hebt U bewezen vriend ? Dat U dom bent om te vragen naar een bron in verband met mijn stelling? Ga een keertje de straat op en vraag maar wat rond.
Oud 29 mei 2014, 13:35   #259
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Waarom zou dan hek nu plots van de dam zijn ? De traditio's hebben jarenlang al de stemmen van het VB genegeerd. Toen was er nooit sprake van een betoging.

Haast al die kiezers zijn nu bij de N-VA terechtgekomen en nu zou men moord en brand gaan roepen wanneer de traditio's geen rekening houden met diezelfde kiezers. Waar was het kiespubliek dan de laatste 20 jaar met hun verontwaardiging?
Het verschil is meer dan 15% kiezers. Een aanzienlijk verschil.
Oud 29 mei 2014, 13:36   #260
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De facto zit N-VA al in een federaal cordon sinds 2010. Ze zijn daarin gestoken door de franstalige partijen en de "Vlaamse" traditioneeltjes durven het gewoon niet met zoveel worden zeggen, anders haalde N-VA meer dan 40 procent.
De NVA is in het cordon gestoken door de "Vlaamse" CD&V om Belgie te redden.

Vijand #1 van de Vlaamse onafhankelijkheid zijn de tsjeven, dat is zo en dat was zo vanaf 1830.
Tempest is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be